Jump to content
IGNORERAD

Neo Nazi i Thailand


swedenfarang

Recommended Posts

swedenfarang

Snubblade över lite bilder på thai som har en speciell hobby...

post-3997-004049300 1286137297_thumb.jpg

post-3997-018917500 1286137304_thumb.jpg

post-3997-036877900 1286137311_thumb.jpg

post-3997-012025800 1286137318_thumb.jpg

post-3997-075466800 1286137327_thumb.jpg

post-3997-010090500 1286137338_thumb.jpg

post-3997-029022500 1286137350_thumb.jpg

post-3997-067681500 1286137362_thumb.jpg

post-3997-075509300 1286137378_thumb.jpg

post-3997-063755600 1286137385_thumb.jpg

post-3997-068200300 1286137392_thumb.jpg

post-3997-004049300 1286137297_thumb.jpg

post-3997-018917500 1286137304_thumb.jpg

post-3997-036877900 1286137311_thumb.jpg

post-3997-012025800 1286137318_thumb.jpg

post-3997-075466800 1286137327_thumb.jpg

post-3997-010090500 1286137338_thumb.jpg

post-3997-029022500 1286137350_thumb.jpg

post-3997-067681500 1286137362_thumb.jpg

post-3997-075509300 1286137378_thumb.jpg

post-3997-063755600 1286137385_thumb.jpg

post-3997-068200300 1286137392_thumb.jpg

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    12

  • noBuzz

    6

  • BaBoo

    5

  • swedenfarang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Alltid lite olustigt att se bilder liknande dessa.

Till en början såg det ju mest ut som någon osmaklig show, men sen såg man den klassiska moderna "nazist-utstyrseln" och lite tatueringar.

Märkligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Mmm..Ja, man vet ju att symbolen, svastikan, har dess rätta betydelse i asien. Men det verkar på dessa bilder som att de har anammat nazistilen till fullo. Ganska märkligt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skoljippon på tema historia på flera av bilderna ser det ut som.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Kan man hoppas. Men där jag hittade bilderna, (facebooksida), så uttalar thaikillen ganska så uppenbart ett nazistiskt förhållningssätt. Tatueringarna han har är inte fejk i varje fall.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara lite si o så med kunskapsnivån på en del...bilden med de två tjejerna har en lustig detalj, Swastiskan är lagt åt olika håll...ond o god? :fan1:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrämmande mycket "rött" på bilderna. Får verkligen hoppas den röda rörelsen och dessa nazister inte har något gemensamt

Räcker ju med att dom förväxlas p.g.a färgerna för att det skall bli problem.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara lite si o så med kunskapsnivån på en del...bilden med de två tjejerna har en lustig detalj, Swastiskan är lagt åt olika håll...ond o god? :fan1:

Killen bakom den första tjejen har dessutom en piccolojacka, pyjamasbyxor och guldmålade Converse på sig då han hyllar den ariska rasen. Känns helt logisk hela företeelsen.not! :whoco5:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stämmer om man skall tro på den här :Klicka här för att läsa min länk

Skönt att det inte var på riktigt även om det kanske var väldigt osmakligt och obetänksamt av den som kom på detta och av skolledningen som godkänt det

"Hur tänkte dom där" egentligen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Skrämmande mycket "rött" på bilderna. Får verkligen hoppas den röda rörelsen och dessa nazister inte har något gemensamt

Räcker ju med att dom förväxlas p.g.a färgerna för att det skall bli problem.

Löjligt, lågt och långsökt. Inte är du så konspiratorisk eller? Röd är drottningens färg också - vad blir din tolkning på det?

Hur tänkte du där egentligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det inte var på riktigt även om det kanske var väldigt osmakligt och obetänksamt av den som kom på detta och av skolledningen som godkänt det

"Hur tänkte dom där" egentligen ?

Tänkte?

Thai i allmännhet har inges susning, skulle tro uppåt 90%, och dom som vet skiter i det, dom är ju Thai.. :whoco5:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Löjligt, lågt och långsökt. Inte är du så konspiratorisk eller? Röd är drottningens färg också - vad blir din tolkning på det?

Hur tänkte du där egentligen?

Frågan är väl snarare hur du tänkte när du kommer med sådana underliga påståenden om vad du tror att jag tänkte !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte?

Thai i allmännhet har inges susning, skulle tro uppåt 90%, och dom som vet skiter i det, dom är ju Thai.. :whoco5:

Ja. Tyvärr är det väl så

Är det bristande kunskap om omvärlden och historia bakom eller bryr dom sig helt enkelt inte ?

