Jump to content
IGNORERAD

Udon Thani, regionen där man importerar män


Juha

Recommended Posts

Inte vet jag om man "importerar" så värst många, dock kvarstår faktum att sedan jag kom hit för 6 år sedan har skaran av faranger mer än fördubblats, eller snarare flerdubblats, beroende på hur man räknar de som spenderar viss tid här mer eller mindre reguljärt.

Annars tycker jag det var ganska intressant att läsa att det var en Yankieblaska som tog denna dialog och inte en avundsjuk svensk tabloidskribent som vi nog sett alldeles nog av den senaste tiden.

Sett till antalet faranger man stöter på så leder nog trots allt Britterna ganska stort, undrar om det finns nån journalist som ser en inkomstmöjlighet i detta?

Baa (ra inflyttad, utan importpåslag)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Intressant video.

Kvinnan till den ena av snubbarna sade sig vara helnöjd med livet nu

då hon bara kan gå hemma och slipper arbeta.

Tysken han talade sig varm om sin fru och han hävdade istället att en av

Udon-kvinnornas största förtjänster och goda egenskaper är att de gillar att arbeta så hårt.

Som alltid är folk lite olika - oavsett om de är födda i samma by.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Baa.När jag o min fru var i Thailand nu i april o maj så träffa jag en amerikan vid Phu Foi Lom.han sa att det bor ungefär 5000 "faranger" i Udon området...Min fru kommer från Kumphawapi så hon sa att det stämmer nog säkert...vad tror du om detta Baa?.jag tror också att det kan stämma.man ser ju mer "faranger" nu än man gjorde första gången man var i Udon...

ha de

Thai412

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Där ligger Sakon Nakhon - Nakhon Phanom långt efter. Då tänkte jag rätt då jag - ihop med en del ekonomiutbildning - till universitetsutbildningen där på blandat skämt/allvar sa att de borde satsa på att gifta sig med faranger :) för att regionen ska få mer kapital till mer produktionskapacitet. Fast då är det bättre om det är ej ännu pensionerade, som vill skaffa sig själva jobb på plats i Thailand. Men det går ju bra också om farangerna hjälper thaisläkten igång med nya produktioner.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa.När jag o min fru var i Thailand nu i april o maj så träffa jag en amerikan vid Phu Foi Lom.han sa att det bor ungefär 5000 "faranger" i Udon området...Min fru kommer från Kumphawapi så hon sa att det stämmer nog säkert...vad tror du om detta Baa?.jag tror också att det kan stämma.man ser ju mer "faranger" nu än man gjorde första gången man var i Udon...

ha de

Thai412

Bofasta kanhända, tror dock det är lite mer, enligt en av grannarna som är nån sort officer i Turispolisen skall det vara runt 10-12 000 i Region Udon, de med egna "husböcker" är ju enkelt att räkna och där har men en uppgift på 6 500- 7 500 och dessa är väl vad jag kan tro bofasta.

Varför inte de resterande har bok har jag ingen aning om, i mitt fall är hustrun från en annan region och vi hyr vårat hus, därav våran "ursäkt".

Sedan har man de som kommer nu i höst och stannar 3-5 månader varje år, hur många vet jag inte men det blir en ansenlig skillnad på farangtätheten närmare vintern.

Ett icke verifierat mått är antalet faranger på golfbanorna, i dag kan det som mest dyka upp en 8-10 en fredag medans det under vintern kan vara 30-40 vissa dagar.

Lite på skoj kollade jag i vårat område. 178 hus, 18 faranger.tur att inte den % siffran är generell, do hade det funnits 180-200 000 i region Udon och närmare 30 000 i stan.. :whoco5:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bofasta kanhända, tror dock det är lite mer, enligt en av grannarna som är nån sort officer i Turispolisen skall det vara runt 10-12 000 i Region Udon, de med egna "husböcker" är ju enkelt att räkna och där har men en uppgift på 6 500- 7 500 och dessa är väl vad jag kan tro bofasta.

