Jump to content
IGNORERAD

Inne igen från kylan :)

nissefisk1
 Dela

Recommended Posts

Jaha mina vänner då vart man välkommen in i värmen igen :)

Jaha vad har hänt sen sist undrar ju ni givetvis :) Jo jag har köpt en ny biljett till Phuket,tänkte stanna 6-8 månader,kanske köpa nån liten bar.

Avresa sker med lufthansa den 2 november. Är det någon här som flygit med dom ? Isf va det ok ?

Mvh nesse

Dela på andra sajter

• Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• nissefisk1

14

• L64

10

• C-dude

4

• Packan

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jaha vad har hänt sen sist undrar ju ni givetvis :) Jo jag har köpt en ny biljett till Phuket,tänkte stanna 6-8 månader,kanske köpa nån liten bar.

Avresa sker med lufthansa den 2 november. Är det någon här som flygit med dom ? Isf va det ok ?

Mvh nesse

Hej Nisse, välkommen men vad i h-lvete Phuket igen. Har du inte vilad? Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Mvh nesse

Välkommen tebaks Nisse... :drinks:

Dela på andra sajter

Lufthansa är bra, se bara till att ta dig till gaten i tid Frankfurt, ibland är det stora avstånd på flyplatsen och man kan missbedöma tiden!

Missade ett flyg till Köpenhamn pga detta en gång när jag först kom ifrån Bkk och skulle vidare till Cph, var ju naturligtvis tvungen att stanna o ta en öl el. två innan man skulle ta sig till anslutningsflyget!

Det löste sig ganska snabbt i alla fall så efter ett par timmar fick jag ett nytt !

Dela på andra sajter

Lufthansa är bra, se bara till att ta dig till gaten i tid Frankfurt, ibland är det stora avstånd på flyplatsen och man kan missbedöma tiden!

Missade ett flyg till Köpenhamn pga detta en gång när jag först kom ifrån Bkk och skulle vidare till Cph, var ju naturligtvis tvungen att stanna o ta en öl el. två innan man skulle ta sig till anslutningsflyget!

Det löste sig ganska snabbt i alla fall så efter ett par timmar fick jag ett nytt !

Har dom samma sunkiga plan som thaiair ? Det jag har läst har inte varit så bra om lufthansa.

Välkommen tebaks Nisse... :drinks:

Tackar :)

Dela på andra sajter

Hahahahah suger i tarmen, nu talar du ej sanningen eller.Maitan. :friends:

Kanske nått annat bihang på kroppen som han inte vill nämna. :friends::whistle:

Dela på andra sajter

Jag har flygit med Lufthansa från Landvetter-Frankfurt, sen vidare till Bangkok. Det var absolut inte sämre än att flyga med Thaiair. Likvärdigt kanske tom bättre pga av att priset var lägre. Maten och servicen går inte att klaga på.

Jag hade gott om tid i Frankfurt, annars går man i rask takt så tog det säkert ca 30 min att gå till rätt gate.

Dela på andra sajter

Kul att se dig här igen nisse! :friends:

Undrade just vart faen du tagit vägen hähä

Ska flyga med Thai airways och jag gillar inte deras plan något vidare. Känns som att flyga i en gammal traktor och jag som är så förbannat flygrädd!!

Såg att SAS hade ett nyare och finare plan men priset sög det datumet jag var tvungen att flyga :whoco5:

Dela på andra sajter

Skillnaden mellan Thai och LH är att det är trängre i LH.Har man någorlunda längd i kroppen så märks det...

LH har överlägsen öl och mat.

LH liksom TG håller på och uppgraderar sina 747-or men tyvärr verkar dom också dela hastigheten detta utförs med.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Skillnaden mellan Thai och LH är att det är trängre i LH.Har man någorlunda längd i kroppen så märks det...

LH har överlägsen öl och mat.

LH liksom TG håller på och uppgraderar sina 747-or men tyvärr verkar dom också dela hastigheten detta utförs med.

Aj då det låter tråkigt,men allt är väl gratis på planet ? Jag flyger frankfurt-singapor sen singapor-phuket med nåt bolag som förkortas MI nån som vet vilket bolag det är ?

Dela på andra sajter

Aj då det låter tråkigt,men allt är väl gratis på planet ? Jag flyger frankfurt-singapor sen singapor-phuket med nåt bolag som förkortas MI nån som vet vilket bolag det är ?

Fortfarande gratis, tom inom Europa vilket man inte kan säga om alla bolag.

MI är Silkair, ett bolag som jag har för mig ligger under Singapore Airlines vilket borde göra att det är ett bta bolag.

Dela på andra sajter

Fortfarande gratis, tom inom Europa vilket man inte kan säga om alla bolag.

