Jump to content
IGNORERAD

Samui Scandinavian Apartments i Chaweng


Guest Lappen

Recommended Posts

Sitter och letar efter långtidsboende och ramlade över det här stället.

Någon som vet hur det här och är dom som hyr ut pålitliga?

Det ligger en bit ifrån stranden men det känns inte som någon nackdel.

Priset tycker jag så intressant ut också speciellt för denna lägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser verkligen ut att vara trevliga lägenheter till vettiga priser.

Frågan är väl lite vad som tillkommer vid boende (el, städ osv), samt om det är något minimum för hur länge man måste hyra för att få dessa priser.

Du gjorde mig intresserad nu iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillägg som vatten och el kan man nog räkna med.

Eftersom dom uppger veckopris så en vecka är nog det kortaste man kan hyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillägg som vatten och el kan man nog räkna med.

Eftersom dom uppger veckopris så en vecka är nog det kortaste man kan hyra.

Jo, man får väl anta det.

Blir nog att skicka in en bokningsförfrågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

På bilderna ser det ut som om husen ligger uppe i bergen en bra bit från stranden, och än värre långt från affärer och nöjen! :rolleyes:

Vill man bo där får man nog vara beredd att hyra fordon med fyrhjulsdrift eller traska långa svettiga trekkingar i uppförsbacke i +35 gradig värme! :sFun_duh:

Lovelos

Link to comment
Dela på andra sajter

På bilderna ser det ut som om husen ligger uppe i bergen en bra bit från stranden, och än värre långt från affärer och nöjen! :rolleyes:

Vill man bo där får man nog vara beredd att hyra fordon med fyrhjulsdrift eller traska långa svettiga trekkingar i uppförsbacke i +35 gradig värme! :sFun_duh:

Lovelos

Precis det jag tänkte maila och fråga. Är också rädd för husen ligger upp i bergen. Långt ifrån "downtown" chaweng har jag inga problem med, men att bo i dom där bergen är ju bara att glömma.

Räcker med att kolla på högersidan när man åker chaweng-lamai. Lagom brant B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter och letar efter långtidsboende och ramlade över det här stället.

Någon som vet hur det här och är dom som hyr ut pålitliga?

Det ligger en bit ifrån stranden men det känns inte som någon nackdel.

Priset tycker jag så intressant ut också speciellt för denna lägenhet.

Om du åker på "ringvägen" och kommer ifrån Lamai svänger man vänster vid avfarten till Reggea pub upp i bergen en bra bit vad jag förstått.

Lägenheterna ska vara jättefina och killen som är ägare är bra men jag tror han vill sälja stället. Det är nog trögt på säljfronten på ön då priserna är mycket höga.

Har man moppe behöver det ju inte var fel att bo där, då utsikten är kanonfin men det gäller kanske att vara någelunna nykter när man ska köra hem på kvällen:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Samui Scandinavian Apartments och Scandinavian Valley verkar vara samma ställe, fast med olika ägare.

Inredningen verkar skilja en del, men inte tillräckligt för att motivera den stora skillnaden i pris. :huh:

Är inte tre kronor gruppen en typ av mäklare också?

Dem har väl även lägenheter bakom Lotus också

Så har dem väl restaurangen tre kronor i Chaweng

Sen kanske det är lite olika ägarföhållanden Rest/lght

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor på Scandinavian apartments.. och vi är nöjda!

Det kräver moppe och vi har väl ca 8 minuter ner till själva chaweng beach.. inga konstigheter.. Ungefär det samma till Tesco..

Det är uppe i bergen och tar någon minut från main road.. Vägen upp har ett parti med grusväg som inte är bra när det regnar eller har regnat.. då får man köra långsamt där, det är guppigt..

Lägenheterna har en bra standard och området är helt okej! Trevligt folk som bor här också..

Har du fler frågor eller något kan du skicka mig ett PM så försöker jag besvara :)

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du åker på "ringvägen" och kommer ifrån Lamai svänger man vänster vid avfarten till Reggea pub upp i bergen en bra bit vad jag förstått.

Lägenheterna ska vara jättefina och killen som är ägare är bra men jag tror han vill sälja stället. Det är nog trögt på säljfronten på ön då priserna är mycket höga.

Har man moppe behöver det ju inte var fel att bo där, då utsikten är kanonfin men det gäller kanske att vara någelunna nykter när man ska köra hem på kvällen:drinks:

Tackar för infon :great:

Eftersom jag åker med frugan så blir det ganska lugnt med spriten.

Att det är en bit till stranden gör ingenting utan det är lugn och ro vi är ute efter.

Så det verkar helt klart intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi bor på Scandinavian apartments.. och vi är nöjda!

Det kräver moppe och vi har väl ca 8 minuter ner till själva chaweng beach.. inga konstigheter.. Ungefär det samma till Tesco..

Det är uppe i bergen och tar någon minut från main road.. Vägen upp har ett parti med grusväg som inte är bra när det regnar eller har regnat.. då får man köra långsamt där, det är guppigt..

Lägenheterna har en bra standard och området är helt okej! Trevligt folk som bor här också..

Har du fler frågor eller något kan du skicka mig ett PM så försöker jag besvara :)

Finns det ingen karta så man kan se ungefär var det ligger?

Hur långt är det till Lamai beach?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen karta så man kan se ungefär var det ligger?

Hur långt är det till Lamai beach?

Försökte markera ut ungefär var det ligger (ungefär!!)..

Tar väl kanske 15 - 20 min med moppe till Lamai.. (Har bara kört dit en gång med moppe och då stannade vi på vägen osv, så lite svårt att uppskatta tiden)

post-5023-078191900 1285745288_thumb.jpg

post-5023-078191900 1285745288_thumb.jpg

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar :)

Det tar inte mer än 10 minuter med moped till Lamai

Sen skulle jag kunna tänka mig att det finns många långtidsboenden att hyra.

Om du kan vänta tills du e på plats kan du ju åka runt och titta på objekten och välja där efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...