Jump to content
IGNORERAD

Fruktansvärda otrevliga Pattaya


Guest Maja

Recommended Posts

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

Du mår dåligt nu,vänta bara tills du får se en film

om AC i fillipinerna eller Rio i Brasilien.

Då skulle du inte bara må dåligt,du skulle nog dö.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 272
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    19

  • noBuzz

    14

  • PUTTE

    10

  • Khemmarat

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är helt ofattbart att Maja´s inlägg är det mest impopulära som någonsin skrivits på MPR. Det har skrivits så ofattbart mycket korkat men Maja får 15 minuskarma (kanske mer jag har inte kollat om hon fått några pluskarma) bara för att hon sett en fånig dokumentär och därav drar slutsatsen att Pattaya är skit. Givetvis är det lite naivt att som Maja dissa en stad på en sådan filmsnutt men detta ramaskri är ju helt utan proportioner. Det blir ännu konstigare då jag alltid trott att de männsiskor som verkligen gillar Pattaya är personer som inte riktigt vill vara mainstream, då är det väl perfekt när den här typen av dålig reklam som håller borta "mer normalt" folk poppar upp med jämna mellanrum?

Jag tycker Pattaya är rätt schysst för en helg även om vi på senare år bytt till Hua Hin / Cha Am. Har man en begränsad budget och låga krav på strand och annat samt vet vart man ska gå så är Pattaya klart OK för en helg. Mina föräldrar har de senaste drygt 10 åren spenderat en betydande del av sin semester i Pattaya / Jomtien och jag kan inte tänka mig att de någonsin besökt en a-gogo, tveklöst skulle de dock hellre spendera tiden någonannanstanns i Thailand om de kunde få samma boende och mat för samma reapris som Pattaya verkar ha institutionaliserat. Det är helt OK att gilla Pattaya men anledningarna att inte gilla det måste ju vara minst lika OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu kan vi njuta av effekterna av det genialiska konceptet minuskarma.

Det dröjer nog innan Maja och kanske flera med hon skriver sin åsikt här igen.

Grattis till oss alla.

Och så mycket bättre Pattaya blev, helt utan plötsligt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det är helt ofattbart att Maja´s inlägg är det mest impopulära som någonsin skrivits på MPR. Det har skrivits så ofattbart mycket korkat men Maja får 15 minuskarma (kanske mer jag har inte kollat om hon fått några pluskarma) bara för att hon sett en fånig dokumentär och därav drar slutsatsen att Pattaya är skit. Givetvis är det lite naivt att som Maja dissa en stad på en sådan filmsnutt men detta ramaskri är ju helt utan proportioner. Det blir ännu konstigare då jag alltid trott att de männsiskor som verkligen gillar Pattaya är personer som inte riktigt vill vara mainstream, då är det väl perfekt när den här typen av dålig reklam som håller borta "mer normalt" folk poppar upp med jämna mellanrum?

Jag tycker Pattaya är rätt schysst för en helg även om vi på senare år bytt till Hua Hin / Cha Am. Har man en begränsad budget och låga krav på strand och annat samt vet vart man ska gå så är Pattaya klart OK för en helg. Mina föräldrar har de senaste drygt 10 åren spenderat en betydande del av sin semester i Pattaya / Jomtien och jag kan inte tänka mig att de någonsin besökt en a-gogo, tveklöst skulle de dock hellre spendera tiden någonannanstanns i Thailand om de kunde få samma boende och mat för samma reapris som Pattaya verkar ha institutionaliserat. Det är helt OK att gilla Pattaya men anledningarna att inte gilla det måste ju vara minst lika OK.

Att boendet och maten är billigare i Pattaya än på di andra strandorterna är väl ganska logiskt. Kan man inte locka med sol och bad i havet får man ju istället locka med lägre priser.

Nu blir ju knappast den totala notan billigare i Pattaya än på andra ställen eftersom nattstuket kostar betydligt mer.

jag skulle troligen spara in en del baht på att ligga på stranden på Krabi och lägga mig klockan 11 på kvällen utan sprit och fruntimmer men hur jävla kul är det?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

I ärlighetens namn förstår jag inte den upprördheten bland forumisterna som detta inlägg så uppenbart skapade.

Som jag ser på det så har en medlem med begränsade eller ingen egen erfarenhet av Pattaya, sett ett program på tv och via det måhända, fått sina egna fördomar konfirmerade.

Det är väl inte en särskilt konstig reaktion om man i sin upprördhet tar sig tid att tänka på vad det är för något som visas upp i den dokumentären. Inte är det något av de saker som under dagen räknats upp som alternativ till det som exponeras på tv-skärmarna.

Istället är det olika avarter som, efter att ha klippts ihop och redigerats för att bli “bra” tv, visas upp till allmän beskådan. Inget nytt för den som själv vistas i de miljöerna men heller ingen smickrande bild av vare sig Pattaya eller andra ställen av Thailand där liknande saker då och då inträffar.