Kan ju onekligen bli väldigt fel i andras ögon.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl snarare hur du tänkte när du kommer med sådana underliga påståenden om vad du tror att jag tänkte !

Var du allvarlig när du drog parallellen till rödskjortorna? Du svarar som vanligt inte på en direkt fråga utan slänger ur dig en relativt plump motfråga.

Men du var kanske allvarlig och i sådant fall är du nojigare än den röda trojkan tillsammans lyckas vara i sina mest uppjagade stunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var du allvarlig när du drog parallellen till rödskjortorna? Du svarar som vanligt inte på en direkt fråga utan slänger ur dig en relativt plump motfråga.

Men du var kanske allvarlig och i sådant fall är du nojigare än den röda trojkan tillsammans lyckas vara i sina mest uppjagade stunder.

Nu läser du in alldeles för mycket i det jag skrev i den ursprungliga kommentaren och spårar ur fullständigt ! Skärpning !!!!

Läs det jag skriver och inte det du tolkar att jag skriver

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu läser du in alldeles för mycket i det jag skrev i den ursprungliga kommentaren och spårar ur fullständigt ! Skärpning !!!!

Läs det jag skriver och inte det du tolkar att jag skriver

Ett tips:

Om du inte har någonting att säga, så säg det inte.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu läser du in alldeles för mycket i det jag skrev i den ursprungliga kommentaren och spårar ur fullständigt ! Skärpning !!!!

Läs det jag skriver och inte det du tolkar att jag skriver

Ditt orginal inlägg lyder - Skrämmande mycket "rött" på bilderna. Får verkligen hoppas den röda rörelsen och dessa nazister inte har något gemensamt

och jag frågar om du är allvarlig när du drar parallellen.

Ja eller nej. En enkel fråga som verkar vara dig helt övermäktig eftersom du försöker undvika ett svar med näbbar och klor.

Jag anser det vara absolut värsta sortens argumentation. Genom att länka en företeelsen indirekt med något som är emotionellt extremt negativt laddat så blir det ett tradionellt guilt by association-resonemang. IL, du, mfl har gjort det flera gånger förut och det är direkt ohederligt och falskt. Vad som är än värre att du sedan inte är karln nog att stå för det utan 1, går till någons sorts missriktad motattack samt 2, hävdar att du är missförstådd. Du drog parallellen i ditt första inlägg - ingen annan.

Så svara gärna på den enkla frågan istället för att sitta och sura i hörnet och känna dig missförstådd.

Angående skärpning - kul kommentar, förutsatt den var ironisk dvs. annars blir det mest lite lagom verklighetsfrånvänt och insiktslöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt orginal inlägg lyder - Skrämmande mycket "rött" på bilderna. Får verkligen hoppas den röda rörelsen och dessa nazister inte har något gemensamt

och jag frågar om du är allvarlig när du drar parallellen.

Ja eller nej. En enkel fråga som verkar vara dig helt övermäktig eftersom du försöker undvika ett svar med näbbar och klor.

Jag anser det vara absolut värsta sortens argumentation. Genom att länka en företeelsen indirekt med något som är emotionellt extremt negativt laddat så blir det ett tradionellt guilt by association-resonemang. IL, du, mfl har gjort det flera gånger förut och det är direkt ohederligt och falskt. Vad som är än värre att du sedan inte är karln nog att stå för det utan 1, går till någons sorts missriktad motattack samt 2, hävdar att du är missförstådd. Du drog parallellen i ditt första inlägg - ingen annan.

Så svara gärna på den enkla frågan istället för att sitta och sura i hörnet och känna dig missförstådd.

Angående skärpning - kul kommentar, förutsatt den var ironisk dvs. annars blir det mest lite lagom verklighetsfrånvänt och insiktslöst.

Felet är att jag INTE drar en parallell. Det är du som tolkar att jag gör det

Det är du som sedan spinner iväg på din egen tolkning och ger mig en massa skit och galla för det

Det är vad jag kallar "absolut värsta sortens argumentation"

Du går så igång på första delen av meningen att du totalt missar innebörden av den senare delen där jag tydligt skriver att jag verkligen hoppas att ingen drar paraleller mellan dessa två företeelser

Det tolkar du som att jag drar en paralell ???

