Jump to content
IGNORERAD

Allt började med.......

C-dude

Recommended Posts

Att Jag bestämde att våran semester skulle börja 27/8.

Tanten tyckte att det va lite tidigt på året, men gav snart med sig när jag redan inhandlat biljetterna.

Att jobba hela sommaren när andra har semester har sin tjusning. Det är betydligt mindre folk i rörelse, framförallt i stockholmstrafiken, men det är oxå väldigt jobbigt då alla entrepenörer som jag dagligdags har kontakt med oxå är på semester. Det blir liksom ett jävla jagande efter folk som måste utföra vissa åtgärder. Så därför bestämde jag att det blir en sensommar/tidig höstresa för att jag helt enkelt var trött.

Av ngn anledning så har jag aldrig sett att en semester i Sverige skulle vara något alternativ mot att "åka iväg ngn annanstans".

För att starta denna resa så behövs det ett foto och lite annan bakrundsinfo.

Fotot på tjejen som jag o frugan träffade på Arn har jag ngnstans bland alla album och cdskivor.Jag tänker inte visa dom igen för dom har ( har jag för mig) jag redan visat 1 gång för mer än 4år sedan :giggle: .

Det började med detta.

TG961

Avgår normalt från terminal 5 arlanda kl 14,30.

post-3103-044192600 1285328755_thumb.jpg

Men av tekniska själ

Så blev det inte så.

Ngt fel på startmotorn eller något. Lamai kanske vet??

Nåja, vi vart sittades i terminalen i ca 3timmar. När vi väl var på planet igen så tittar frugan på mig och böjer sig fram emot mig och säger efter ett tag med fundersam min :huh:

- Är det hon?? frågar hon mig.

Jag kan ju inte annat än säga -mm Jag tror att det är det. Jag säger det lite tyst och med lite rädsla i rösten för man vet ju inte riktigt hur frugan skall reagera.

Hon vänder sig om och stirrar rakt fram med intetsägande blick. Jag hinner tänka tusen o 1 tanke. Nu är det kört. Nu får jag sitta här i 10 timmar o lida pest. Hon kommer inte ens att titta på mig på resten av resan.

Efter en kort sekund (som kändes som en livstid) vänder hon sig mot mig med ett enormt leende och en antydan till jättegarv -säg inget högt, hon förstår svenska.

Det visade sig så att en internettjej som jag var o träffade i Thailand strax före jag träffade min nuvaranda fru, satt precis bakom oss på planet och hadde flyttat till Sverige ca 1år efter att jag var o träffa henne i Issan.. Och som tjejer e så pratas det en himla massa. När denna tjej hadde sagt var hon kom från så hadde det klickat till i huvet på frugan.

Jag har liksom inte hindrat min fru att bläddra bland foton som bla är tagna i Thailand före det att jag träffade henne. Frugan kände helt enkelt igen henne från fotona som jag tog i samband med att jag var o hälsa på denna internettjej.

Nåja. Denna brutta som jag ratade, hade tydligen lyckats iallafall att ta sig till svedala på annant sätt. Kul för henne.

I Bangkok skildes vi åt Jag o frugan. Men innan vi gjorde det så blev det stopp i tullen.

En nitiskt tulltjänstekvinna hadde hittat något som man inte fick ta för mycket in i landet av. Det visade sig att jag hadde 18 dosor för mkt snus med mig. USch på mig.

det blev en hel del diskuterande. Jag sade att Jag inte hade en AAAning om att Thailand har sådana bestämmelser. Det slutade med att frugan övertygade tulltjänste kvinnan "som hela tiden tittade bort mot dom mer erfarna tullkillarna efter hjälp" att hon faktiskt skulle döda mig indirekt om jag inte fick ta med mig mitt snus.

Jag fick lova att aldrig mer ta med mig mer än 250gram av denna eftertraktade drog. Jag lovade henne att det skall jag inte göra om det fanns å köpa på 7elev i Thailand.

Jag landade i Phuket. Åkte till ett hotell som jag o polarn bodde på 2004 och som då va ett jävla trevligt ställe.

Förhandlade inte direkt om priset utan tog det för att jag nästan redan hade bestämt mig, mest för nostalgiska skäl.

hotellet hade byggts om och fått en extra vinge där jag tog in. Ett rum högst upp med bubbelpool på balkongen.

Patong är inte vad det har varit det står mig nu helt klart, eller är det jag som har blivit uttråkad??