Kan någon här påstå att de själva inte hört talas om Pattaya som att vara en syndens stad?

Disneyland för vuxna är bara ett av dess smeknamn, det finns säkert fler och mindre smickrande smeknamn också lika väl som mer smickrande namn för att släta över stämpeln staden inte helt oförtjänt fått.

Hur många av medlemmarna är det inte som lockats dit av just den anledningen men som sedan upptäckt att den har så mycket mer att erbjuda?

Jag själv åkte dit av den anledningen och fick både mina förhoppningar och farhågor besannade vid en första och inte särskilt noggrann blick.

Jag ser ingen anledning att rasa ut över en medlem så som nu skett och sker bara för att denne uttalar sig om hur denne känner sig efter att ha sett bilden av Pattaya som programmet visar upp.

En tidigare tråd handlade om karma-mobbning och de som var delaktiga i det ofoget varnades och stängdes av.

Är inte det här en form av både karma-mobbning som verbal mobbning så vet inte jag vad som är det.

Att det dessutom tillåts utan annan åtgärd än att det första inlägget är dolt är i mina ögon mycket anmärkningsvärt.

Vad sänder det för signal till andra medlemmar? Tyck som vi annars…

Man kan ju fundera på hur många av de som tidigare dragit sig för att dryfta sina åsikter som nu känner sig än mer manade att kliva in på scenen och ta plats?

Många av medlemmarna håller till i Pattaya med omnejd av olika anledningar och reser sig nu som en man mot den som vågar ha en annan inställning till staden än den de själva delar med andra. (Med gott stöd av de som alltid står i kulisserna och väntar på att någon annan skall avfyra den första salvan innan de med liv och lust följer med i drevets bakhasor för att ytterligare elda upp stämningen.)

De har andra preferenser givetvis men borde kunna argumentera för sin sak utan att hoppa på trådskaparen. Jag vill inte tro att det har någon betydelse att trådskaparen i fråga är kvinna men är inte helt övertygad om att det helt saknar betydelse.

Om någon skulle komma till Pattaya som förstagångsbesökare och sedan visas runt under en kväll så tror jag inte att man visas upp de alternativ som tidigare nämnts i tråden.

Istället skulle jag tro att det blir några besök i olika barer, varav minst en kateoybar, och säkerligen blir det något stopp i en agogo innan det blir några fler barbesök. Personligen ser jag inget konstigt med det och skulle inte ha något emot en sådan runda. Det är bl.a. de sakerna staden är känd för och blommor och krokodiler kan man se på nästa dag om man känner sig manad.

Är man där för att partaja så finns det möjlighet att göra det så att det räcker och blir över. Stannar man ett längre tag så ser jag det som en naturlig del att man också vill utforska andra saker än olika barer et.c.

Med vidgade vyer kommer insikt och först då kan man se på saker ur ett annat perspektiv och med det få en annan bild än vad man först hade.

Jag imponerades inte direkt av Pattaya vid mitt första besök men är inte alls avskräckt från att åka dit igen. Inte ens tv-dokumentärer av olika slag ändrar min uppfattning. Att utforska staden i lugn och ro och besöka andra ställen än bara de som vänder sig till mer eller mindre vuxna besökare är något jag ser fram emot den dagen det blir aktuellt med ett besök.

Att få besöka några av medlemmarna på deras hemmaplan för att se vad det är för filurer som gömmer sig bakom de olika “nicken” står också högt upp på min “att göra i Pattaya-lista”.

Även om jag själv ser mig som relativt fördomsfri så har jag ändå en viss förståelse för att det finns de som lever med olika fördomar av olika skäl.

Men jag tycker att det är bättre att försöka ge en annan bild från ett annat, mer erfaret perspektiv, än att börja idi*tförklara de med avvikande uppfattningar.

Det skulle vara önskvärt om det fanns fler som såg det på samma sätt.

Mvh Welder.

Ändrades av Welder
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl in så konstigt egentligen att Maja får så många minus karma då hon dissar Pattaya.

Då väldigt många på detta forum har Pattaya som sin tillflyckt i Thailand.

T.o.m. jag råkade ge henne ett minus, dock av misstag.

Men att häva ut sig som hon gjorde efter ett tv program känns lite "B"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kan vi njuta av effekterna av det genialiska konceptet minuskarma.

Det dröjer nog innan Maja och kanske flera med hon skriver sin åsikt här igen.

Grattis till oss alla.

Och så mycket bättre Pattaya blev, helt utan plötsligt.

Och

jag har aldrig delat ut ett minuskarma förut, men skriver man nåt så dumt då är man värd minus.

Hon hade redan fördommar om Pattaya innan hon såg programmet, sedan såg hon programmet och vips så var det hela sanningen.

