Jump to content
IGNORERAD

Neo Nazi i Thailand


swedenfarang

Recommended Posts

Avregistrerad clion

:blahblah22: tat lungt ta en toy :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    12

  • noBuzz

    6

  • BaBoo

    5

  • swedenfarang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Varför inte testa för en sekund att leka med tanken att du inte är felfri och att det inte finns en illasinnad konspiration gentemot dig och att tex. Atom tyckte det du skrev lät mkt konstigt just för att det var kontigt uttryckt - det behöver inte vara svårare än så.

Jag uttrycker mig ofta både oklart och klumpigt - det gör vi nog alla. Dock hanterar vi onekligen eventuellt ifrågasättande lite olika. En del gör en pudel, en del argumenterar för sin ståndpunkt och en del hävdar att resten av världen är dumma, jättedumma till och med.

Sen argumenterar du om hur hemskt fel det blir när folk tolkar det du skriver. Jag är ledsen men det är en självklarhet att detta görs och kan ju knappast komma som en överraskning för dig. I detta fallet var det dock den simpla notisen att du valde att blanda in rödskjortorna i Nazi-diskussionen - det var ett kallt konstaterade utan vidare tolkning.

Hur hade du reagerat om t.ex IL eller Bossej skrivit exakt samma sak ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur hade du reagerat om t.ex IL eller Bossej skrivit exakt samma sak ?

Tyckt det var konstigt men förmodligen utgått från att det var ett missriktat skämt eller något temporärt hjärnsläpp. Skulle inte tro att det var ett plumpt sätt för dem att indirekt kasta skit på de röda. Detta eftersom det hade stridigt mot allt de tidigare producerat på forumet. Det är inte alls konstigt att man ifrågasätter folks motiv utifrån förväntningar - det är tillochmed ganska logiskt. Du gör det själv dagligen - det hoppas jag att du inser.

Med detta höjer jag ett varnade finger till mig själv och ber om ursäkt för att drivit tråden så pass off topic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa Neo Nazister finns väl i alla länder i varierande utsträckning, Nån form av sjuk beundran för Hitler av människor med problem av något slag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Kan tyckas vara en storm i ett vattenglas den här pseudodiskussionen, men ett visst underhållningsvärde har den i alla fall.

Även jag morrar och mot-argumenterar ibland lite i överkant eftersom jag ogillar husses koppel.

Men det är nog bättre att snabbt skylla eventuellt tvivelaktiga formuleringar på stress eller på ett krånglande tangentbord än att bara blåneka och med tiden ”tvingas till” att leverera en eftersläpande pudel till husse.

Fortsätt nu er verbala kamp – jag är idel öra uppe på läktaren.

SN

post-5068-062121500 1286192778_thumb.jpg

post-5068-062121500 1286192778_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uttrycker mig ofta både oklart och klumpigt - det gör vi nog alla. Dock hanterar vi onekligen eventuellt ifrågasättande lite olika. En del gör en pudel, en del argumenterar för sin ståndpunkt och en del hävdar att resten av världen är dumma, jättedumma till och med.

Snälla sluta blanda in mig i era debatter... :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyckt det var konstigt men förmodligen utgått från att det var ett missriktat skämt eller något temporärt hjärnsläpp. Skulle inte tro att det var ett plumpt sätt för dem att indirekt kasta skit på de röda. Detta eftersom det hade stridigt mot allt de tidigare producerat på forumet. Det är inte alls konstigt att man ifrågasätter folks motiv utifrån förväntningar - det är tillochmed ganska logiskt. Du gör det själv dagligen - det hoppas jag att du inser.

Med detta höjer jag ett varnade finger till mig själv och ber om ursäkt för att drivit tråden så pass off topic!

Så eftersom jag normalt inte gillar de röda innebär det att du därigenom kan dra slutsatsen att jag avser koppla ihop de röda med nazister ?

Det jag skrev var precis tvärt om eftersom jag så innerligt hatar nazister så jämfört med dom skulle jag älska de röda

Just därför skrev jag att jag innerligt hoppas att inte de röda kopplas ihop med dessa rödflaggande nazister

Alltså har dina egna värderingar och uppfattningar om mig gjort att du tolkade min text precis tvärt emot vad den var avsedd att förmedla

Men det är jag som skall få all skit för detta ?

Känns inte direkt OK från min sida sett.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, men jag missuppfattade nog också Tallvikings inlägg, men det kan bero på att jag är färgblind. :whoco5:

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så eftersom jag normalt inte gillar de röda innebär det att du därigenom kan dra slutsatsen att jag avser koppla ihop de röda med nazister ?

