Jump to content
IGNORERAD

Fyra generationer i ett och samma rum


Surin P3

Recommended Posts

Titeln låter kanske roligare än vad det är.

Kommer just nu ifrån byn där vi var och hälsade på gammelmormor på sjukhuset.

Hon är så pass gammal att maten inte smakar och drickan stannar inte längre i magen.

Livet har sin gång och det finns inte så mycket vi kan göra åt just det faktumet.

Det som fascinerar mig är att den gemenskapen man ser vid tillfällen som denna.

Hälsade på samtidigt var alltså följande personer:

Gammelmormor som "hedersgäst".

Hennes fyra barn med respektive.

Två av dessa (vuxna) barn har sina tre barn närvarande.

Och av dessa barn har två med sig tre av sina barn.

Alltså Gammelmormor, 4 barn, 3 barnbarn och 3 barnbarns barn. Blev det rätt nu...?

Förutom sjukhusmiljön, måste det vara en ganska bra känsla att vara gammelmormor, när allt kommer omkring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt p3,hade det varit i Sverige så hade på sin höjd en undersköterska varit närvarande.Mvh Måne som satt hos mormor när hon gick bort

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är onekligen fascinerande att se hur thaisläkten ställer upp när någon måste in på sjukhus.

Att man kan övernatta i samma rum som den sjuke... och personalen verkar inte ha några invändningar. Besökstider?

En viss skillnad mot Sverige!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det är onekligen fascinerande att se hur thaisläkten ställer upp när någon måste in på sjukhus.

Att man kan övernatta i samma rum som den sjuke... och personalen verkar inte ha några invändningar. Besökstider?

En viss skillnad mot Sverige!

Herr Chang har talat.

På bysjukhuset i "min" by förväntar sjukhuset t o m att någon anhörig sköter det ickemedicinska.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

På bysjukhuset i "min" by förväntar sjukhuset t o m att någon anhörig sköter det ickemedicinska.

mm, det är min erfarenhet från Indien också..de utan en stor familj får det mycket svårt. Om inte familjen till patienten bredvid hjäler till, vilket ju händer som tur är.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt p3,hade det varit i Sverige så hade på sin höjd en undersköterska varit närvarande.Mvh Måne som satt hos mormor när hon gick bort

Nja, senast nu i somras ramlade min mormor och skadade höften. Då var hon tvungen att bo temporärt på ett vårdhem (hon skall fylla 100!). Nästan varje dag så var åtminstående 2 barn, 1-2 svärsöner, 3 barnbarn med 2 respektive och 3 barn-barns barn på besök. Visst var det mitt i sommaren under semestern så alla hade vi möjligheten att komma ifrån, men ändå. Det var ganska trångt i korridorerna av besökare trots att det var Juli och semestertider ändå..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Trevligt att höra om era släktingars sammanhållning, här har vi Svenskar mycket att lära, och det är sånt här som kännetecknar folk i Thailand och gör landet till vad det är.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...