Jump to content
IGNORERAD

Marknaden i Chong Chom har brunnit upp


Surin P3

Recommended Posts

Oj, i princip hela marknaden i Chong Chom, Kap Cheung, Surin har brunnit upp.

Över 400 av de 500 hyddorna med olika saker till salu på marknaden har brunnit upp helt och hållet.

http://www.surinnews...c_n.php?id=5925

Den sidan stoppas i våra säkerhetsinställningar och klassas som "Spyware/malware source" så var försiktig

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Den sidan stoppas i våra säkerhetsinställningar och klassas som "Spyware/malware source" så var försiktig

Oj, men jag har aldrig haft problem med sajten. Men bra att du varnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det marknaden i ban dan eller den uppe vid gränsen?Trodde gränsmarknaden var flyttad.Mvh Måne som har konsumerat många chang där

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Gränsmarknaden flyttades länge sedan närmare Kap Cheung. Ca 2 km ifrån gränsen ligger den nu.

Kommer du från Ban Dan, så sväng vänster vid T-korset mot gränsen och åk en liten stund så ser du den (inte just nu då).

Och det alltså den marknaden som brunnit. Inte inne i Ban Dan.

Värdet på det som brunnit upp sägs vara över 50 miljoner Baht. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att många drabbas av tragedier och ekonomisk ruin

Säkert massor av människor som lever på den marknaden som nu sitter utan inkomst och möjlighet att försörja sig

Hoppas myndigheterna kan hjälpa folk att komma igång igen snabbt utan att tvingas ta ockerlån eller liknande

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Snacka om att många drabbas av tragedier och ekonomisk ruin

Säkert massor av människor som lever på den marknaden som nu sitter utan inkomst och möjlighet att försörja sig

Hoppas myndigheterna kan hjälpa folk att komma igång igen snabbt utan att tvingas ta ockerlån eller liknande

Kan det va så att den händelse är konkurensrelaterad?En konspirationsteori från mig

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det marknaden i ban dan eller den uppe vid gränsen?Trodde gränsmarknaden var flyttad.Mvh Måne som har konsumerat många chang där

Hur står det till med minnet nuförtiden Måne?

Här en bild när platsen för den nya marknaden vid byn var färdigschaktad och klar och exif-datan säger att det var den 5 juli 2005 jag tog bilden. Den gamla marknadsplatsen har varit öde lika länge som den nya har fungerat.

dcc10.jpg

Jag har t o m kort på dig skojandes med khmertjejerna på den nya platsen daterat 2007-12-06 så nog borde du komma ihåg att gamla marknadsplatsen inte längre finns kvar. ;)

(Här en tom plats för bildenom du önskar se?)

I övrigt så är det kanske inte så konstigt att det gick som det gick. Brandsäkerheten är ju lika med noll på både den, och andra thailändska, marknadsplatser. Hoppas att det tänks lite mer på den saken när det byggs upp igen.

chch2.jpg

chch3.jpg

Får nog be frugan ringa hem och få lite mer lokal info om branden

.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja som sagt det är inte oväntat med tanke på säkerheten, men det är väl naturens normala gång.

Själv så brukar jag åka dit ett par gånger om året med tjejens familj o shoppa loss lite, är ju så himla dyrt där lr inte :friends: Jag o tjejens bror brukar skåla medans de andra strosar omkring. Hoppas dom får ordning på marknaden snart för snart bär det av hem till Prasat igen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju det jag undrade,var ju där i maj och då fanns inte den gamla marknadsplatsen.Därav min fråga om det var i ban dan.Fick svaret att nej det var vid gränsen och det tolkade jag som att den öppnat igen.Lägg gärna ut bilden på khmeerdamerna.Minnet är ett minne blott.Mvh Måne som knappt kommer ihåg nåt

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju det jag undrade,var ju där i maj och då fanns inte den gamla marknadsplatsen.Därav min fråga om det var i ban dan.Fick svaret att nej det var vid gränsen och det tolkade jag som att den öppnat igen.Lägg gärna ut bilden på khmeerdamerna.Minnet är ett minne blott.Mvh Måne som knappt kommer ihåg nåt

Jag tycker nog du borde komma ihåg skillnaden mellan Ban Dan och Chong Chom dock. na.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kommer jag ihåg,hur är det själv P3?Chom chong är ju nerlagd och det var väl där du sa att det brann eller. :giggle:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kommer jag ihåg,hur är det själv P3?Chom chong är ju nerlagd och det var väl där du sa att det brann eller. :giggle:

Chong Chom nedlagd? Kan man lägga ner en by? Nu får du sluta snurra till saker och ting Måne... giggle.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Chong Chom nedlagd? Kan man lägga ner en by? Nu får du sluta snurra till saker och ting Måne... giggle.gif

Där ligger bara gränsen och lite militärt,ingen bebyggelse att tala om,så det så.Nu är du fel ute :whistle: inte hos mig det snurrar nu.Marknaden ligger i Ban Dan,basta

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Där ligger bara gränsen och lite militärt,ingen bebyggelse att tala om,så det så.Nu är du fel ute :whistle: inte hos mig det snurrar nu.Marknaden ligger i Ban Dan,basta

OK, vi säger det. :) Bastu!

Link to comment
Dela på andra sajter

He he. marknaden i Chong chom ligger i Ban Dan och därmed basta. Ban Dan/Chong chom same same... ;)

Hur som helst så ringde frugan sin mor i eftermiddags och svärmor kunde berätta att branden inträffat tidigt på morgonen när matlagningen var i gång som värst (7-tiden). Nu 2 dgr senare så har det tydligen beslutats att det som brunnit ska byggas upp igen samt göras bättre än tidigare. Notan för det hela ska delas lika mellan Thailand och Kambodja.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...