Nä, Jag säller mig till dom som en gång i tiden tyckte att jag skulle åka till Pattaya o lämna Phuket o Patong till Charterturisterna.

Men grejen e att jag 1 gång i tiden hadde jävligt kul där o ville försöka återuppliva den känslan.

Skit i det. Phuket o Patong e ett mecka för alla massageställen o kostymförsäljare. Det går faen inte att gå en jävla meter utan att bli antastad av dessa "försäljare" å det e dagtd. Kvällstid e det ett rent helvete.

Frugan kom ned efter några dagar. Det blev mkt letades efter svarta hårstrån i hotelrummet o framförallt på kuddarna ( som om jag inte har vett att ta in på ett annat hotell för en natt om jag ville bedra frugan )

post-3103-002522000 1285333461_thumb.jpg

Efter Phuket drog vi till Samui. post-3103-088791800 1285334278_thumb.jpg

Har adrig varit där.

drog till Lamaibeach.

Nice hak.

skällde ut en kostymförsäljare.

Han lovade o tala om för alla andra att faranger inte tycker om att bli påhoppade.

Sen tog vi en kaffe ( jag en öl) o satt å snacka en stund. Han kom tydligen från Nepal ( sa han iaf)

Berättade om ditt o datt.

Jag lovade att OM jag ville ha en kostym så skulle jag åka till Samui o beställa den av honom. LÄR hända,,,, NOT.

Jag o frugan va o käka ett gäng gånger hos svennen som har restaurangen där (djurgårdare) mkt bra käk för lite pengar tyckte både hon o jag.

post-3103-035038200 1285334102_thumb.jpg

post-3103-028732400 1285334143_thumb.jpg

Tillbringade ca 1vecka där

Gjorde inte mkt förutom att glida runt på hondan.

Åkte till en liten by

Muslimsk??

Luktade som om satan o hans hantlagare hadde varit där

T,om frugan tyckte att det luktade illa, o hon e ändå van vid PLAALAA

Usch,,, Bort fort som moppen bara kan.

Kul att ha varit där.

post-3103-096697300 1285334592_thumb.jpg

Så gillar jag att ha det.

Tanten gick o fick sin dröm i uppfyllelse

post-3103-065160800 1285334788_thumb.jpg

Efter detta så återstår bara detta.

post-3103-002522000 1285333461_thumb.jpg

post-3103-035038200 1285334102_thumb.jpg

post-3103-028732400 1285334143_thumb.jpg

post-3103-088791800 1285334278_thumb.jpg

post-3103-096697300 1285334592_thumb.jpg

post-3103-065160800 1285334788_thumb.jpg

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

Issan.

Detta ställe som vissa avgudar o andra avskyr.

Jag åker dit av 1 enda anledning.

MÅSTE.

Min frus familj bor där.

I vintras så försökte jag att få ned dom till vad jag kallar civilisationen/eller något ditåt. Hade hyrt ett fint hus i Cha-am. Det vart fiasko. Dom längtade hem till kossorna,hönorna,risfälten där ingenting händer.

Så i stället så får sthlmsförortsgrabben dra till Issan.

Något nytt??

Jajamensan.

Lillbrorsan som e 17 har åkt på pisk ordentligt av ett gäng på ca 8 grabbar.

Han va o snacka med bruttan som bor i byn brevid.

När han senare skulle åka hem så hade en pickis me 8 pers på, åkt upp jämnsides o slagit en påk i nacken på honom så att han ramla av moppen. när han sedan låg ned så gick de lösa med sparkar o slag.

Självklart så hamna han på sjukan.

När detta hände var vi fortfarande kvar på Samui.

Svärmor ringde naturligtvis till frugan o berättade att brorsan va nära döden. Nacken kanske va bruten, Skallen kanske va knäckt..

Behöver jag berätta att frugan blev knäckt o lessen??

Behöver jag berätta att jag tog det lugnt??

Cynisk? Japp.

När det berättas ngt från byn så delar man allt vad som sägs med 150%

Då får man en någorlunda uppfattning om vad som e på gång.

Nåja. När vi väl kom upp så var det ett spektakel av guds nåde.

Grabben hadde mkt riktigt fått spö ordentligt, Moppen va vi tvungna o reparera för ca5000B

Ny gaffelkrona. Firman kunde enligt dom själva renovera o rikta upp den för 1000B annars så skulle en ny kosta ca3500B.

