Jump to content
IGNORERAD

Fruktansvärda otrevliga Pattaya


Guest Maja

Recommended Posts

Pattaya har dåligt rykte och programmet spär på det ytterliggare. När jag kom hem från Thailand senast och sa till morsan att jag bl.a. varit i Pattaya så undrade hon varför jag varit där "är ju bara pedofiler där" enligt henne. Är just denna bild som många svenskar har, göka och pöka är vad man ägnar sig åt i Pattaya. Så ni som älskar Pattaya, ta inte åt er utan fortsätt att njut av ert favoritresmål.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    19

  • noBuzz

    14

  • PUTTE

    10

  • Khemmarat

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att man inte tycker om vissa saker som finns i Pattaya tror jag ingen har något emot, det som de flesta reagerade mot var väl att Maja dömde ut hela Pattaya. Pattaya är stort, väldigt stort, tror nog att många här inte ens har sett eller varit runt i hela Pattaya.

Jag anser det är väldigt fel att dömma ut hela Pattaya efter att ha sett ett tv-program.

Behövs väl inte så mycket mer för att dömma ut något...eller tror du att Maja efter att ha reagerat så starkt bara på att ha sett det på TV skulle ändra uppfattning om hon åkte dit?

Det är ett jävligt kul ställe men det är inte för alla.

Omarama som har dömt ut mycket efter att ha sett det på TV

(HV71 ochså :D )

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Man tror man drömmer!!! sett ett tvprogram och dömmer ut stället:great:

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Link to comment
Dela på andra sajter

suspekta inerstadskrogar :giggle: Tigern eller :whistle::rotfl:

A matter of fact... tyvärr ja Clion, Tigern e en av Dom suspekta ettablissiment där moralen råkar stå på en så underbart och fallande nivå... (är det någon som vet varifrån jag stal den textraden?)

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Maja,

Visst har du en viss poäng i din kritik av Pattaya, men jag tycker ändå stället är värt några dagars besök. Främst för att det där finns många trevliga forummedlemmar att träffa ;) Men det är också mycket rimliga priser på mat, logi och shopping, och även fru Chang finner det intressant. Prostitutionen stör mig inte, och droger samt annat elände är enkelt att undvika.

Jag skulle nog föredra en annan plats att bo permanent i Thailand, men för min del blir det definitivt fler besök i Pattaya.

Herr Chang har talat.

Ja jag tror också det finns många trevliga forummedlemmar där som skulle va kul att träffa, men jag har ju förstått att det också finns en del otrevliga där. Vi hade faktiskt tänkt att åka dit igen några fler dar, men då blir det nog upplopp på andra gator än bargatan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, jag är inskränkt, och jag är dum, löjlig, jag är otroligt korkad, kärring, m.m och så korkad att jag inte begriper att det finns fler gator i Pattaya!!!

Jag har ju inte kunnat undgå att märka att en mycket stor del av skribenterna på detta forum tillhör de Pattaya-frälsta. Men att det råder en sådan brinnande fanatism i den församlingen kunde jag inte drömma om.

Som Omarama säger:

Det här inlägget blev tydligen som en profet-teckning på ett jihadforum!

Efter att ha sett programmet var jag naturligtvis illa berörd och kanske lite i affekt och jag tänkte, lite uppkäftigt utmanande, att det skulle blir intressant att se vad alla Pattayafansen hade att säga om programmet och väl medveten om att det kanske skulle generera i några minuskarman.

Och jovisst, programmet var också från Phuket, men om det stället märks ju inte några ”hallelujarop” såsom om Pattaya på detta forum så om det hade det nog inte blivit så mycket reaktioner. (fast reaktioner och upplysning blev det ju nu inte så mycket, mer ett drev emot mig)

Och så kontras det med, vad nu det har med saken att göra, att Cha Am inget nattliv har och att Hua Hins strand är smutsigare (jag har också kommenterat om hästskiten på citybeachen där) För att kasta tillbaka en paj; Kan man vara så inskränkt att man tror att jag tror att HELA Pattaya är så och att det inte var bargatan i programmet som fick mig i affekt?.

Och jag är starkt medveten om att programmet var en hel del vinklat men det jag såg det såg jag ju och bargatan i Hua Hin är tragiskt att se, men är ju rena dagiset mot vad som visades från Pattaya m.m (men det var ju vinklat)

Och till sist, menar ni Pattisfans att det man såg -om än komprimerat- var falskt. Och att allt negativt som sägs om Pattaya bara är illvilliga rykten. Var kommer röken ifrån då?