Undrar om hon bor i en liten by där alla vet vad som händer i Thailand, för det har dom ju hört.

Men att döma ut Pattaya efter ett program utan att vart där, det säger inget om programmet men allt om henne.

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gissar att Majas något naiva inställning till Pattaya representerar den allmänna stämningen på de thaiforum som har en mer turistisk inställningen. Jag tror att majoriteten av svenskar förknippar semester i Thailand med mysiga bungalows bland vajande palmer på stranden och turkosfärgat vatten. De vill ha det lugnt och skönt och efterom de framförallt prioriterar sol och bad finns det nog bättre platser än i en storstad som Pattaya. Finns det någon bland de stora svenska charterbolagen som har resor till Pattaya?

Det är ju tydligen väldigt känsligt att kritisera Pattaya. Till viss del säkert befogat eftersom staden fått en något ensidig kritik men man kan ju inte låta bli att undra över att en del som nu med gråten i halsen försvarar Pattaya i andra trådar klagar på att så många pattayabesökare är av fel sort, nationalitet, kön och att det var mycket bättre för osv. Är det verkligen meningen att alla ska älska Pattaya? Blir ni glada då?

Pattaya är Pattaya. Var glada för det. Staden är ju unik och jag vet ingen annan stad som ens liknar Pattaya. Om alla börjar tycka om det blir det mainstream och förlorar sin egen charm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan någon här påstå att de själva inte hört talas om Pattaya som att vara en syndens stad?

Disneyland för vuxna är bara ett av dess smeknamn, det finns säkert fler och mindre smickrande smeknamn också lika väl som mer smickrande namn för att släta över stämpeln staden inte helt oförtjänt fått.

Mvh Welder.

Kan hålla med dig lite, men syndens stad har vi närmare Hamburg (Reperbahn) har sett mer skit där än vad jag har sett i hela Thailand.

Uteliggare som ligger med husväggen lite här och var, knarkare som är så höga som bara ligger ner.

Att inte engelsmännen gör en Dok-film om det, engelsmännen måste bara njuta av en sådan dok-film fast den skulle inte sälja internationelt

Då är det bättre att göra en dok-film om Thailand som alla andra så att maja och alla andras fördommar passar in, så att dom kan slå sig på bröstet och säga vad var det jag sa.

Därav alla hennes minus, utan att hon fick/får dom beror inte bara just på att det handlar om Pattaya utan hennes fördommar och att hon inte vart där utan sett dok-filmen och slog sig på bröstet vad var det jag sa

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig brukar veckorna i Pattaya vara höjdpunkten på min Thailandsvistelse. Bo bra för en förhållandevis billig penning. Ett mkt bra och variernade restaurang utbud samt bra shopping inom inte allt för avlägsen distans. Och sist men inte minst golfen. Detta superba utbud av banor som tillfredsställer alla typer av golfare. Min mor något äldre än Maja var nere några veckor i Thailand vid min senaste vistelse. Vi var runt på en hel del ställen men hennes favorit var helt klart Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryckte på fel knapp :bag:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

För ni som inte varit i norrbotten så rekommenderar jag att ni ser filmen Jägarna.

En bra film som visar hur norrbottningar lever sina liv :ironi:

Fritz..

HAHAHAHAHAHAHA. Såååå bra.:lol:. Har bott i Pattis i över 6 år. Visst har staden sina för och nackdelar, men jag får nog hålla med föregående skrivare om att man inte kan sitta döma staden på avstånd utan att ha varit här.

www.infinita.biz - Grafik och webb i Thailand

www.infinitaonline.se - Grafik och webb i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv förstår jag inte upprördheten över upprördheten. :)

Hon skriver ju faktist "Vilket helvete." , "Vilket lågt stående samhälle" , "fruktansvärda otrevliga Pattaya".

Och folk som älskar Pattaya blir upprörda och ger henne minus.

Själv ser jag alla upprörda minuskarman som en kärleksförklaring till Pattaya.

Får inte folk älska sitt Pattaya och försvara det? ;)

post-3082-052888500 1286386222_thumb.gif

post-3082-052888500 1286386222_thumb.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

För ni som inte varit i norrbotten så rekommenderar jag att ni ser filmen Jägarna.

En bra film som visar hur norrbottningar lever sina liv :ironi:

Fritz..

:great::great:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

- och skulle hon åka en sväng till Pattaya så finns det inte en chans att hon får bekräftad något.

hallelujah :whistle:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

- och skulle hon åka en sväng till Pattaya så finns det inte en chans att hon får bekräftad något.

hallelujah :whistle:

Sådana personer som Maja gör att många utav er på detta forumet bl.a tror att alla eller många kvinnor från Sverige är likadana.