Det jag skrev var precis tvärt om eftersom jag så innerligt hatar nazister så jämfört med dom skulle jag älska de röda

Just därför skrev jag att jag innerligt hoppas att inte de röda kopplas ihop med dessa rödflaggande nazister

Alltså har dina egna värderingar och uppfattningar om mig gjort att du tolkade min text precis tvärt emot vad den var avsedd att förmedla

Men det är jag som skall få all skit för detta ?

Känns inte direkt OK från min sida sett.

Om Atom, Baa, mfl också misstolkade ditt inlägg är det fortfarande min tolkning det är fel på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Om Atom, Baa, mfl också misstolkade ditt inlägg är det fortfarande min tolkning det är fel på?

Du kan lägga till mig på den listan också. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tyckas vara en storm i ett vattenglas den här pseudodiskussionen, men ett visst underhållningsvärde har den i alla fall.

Även jag morrar och mot-argumenterar ibland lite i överkant eftersom jag ogillar husses koppel.

Men det är nog bättre att snabbt skylla eventuellt tvivelaktiga formuleringar på stress eller på ett krånglande tangentbord än att bara blåneka och med tiden ”tvingas till” att leverera en eftersläpande pudel till husse.

Fortsätt nu er verbala kamp – jag är idel öra uppe på läktaren.

SN

post-5068-062121500 1286192778_thumb.jpg

Ha ha ha ha lysande :rotfl:

Ofta man flabbar sig harmynt av din humor.

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Atom, Baa, mfl också misstolkade ditt inlägg är det fortfarande min tolkning det är fel på?

De som misstolkat det jag skrev har ju just det, misstolkat

Du är den ende som är rabiat och anklagar mig för allt möjligt baserat på din misstolkning

Det skiljer dig från de övriga.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ditt orginal inlägg lyder - Skrämmande mycket "rött" på bilderna. Får verkligen hoppas den röda rörelsen och dessa nazister inte har något gemensamt

Jag anser det vara absolut värsta sortens argumentation. .

Hmm :)

Så här skrev wille i Nov 2009:

"Att personer som Baboo som upplevs som reaktionara gamla stofiler med fascistoida tendenser helt utan grepp om verkligheten"

http://www.maipenrai.se/forum/t/4676-hur-manga-kommer-att-rosta-i-eu-valet/page__st__90

:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Undrar hur kommentarerna fallit om de varit gulklädda och IL skrivit samma kommentar som Tallviking gjorde. Skulle samma personer reagerat då? Tror inte det. Här var det personer som sympatiserar hårdast av alla med de röda som hade ömma tår. :sFun_duh:

En liten kommentar och gardet är igång. :giggle:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm :)

Så här skrev wille i Nov 2009:

"Att personer som Baboo som upplevs som reaktionara gamla stofiler med fascistoida tendenser helt utan grepp om verkligheten"

http://www.maipenrai.se/forum/t/4676-hur-manga-kommer-att-rosta-i-eu-valet/page__st__90

Har jag någon gång hävdat att du läser in för mkt eller feltolkar det inlägget? ;)

Jag står för det jag skriver och letar du efter undanflykter får du bläddra tillbaka i denna tråden istället. Så här i efterhand kan det nästan anses vara lite insiktsfullt skrivet.

Notera gärna att jag beskriver hur andra kan tänkas uppleva dig. Min egen tolkning och åsikt höll jag ju för mig själv..

Välkommen tillbaka för övrigt!

Kenthamon,

Med samma logik kan man undra varför det är den gula intelligentian bestående av Baboo och dig som ivrigt backar upp TV. Tolkar ni möjligen in lite mkt i inläggen? B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag någon gång hävdat att du läser in för mkt eller feltolkar det inlägget? ;)

Jag står för det jag skriver och letar du efter undanflykter får du bläddra tillbaka i denna tråden istället. Så här i efterhand kan det nästan anses vara lite insiktsfullt skrivet.

Notera gärna att jag beskriver hur andra kan tänkas uppleva dig. Min egen tolkning och åsikt höll jag ju för mig själv..

Välkommen tillbaka för övrigt!

Kenthamon,

Med samma logik kan man undra varför det är den gula intelligentian bestående av Baboo och dig som ivrigt backar upp TV. Tolkar ni möjligen in lite mkt i inläggen? B)

Menar inget allvarligt med citatet utan tyckte bara det var lite kul i sammanhanget :)

För övrigt har jag alltid bekämpat fascism o nazism (så ingen missförstår) :)

Bläddra man tillbaks i den tråden som du skriver så märker man väl mest att jag ansåg att PP inte ens skulle överleva tills detta valet, vilket de inte gjorde heller, de flesta andra var ju övertygade om att de hade kommit för att stanna.