Varför inte de resterande har bok har jag ingen aning om, i mitt fall är hustrun från en annan region och vi hyr vårat hus, därav våran "ursäkt".

Sedan har man de som kommer nu i höst och stannar 3-5 månader varje år, hur många vet jag inte men det blir en ansenlig skillnad på farangtätheten närmare vintern.

Ett icke verifierat mått är antalet faranger på golfbanorna, i dag kan det som mest dyka upp en 8-10 en fredag medans det under vintern kan vara 30-40 vissa dagar.

Lite på skoj kollade jag i vårat område. 178 hus, 18 faranger.tur att inte den % siffran är generell, do hade det funnits 180-200 000 i region Udon och närmare 30 000 i stan.. :whoco5:

Hej

12 000 har man ju hört att det ska vara i Udon Thani provins och det är ju väldigt nära till Nong Khai där det förmodas vara ytterligare 5-6000 utlänningar.

Så det är inte undra på att man springer på utlänningar numera om man åker in till stan i något ärende, och den stora majoriteten av dessa har ju familje anknytning.

Men det börjar komma mer singlar också numera som provar Udon Thani som ett alternativ till Pattaya kanske p.g.a prisutvecklingen där, känner några Svenskar som har gjort så och som faktiskt trivs bra där med barerna och biljardspel.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Just Udon Thani är lite speciell i sammanhanget. Inte i någon provins utanför turistområdena har jag sett fler faranger inne i stan än jag gjorde i Udon. Känns lite märkligt att t ex komma åkande från grannprovinsen Kalasin som i staden knappt har några faranger alls till Udon som vimlar av dom.

Att det sedan skiljer en hel del på farangtäthet mellan hög och lågsäsong är kanske inte så märkligt. Kommer ihåg förra året när vi reste ner till Surin den 30 sept. Jag såg inte till en enda farang i närområdet till vår lilla by på runt 2 mån, trots stor gränsmarknad och allt. Men sen, i dec och framåt såg jag faranger i princip varje dag. Och mitt enda besök i Udon hitills var en julhelg, alltså under yppersta peak season, så det är kanske inte lika markant faranginslag resten av året.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

1999 var jag i Khon Kaen i tre dagar och bodde strax utanför staden, men vi var varje dag inne i city och gick runt och shopade.

Under mina tre dagar så jag inte en enda farang.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Scandinaviancorner

Baa.När jag o min fru var i Thailand nu i april o maj så träffa jag en amerikan vid Phu Foi Lom.han sa att det bor ungefär 5000 "faranger" i Udon området...Min fru kommer från Kumphawapi så hon sa att det stämmer nog säkert...vad tror du om detta Baa?.jag tror också att det kan stämma.man ser ju mer "faranger" nu än man gjorde första gången man var i Udon...

ha de

Thai412

Kumpawapi ja inte långt därifrån kommr min också

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Moipenyang

I tjejens by Nam pu finns det runt 14 utlänningar till och från,ganska många med tanke på att byn har 320hus.

I grannbyn fanns det en svensk kille fick jag höra som hade byggt kåk men då han kom dit så blev det en jäkla

supande varje dag med släktingar o vänner springandes. Ingen ro så han packa väskan efter en månad o drog

om det nu stämmer.

Tjejen min var benhård med detta,brorsan hennes fick komma två gånger på fest under två månader fast han

försökte typ varje dag :rotfl: samma med hennes kompisar. De tyckte väl jag var en idi*t som inte bjöd på sprit,

hehe.. Grannarna var riktigt bra,det blev grillkväll varje vecka med lite öl. Fruarna hade pli på gubbarna,inget

supande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Alienfin,

Vilken snäll fru du har som ej vill umgås med sin bror över lite öl och kanske låta dig lära känna övriga i släkten.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

I tjejens by Nam pu finns det runt 14 utlänningar till och från,ganska många med tanke på att byn har 320hus.

I grannbyn fanns det en svensk kille fick jag höra som hade byggt kåk men då han kom dit så blev det en jäkla

supande varje dag med släktingar o vänner springandes. Ingen ro så han packa väskan efter en månad o drog

om det nu stämmer.

