Jump to content
IGNORERAD

Husbygge i Taphong mellan Rayong och Ban Phe


Tallviking

Recommended Posts

Hej Tallviking,

som jag sagt tidigare,fint hus,kollar in det i december.Jag skulle vilja veta var du köpt trappräckena och till vilken kostnad,antagligen meterpris,tänkte rama in min uteplats.

mvh drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 131
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    45

  • Bengt-Erik

    14

  • stefan5300

    8

  • konsultnisse

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Stiligt hus, skulle inte ha något emot att äga det.

Hoppas det går vägen med byggmästaren.

Har själv hört att trefas inte är till för bostadshus, men naturligtvis måste det vara beroende på hur stor förbrukningen är.

Vi hade restaurang en gång i tiden uppe i byn. Förbrukningen till huset och restaurangen antog jag var så stor att säkringen i stolpen skulle gå. Svågern hade satt in en 60A automatsäkring. Jag ifrågasatte det vettiga i att ha en så stor säkring när det var avsäkrat för 6A i stolpen. Detta enligt en tidigare diskusion vi haft. Han garanterade att det inte skulle bli några problem. Jag insåg att det inte var någon ide att diskutera det med släktens elexpert. Så jag föreslog ett prov. Vi kortslöt efter automatsäkringen. Inget hände annat än att det blev mörkt så länge kortslutningen satt kvar. Så fort vi tog bort kortisen återkom lyset. Nästa åtgärd från min sida var att kortsluta innan automatsäkringen. Samma verkan i det fallet också. Jag skakade bara på huvudet, svågern ryckte loss inkommande ledning och visade att det gick att svetsa direkt med den. Jag var överbevisad och besegrad, den logiken kunde jag inte ta mig ur.

Detta var 1993. Nu är det nytt hus nya mätare och mera avpassade säkringar.

I varje fall så är det nog bäst att alltid kolla själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking,

som jag sagt tidigare,fint hus,kollar in det i december.Jag skulle vilja veta var du köpt trappräckena och till vilken kostnad,antagligen meterpris,tänkte rama in min uteplats.

mvh drivern

Köpte stolpar, stag och handräcken i lösvikt på Global

Tjejens farsa är finsnickare till yrket så han satte upp det hela och målarna lackade allt

Det blev riktigt bra och jäkligt stabilt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Chrille Columbus

Vad är det för mojäng i trädgården i album 12 slutbyggnation bild 10?

Har också en kommentar till det där med kök på övervåningen det är ovanligt här i Sverige bara sett det två gånger, men vardagsrum på andra våningen det förekommer ibland och då har man ofta mer eller mindre hela övervåningen till vardagsrum.

Sen är ju smaken som baken, låt mig gissa din favoritfärg är brunt? ;)

En liten ändring: jag glömde ju påpeka att det verkar som om det är vanligt med kök "utomhus" typ på balkongen om man har mindre lägenhet eller under ett enkelt tak på uteplatsen har jag sett någonstans typ kök på balkongen (snott från en mäklare i jomtien ;-)) man brukar ju woka steka den mesta maten i Thailand så har man köket utomhus slipper man ju allt flottigt matos i den lilla lägenheten sen om man får för sig att koka något så behöver inte AC jobba ihjäl sig typ lite mindre ångbastu har provat att laga mat i en "Studio apartment" (enrummare med badrum) och ett pentry i vardagsrummet som också är sovrum allt i ett lixom det blev ju ganska rykigt och ångbastu av det. Biff med kokt potatis ;-)

Ändrades av Chrille Columbus

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för mojäng i trädgården i album 12 slutbyggnation bild 10?

Har också en kommentar till det där med kök på övervåningen det är ovanligt här i Sverige bara sett det två gånger, men vardagsrum på andra våningen det förekommer ibland och då har man ofta mer eller mindre hela övervåningen till vardagsrum.

Sen är ju smaken som baken, låt mig gissa din favoritfärg är brunt? ;)

Vilket datum under album 12 slutgyggnation ?

Är det 100730 så är det vattentanken som är på bild10 (2 kubik)

Min favoritfärg är blå. dära taket

Jordnära färger som harmonierar med naturen är ganska inne just nu

Har sett flera nybyggen i Thailand senaste tiden i samma färger som mitt hus

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Ja just det det var 100730 och bild 10 Oj 2 kubikmeter? det hade jag inte kunnat gissa den ser ju inte ut att vara mer än en halvmeter hög :huh: men det finns ju inget på bilden som ger ett perspektiv om storleken helt enkelt något att jämföra med ;-) .Men det spelar ju ingen roll den smälter ju in bra i miljön och gör sitt jobb och du behöver ju inte gå törstig eller oduschad.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...