Jump to content
IGNORERAD

SAS-kampanj


L64

Recommended Posts

Saxat från Odenresor:

Barnkampanj med SAS

SAS har just nu en kampanj till Thailand. Barn 2-11 år resande med vuxna betalar endast skatter och bränsletillägg.

Passa på och ring oss, först till kvarn gäller .

Bokningsperiod: Boka senast 31 Okt 2010

Resperiod: 01 Maj 2011 - 09 Jun 2011

Avreseorter: Stockholm, Göteborg & Köpenhamn

Antal barn: Max 3 barn per familj

http://www.odenresor.se/

Vad vuxenpriset är får man ringa o kolla...

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Saxat från Odenresor:

Barnkampanj med SAS

SAS har just nu en kampanj till Thailand. Barn 2-11 år resande med vuxna betalar endast skatter och bränsletillägg.

Passa på och ring oss, först till kvarn gäller .

Bokningsperiod: Boka senast 31 Okt 2010

Resperiod: 01 Maj 2011 - 09 Jun 2011

Avreseorter: Stockholm, Göteborg & Köpenhamn

Antal barn: Max 3 barn per familj

http://www.odenresor.se/

Vad vuxenpriset är får man ringa o kolla...

Tja.

Ser att datumen för kampanjen verkar överenstämma med datumen för Thai Airs årliga kampanjerna.

Kanske SAS motdrag?

hm .. 4 -26 juni skulle passa bra för en 3 veckors. Behövs bara 13 semesterdagar för en liten tripp ...

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om anhopningen av intresserade fått odenresors server att att krascha.

Tänk på det vid tips av detta slaget. Kasta er inte direkt ut i cyberrymden utan tanke på vilken skada ni kan åstadkomma. :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om anhopningen av intresserade fått odenresors server att att krascha.

Tänk på det vid tips av detta slaget. Kasta er inte direkt ut i cyberrymden utan tanke på vilken skada ni kan åstadkomma. :whistle:

Nä, bättre o hålla inne med tipsen nån vecka eller två :suicide:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

SAS har ju själva annonser om'et, så det är la bara att koppla sig direkt till källan.

post-3917-091478900 1286389948_thumb.jpg

post-3917-091478900 1286389948_thumb.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

SAS har ju själva annonser om'et, så det är la bara att koppla sig direkt till källan.

post-3917-091478900 1286389948_thumb.jpg

Vuxenbiljetter : 4700+3105 = 7805

Barbiljetter: 0+3105=3105

2 vuxna + 1 barn = 18.805.

Lika bra att vänta ut Thaikampanjen om man ska åka vid dom datumen.

/mvh

Passagerare Flyg Skatter inkl moms Serviceavgift 2 vuxen (vuxna) x (4 700+3 105 + 30) = 15 670 SEK 1 barn x (0+3 105 + 30) = 3 135 SEK Totalt för alla passagerare 18 805 SEK

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tack för ditt tips!!

Själv tar jag det för info att INTE åka denna tid.

Förstår mig inte på alla dessa föräldrar som tror att deras ungar är på dagis ,att flygpersonalen är dagismammor: Inte heller varför barnen måste skrika så for dom INTE får som dom vill.

Alla har betalat sina biljetter det stämmer och med detta har alla rätt till samma sevice.

Ok !! Nu får jag alla eller flera barnföräldrar på mig men ta detta som en liten uppmaning att se själva till era barn då ni flyger.Det finns ofta hunratalet andra ombord som inte uppskattar att bli störda i sömnen.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tack för ditt tips!!

Själv tar jag det för info att INTE åka denna tid.

Förstår mig inte på alla dessa föräldrar som tror att deras ungar är på dagis ,att flygpersonalen är dagismammor: Inte heller varför barnen måste skrika så for dom INTE får som dom vill.

Alla har betalat sina biljetter det stämmer och med detta har alla rätt till samma sevice.

Ok !! Nu får jag alla eller flera barnföräldrar på mig men ta detta som en liten uppmaning att se själva till era barn då ni flyger.Det finns ofta hunratalet andra ombord som inte uppskattar att bli störda i sömnen.

Självklart hör det till flygplansetikett att hålla reda på sina små telingar, men det finn ju fler karaktärer att reta upp sig på.

Konversatören: han som ska prata om allt och inget, i värsta fall har han bred amerikansk dialekt eller skånka till råga på eländet.

Fraktaren: Den som inte inser det olämpliga i att ha med sig 12 väskor + köksbänken i handbagaget . Det är ju en anledning till att man får ta med sig en viss mängd ombord, Lite bagage får han upp där bagaget ska vara och resten läggs på golvet framför hans ben och väller lite lagom in på din benutrymme.

Liggande-så-fort-som-möjligt: Den här karaktären fäller ner sätet såfort fasten-seatbelts-knappen tänds, gärna utan att titta bakåt och gärna snabbt och utan förvarning och utan en tanke på dominoeffekten av nedfällda säten han skapat.

Groggaren: Han som tror han är lustigast på planet och gärna upprepar sig 2-3 gånger så att du vekligen ska höra hans skämt och gärna fumlar med maten och spiller ut lite lagom mat och dryck i ditt knä.

Luktaren: Finns i 3-4 karaktärer, en är den svettige och den andre är parfymmannen/kvinnan eller allra värst den svettige parfymmannen, sen har du ju vitlöksmannen mfl.

eller människor i största allmänhet egentligen, vaför ska dom vara just på min flight ? :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Självklart hör det till flygplansetikett att hålla reda på sina små telingar, men det finn ju fler karaktärer att reta upp sig på.

Konversatören: han som ska prata om allt och inget, i värsta fall har han bred amerikansk dialekt eller skånka till råga på eländet.

Fraktaren: Den som inte inser det olämpliga i att ha med sig 12 väskor + köksbänken i handbagaget . Det är ju en anledning till att man får ta med sig en viss mängd ombord, Lite bagage får han upp där bagaget ska vara och resten läggs på golvet framför hans ben och väller lite lagom in på din benutrymme.

Liggande-så-fort-som-möjligt: Den här karaktären fäller ner sätet såfort fasten-seatbelts-knappen tänds, gärna utan att titta bakåt och gärna snabbt och utan förvarning och utan en tanke på dominoeffekten av nedfällda säten han skapat.

Groggaren: Han som tror han är lustigast på planet och gärna upprepar sig 2-3 gånger så att du vekligen ska höra hans skämt och gärna fumlar med maten och spiller ut lite lagom mat och dryck i ditt knä.

Luktaren: Finns i 3-4 karaktärer, en är den svettige och den andre är parfymmannen/kvinnan eller allra värst den svettige parfymmannen, sen har du ju vitlöksmannen mfl.

eller människor i största allmänhet egentligen, vaför ska dom vara just på min flight ? :) /mvh

Jag råkade ut för konversatören en gång. En flummig indier från Malmö som skulle till Bangkok och spela musik enligt uppgift.

Han startade och babbla direkt och höll på ändå till Bangkok utan uppehåll.

Jag sa till honom att hålla käften vid upprepade tillfällen och då blev han aggressiv och kallade mig för idi*t så det var bara att bita ihop för att undvika slagsmål.

Men det värsta man kan råka ut för är skrikiga spädbarn då är resan definitivt förstörd.

Jag åkte med sk flygstol charter en gång och det kryllade av spädbarn.

Man kan ju fråga sig varför man tvunget ska släpa med sig spädbarn ändå till Bangkok.

Oerhört plågsamt att störas av dessa skrik i 13 timmar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...