En del av inläggen stärker ju faktiskt fördomarna. Se bl.a på noBuzz bild på sin hyllningsfana.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag blev jäkligt snopen när jag såg att damen i baren ville ha betald för en timmes dialog med en gäst det har jag alldrig hört eller sett förut endast att man bjuder på drinkar konstig konstig mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad var och en tycker om Pattaya har väl mer än klart framkjommit, men om en del skulle tänka tanken, "Vad var syftet med TV programmet?".

Just det, exakt den reaktion som Maja förmedlade, alltså är Maja en korkad Kärring?

Vidhåller fortfarande att de minuskarman som initierades och liksom ringar på vattnet ökades lavinartat hade översatts med + dito om Majas kommentar varit om risbyn i Issan, därför att dit vill man inte på semester, och handen på hjärtat, om Ni själva vore på väg mot Er drömsemester och blev iproppad dylik propaganda, skulle NI inte själva "må lite dåligt" om det inte vore så att det var just den typ av semester Ni var ute efter. Bara undrar lite var all hätskhet kommer fån?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

A matter of fact... tyvärr ja Clion, Tigern e en av Dom suspekta ettablissiment där moralen råkar stå på en så underbart och fallande nivå... (är det någon som vet varifrån jag stal den textraden?)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev igår i en annan tråd - de som reagerar starkast mot eventuella fördomar är ofta de mest fördomsfulla. Samma personer som generaliserar och slänger ur sig fördomsfulla uttalanden om tex. hela folkgrupper utan minsta tvekan får mentalt psykbryt när någon upplevt ond kvinna vågar sig på att negativt generalisera över Pattaya. En svensk kvinna attackerar den heliga kon Pattaya. Man kan nästan höra svärandet framför datorerna hemma hos slumpvis utvalda självproklamerade "rävar" eller "veteraner". Generalisera och ha fördomar är självklart ok så länge det inte drabbar en själv kan man anta. Att det är dubbelmoral i kubik är inte så noga så länge man jagar i flock.

Visst, det är svårt att inte se Majas första inlägg som klart klumpigt formulerat men reaktionerna pratar även de sitt tydliga språk också. Att inlägg som innehåller okvädningsord av typ Kärring till trådstartaren måste rensas ut är ruggigt deprimerande och säger en del om de som säger sig vara så fördomsfria och öppensinnade..

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

hej jag blev jäkligt snopen när jag såg att damen i baren ville ha betald för en timmes dialog med en gäst det har jag alldrig hört eller sett förut endast att man bjuder på drinkar konstig konstig mvh

Nu var det ju inte hon som sa det utan speakerrösten? Kanske missuppfattning från tv-teamet ? /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag blev jäkligt snopen när jag såg att damen i baren ville ha betald för en timmes dialog med en gäst det har jag alldrig hört eller sett förut endast att man bjuder på drinkar konstig konstig mvh

Uppfinningsrikedomen brukar vara stor när det gäller att tjäna ett antal bath. Att någon kommit på att det i vissa fall skulle gå att blåsa någon dum falang för att vara pratsällskap, kan väl inte vara konstigt!

En stor del av falangerna betalar för damsällskap när de går och shoppar, bara för att ta ett närstående exempel. Men de kanske inte är så peningfixerade i Pattaya att de försöker göra pengar på sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Man tror man drömmer!!! sett ett tvprogram och dömmer ut stället:great:

Inte så få trådar som handlar om något man antingen sett på TV eller läst.

Pattaya är ju bara en håla - värre är det när personer döms direkt här

utan annat underlag än just... det man läst.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta som bor eller har varit Pattaya som har en kompis som kommer dit för första gången, kan ni berätta hur den första kvällen ser ut när ni skall visa honom stan!

Vilka sevärdheter kommer han att få se den första kvällen el. den andra-svaren kommer nog att vara olika men tror mig ana hur de flesta inledningskvällar ser ut och inte råder ni kompisen att gå att lägga sig tidigt för att nästa morgon stiga upp i tid för at hinna se alla sevärdheter som Pattaya har att erbjuda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför så många hugg och slag mot Maja,försök att upplysa henne istället om att Pattaya INTE är som de visar på TV.Det var ju trots allt hur HON uppfattade fiskebyn utifrån progammet,vi som varit där borde kunna försvara byn utan att dissa henne så.Vi rävar är ju bara "trevliga gossar och töser" .Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så få trådar som handlar om något man antingen sett på TV eller läst.

Pattaya är ju bara en håla - värre är det när personer döms direkt här

utan annat underlag än just... det man läst.

Taktiken att ta betalt av torskar för att vara "sällskap" i baren och bli bjuden på svindyr "bubbel" eller lady-drinks (sam bara är vatten/läsk) finns världen över i "nöjes-distrikt"

Varför skulle inte även Pattaya vara utsatt ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför så många hugg och slag mot Maja,försök att upplysa henne istället om att Pattaya INTE är som de visar på TV.Det var ju trots allt hur HON uppfattade fiskebyn utifrån progammet,vi som varit där borde kunna försvara byn utan att dissa henne så.Vi rävar är ju bara "trevliga gossar och töser" .Mvh Måne

Du menar INTE BARA väl ?

