Jump to content
IGNORERAD

Fruktansvärda otrevliga Pattaya


Guest Maja

Recommended Posts

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    19

  • noBuzz

    14

  • Tallviking

    10

  • PUTTE

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

ÅÅåå ... så jag längtar dit! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

Pattaya, is tha shit! Kitung maak maak! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sett dokumentären, och kommer nog inte att göra det heller.

Men det är inte svårt att få till ett program om det sämsta av mänsklighetens sidor i Pattaya precis, om det är det man är ute efter.

Skall inte försvara Pattaya i onödan, allt som visades är antagligen sant, stranden är rätt kass, sexturismen är nog det som mest drar turister till Pattis, det finns andra trevligare sidor av stället som fina restauranger bra shopping, hotell i alla prisklasser och en hyfsad prisbild för turistorter i Thailand.

Det Pattaya är bäst på är väl ändå ett galet festande med lättillgängliga lättfotade damer, mot en slant som tack för "besväret", förstås?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja programmet handlar ju inte bara om Pattis utan även Patong (Phuket)

serien heter Big trouble in Thailand så det är ju trubbel den inriktar sig på, men både Pattis och Patong har så mycket annat att ge

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Att göra ett vinklat program om Pattaya och få det att se ut som ett helvete på jorden år ju väldigt enkelt.

I Pattaya, precis som i massor av andra städer här på jorden, finns alla ingredienser. Både bra och dåliga. Om man bara tar fram de dåliga om en viss stad, i detta fallet Pattaya, och gör ett program om det så är det klart att den som aldrig varit där får uppfattningen att det är ett skitställe.

Vi som är mer bekanta med denna stad vet ju att det inte är så här. Pattaya har ju massor av allting att erbjuda. Åtskilliga är de barnfamiljer från världens alla hörn som år efter år återvänder till Pattaya för sin semester.Här finns ju allt, både för den nöjeslystna och för familjen. Och detta till ett mycket överkomligt pris!

Massor av mysiga restauranger med mat från hela världen. Mängder med nöjesställen! Massor av olika parker och andra dagaktiviteter!

Stranden är väl inte den bästa men att bada i hotellets swimmingpool och mellan varven ta en Banana Split är väl inte helt fel.

Pattaya är en skön stad där alla kan få allt!! Vad mer kan man begära av en semesterort?

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

Du ska ta och åka dit och titta med egna öppna ögon!!

Men dåligt badvatten endast en vecka efter en översvämning i staden!!

Vill du bli sjuk av badvatten åk till Hua Hin stranden rakt nedanför Järnvägsstationen!!

Det är Thailands mäst förorenade turiststrand!

Häst piss på strand och i vattnet!!!

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Att göra ett vinklat program om Pattaya och få det att se ut som ett helvete på jorden år ju väldigt enkelt.

I Pattaya, precis som i massor av andra städer här på jorden, finns alla ingredienser. Både bra och dåliga. Om man bara tar fram de dåliga om en viss stad, i detta fallet Pattaya, och gör ett program om det så är det klart att den som aldrig varit där får uppfattningen att det är ett skitställe.

Vi som är mer bekanta med denna stad vet ju att det inte är så här. Pattaya har ju massor av allting att erbjuda. Åtskilliga är de barnfamiljer från världens alla hörn som år efter år återvänder till Pattaya för sin semester.Här finns ju allt, både för den nöjeslystna och för familjen. Och detta till ett mycket överkomligt pris!

Massor av mysiga restauranger med mat från hela världen. Mängder med nöjesställen! Massor av olika parker och andra dagaktiviteter!

Stranden är väl inte den bästa men att bada i hotellets swimmingpool och mellan varven ta en Banana Split är väl inte helt fel.

Pattaya är en skön stad där alla kan få allt!! Vad mer kan man begära av en semesterort?

MVH Nonki

:clapping::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Även den blinde kan se att Pattaya inte bara är Walking Street, Pattaya är stort.

Malmskillnadsgatan är inte stockholm det är bara en gata precis som Walking Street är

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte går igång på barbrudar, festande, fulla faranger, halvdan shopping, prisvärda hotel, bra golf och stort utbud av farangkäk så är väl Pattaya knappast ett vettigt resmål. Tycker det blir löjligt när Pattayafanatiker argumenterar så fanatiskt att de börjar beskriva stället som ett bra resmål för tex. barnfamiljer. Varför ljuga, skarva, överdriva eller gå igång som en galen PR-maskin. Åker man till Pattaya för en badsemester så är man ju lite lurad - åker man dit för att kombinera lite, lite bad men en hel del festande och annat så är det nog helrätt. Men jag väntar på spänning efter den första weblänken till "100 things to do in Pattaya" där Crocodile Farm, Go Cart och Tesco Lotus lyfts fram som attraktioner och Koh Larn beskrivs som en ödslig paradisö!