Det gör mej irriterad.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten tanke bara, kollade in Maja`s profil. Hon kanske inte hade reagerat lika dant om hon varit 27 år och alla minuskarma hon har fått tycker jag är överdrivet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Jag skulle kunna köpa om Maja skrev att det var fruktansvärt otrevligt i Pattaya efter att ha spenderat ett par dagar där -men att skriva så efter att ha tittat på ett tv program på 4:an är ju bara patetiskt.

Nä, åk nu dit och upplev Pattaya på egen hand, sen kommer du hem och avlägger en ny rapport med lite mer substans i!

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

...cut...

Får inte folk älska sitt Pattaya och försvara det? ;)

Är det tillåtet att kritisera det samma?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Man ska inte kasta pil om man sitter i en gummibåt :whoco5:

Det är inte så farligt jag har fiskat från gummibåt och Gummibåtat tål mer än man kan tro. Jag råkade ge minuskrarma av misstag igen :bag: så välkommen till klubben keneth4618 den knappen sitter fel :diablo: .

Btt är ju för uppenbar i sitt resonemang och inte i toppform nåja neutral karma då B) jag glömde att nämna i mitt förra inlägg att jag undrar vad man har att göra på walking street där händer det inte mycket horder med turister med kameran i högsta hugg som går fram och tillbaka fram och tillbaka fram och tillbaka tillbaka fram och tillbaka fram och tillbaka fram och tillbaka fram och tillbaka . Det finns lite restauranger där middag på Bj inn eller kvälls supe´ på electric blue ? nää Finns bättre restauranger i Pattaya så varför? Tar bara färjan till Kho Larn från ändan av walking street (och lite till) :) annars så finns det andra ställen i Pattaya att gå till. Såg den här tv serien för kanske ett år sen ? det enda var ju att dom öppnade med vattenskoter uthyrarna i Phuket :fan1:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad skall man säga? Det var ett känslo uttryck baserat på ett tv-program som fokuserar på elände. Knappast mycket mer än så.

Jag har heller aldrig varit i Pattaya trots alla besök i LOS. Fast det beror mest på att jag funnit så många andra platser som jag stortrivs på och helst återvänder till.

Jag misstänker att jag skulle tycka att Pattaya var lite "för mycket av det mesta" för mig. Jag föredrar lite mer avskildhet, för det mesta. Men, så är vi ju alla olika - och är inte det en väldig tur så säg?

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att nästan alla åker till fiskebyn för att få köpesex med söta töser och för att kröka.

I Pattaya blir mycket som under normala omständigheter känns helt fel plötsligt helt rätt och de flesta agerar därefter.

När man väl är där och igång så finner man stället fullkomligt osande av kärlek, tolerans och skön fylla. Allt känns så rätt så.Nyktrar till gör man inte för än man kommit därifrån. Får väl erkänna att det blir kraftiga sprickor i min annars så konservativa moraluppfattning så fort som jag hoppat av på busstationen i Pattya.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har just sett på TV4 från Pattaya. Vilket helvete.

Det besannar alla fördomar och rykten om stället.

Fyyy. Vilket lågt stående samhälle.

Vattnet och stranden är smutsig.

Vad har man där att göra annat än supa, droger och sexturista????????????

Jag mår dåligt nu

Helt otroligt att ett inlägg som det här kan generera 19 minuskarma,är det så fruktansvärt att någon tycker illa om Pattaya.

Rekomerderar Pattaya till vissa som frågar men många andra säger jag till att det är nog inget för er.

Trivs själv som fan där men tycker inte det är underligt att vissa ser det som jordens rövhål.

Att ett negativt inlägg mot Pattaya väcker så mycket känslor är fan helt otroligt,man får vara jävligt fantasilös om man inte kan förstå att vissa inte skulle tycka om stället.

Det där inlägget var tydligen som en profet-teckning på ett jihadforum :fan1:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt otroligt att ett inlägg som det här kan generera 19 minuskarma,är det så fruktansvärt att någon tycker illa om Pattaya.

Rekomerderar Pattaya till vissa som frågar men många andra säger jag till att det är nog inget för er.

Trivs själv som fan där men tycker inte det är underligt att vissa ser det som jordens rövhål.

Att ett negativt inlägg mot Pattaya väcker så mycket känslor är fan helt otroligt,man får vara jävligt fantasilös om man inte kan förstå att vissa inte skulle tycka om stället.

Det där inlägget var tydligen som en profet-teckning på ett jihadforum :fan1:

Att man inte tycker om vissa saker som finns i Pattaya tror jag ingen har något emot, det som de flesta reagerade mot var väl att Maja dömde ut hela Pattaya. Pattaya är stort, väldigt stort, tror nog att många här inte ens har sett eller varit runt i hela Pattaya.

Jag anser det är väldigt fel att dömma ut hela Pattaya efter att ha sett ett tv-program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...