Nu är inte Svensk politik tillåtet här så därför slutdiskuterat om den saken här för min del :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Med numera Baboo, Kenthamon och Tallviking som meningsmotståndare i tråden känner jag mig nödd och tvungen att lämna W.O. Lika delar för att inte driva tråden ännu mera off topic som att iaf behålla lite av mitt förstånd intakt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Menar inget allvarligt med citatet utan tyckte bara det var lite kul i sammanhanget :)

För övrigt har jag alltid bekämpat fascism o nazism (så ingen missförstår) :)

Bläddra man tillbaks i den tråden som du skriver så märker man väl mest att jag ansåg att PP inte ens skulle överleva tills detta valet, vilket de inte gjorde heller, de flesta andra var ju övertygade om att de hade kommit för att stanna.

Nu är inte Svensk politik tillåtet här så därför slutdiskuterat om den saken här för min del :)

Du skulle ju vänta 5 år med att bumpa denna tråd.. :)

Om 5 år är det val igen!

Och jag lovar att jag skall Bumpa denna tråden då (precis som jag bumpat andra trådar på andra forum när tiden har tyckt som mig) och då får vi se om 1, blir de omvalda, 2, har de lyckats förändra något och om jag skulle mot all förmodan ha fel på någon av dessa två punkter så lovar jag att jag skall be om ursäkt och erkänna mitt misstag!

När det blir dags för EU-val igen så får PP åter min röst :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Meningsmotståndare mot vad (skriver inget frågetecken eftersom wille lämnat tråden), jag skrev att Drottningen var född på en Söndag och blandar mig inte in i om de röda skulle vara nassevänner eller liknande, dels tror jag inte det och har aldrig påstått det och aldrig försvarat de (om det finns några) som påstår det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med numera Baboo, Kenthamon och Tallviking som meningsmotståndare i tråden känner jag mig nödd och tvungen att lämna W.O. Lika delar för att inte driva tråden ännu mera off topic som att iaf behålla lite av mitt förstånd intakt...

Misstänkte att du aldrig kan erkänna att du spårat ur med tanke på din "slogan" i nederkanten

Den säger det mesta om dig !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Med numera Baboo, Kenthamon och Tallviking som meningsmotståndare i tråden känner jag mig nödd och tvungen att lämna W.O. Lika delar för att inte driva tråden ännu mera off topic som att iaf behålla lite av mitt förstånd intakt...

Du glömde din "neutralitet" innan du skrev och visade var du står, som vanligt på rödskjortornas sida. :whistle:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som enligt min mening är både skrattretande men kanske mest deprimerande är att begrunda vad originalnazisterna skulle haft för åsikt om thailändare i allmänhet...

Inte så smickrande misstänker jag.

Så kan det bli för thailändare som inte studerat europeisk historia.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Vad som enligt min mening är både skrattretande men kanske mest deprimerande är att begrunda vad originalnazisterna skulle haft för åsikt om thailändare i allmänhet...

Inte så smickrande misstänker jag.

Så kan det bli för thailändare som inte studerat europeisk historia.

Herr Chang har talat.

Jag håller med dig Changen.

Den dagen som merparten av Thailändarna har glömt bort det ”berömda” thai-smilet och

kanske inte längre bryr sig om att påskina ett vänligt, underdånigt och tillmötesgående

uppförande i mötet med utlänningar, ja då kommer nog de flesta folk och nationer

att dissa detta land.

Med andra ord behövs det inga ”Nazzar” för att bilden av Thailand och

dess befolkning ska svänga tvärt i negativ riktning.

Allt hänger på om vår egen "illusion" med tiden får pyspunka eller om

den exploderar med en knall i vårt fejs.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Den dagen som merparten av Thailändarna har glömt bort det ”berömda” thai-smilet och

kanske inte längre bryr sig om att påskina ett vänligt, underdånigt och tillmötesgående

uppförande i mötet med utlänningar, ja då kommer nog de flesta folk och nationer

att dissa detta land.

Njae, håller inte med dig här SN.

Det finns massor med saker med Thailand som är tillräckligt annorlunda och spännande för att folk ska vilja åka dit.

Inte minst av ren egoistisk upptäckarlusta.

Och vänlighet finns ju faktiskt lite överallt i världen - t.o.m i Sverige där man inte behöver vara vänlig eller underdånig.

Så även om många thailändare slutar påskina vänlighet så kommer nog tillräckligt med genuin vänlighet finnas kvar

för att folk världen över även fortsättningsvis kommer uppskatta mötet med Thailand.

Därför tar det troligtvis väldigt lång tid innan turisterna dissar Thailand så som man t.ex dissar Sverige. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...