Jump to content
IGNORERAD

Bästa pizzan i Patong?


FemmeDeFatale

Recommended Posts

FemmeDeFatale

Om man vill ha en riktig "Svenne-pizza" i Patong, vilket ställe tycker ni är bäst?

Kollade Karlssons meny och deras pizzor såg verkligen smarriga ut! Nån som provat?

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Karlsson's pizzor är riktigt bra. Andra bra "svenskpizzor" finns t.ex på Rico's och Hell's Kitchen (f.d. Tre Kroner).

Min egen favorit bland "svenskpizzorna" är dock inte svensk utan norsk och finns på Tom's pizzeria. (Förutsatt dock att Tom själv är på plats och det är han numera bara på vinterhalvåret.)

Bästa pizzan i Thailand är dock givetvis den som jag bakar själv på Restaurang Parichat ( :ironi: ).

Den ligger dock inte inte Patong utan 100 mil därifrån. Kanske lite långt för en pizza.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Karlssons är riktigt bra, men min favorit ligger en bit in på Soi Sansabai, kanske 50 meter in till vänster.

En italiensk restaurang som har stenugnsbakade pizzor.

De finns i olika utförande och bottnar. Från riktigt tunna till panpizzor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karlssons är riktigt bra, men min favorit ligger en bit in på Soi Sansabai, kanske 50 meter in till vänster.

En italiensk restaurang som har stenugnsbakade pizzor.

De finns i olika utförande och bottnar. Från riktigt tunna till panpizzor.

Den heter Pizza Hut 1.

Där kan man även välja storlek 8,10,12 tum.

God pizza, men lite mer italienskt stuk och kanske inte så mycket "svennepizza"

Har f.ö. även en filial uppe i Kalim.

Poffa

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

TOM`S PIZZOR ÄR BÄST, VARNING FÖR GAMMAL SAND INN´S PIZZOR ( TILLKOMMER SERVERINGS AVGIFT ) PIZZA ÄR BÄST HÄR HEMMA PATONGKING

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man vill ha en riktig "Svenne-pizza" i Patong, vilket ställe tycker ni är bäst?

Kollade Karlssons meny och deras pizzor såg verkligen smarriga ut! Nån som provat?

GÅ IN Å SMAKA!!!!!!!!! :blahblah22:

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

GÅ IN Å SMAKA!!!!!!!!! :blahblah22:

JAG SKA! Men vill jag ändå veta vilka som är smarrigast enligt er! :giggle:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan: KARLSSON'S!

Jisses vad sugen jag blev på deras pizzor nu..

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem åker till Thailand för att äta Pizza?

Skojar ni?

Sydostasien har ju världens bästa kök (och käk :-)

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns jävligt goa pizzor på stranden, minns ej namnet på resturangen, men det är typ rakt ner från bangala.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem åker till Thailand för att äta Pizza?

Skojar ni?

Sydostasien har ju världens bästa kök (och käk :-)

/Sarne

Det är bra för magen om man äter mycker thaimat!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,hitta bra svennepizza är inte så enkelt där nere..har testat väldigt många nu och hittat min favorit,men den ligger i Chalong. Chalongcircle-100 meter ner mot piren på vänster sida..Bästa hittils.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karlsson's pizzor är riktigt bra. Andra bra "svenskpizzor" finns t.ex på Rico's och Hell's Kitchen (f.d. Tre Kroner).

Min egen favorit bland "svenskpizzorna" är dock inte svensk utan norsk och finns på Tom's pizzeria. (Förutsatt dock att Tom själv är på plats och det är han numera bara på vinterhalvåret.)

Bästa pizzan i Thailand är dock givetvis den som jag bakar själv på Restaurang Parichat ( :ironi: ).

Den ligger dock inte inte Patong utan 100 mil därifrån. Kanske lite långt för en pizza.

Poffa

Var ligger Parichat? Man vill ju äta Thailands godaste pizza.

