Jump to content
IGNORERAD

Dengue feber


vebon1

Recommended Posts

Jag var 4 veckor i Jomtien under april-maj 2010.

Jag använde inte myggmedel och jag fick inte ett

enda myggstick. Hade jag bara tur eller är jag

inte nog attraktiv

Som gjort för ett litet retsamt svar :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • Svar 76
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    6

  • PUTTE

    5

  • BaBoo

    5

  • vebon1

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Var i Tahiland förra året i juni och fick troligtvis Denguefeber men tjejen fick samma symtom men hon har inte fått det säger hon. Kanske hon ej vill inse hur farlig det är och inte kunna åka hem. Var iaf. på 3 olika sjukhus och screenade blodet. Det man gör är att räkna antal blodplättar. En som har malaria lr dengue kan ha så lågt som 0-150 vad jag hade på första sjukhuset kommer jag inte ihåg men det var iaf mellan bra många tusen. Så jag hade inte dengue. Nästa ställe sa dom att jag hade dengue sen var jag på ett annat ställe och där var jag negativ. Såg själv på dataskärmen.

Symtom som jag hade var Huvudvärk,feber o ledvärk. Man skall bara äta Paracetamol allt var över på ca 5-7 dagar. Kom hem o ringde infektionskliniken på Östra skjukhuset i Gbg och pratade med en expert och han sa att det där om man får det ev. en andra gång så har läkarna backat om att man trillar av pinnen. Som ngn skrev tidigare i tråden så är det mest lokalbefolkning o barn som ligger sämst till för att bli mkt sjuka. Men självklart skall man juh se till och skydda sig även på dagtid. Kanske inte så skönt när det är 35* ute o ha byxor o sockar. Så nästa gång jag åker blir när det är kallt för då finns inte lika mkt mygg. Sen sa läkaren på Östra att dessa epidemier blossar upp för att sen dala bort och dyker upp igen efter några år. Läkaren sa också att jag kunde lika gärna haft chikungunyafeber som sprids av samma mygga och mkt vanlig i hela Asien och förväxlas med dengue för symtomen är nästa exakt lika.

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...