Jump to content
IGNORERAD

"Växer" pengarna i trädet i Sverige ?


smilet

Recommended Posts

Ja, det tror min fickvän i allafall.

Smilet

Min fru brukar gå ut och plocka ibland! Jag har fått för mig att hon plockar dom på marken, men jag kan ha fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru brukar gå ut och plocka ibland! Jag har fått för mig att hon plockar dom på marken, men jag kan ha fel.

Det är min tant för lat för. hon stoppar ner handen och fiskar upp en lax då och då

/Pojken med guldbyxorna

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tänk om man hade guldbyxor, vad lätt allt skulle vara. :whoco5: Maitan. :giggle:

Kommer du inte ihåg vilka problem killen fick i det TV-programmet (Pojken med guldbyxorna) ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tror min fickvän i allafall.

Smilet

"trädet" kan ju vara längre ner också.

T.ex. i skogen finns det "pengar" gratis blåbär, lingon, svamp m.m.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns det ju dom som har guld ATM-kort istället där finns det alltid pengar kvar.

Den modernare tolkningen av "Pojken med guldbyxorna" får en uppföljare

Mannen med guldkortet visas snart på en bar nära dig :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen finns det ju dom som har guld ATM-kort istället där finns det alltid pengar kvar.

Den modernare tolkningen av "Pojken med guldbyxorna" får en uppföljare

Mannen med guldkortet visas snart på en bar nära dig :giggle:

Nu är det ju inte bara Thai som tror att pengar växer på träd eller ATM-kort med obegränsade summor. Min fd fru försökte förklara för vår son (då 6 år) att hon inte hade råd att köpa just "den där" leksaken åt honom, varvid han kläcker ur sig: "Men Mamma, det är ju bara att hämta i automaten i väggen!" :crazy: Vad svarar man på det? :lol:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det kan jag inte påstå att hon tror. Hon är mer förundrad över att vi betalar så mycket av våra pengar i skatt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det kan jag inte påstå att hon tror. Hon är mer förundrad över att vi betalar så mycket av våra pengar i skatt...

Det är min dam också förvånad över, hon har haft företag i Thailand och förundras över alla "dumheter" som mitt företag måste betala i Sverige. Jag är definitivt inte rätt person att rättfärdiga det för henne heller. :rtfm:

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det tror min fickvän i allafall.

Smilet

Jajjamensan å skaffa en motorsåg så ska du få se på avkastning ala ikea :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det tycker jag inte, är inte Svenskar överlag ganska fattiga? Men istället har vi små inkomstskillnader mellan olika grupper, vilket ju är bra det med. Men det är klart, det beror ju på vad man jämför med :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är min dam också förvånad över, hon har haft företag i Thailand och förundras över alla "dumheter" som mitt företag måste betala i Sverige. Jag är definitivt inte rätt person att rättfärdiga det för henne heller. :rtfm:

Mvh

BBJ

:wai:

Nej, det är inte lätt... visserligen betalar fru Chang inte så mycket inkomstskatt på den blygsamma lön hon tar ut. Men det finns ju arbetsgivaravgifter och moms som hon finner lite svårsmält.

Vad får jag för det? Tycker FC. Ja, jag får väl hoppas att det blir någon liten pension för FC när det är dags, tills dess får jag väl stå ut med gnället. I egenskap av hennes utsedda representant för allt som är dåligt med Sverige ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pengaträd växer bara på en plats på jordklotet, nämligen Phuket och kallas "Shareträd" :crazy:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
GammalDansken

Ja, det tror min fickvän i allafall.

Smilet

Men hon har ju rätt.

Vi har massor med pengaträd här, t.o.m. mitt i vintern.

Stoppa ner en peng i krukan som visad så har du snart ett till.

post-3917-0-73087500-1293089143_thumb.jp

post-3917-0-73087500-1293089143_thumb.jp

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

En dansk vän hade sin flickvän från Isaan på besök.

Hon tyckte vi var bortskämda som hade stora fläktar på fälten.

Sen pekade hon på vindkraftverken.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det är inte lätt... visserligen betalar fru Chang inte så mycket inkomstskatt på den blygsamma lön hon tar ut. Men det finns ju arbetsgivaravgifter och moms som hon finner lite svårsmält.

Vad får jag för det? Tycker FC. Ja, jag får väl hoppas att det blir någon liten pension för FC när det är dags, tills dess får jag väl stå ut med gnället. I egenskap av hennes utsedda representant för allt som är dåligt med Sverige ;)

Herr Chang har talat.

Det tycker jag att du är värd Changen, kan du ta den agenturen för fru Odin åxå? Så slipper jag...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycker jag att du är värd Changen, kan du ta den agenturen för fru Odin åxå? Så slipper jag...

Jag överlämnar gärna Fru Måne om du tar gnället oxå :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är min tant för lat för. hon stoppar ner handen och fiskar upp en lax då och då

/Pojken med guldbyxorna

Lyllo.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...