Vore kul att veta vad Pattaya-fantasterna jämför med för övrigt.

För egen del är ekvationen enkel. Pattaya är lite sämre på precis allt som jag uppskattar på min semester (utom möjligen prisbild) och enda skälet att jag och frun fortfarande åker dit någon gång per år är för att träffa bekanta som bor där.

Men Maja, varför titta på en white thrash engelsk dokumentär om Pattaya där hundratals timmar av video komprimeras ned till 20 minuter skandal-tv och endast blir lite social-realistisk porr för medelsvenssons där de kan gotta sig åt den upplevda misären? Att sedan dessutom gå ut och bilda sig en uppfattning utifrån detta gränsar ju till löjligt inskränkt. Men om du bara var ute efter att dra igång gammelgubbarna så gjorde du onekligen ett bra jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

vi pattisveteraner går inte igång :blahblah22: :blahblah22: har hört klagosången förut :sFun_duh: :blahblah22: ^_^

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

För ni som inte varit i norrbotten så rekommenderar jag att ni ser filmen Jägarna.

En bra film som visar hur norrbottningar lever sina liv :ironi:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kunnat göra samma typ av vinkade program av i stort sett varje större stad i världen.

Hur många timmars misär skulle man inte få ihop om man visade tex. Bkk. med utgångspunkt från Nana eller Soi cowboy

Eller Sthlm. betraktat med utgångspunkt från tex. Tensta och div. suspekta innerstadskrogar.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

Jag tycker du har all rätt att må dåligt, om det vore så att detta var ALLT som Pattaya står för.

Nu har jag aldrig varit i Pattaya, kommer förmodligen inte att söka mig dit heller men att därifrån döma ut Pattaya är utom min värld emedan jag inte sett det.

Ta det lugnt, du kommer förmodligen att om du skulle förses med ögonbindel och sedan få öppna ögonen inte se någon skillnad på Pattaya och c:a 10 andra orter i Thailand nattetid. Däremot finns vad jag kan förstå en himla massa finare beacher att finna på dagen. men då har ju å andra sidan Pattis baksmälla och sover. :sFun_duh:

Tycker det är tråkigt att se alla minuskarman som inlägget generade, det vittnar mer om snävsynthet än viljan till upplysning, (eller samvetet?)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Man skulle kunnat göra samma typ av vinkade program av i stort sett varje större stad i världen.

Hur många timmars misär skulle man inte få ihop om man visade tex. Bkk. med utgångspunkt från Nana eller Soi cowboy

Eller Sthlm. betraktat med utgångspunkt från tex. Tensta och div. suspekta innerstadskrogar.

suspekta inerstadskrogar :giggle: Tigern eller :whistle::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl instämma med Wille, Pattaya har inte mycket som lockar mig. Allt det som finns i Pattaya, både positivt och negativt, finns även i Bangkok. Ja, inte någon strand kanske men den är ju ingen höjdare i Pattis.

Ner över en weekend för att festa runt är väl okej men att kalla Pattaya för barnvänligt är väl att ta i lite väl mycket. Pattis är och förblir en SWM resmål. Se kvittar det om de lyckas locka dit några ryska eller koreanska familjer på förstagångsresa till Thailand, det blir inte familjevänligt för det..

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

SKOJAR DU?????... :rotfl::rotfl::rotfl::drinks: .HOPPAS DE!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

Men Maja, är du så otroligt korkad att du sväljer allt vad detta program visar med hull och hår för att därefter skapa dig en klar bild? Självklart har de valt att visa de värsta sidorna för att skapa ett spännande program. Du tror väl inte heller att alla "pojkflickor" är farliga såsom de försökte göra sken av i programmet?