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Kan väl tilläggas att mannen med hakkorset på bröstet är vän med min vän och att han även gillar att klä ut sig till indian och cowboy. Hans facebooksida och Hi5-sida är dock en ren och skär hyllning till nazismen. Karln verkar extremt förvirrad och rubbad.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Felet är att jag INTE drar en parallell. Det är du som tolkar att jag gör det

Det är du som sedan spinner iväg på din egen tolkning och ger mig en massa skit och galla för det

Det är vad jag kallar "absolut värsta sortens argumentation"

Du går så igång på första delen av meningen att du totalt missar innebörden av den senare delen där jag tydligt skriver att jag verkligen hoppas att ingen drar paraleller mellan dessa två företeelser

Det tolkar du som att jag drar en paralell ???

Klart du drar en parallell med rödskjortorna, Står ju klart och tydligt i din post. Tror nog du är den ENDA som inte tolkar din egna text så.

Snart fäller du väl in en bild med Thaksin i "Hitler mustasch" och påstår att han också varit där.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart du drar en parallell med rödskjortorna, Står ju klart och tydligt i din post. Tror nog du är den ENDA som inte tolkar din egna text så.

Snart fäller du väl in en bild med Thaksin i "Hitler mustasch" och påstår att han också varit där.

Eftersom jag var den som skrev texten och jag INTE drar den parallellen så får var och en som drar den parallellen stå för det själva. Skyll inte på mig om ni spinner iväg baserat på era egna uppfattningar och åsikter om vad ni "vill" att jag skall ha lagt in i det jag skriver som jag inte lagt in.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag var den som skrev texten och jag INTE drar den parallellen så får var och en som drar den parallellen stå för det själva. Skyll inte på mig om ni spinner iväg baserat på era egna uppfattningar och åsikter om vad ni "vill" att jag skall ha lagt in i det jag skriver som jag inte lagt in.

Vad du tänkte och hur du menade när du skrev kan vi per definition inte veta något om och det är det som gör den här typen av diskussioner lite komplicerade då vi bara kan utgå från vad du verkligen skrev och då ser det rätt illa ut:

Skrämmande mycket "rött" på bilderna. Får verkligen hoppas den röda rörelsen och dessa nazister inte har något gemensamt

Räcker ju med att dom förväxlas p.g.a färgerna för att det skall bli problem.

Har man skrivit något som många tolkar på ett annat sätt än man själv tänkt sig är det nog bättre att be om ursäkt för att man uttryckt sig otydligt istället för att skylla ifrån sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du tänkte och hur du menade när du skrev kan vi per definition inte veta något om och det är det som gör den här typen av diskussioner lite komplicerade då vi bara kan utgå från vad du verkligen skrev och då ser det rätt illa ut:

Skrämmande mycket "rött" på bilderna. Får verkligen hoppas den röda rörelsen och dessa nazister inte har något gemensamt

Räcker ju med att dom förväxlas p.g.a färgerna för att det skall bli problem.

Har man skrivit något som många tolkar på ett annat sätt än man själv tänkt sig är det nog bättre att be om ursäkt för att man uttryckt sig otydligt istället för att skylla ifrån sig.

Problemet är att dom inte utgår från det jag skrev utan utgår från sin "tolkning" av vad jag skrev

Hade t.ex någon av de röda anhängarna skrivit exakt samma sak så hade exakt samma ord tolkats på helt annat sätt och fått en helt annan innebörd

Trots att det varit EXAKT samma ord !

Och då hade den personen inte fått utså samma skit för EXAKT samma ord.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att dom inte utgår från det jag skrev utan utgår från sin "tolkning" av vad jag skrev

Hade t.ex någon av de röda anhängarna skrivit exakt samma sak så hade exakt samma ord tolkats på helt annat sätt och fått en helt annan innebörd

Trots att det varit EXAKT samma ord !

Och då hade den personen inte fått utså samma skit för EXAKT samma ord.

Varför inte testa för en sekund att leka med tanken att du inte är felfri och att det inte finns en illasinnad konspiration gentemot dig och att tex. Atom tyckte det du skrev lät mkt konstigt just för att det var kontigt uttryckt - det behöver inte vara svårare än så.

Jag uttrycker mig ofta både oklart och klumpigt - det gör vi nog alla. Dock hanterar vi onekligen eventuellt ifrågasättande lite olika. En del gör en pudel, en del argumenterar för sin ståndpunkt och en del hävdar att resten av världen är dumma, jättedumma till och med.

Sen argumenterar du om hur hemskt fel det blir när folk tolkar det du skriver. Jag är ledsen men det är en självklarhet att detta görs och kan ju knappast komma som en överraskning för dig. I detta fallet var det dock den simpla notisen att du valde att blanda in rödskjortorna i Nazi-diskussionen - det var ett kallt konstaterade utan vidare tolkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...