Jump to content
IGNORERAD

Singapore Airlines connectar


L64

Recommended Posts

Nästa år kommer Singapore Airlines få Internet i sina långdistansplan.Ser nästan bara fördelar med detta för då går timmarna f-n så mycket snabbare om man nu kan surfa runt lite och så där.

Enda nackdelen är som jag ser det typ Skype...

http://www.singaporeair.com/mediacentre/pacontent/news/NE_2910.jsp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa år kommer Singapore Airlines få Internet i sina långdistansplan.Ser nästan bara fördelar med detta för då går timmarna f-n så mycket snabbare om man nu kan surfa runt lite och så där.

Enda nackdelen är som jag ser det typ Skype...

http://www.singapore...ews/NE_2910.jsp

Undrar om någonsin Thai Airways kommer att introducera detta och isåfall inom vilka klasser ombord ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar om någonsin Thai Airways kommer att introducera detta och isåfall inom vilka klasser ombord ?

Man kunde ju alltid hoppas på att tex Thai's 380 får det på direkten när dom byggs.Men det är väl för mycket begärt av Thai att dom skall fixa det tror jag.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Vete fan om jag skulle vilja bli nådd även när jag sitter i ett flyg, någon fristad från telefonen och internet bör man väl ha?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Låter grymt bra! :) Kan ändå inte sova så bra på flighterna.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vete fan om jag skulle vilja bli nådd även när jag sitter i ett flyg, någon fristad från telefonen och internet bör man väl ha?

Det är väl upp till var och en? och att stänga av telefonen skulle väl inte vara så svårt?

Och att få internet på en 10-timmars flygning är kanon.Hade det med Lufthansa för ett gäng år sen och dom timmarna har aldrig gått så fort som då.Kanske var på nätet 5-6 timmar och det funkade kanonbra.

Men som sagt var, mardrömmen är just telefonisidan... vare sig det gäller tjöt över internet med tex skype eller via mobil.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl upp till var och en? och att stänga av telefonen skulle väl inte vara så svårt? Och att få internet på en 10-timmars flygning är kanon.Hade det med Lufthansa för ett gäng år sen och dom timmarna har aldrig gått så fort som då.Kanske var på nätet 5-6 timmar och det funkade kanonbra. Men som sagt var, mardrömmen är just telefonisidan... vare sig det gäller tjöt över internet med tex skype eller via mobil.
Man får införa "telefonkiosker" ombord eller "tysta avdelningar" som på SJ <BR><BR>När jag åker tåg (ganska ofta) åker jag alltid X2000 och ser till att ha Internet hela resan<BR><BR>Snacka om att dom resorna går mycket fortare än dom resor man inte kan få internet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl upp till var och en? och att stänga av telefonen skulle väl inte vara så svårt?

Och att få internet på en 10-timmars flygning är kanon.Hade det med Lufthansa för ett gäng år sen och dom timmarna har aldrig gått så fort som då.Kanske var på nätet 5-6 timmar och det funkade kanonbra.

Men som sagt var, mardrömmen är just telefonisidan... vare sig det gäller tjöt över internet med tex skype eller via mobil.

Ett plan fullt med telefontjattrande indier är ju ingen dröm precis...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får införa "telefonkiosker" ombord eller "tysta avdelningar" som på SJ <BR><BR>När jag åker tåg (ganska ofta) åker jag alltid X2000 och ser till att ha Internet hela resan<BR><BR>Snacka om att dom resorna går mycket fortare än dom resor man inte kan få internet

Nån typ av telefonkiosker hade varit bra, kanske på skethuset? men då får man begränsa tiden :crazy:

Visst e de trevligt med internet på resande fot.

Om man nu tycker sig behöva lite ledigt från Internet så finns det betydligt lämpligare tillfällen än när man sitter på ett tåg eller i ett plan.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett plan fullt med telefontjattrande indier är ju ingen dröm precis...

Exactemente!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu värre med ett helt plan med telefontjattrande Mainland Kineser, desutom med två telefoner samtidigt.. ;)

Ha en go kväll, för det skall jag ha!

:wai:

Huga :kort:

Räcker med ett ständigt "plingande" från alla MSN:er för att det skall bli störande :sFun_duh:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilka spännande bilder det kan bli från alla webcam'ar om planet störtar.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt ett pressmeddelande från flygbolaget pågår förhandlingar med olika leverantörer och man räknar med att i april nästa år ska det gå att surfa på internet ombord.

Trådlöst nätverk ska installeras ombord på flygbolagets 737:or - i ett första skede på inrikesflyget i Norge samt linjerna från Stockholm och Oslo till London, Frankfurt och Paris.

Planen är att fler korta rutter successivt ska få internet ombord, liksom de interkontinentala flygen.

SAS är långt ifrån först i branschen med tjänsten, som framför allt flera amerikanska bolag infört ombord på sina flyg med varierande framgång vad gäller intresse från passagerarnas sida. Även Norwegian har meddelat att man kommer att erbjuda internet ombord på sina nya Boeing-plan.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...