Jump to content
IGNORERAD

Köpa telefon


Budthai

Recommended Posts

Hej alla glada.

Åker ner till Thailand sista dagen iår och gör ett längre stop i Kuala Lumpur på 9 timmar. Så mina frågor är, hinner man ta sig fram och tillbaka från flygplatsen i KUL och även få några timmar att se sig om? Har fattat att det går ett tåg var 20e minut åt båda riktningar men inte fått grepp om hur lång tid det tar.

Har även läst att det är betydligt billigare med telefoner i KUL än i BKK så vore fint om någon vet ett bra ställe att ta sig till. (är inte på jakt efter en iPhone, utan en Samsung G S eller HTC Desire HD)

Eller är det helt enkelt bäst att bara skita i att ta sig in till centrum och dricka lite öl på flygplatsen istället? :)

Hade gött!

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tåget från KLIA till stan tar ca. en halvtimme, men inget större utbud av telefoner vid KL-sentral där tåget har sin ändhållplats så du måste ta dig därifrån till någon av shoppingcentren eller annat ställe där det finns mer utbud t.ex. Plaza Low Yat i Bukit Bintang, Dit tar du dig enklast med monorail (station finns ca.150 meter från KL-sentral).

http://www.kliaekspres.com/erlsb/default.aspx

http://plazalowyat.com/

http://www.klmonorail.com.my/web/guest/stations

Flyger du med Air Asia eller annat "low cost" bolag är tåget inget alternativ för resan från LCCT-terminalen till den "riktiga" terminalen varifrån KLIA ekspres tåget går tar ca. 15 min. med buss och då är det enklare att ta buss direkt till stan, ca. 1 timme.

Hade jag en nio timmars stopp i KUL skulle jag nog åka in till stan och kika runt och käka osv. Men vill du inte åka till stan så finns det rätt så bra betal lounge både i huvudterminalen och på LCCT, Plaza Premium lounge, fem timmars visit kostar under 300 sek om jag inte minns fel.

http://www.plaza-asia.com/index.php/locations/kuala-lumpur

Link to comment
Dela på andra sajter

Tåget från KLIA till stan tar ca. en halvtimme, men inget större utbud av telefoner vid KL-sentral där tåget har sin ändhållplats så du måste ta dig därifrån till någon av shoppingcentren eller annat ställe där det finns mer utbud t.ex. Plaza Low Yat i Bukit Bintang, Dit tar du dig enklast med monorail (station finns ca.150 meter från KL-sentral).

http://www.kliaekspr...sb/default.aspx

http://plazalowyat.com/

http://www.klmonorai.../guest/stations

Flyger du med Air Asia eller annat "low cost" bolag är tåget inget alternativ för resan från LCCT-terminalen till den "riktiga" terminalen varifrån KLIA ekspres tåget går tar ca. 15 min. med buss och då är det enklare att ta buss direkt till stan, ca. 1 timme.

Hade jag en nio timmars stopp i KUL skulle jag nog åka in till stan och kika runt och käka osv. Men vill du inte åka till stan så finns det rätt så bra betal lounge både i huvudterminalen och på LCCT, Plaza Premium lounge, fem timmars visit kostar under 300 sek om jag inte minns fel.

http://www.plaza-asi...ns/kuala-lumpur

Tack för svaret, vi anländer med Malaysia Airlines från Amsterdam så antar att det är den "stora" terminalen?! Får väl bli att spendera några timmar i KL även om det inte lockar så jätte mycket egentligen (Bangkok :love:) men endå bättre än att sitta och bara vänta i 9 timmar!

Tack igen.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, Malaysia Airlines använder "main terminal". Om du är medlem i Enrich (MH:s bonusprogram) kan du köpa in dig på deras MAS Golden lounge för 4000 poäng. Ganska väl använda poäng tycker jag, bra lounge med väldigt bra utbud av mat och dryck osv.

Själv gillar jag KL, det är inte Bangkok, men ett rätt så trevligt ställe ändå. ;)

http://www.klia.com.my/index.php?option=com_content&view=article&id=57

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du tar dig till KL Sentral med KLIA som fler skrivit, och sen hoppar in en taxi (finns en counter precis vi utgången där du köper en biljett till taxin, lågt pris) och åker till Mid Walley. Det tar ca 5 minuter så har du ett av de största shopping mallen i KL.

Där finns telefoner och allt annat. Tänk bara på oftast så är telefonerna grå-importerade från Singapore, det betyder att du har Engelska och Chinese som språk i telfonen.