Link to comment
Dela på andra sajter

FemmeDeFatale

Jag älskar thaimat av alla dess slag, men ibland suger det lite i "svenne-käk-tarmen" :giggle:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar thaimat av alla dess slag, men ibland suger det lite i "svenne-käk-tarmen" :giggle:

Usch för thaislafset vidrig sörja det:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Karlsson's pizzor är riktigt bra. Andra bra "svenskpizzor" finns t.ex på Rico's och Hell's Kitchen (f.d. Tre Kroner).

Min egen favorit bland "svenskpizzorna" är dock inte svensk utan norsk och finns på Tom's pizzeria. (Förutsatt dock att Tom själv är på plats och det är han numera bara på vinterhalvåret.)

Bästa pizzan i Thailand är dock givetvis den som jag bakar själv på Restaurang Parichat ( :ironi: ).

Den ligger dock inte inte Patong utan 100 mil därifrån. Kanske lite långt för en pizza.

Poffa

Hej Poffa,

Du får lägga in en vägbeskrivning till "Bästa pizzan i Thailand" detta så man kan komma att utvärdera. ;)

Ha en go söndag med vänliga hälsningar stjp8729!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa pizzan i Thailand finns i Loi, tror det var nån tysk som hade en restaurang där. De hade fått utmärkelser i tidningen med och pizzorna var stora och kanongoda. När jag var där hade nåt specialpris och kostade bara 99 bath men de var inte dyra annars heller.

Det vart pizza både till lunch och middag den dagen annars älskar jag thaimaten och tröttnar aldrig.

dscf3329m.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Ricos i Patong, den bästa jag testat där, men då har jag iofs missat Karlssons.

Pizza med bearnaisesås, på Ricos fick man en kanna med sås vid sidan om, mmmmm.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Poffa,

Du får lägga in en vägbeskrivning till "Bästa pizzan i Thailand" detta så man kan komma att utvärdera. ;)

Ha en go söndag med vänliga hälsningar stjp8729!

:wai:

Restaurang Parichat, som är min fru's restaurang och bär hennes förnamn, ligger mitt i den lilla världsmetropolen Nakhon Luang (14.471081,100.607299). Ca 15 km NO Ayutthaya 9 mil norr om Bangkok.

Restaurangen har funnits i ett halvår och har hittills haft drygt 15.000 gäster av vilka 6(!) har varit faranger. Mina pizzor är därför något lätt smakanpassade för att tilltala de 99,96% av gästerna som är thailändarna.

Skulle det vara någon MPRare som har lyckas leta sig fram så lovar jag att bjuda på fri öl som belöning!

Det ska kanske sägas att det inte är en pizzeria min fru driver, utan en "koreansk barbecue" och pizzan är en ren bonus som jag står för.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Den heter Pizza Hut 1.

Där kan man även välja storlek 8,10,12 tum.

God pizza, men lite mer italienskt stuk och kanske inte så mycket "svennepizza"

Har f.ö. även en filial uppe i Kalim.

Poffa

Näe, Pizza No 1 ligger på Bangla Road. Pizza Hut finns inne på Jung Ceylon, ingendera kan rekommenderas annat än i nödfall. Den Italienska restaurangen på Soi Sansabai kan däremot rekommenderas. Jag nödgas tyvärr äta pizza då och då, eftersom jag p g a vegetarisk kosthållning nödgas avstå mkt thaimat som jag annars gärna äter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe, Pizza No 1 ligger på Bangla Road. Pizza Hut finns inne på Jung Ceylon, ingendera kan rekommenderas annat än i nödfall. Den Italienska restaurangen på Soi Sansabai kan däremot rekommenderas. Jag nödgas tyvärr äta pizza då och då, eftersom jag p g a vegetarisk kosthållning nödgas avstå mkt thaimat som jag annars gärna äter.

Det är möjligt att det finns flera Pizza Hut, men Pizza Hut 1 finns här

Pizzeria Hut Pizza Patong

Address: 169/3 Soi Sansabai,

Rat-U-Thit 200 Pee Road,Patong Beach

Phuket 83150 Thailand

post-5577-025397200 1286301747_thumb.jpg

Poffa

post-5577-025397200 1286301747_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...