Jump to content
IGNORERAD

Fråga om körkort


virgo

Recommended Posts

Min fru har Thalänskt körkort och även taxi kort. Kan hon få svenskt körkort med den? Kan hon ta internationellt körkort och byta den till svenskt körkort. Eller är det helt kört :rofl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har Thalänskt körkort och även taxi kort. Kan hon få svenskt körkort med den? Kan hon ta internationellt körkort och byta den till svenskt körkort. Eller är det helt kört :rofl:

Det thailändska körkortet gäller väl ett år har jag för mig när hon är här på UT eller besök. Men sen måste hon skaffa svenskt körkort.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru har Thalänskt körkort och även taxi kort. Kan hon få svenskt körkort med den? Kan hon ta internationellt körkort och byta den till svenskt körkort. Eller är det helt kört :rofl:

Det finns flera inlägg om detta ämnet på forumet, svaret på din fråga är. Det Thailändska körkortet gäller ett år from att din fru fått sitt personnummer med de 4 sista siffrorna. Passa på att träna så mycket som möjligt under den tiden för det här kostar det mera än 500 bath :whoco5: köp gärna en körkortsbok på thailändska så att hon lär sig de svenska reglerna, sök på nätet så hittar du.

Mvh Maakaao :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten rättelse bara!

Det thailänska körkortet gäller 1 år från den dagen hon folkbokförs här i Sverige. Det är den dagen hon anmäler till skatteverket att hon flyttat hit.

Personnummret får man i regel någon vecka senare. I slutänden på året kan det ju vara bra att veta vilket datum som körkortet upphör att gälla så hon inte kör olovligt.

Sedan behövs det en översättning av det thailänska körkortet för att det skall gälla i Sverige om det inte redan står på engelska i det vilket förekommer.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta körkort inga problem ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...