Skit i o försöka rikta sa jag . Svärmor ville spara pengar (mina pengar) Nä, åk o beställ en ny. Dagen efter så kommer svärfsrsan hem med den nya gaffelkronan. Frugan undrar om jag vill se kvittot? nä varför??? Skall vi ljuga varann eller??

kvittot sa 1950B.

Ngn förökte iaf.

De gamla i byn har gjort slag i saken.

De drack sig berusade på laokao i 3dagr. Åkte moppe till grannbyn o försökte få till ngn form av utlämning av dom skyldiga.

Dom gick omkring o fråga alla .Känner du den vet du den bla bla,,,,

Polisen va hemma hos oss. Alla äldre o förståndiga oxå. Drack Laokao ( inte Polisen för han drack min Singha) o talade om hur man skulle göra i fortsättningen då detta inte kan fortsätta.

Polisens fru var konstigt nog föräljare av försäkringar????

Hon ville att brorsan skulle ha en försäklring mot olycksfall...

Ja men sa jag..

Men men...

En kväll kom det en man. Han presenterade sig som ::::::::

Han lämnade över ett tele nr till en Advokat.

Samtidigit som han sa :tänk innan ni går vidare - Jag har förlorat allt för att dom råkade brände ned min skörd och hus.. Sen förlorade jag allt igen tack vare att jag trodde att jag kunde ha rätt.

Vi gick inte vidare. Min fru hotade morfar.

Grabben hade fått pisk. Men vem faan har inte fått det?

Sen kan man tycka vad man vill om, att 8 st hoppar på en för att man råkar va i grannbyn.

Sista dagen. Vi/ Jag ligger i bambyhyddan nere hos morfar o mormor. En moped knattrar lite försiktigt nedför kostigen. Nu får du waia säger frugan till mig ( hon tror nämligen att det är hennes morbror som kommer)

En moppe med en huvad chaffis o en gammal tant där bak uppenbarar sig. ( -du behöver inte waia säger frugan till mig,,, jag känner inte dessa.)

Jag som redan har rest mig upp tittar på dessa personer..

Chaffisen drar av sig huvan o waiar åt mig. En ung tjej. Jag åtgäldar wainingen. Sen klättrar både den äldre o yngre upp för stegen. Jag tittar på frugan som skakar på huvet. Känner dom inte...

Jahaja... Tänker jag. MER PROBLEM o lägger tillbaka huvet mot kudden.

Nåja, vila huvet ere ju det enda man kan sysselsätta huvet med om man inte vill räkna riskorn eller något annat roligt.

Sen när damen o den unga tjejen efter ett tag drar sig tillbaka får jag höra anledningen till besöket.

Frugans brorsa var väldigt förälskad i denna tjej som kom på besök. För ca 8 månader sedan, hade han jobbat o slitit, tjänat egna stålar för att kunna lägga ned på denna brutta.Köpt henne en ny telefon osv.

Men det visade sig att hon älskade en annan.

Nu är han så smart så han vet hur man uppvaktar utan att behöva betala för sig. MAo prata o vänta,inte röra.

Detta va för 8 månader sedan. Krossat hjärta. ( grabbar,, första hjärtekrossen ni vet... )

Nu kommer alltså tjejen med morsan i släptåg, som är helt främmande för svärmosran och frågar om man kan låna ut 4000tB för att dom är ju så kära i varann..

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

..

..

I vintras så försökte jag att få ned dom till vad jag kallar civilisationen/eller något ditåt. Hade hyrt ett fint hus i Cha-am. Det vart fiasko. Dom längtade hem till kossorna,hönorna,risfälten där ingenting händer.

.

.

.

.

För att vara ett ställe där inget händer, blev det väldigt spännande i resten av berättelsen. :clapping::wai:

Dela på andra sajter

Mycket fina foton, speciellt naturfotona.

Issan.

-- out --

Lillbrorsan som e 17 har åkt på pisk ordentligt av ett gäng på ca 8 grabbar.

- out -

Nåja, vila huvet ere ju det enda man kan sysselsätta huvet med om man inte vill räkna riskorn eller något annat roligt..

-out -

Ungefär samma som mellan byarna i Sverige på 60/70-talet alltså :)

(Gällande sysselsättning i risbyar, så finns det en tråd om det, som har listor med intressant/roligt, som man kan göra om man bor där.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...