Tjejen min var benhård med detta,brorsan hennes fick komma två gånger på fest under två månader fast han

försökte typ varje dag :rotfl: samma med hennes kompisar. De tyckte väl jag var en idi*t som inte bjöd på sprit,

hehe.. Grannarna var riktigt bra,det blev grillkväll varje vecka med lite öl. Fruarna hade pli på gubbarna,inget

supande.

Tvivlar på sanningshalten i ditt inlägg.

Kan jag få en länk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang

Tja Alienfin,

Vilken snäll fru du har som ej vill umgås med sin bror över lite öl och kanske låta dig lära känna övriga i släkten.

Puss

Erkki

Hehe,det finns två sidor av det mesta. Att komma dagligen för att få fri sprit är ju förvisso att umgås men det kan bli för mkt av det goda

men det borde du veta om att det är inte bara skandinavier som har problem med spriten :drinks:

Puss puss...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hej

12 000 har man ju hört att det ska vara i Udon Thani provins och det är ju väldigt nära till Nong Khai där det förmodas vara ytterligare 5-6000 utlänningar.

Så det är inte undra på att man springer på utlänningar numera om man åker in till stan i något ärende, och den stora majoriteten av dessa har ju familje anknytning.

Men det börjar komma mer singlar också numera som provar Udon Thani som ett alternativ till Pattaya kanske p.g.a prisutvecklingen där, känner några Svenskar som har gjort så och som faktiskt trivs bra där med barerna och biljardspel.

Mvh Isan Lover

Var en del i udon för 5-6 år sedan och i just barområdet var det ingen större prisskillnad mot Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är lite kul att det inte bara som det beskrivs i svensk press "importeras" Thailändska tjejer til Sverige, utan att det nu också importeras farangmän till Udon.

Så Baa och Isan Lover, inse att ni är importkött! :giggle:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Var en del i udon för 5-6 år sedan och i just barområdet var det ingen större prisskillnad mot Pattaya

Hej

Prisskillnaden gäller nog främst bar damernas tjänster på hotellrummen, som enligt dom singlar jag känner ska vara betydligt billigare i t.ex Udon Thani än Pattaya och Phuket.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hej

Prisskillnaden gäller nog främst bar damernas tjänster på hotellrummen, som enligt dom singlar jag känner ska vara betydligt billigare i t.ex Udon Thani än Pattaya och Phuket.

Mvh Isan Lover

Jag hade förvisso inga damer på rummet men jag är nyfiken till naturen och frågade lite om priser och det var ungefär det samma

som i Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju på det viset att det är jag som startat " Maleimport company, Udon " redan för 7 år sedan, det var då jag tyckte det var för lite och för fattiga faranger här så in med annons:

"KÄNNER DU DIG SOM EN GOD OCH GIVMILD DUMSKALLE, KOM TILL UDON SKA VI HJÄLPA DIG MED AVYTTRINGEN AV ONÖDIG EGENDOM OCH BANKMEDEL"

Jäklar vad svar man fick, genast ökade farangtätheten med med bortåt 70%, jag gjorde bara ett fel, glömde ange mitt bankkontonummer så det förbövlade fruntimmren tar alla slanta, hus o bilar dom kommer över.

Allvarligt talat, prisskillnaden mellan Pattaya och Udon har jag inte en susning om men eftersom jag startade mitt Thailändska boende i Phuket så kan jag meddela för ev. ovetande att "nattpriserna" för sällskap idag är stort sett lika, däremot är en öl betydligt billigare i Udon.

Köttmästare Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är lite kul att det inte bara som det beskrivs i svensk press "importeras" Thailändska tjejer til Sverige, utan att det nu också importeras farangmän till Udon.

Så Baa och Isan Lover, inse att ni är importkött! :giggle:

Kunde väl tro att det fanns något jag missat, det är ju extraskatt på allt importerat...hustrun klagar alltid på att det blir dyrt att... :giggle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...