Jump to content
IGNORERAD

Hotell i Bangkok, Ingen skyskrapa


Guest Maja

Recommended Posts

Önskar tips på skapligt hotell som inte är höghus och har pool. Lider av extrem höjdskräck.

Har tidigare bott på Navalai River, Bossotel, Mandarin och några andra vi inte minns namnet på. Någorlunda budgetpris.

Tänker tillbringa sista dagen vid poolen och vila upp oss inför hemresan med Thaiair så önskar tips på något närmre flygplatsen.

Och helst på nån gata där inte de brukar demonstrera så man blir fast i trafikstockningen där.

hälsningar Maja

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in Agoda där du kan välja område på en karta

http://www.agoda.se/...nd/Bangkok.html

Varför inte bo här på flygplatsen ca 900 SEK men det är det värt..kanonhotell

http://www.agoda.se/...port_hotel.html

Har bott där själv :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad du menar med skyskrapa, vi har iaf bott på Woraburi Sukhumvit (http://www.woraburi.mvit/index.html) några gånger och har varit nöjda. Men hotellets pool ligger ju på taket (som på de flesta hotell i städer) dvs på 6:e våningen (eller om det var våning 5 :sFun_duh: minnet sviktar ;) ). Men poolområdet är rätt ombonat så man ser inte höjden så mycket:

post-3698-039922900 1286218908_thumb.jpg

Mvh

BBJ

:wai:

post-3698-039922900 1286218908_thumb.jpg

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

NaiLert Park är endast 5 våningar högt och har mycket bra poolområde i markplan. Litet parkområde som är tyst och avkopplande. Ligger centralt i bkk på Wireless road så kanske inte tillräckligt nära flygplatsen? Har ofta bra erbjudanden på sin hemsida med upp till 40% rabatt. Bokar man executive eller business har man sen utcheckning och fria drinkar och tilltugg på eftermiddag / kväll medans man väntar på att åka till flyget.

http://www.swissotel.../Hotel+Home.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite av det som gör skyskrapor så finurliga är ju att de byggs på höjden och därför har en massa rum på en massa olika våningar. Maja, varför inte bara be om ett rum på någon av de lägre våningarna?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite av det som gör skyskrapor så finurliga är ju att de byggs på höjden och därför har en massa rum på en massa olika våningar. Maja, varför inte bara be om ett rum på någon av de lägre våningarna?

Jag har nog också trott det skulle vara så lätt som att maila och begära "low floor" och där det går, redan i rumsbeställningen lämna det som önskemål. Men få svar!?! och oroa sig hela tiden.

Jag hade både lämnat det som önskemål och dessutom mailat när vi beställt rum på hotell Mandarin. När vi checkade in tilldelades vi ett rum på 8.e våningen. Jag satt i foajén i 3 timmar innan de lyckades fixa ett rum på - 4.e våningen! OK det gick an om jag hade gardinerna fördragna och hiss tar jag inte gärna och trapphuset var svinvarmt. Men för övrigt var det ett toppenhotell så året därpå trodde jag att jag skulle ha bättre tur. Men när jag gick in på webben för att beställa stod det: "tyvärr har hotellet brunnit och vi återkommer efter reparationen". Läste sen om branden och hotellet hade inte haft nåt sprinklersystem.

Tror det kan vara så på många hotell i Bangkok, så aldrig mer höghus.

Vet förståndsmässigt att risken är större att bli överkörd i trafiken men min extrema höjdskräck vill inte ta mitt förstånd i hand. Och det blir värre med åren.

Men TACK för svaren.

PS till er andra: Lyxhotell är för dyrt för oss. Vid ca 700 kr går smärtgränsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

NaiLert Park är endast 5 våningar högt och har mycket bra poolområde i markplan. Litet parkområde som är tyst och avkopplande. Ligger centralt i bkk på Wireless road så kanske inte tillräckligt nära flygplatsen? Har ofta bra erbjudanden på sin hemsida med upp till 40% rabatt. Bokar man executive eller business har man sen utcheckning och fria drinkar och tilltugg på eftermiddag / kväll medans man väntar på att åka till flyget.

http://www.swissotel.../Hotel+Home.htm

Förlåt, jag råkade felaktigt trycka på minus när jag skulle trycka på citat. Lovar att ge dig ett plus om jag hittar dig Mackan nån annanstans.

Vad jag skulle säga är att på Swissotel skulle jag gärna ha velat bo om kassan varit starkare. Kan inte hitta deras priser men kan ju tänka mig! Hit ska jag om jag vinner på postkodlotteriet.

Hälsningar Maja

Link to comment
Dela på andra sajter

..CUT..

PS till er andra: Lyxhotell är för dyrt för oss. Vid ca 700 kr går smärtgränsen.

Nu kanske Woraburi var för högt till dig, men rumspriserna är det inget fel på, jag kollade via Agoda och standardrum finns från 162SEK/natt och superior från 187SEK/natt (priser inkl skatt och serviceavgifter), priserna är för oktober så de går säkerligen upp lite fram mot jul och nyår.

Men pga din höjdskräck så är väl poolområdet off-limit för dig tyvärr. :(

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Maja,förmodar att du har flugit till Thailand,hur fixade du det?Mvh Måne som har varit flygrädd men det har blivit bättre

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Maja,förmodar att du har flugit till Thailand,hur fixade du det?Mvh Måne som har varit flygrädd men det har blivit bättre

Har också varit flygrädd men det har blivit värre.

Är också extremt höjdrädd, men aldrig när jag sitter i ett flygplan. :scare:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Maja,förmodar att du har flugit till Thailand,hur fixade du det?Mvh Måne som har varit flygrädd men det har blivit bättre

Jo hur konstigt den än låter så har jag ingen svindel i flygplanet. Kan t o m titta ut (lite försiktigt) genom fönstret. Vad det kan bero på förstår jag inte.

Men ack hualien på de flygplatser där en trappa körs fram till planet. Så fort jag kommer ut där får jag svindel och vill helst springa in och följa med planet hem igen!

Jag måste eskorteras ner av minst 2 personer nerför. En som går tätt framför som jag kan hålla på axeln och en eller två bredvid. Fy vad jag :bag: skäms

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...