Ändrades av swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha det måste vara ett troll som skriver, det är ungefär som att skriva

Jag såg ett program som heter cops, och när jag såg det så mådde jag illa hur kan nån vilja åka till Usa.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första varför basera sina fördommar på ett vinklat tvprogram när det är bättre att basera det på egna sina egna erfarenheter som man får genom att åka dit och se hur det verkligen är. och framför allt så bör man göra det med öppna ögon och ett öppet sinne. Och håller man sig från walking street, beachroad och området däromkring så kanske man kan få en bättre erfarenhet av staden. Inte för att jag höja stan till skyarna men det jag såg under mina tre veckor där i våras så kunde jag konstatera att det fanns annat o göra än att supa, k**lla o knarka. Men men, man väljer ju som alltid att se det man vill se(letar man efter det dåliga så ser man bara det dåliga i allting). :drinks:

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Om man inte går igång på barbrudar, festande, fulla faranger, halvdan shopping, prisvärda hotel, bra golf och stort utbud av farangkäk så är väl Pattaya knappast ett vettigt resmål. Tycker det blir löjligt när Pattayafanatiker argumenterar så fanatiskt att de börjar beskriva stället som ett bra resmål för tex. barnfamiljer. Varför ljuga, skarva, överdriva eller gå igång som en galen PR-maskin. Åker man till Pattaya för en badsemester så är man ju lite lurad - åker man dit för att kombinera lite, lite bad men en hel del festande och annat så är det nog helrätt. Men jag väntar på spänning efter den första weblänken till "100 things to do in Pattaya" där Crocodile Farm, Go Cart och Tesco Lotus lyfts fram som attraktioner och Koh Larn beskrivs som en ödslig paradisö!

Vore kul att veta vad Pattaya-fantasterna jämför med för övrigt.

För egen del är ekvationen enkel. Pattaya är lite sämre på precis allt som jag uppskattar på min semester (utom möjligen prisbild) och enda skälet att jag och frun fortfarande åker dit någon gång per år är för att träffa bekanta som bor där.

Men Maja, varför titta på en white thrash engelsk dokumentär om Pattaya där hundratals timmar av video komprimeras ned till 20 minuter skandal-tv och endast blir lite social-realistisk porr för medelsvenssons där de kan gotta sig åt den upplevda misären? Att sedan dessutom gå ut och bilda sig en uppfattning utifrån detta gränsar ju till löjligt inskränkt. Men om du bara var ute efter att dra igång gammelgubbarna så gjorde du onekligen ett bra jobb.

Grattis wille till ditt första vettiga inlägg. Grattis maja till att du försöker ta upp detta ämne någon tittar på 20 minuter skandalreportage på skräpkanalen och vips så har dom bestämt sig för att inte gilla en turistort och köpa alla fördommar m.m. rakt av och sprida ryktet vidare.

Pattaya har oförtjänt bra rykte som partyställe och resmål för sexturister. Nog reser det dit lite folk för den orsaken men jag undrar varför ? Det finns ju bättre ställen att åka till då?

Pattaya är det bästa turistorten i Thailand, men då har jag inte avverkat kho samui och Chang Mai så nåt av dom kanske är bättre.

Stranden i Pattaya är skitig och fullständigt förstörd Thai gillar helt enkelt inte att ligga och sola utan sitter påklädd under ett parasoll och käkar och dricker och tittar på det fina vattnet. De har så mycket sol året runt så dom avgudar inte solen och värmen lika mycket som vi bleka feta storsnokade nordbor och har en helt annan kultur och inställning till det där med sol och bad. Så ska man sola och bada så är man hänvisad till swimmmingpoolen eller kan man åka ut till nån av öarna runtomkring som har klart och fint vatten och fina sandstränder.

Jomtien som ligger 6 Km söder om Pattaya är solsäkert och lite lugnare med en lite bättre strand ett bra resmål om man vill ligga och steka sig i solen tills det luktar bacon ;) och det är ju orsaken till att man åker dit över huvud taget.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även den blinde kan se att Pattaya inte bara är Walking Street, Pattaya är stort.

Malmskillnadsgatan är inte stockholm det är bara en gata precis som Walking Street är

Och utanför walkingstreet luktar allt rosor och där finns absolut ingen alls prostitution eller :whistle:

Det är väl inget att hymla om att dom flesta som åker till Pattaya gör det för att göka och kröka och inte för att gå på någon vattenpark eller för att dom tycker stranden är bra.

Omarama som har 6 veckor kvar till en öl i Pattis :drinks:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Och utanför walkingstreet luktar allt rosor och där finns absolut ingen alls prostitution eller :whistle:

Det är väl inget att hymla om att dom flesta som åker till Pattaya gör det för att göka och kröka och inte för att gå på någon vattenpark eller för att dom tycker stranden är bra.

Omarama som har 6 veckor kvar till en öl i Pattis :drinks:

VACKERT SKRIVET :spiteful: !!!!!!SNYFT.. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...