Jump to content
IGNORERAD

Är det jag eller Beer Chang som har förändrats?


Jive

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Jag har tidigare ratat Beer Chang till förmån för Tiger och Leo, men numera, sedan ca ett halvår tillbaka, tycker jag att Beer Chang smakar mycket bättre än de två andra.

Någon annan som märkt en förändring av Beer Chang?

Hej

Grattis detta upptäckte jag för åtskilliga år sedan LEO är för söt och passar frutimmer bättre, och Chang smakar bättre i längden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • Maitan

    5

  • måne

    4

  • husse

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har jag beställt en låda Chang på bolaget, kommer på Fredag, då ska jag njuta en kall Chang i trädgården, må fan ta vädergudarna om det regnar, jag sitter ute och njuter av Changen i vilket väder som helst, och drömmer mig fram till mars, när det är dags att åke hem å träffa alla gamla vänner igen.

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också hittat en snygg bild med ölreklam

post-5552-019078500 1285615605_thumb.jpg

post-5552-019078500 1285615605_thumb.jpg

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare ratat Beer Chang till förmån för Tiger och Leo, men numera, sedan ca ett halvår tillbaka, tycker jag att Beer Chang smakar mycket bättre än de två andra.

Någon annan som märkt en förändring av Beer Chang?

Svårt att säga. Ölet har knappast blivit bättre.

Fortfarande 82% elefantpiss och många far illa av att dricka det.

Det kan vara en vidrig sjukdom, eller nåt övergående.

Mitt ex kunde t.ex. inte äta tomater under tiden hon var gravid.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att säga. Ölet har knappast blivit bättre.

Fortfarande 82% elefantpiss och många far illa av att dricka det.

Det kan vara en vidrig sjukdom, eller nåt övergående.

Mitt ex kunde t.ex. inte äta tomater under tiden hon var gravid.

Du menar alltså att om man inte är gravid, kan man fortsätta att dricka 82-procentigt elefantpiss ? :rotfl::drinks:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid Chang eller import men Changen har en förmåga att hålla ojämn kvalitè på

olika orter i Thailand?

Någon som delar denna åsikt? :drinks:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid Chang eller import men Changen har en förmåga att hålla ojämn kvalitè på

olika orter i Thailand?

Någon som delar denna åsikt? :drinks:

Mvh Svampen :wai:

Jupp, tom på samma inköpsställe. :whoco5:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jupp, tom på samma inköpsställe. :whoco5:

Lite konstigt undra om det är olika bryggerier eller dagsformen på personalen?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid Chang eller import men Changen har en förmåga att hålla ojämn kvalitè på

olika orter i Thailand?

Någon som delar denna åsikt? :drinks:

Mvh Svampen :wai:

Jag tror inte att det i första hand är ett kvalitetsproblem som kommer från tillverkningen, även om det säkert också kan förekomma, utan snarare från lagringen. Jag har aldrig direkt gillat Chang men jag har druckit 1,000-tals Singha genom åren och där är också kvaliteten väldigt ojämn. Det tillsätts en ohygglig massa kemikalier i thailändskt öl men inte ens all världens kemikalier kan hjälpa ölet om det lagras ett halvår i 40-gradig värme vilket inte är så ovanligt med tanke på alla distributionsled. När vi bodde hemma i byn på heltid hade jag en deal med en av grossisterna så de ringde mig när de fick in nya Singha-kartonger och då åkte jag och köpte ett par kartonger. Den nyproducerade Singhan smakade nästan alltid bra men emellanåt när man köpte en Singha på någon restaurang och tyckte den smakade dåligt så var det nästan alltid en relativt gammal öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Atom om att det sannolikt beror mycket på hur färsk ölen är, inte var i Thailand man köper den. Att förvara i 40 graders värme förbättrar inte smaken...

Jag försöker också köpa nyproducerat hos en grossist i Chiang Mai.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Överallt i Thailand där jag befinner mig är det färsk changöl.den hinner inte bli gammal :drinks:

Jodå, det kan den bli om klantarna som fyller hyllorna gör det på fel sätt. Dvs ställer den nyanlända ölen framför den befintliga ölen.

Jag tvivlar inte på att det krävs universitetsexamen för att få jobb på 7-11, därmed inte sagt att personen besitter någon intelligens.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det kan den bli om klantarna som fyller hyllorna gör det på fel sätt. Dvs ställer den nyanlända ölen framför den befintliga ölen.

Herr Chang har talat.

Helt rätt herr Chang, men det tar ett tag för personalen att förstå detta. Klart de dricker ju inte denna goa dryk så de förstår ej.

:ironi: Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt herr Chang, men det tar ett tag för personalen att förstå detta. Klart de dricker ju inte denna goa dryk så de förstår ej.

:ironi: Mvh Maitan.

Mait du kan ju starta ngn. Univeritetslinje med den inriktningen "hur man hanterar en Chang på bästa sätt för att den skall smaka bäst" med tanke på hur mycket det dricks i landet så bör platser snart vara tillsatta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mait du kan ju starta ngn. Univeritetslinje med den inriktningen "hur man hanterar en Chang på bästa sätt för att den skall smaka bäst" med tanke på hur mycket det dricks i landet så bör platser snart vara tillsatta!