För ingen har väl påstått att det som visas i programserien är uppdaiktat ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

67årig dam det va roligt me lite älldre damer

61plusarn :sFun_duh: skål å välkommen :drinks:

å pattayaveteran :rotfl::rotfl:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte går igång på barbrudar, festande, fulla faranger, halvdan shopping, prisvärda hotel, bra golf och stort utbud av farangkäk så är väl Pattaya knappast ett vettigt resmål. Tycker det blir löjligt när Pattayafanatiker argumenterar så fanatiskt att de börjar beskriva stället som ett bra resmål för tex. barnfamiljer. Varför ljuga, skarva, överdriva eller gå igång som en galen PR-maskin. Åker man till Pattaya för en badsemester så är man ju lite lurad - åker man dit för att kombinera lite, lite bad men en hel del festande och annat så är det nog helrätt. Men jag väntar på spänning efter den första weblänken till "100 things to do in Pattaya" där Crocodile Farm, Go Cart och Tesco Lotus lyfts fram som attraktioner och Koh Larn beskrivs som en ödslig paradisö!

Vore kul att veta vad Pattaya-fantasterna jämför med för övrigt.

För egen del är ekvationen enkel. Pattaya är lite sämre på precis allt som jag uppskattar på min semester (utom möjligen prisbild) och enda skälet att jag och frun fortfarande åker dit någon gång per år är för att träffa bekanta som bor där.

Men Maja, varför titta på en white thrash engelsk dokumentär om Pattaya där hundratals timmar av video komprimeras ned till 20 minuter skandal-tv och endast blir lite social-realistisk porr för medelsvenssons där de kan gotta sig åt den upplevda misären? Att sedan dessutom gå ut och bilda sig en uppfattning utifrån detta gränsar ju till löjligt inskränkt. Men om du bara var ute efter att dra igång gammelgubbarna så gjorde du onekligen ett bra jobb.

Pattaya är som en kombination av det många vill ha när man åker till Thailand :

Staden sover aldrig(ok, mellan 05-07 är det rätt dött)

Finns trevliga beacher rätt nära om man nu gillar det(man måste inte vara på pattayabeach)

Bra variation av ställen att gå till när man vill festa.om man inte vill festa med farangbrudar...men det är inget jag saknar :whistle:

Grymt utbud av restauranter på liten yta.

Shopping överallt.

Säkert, i regel bara folk som inte vet hur man beter sig eller pysslar med skumma grejjer som får problem.

Billigt

Pattaya är inte direkt bäst på någonting förutom antalet beerbars/agogo´s då :great: men har istället allting, ligger nära flygplatsen/bkk..det är det som man gillar...

Vad har exempelvis HuaHin att erbjuda som inte finns i pattayatrakten ? förutom hästar på stranden och det där apberget då. jag är riktigt nyfiken^^

Pattaya, Pattaya :great::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya är som en kombination av det många vill ha när man åker till Thailand :

Staden sover aldrig(ok, mellan 05-07 är det rätt dött)

Finns trevliga beacher rätt nära om man nu gillar det(man måste inte vara på pattayabeach)

Bra variation av ställen att gå till när man vill festa.om man inte vill festa med farangbrudar...men det är inget jag saknar :whistle:

Grymt utbud av restauranter på liten yta.

Shopping överallt.

Säkert, i regel bara folk som inte vet hur man beter sig eller pysslar med skumma grejjer som får problem.

Billigt

Kanon passar mycket bra

Här vill jag upplysa Maja om Pattaya med denna underbara låt;)

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

God morgon gott folk och handen på hjärtat. När ni åkte till Pattaya första gången var det för att gå uppför buddabacken och titta på templet, titta på andra sevärdigheter eller var det nyfikenheten, ryktet om brudarna,barerna och hålligånget. När jag var i Pattaya första gången så slösade jag inte en sekund på att titta på några sevärdigheter mer än dom i barerna då förstås.

Men det var jag det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

En del av inläggen stärker ju faktiskt fördomarna. Se bl.a på noBuzz bild på sin hyllningsfana.

Hallå där! Var inte så snabb och fördomsfulll! ;)

post-3082-043032800 1286443530_thumb.gif

post-3082-043032800 1286443530_thumb.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Turist som man är så, då shoppar man souvenirer som visar att man har vart där.

post-3090-094828400 1286444780_thumb.jpg

post-3090-094828400 1286444780_thumb.jpg

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...