Passa också på att ta en öl på Finnegan's i Mid Valley :) Ett ställe som jag faktiskt saknar, varje fredag efter jobbet i ett och halvt år var man där :great:

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Juha: Jo men jag ska ju till Bangkok ;) Lite dumt att flyga till Koh Samui då :P

Aldrig dumt att flyga till Koh Samui :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

stjp8729: Tack för tipsen :)

Juha: Jo men jag ska ju till Bangkok ;) Lite dumt att flyga till Koh Samui då :P

Ja då kan man ju undra vad du ska till kuala lampur om du ska till bkk :ironi:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

nitramj77: ne det är aldrig dumt, men jag åker tåg, buss och båt ditt denna gången efter några dagar i Bangkok ;)

Sam sip sam: Ja det kan man undra :P är ju synd att man måste mellanlanda med malaysian airlines i KUL :( Hade varit bättre med direkt flyg från Landvetter till BKK så hade jag ju sluppit att ens starta denna tråd :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta inte tåget, ta nattbussen.

Ta en Super+VIP buss från södra bussterminalen.

Den går direkt till Donsak.

Super VIP bussen har tre säten per rad och stolarna kan fällas som på business klass flyget.

Du sparar ca. 4 timmar.

Sombat (enbart Thai)

999 buss (enbart Thai)

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne jag älskar att åka natt tåget från BKK till Surat Thani. Gjort det 3 gånger innan och gör det gärna igen!

Men tack endå Juha :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Lyfter urspungsfrågan i denna tråd:

Om man vill köpa mobiltelefoner i BKK, var skall då handla för att inte bli lurad och få tag i ngn kines-klonad lur?

Jag vill ha original, inte kopia skit.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne jag älskar att åka natt tåget från BKK till Surat Thani. Gjort det 3 gånger innan och gör det gärna igen!

Men tack endå Juha :)

Jag håller med dig. Tåget är både bättre, trevligar och mycket säkrare än bussarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

nitramj77: ne det är aldrig dumt, men jag åker tåg, buss och båt ditt denna gången efter några dagar i Bangkok ;)

Sam sip sam: Ja det kan man undra :P är ju synd att man måste mellanlanda med malaysian airlines i KUL :( Hade varit bättre med direkt flyg från Landvetter till BKK så hade jag ju sluppit att ens starta denna tråd :D

Hade väl varit bra mkt smidigare om du tagit dig ner till köpenhamn där har du sedan direktflyg till bkk:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter urspungsfrågan i denna tråd:

Om man vill köpa mobiltelefoner i BKK, var skall då handla för att inte bli lurad och få tag i ngn kines-klonad lur?

Jag vill ha original, inte kopia skit.

I stort sett alla större Central har "riktiga" Sony-Ericsson, Nokia, Motorola, Samsung äffarer där du får garanti och bra service. Men det brukar vara billigare i Sverige ;)

Ha en go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med dig. Tåget är både bättre, trevligar och mycket säkrare än bussarna.

Det är en speciell feeling med de där tågen, vakna upp lite smått bakis i Surat efter en trevlig kväll (natt ) på tåget!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en speciell feeling med de där tågen, vakna upp lite smått bakis i Surat efter en trevlig kväll (natt ) på tåget!

Visst är det så. Man sitter och dricker lite öl tills "bäddaren" kommer och säger att det är dags att gå till sängs. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter trevligt det där med tåg, får man testa nån gång. :great: Maitan.

I trevligt sällskap så går det bra med andra transporter också men på tåget är man lite mer rörlig och brukar träffa flera trevliga männskor att

ta sig några Singh med

Link to comment
Dela på andra sajter

I trevligt sällskap så går det bra med andra transporter också men på tåget är man lite mer rörlig och brukar träffa flera trevliga männskor att

ta sig några Singh med

Singh om det inte finns nåt annat, har hört man kan beställa sällskap av konduktören som hoppar på nästa station.eller. Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Singh om det inte finns nåt annat, har hört man kan beställa sällskap av konduktören som hoppar på nästa station.eller. Maitan.

Har jag aldrig testat men annars går det mesta att beställa, åtmintånde i mat o dryckesväg!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ne jag älskar att åka natt tåget från BKK till Surat Thani. Gjort det 3 gånger innan och gör det gärna igen!

Men tack endå Juha :)

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter urspungsfrågan i denna tråd:

Om man vill köpa mobiltelefoner i BKK, var skall då handla för att inte bli lurad och få tag i ngn kines-klonad lur?

Jag vill ha original, inte kopia skit.

Mitt råd köp INTE mobil i Thailand, du köper billigare hemma och så har du garanti.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...