Bra ide det där, men avstår tar hellre hand om mina gäster. (åldern) Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra ide det där, men avstår tar hellre hand om mina gäster. (åldern) Mvh Maitan.

Extraknäck, du kallas bara in till vissa speciella föreläsningar som expert! sedan kan du vara mentor till HC när han skall in med programmet på Chalmers!

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

Extraknäck, du kallas bara in till vissa speciella föreläsningar som expert! sedan kan du vara mentor till HC när han skall in med programmet på Chalmers!

Hahahahahah ja får man flygresan betald också ToR, så kan man tänka sig mentor till HC. :D Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå, det kan den bli om klantarna som fyller hyllorna gör det på fel sätt. Dvs ställer den nyanlända ölen framför den befintliga ölen.

Jag tvivlar inte på att det krävs universitetsexamen för att få jobb på 7-11, därmed inte sagt att personen besitter någon intelligens.

Herr Chang har talat.

Ingen fara Herr Chang,det kan på sin höjd bli en hyllrad sen blir det färskvara igen.Det handlar om mängden per sekund ;) Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Överallt i Thailand där jag befinner mig är det färsk changöl.den hinner inte bli gammal :drinks:

Nä Du är för snabb för att få en Dagen Efter Chang hänger på låset! :drinks::ironi:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä Du är för snabb för att få en Dagen Efter Chang hänger på låset! :drinks::ironi:

Behöver aldrig hänga på låset,så viktiga saker måste man ha i reserv :drinks: Mvh Måne som inte går upp utan en chang

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Behöver aldrig hänga på låset,så viktiga saker måste man ha i reserv :drinks: Mvh Måne som inte går upp utan en chang

Hehe, en Beer Chang till frukost är inte fel!

Ett annat fenomen jag lagt märke till är att om man låter en öppnad Beer Chang vara varm några timmar smakar den inte gott! Även om man ställer in den i kylen så den blir kall igen... måste vara någon slags kemisk reaktion. Detta har hänt mig några gånger då jag tagit mig en hastigt påkommen Clion-lutare ;) Lika bra att hälla ut. Men med svensk öl fungerar detta hyfsat...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, en Beer Chang till frukost är inte fel!

Ett annat fenomen jag lagt märke till är att om man låter en öppnad Beer Chang vara varm några timmar smakar den inte gott! Även om man ställer in den i kylen så den blir kall igen... måste vara någon slags kemisk reaktion. Detta har hänt mig några gånger då jag tagit mig en hastigt påkommen Clion-lutare ;) Lika bra att hälla ut. Men med svensk öl fungerar detta hyfsat...

Herr Chang har talat.

Håller med dig HC, men om man lyckas peta in den i kylen samtidigt som man tar ut underlaget för clirret innan lutaren, klarar den sig. :great:

Så släpp aldrig changen innan den har kall omsorg. :great:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Polisen går nu ut med en varning till alla män som frekvent besöker nattklubbar eller krogar att vara vaksamma när de blir bjudna på drinkar av kvinnor. Kvinnor använder nämligen en "date rape" - drog kallad "öl" för att kunna slå till mot intet ont anande män. Denna drog kommer i flytande form och finns tillgänglig nästan överallt.

"Öl" används av kvinnor för att enklare övertala hjälplösa manliga offer att följa med dem hem. Kvinnor behöver bara övertala en man att konsumera ett antal av dessa "öl" och sedan fråga honom om han vill följa med hem för lite oskyldig sex, en enkel teknik som lämnar de flesta män oförmögna att tacka nej.

Efter ett flertal "öl", kan män till och med komma att ha sex med oattraktiva kvinnor.

Effekterna av drogen är att män vaknar dagen efter med ett dåligt minne av natten, en hemsk huvudvärk och en svag känsla av att "nått hemskt har inträffat". Vissa män med extrem otur blir av med hela sitt livs besparingar i en fälla kallad "förhållande". I extrema fall har kvinnor ertappats med att fånga oskyldiga män under en lägre tid genom en bluff kallad "äktenskap".

Tydligen är män mycket mer motagliga för denna typ av "bluffar" så fort "öl" serveras.

Skicka vidare denna varning till dina närmaste manliga vänner, har du eller någon man du känner fallit offer för denna hemska drog och de hemska kvinnor som utnyttjar den, var säker på en sak. Det finns manliga support organisationer i varje svenska stad där ni kan disskutera de hemska detaljerna av ditt möte med dessa rovdjurslystna kvinnor på ett öppet sätt med likasinnade män.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, en Beer Chang till frukost är inte fel!

Ett annat fenomen jag lagt märke till är att om man låter en öppnad Beer Chang vara varm några timmar smakar den inte gott! Även om man ställer in den i kylen så den blir kall igen... måste vara någon slags kemisk reaktion. Detta har hänt mig några gånger då jag tagit mig en hastigt påkommen Clion-lutare ;) Lika bra att hälla ut. Men med svensk öl fungerar detta hyfsat...

Herr Chang har talat.

Man får aldrig lämna en chang obevakad och aldrig halvdrucken(det är många som vill åt den)så det är säkrast att alltid dricka ur innan man tar en lutare.Mvh Måne

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...