MI är Silkair, ett bolag som jag har för mig ligger under Singapore Airlines vilket borde göra att det är ett bta bolag.

Ok tack,är frankfurt så stort att det kan ta 30 min till nästa gate ?

Dela på andra sajter

Har man otur med köer vid security så kan det ta längre tid.

Dela på andra sajter

Ja det är det. De olika terminalerna kan ligga långt ifrån varandra så du behöver kanske använda någon sorts förarlös 'skytrain' för att ta dig till rätt terminal. Dessutom får du räkna med en förnyad säkerhetskontroll när du byter från inrikes(=inom EU) trafik till utrikes. 30 minuter tycker jag är väldigt knapp i Frankfurt. Du bör kolla i förväg genom internetbaserade guider etc. hur du snabbast ta dig till rätt terminal och gate.

Annars är Lufthansa inget bolag som folk normalt klagar på.

M.v.h.

//Singha711

Dela på andra sajter

Ja det är det. De olika terminalerna kan ligga långt ifrån varandra så du behöver kanske använda någon sorts förarlös 'skytrain' för att ta dig till rätt terminal. Dessutom får du räkna med en förnyad säkerhetskontroll när du byter från inrikes(=inom EU) trafik till utrikes. 30 minuter tycker jag är väldigt knapp i Frankfurt. Du bör kolla i förväg genom internetbaserade guider etc. hur du snabbast ta dig till rätt terminal och gate.

Annars är Lufthansa inget bolag som folk normalt klagar på.

M.v.h.

//Singha711

Men va fan nu börjar jag bli skakis att jag inte ska hitta min gate,tur att det är 3 timmars väntan där :)

Dela på andra sajter

Tror inte nisse har 30 miniuters transfer om han nu inte köpt 2 biljetter var för sig.

Kan ej heller se att en flygbiljett med 30 minuters transfertid i FRA skulle släppas igenom av systemet.

Dela på andra sajter

Nejdå, bara en aning större än Bromma :ironi:

post-3485-053458100 1285884311_thumb.jpg

Den är skitstor!

post-3485-053458100 1285884311_thumb.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Den 3 mil långa tunneln i bottenvåningen är ju en klassiker, framförallt dom gångerna man haft bråttom...

Frankfurt_Airport_tunnel.JPG

Dela på andra sajter

Jag är glad att jag hade gott om tid när jag kom dit, hemresan hade jag mindre väntetid men då visste jag ju vart jag skulle.

Men har du 3 timmar nissefisk så ska det inte vara några problem för dej att klara av att gå den biten.

Dela på andra sajter

Har flugit via Frankfurt en gång. Helvete vad jag hade det jobbigt.

Skulle vidare till New York, och var av någon anledning tvungen hämta ut mitt bagage, och checka in det igen för vidare färd emot New York.

Aldrig varit så stressad, det var så man mådde illa. Så jävla stort och packat med folk. Det pågick även mindre ombyggnationer, vilket gjorde det hela än mera förvirrande.

Ändrades av Packan
Dela på andra sajter

Hej Nissefisk1,

Lufthansa är ok. Jag tycker dock att deras flygplan är lite små tråkiga, väldigt grå inredning. De flyger 747 mellan Frankfurt och Bangkok. Tyvärr har de plan jag flugit med inte haft individuell underhållning ombord utan endast små skärmar i taket. Men sover man hela resan så är det ju inga problem alternativ att man kollar på film på sin egen laptop. Maten är bra om man gillar rustik tysk stil, och drickan är gratis. På väg hem från Thailand blev jag sittande på flygplatsen i 4 tim pga. tekniskt fel. Inget man kan klandra Lufthansa för, de bjöd på smörgåsar och dricka hela tiden så att alla var goa och glada :great: .

Frankfurt är en STOR flygplats. Att ta sig igenom säkerhetskontrollen kan lätt ta en timme. Så gå till din gate direkt och ta därefter en öl när du väl hittat den.

En reflektion, när jag åkte med dem var säkert 75% av passagerarna i ekonomi män +55 år. Skulle de allihopa till Thailand för att bara bada och spela golf :whistle: . Nä nu har jag fördomar, he he.

Trevlig resa Nissefisk1, åker själv i December (fast inte med Lufthansa).

/Marlon

Dela på andra sajter

Ska flyga med Thai airways och jag gillar inte deras plan något vidare. Känns som att flyga i en gammal traktor och jag som är så förbannat flygrädd!!

Såg att SAS hade ett nyare och finare plan men priset sög det datumet jag var tvungen att flyga :whoco5:

Jag flyger hellre med Thai Airways 'gamla 747 traktorer' och sitter någorlunda bekvämt än med SAS nya 'bussar' där sätena är så hårda att man är bortdomnad i röven innan de fått hjulen av startbanan.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...