Jump to content
IGNORERAD

Wanted!


Jerker

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Håller me antagligen finns han i Pattaya så gubbs håll ögonen öppna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte han finns i Pattaya. Skulle gissa att han inte ens har thaianknytning privat.

Han hade troligen inte vågat dra med pengarna annars eftersom han då begripit att det hade varit en dålig

ide att komma till Thailand i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem vet han kanske har blivit rå blåst i Thailand och nu var det payback time.!!??

Dont get mad get even..som man säger...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fy f-n vilka människor det finns. En thai man hade jobbat stenhårt 55 dagar i streck och fick åka hem med ett Mariekex paket hem.. Man blir så jä-la arg på sånt :diablo: Hoppas att nån får syn på han!

Link to comment
Dela på andra sajter

hur går det för token, har han blivit haffad ännu, det tystnar fort i medierna.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Ja, det så jävla grisigt gjort!!! Fattar inte hur han kan sova om nätterna...men synden kanske straffar sig själv, hoppas han får en lång och utdragen död i form av nån riktigt plågsam sjukdom! :angry2:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja det hoppas jag väl inte, däremot hoppas jag han får pynta vad han är skyldig, och hamnar på fattighuset resten av livet, där kan han ju försöka blåsa kommendoran...

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Olle_Andersson_lomsjo_thai_468.jpg <BR clear=all>

Lomsjö Bär-kompanjonen kan få betala

Den försvunne bärföretagaren Ari Hallikainens kompanjon, Olle Andersson, har personligen gått i borgen för Lomsjö Bär och kan därmed tvingas betala företagets skulder om tillgångarna inte räcker till vid en konkurs.

- Jag får gå från hus och hem om vi inte löser detta. Men visst, bärplockarna har det mycket värre, säger Olle Andersson som i torsdags kväll kom tillbaka till Sverige och Edsbyn efter att ha bevistat sin dotters bröllop i Sydkorea.

Ilska och förtvivlan

Under bortavaron har kompanjonen och Lomsjö Bärs huvudägare, Ari Hallikainen, gått upp i rök och företagets konto tömts på alla pengar. Något som lett till ilska och förtvivlan bland de närmare 160 anställda bärplockarna som nu riskerar att förlora sina gårdar hemma i Thailand när långivarna vill ha tillbaka sina pengar. Men också till att polisen inlett en förundersökning om grov oredlighet mot borgenär, beslagtagit företagets datorer och handlingar och också förhört ett antal personer med koppling till bärföretaget.

Åklagare Anna Jonsson vill dock inte säga vem eller vilka som misstänks för brott, och inte heller om den försvunne Ari Hallikainen efterlysts.

- Ingen är begärd häktad, så mycket kan jag säga. Och att vi nu går igenom det material vi la beslag på vid husrannsakningen, säger hon.

Förhörde plockare

Under torsdagen och fredagen fanns också poliser på plats i Åsele för att förhöra bärplockarna. Lomsjö Bärs 20-procentiga delägare, Olle Andersson, som fick kännedom om Hallikainens försvinnande under resan till Sydkorea, har också själv varit i telefonkontakt med polisens utredare.

Kommande vecka åker han själv upp till Åsele där han ska träffa både polis och Lomsjö Bärs kvarvarande personal och plockare.

- Jag känner stor sorg över det som hänt och förstår om plockarnas ilska också riktas mot mig. Deras situation är förtvivlad, men jag har inget att dölja. Det är en jävla sits för mig också, säger Olle Andersson som så sent som för en knapp månad sedan formellt hoppade av som bolagets firmatecknare.

Lämnade över ansvaret

Något han säger sig ha velat redan för ett år sedan.

- Ja, jag ville hoppa av redan efter förra säsongen, men vi fick inte tag i alla namnteckningar som behövdes. Nu i höst höll vi dock en extra bolagsstämma där jag lämnade över allt ansvar till Ari. Jag har länge känt att jag inte klarar av att jobba i en bransch med så mycket strul.

Har du någon aning om vad som kan ha hänt Ari Hallikainen?

- Nej, lika lite som någon annan. Jag känner honom inte så väl personligen. Men det finns ju flera varianter, antingen har han stuckit med pengarna eller så har han själv råkat ut för något brott.

- Och vart fan skulle han ha stuckit? Han ska ju ha ett liv också, säger Olle Andersson som alltså själv som borgenär i värsta fall kan bli ekonomiskt ansvarig.

- Jag har ett personligt borgensåtagande som kan innebära att jag får gå från hus och hem om Lomsjö Bärs tillgångar och krediter inte räcker till för att betala fordringarna. Det känns givetvis inte bra.

- Men jag överlever, då är det värre för plockarna, säger Andersson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...