Jump to content
IGNORERAD

Pattaya förändras enligt New York Times.

Guest Isan Lover
 Dela

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Läste i ett reportage New York Times om ett Pattaya i förändring där man tar upp att platsen håller på att förvandlas ifrån ett "syndens näste" till ett respektabelt resmål för Indiska par, Ryska familjer och Kinesiska gruppresor.

"If Las Vegas is Sin City, Pattaya is a bear hug from Lucifer himself.

And yet, amid the back alleys jammed with girlie bars and a beachfront peopled with what the Thais euphemistically call “service women,” there are signs of change.

Indian couples, Chinese tour groups and vacationing Russian families stroll around the city. A dozen luxury hotels cater to the weekend crowd of wealthy Thais from Bangkok who mingle with tourists at a huge shopping mall. Pattaya has a growing number of fancy restaurants, an annual music festival and, perhaps most improbably, regular polo tournaments.

Long derided as a city of sleaze, the city is reaching for respectability."

http://www.nytimes.com/2010/09/16/world/asia/16iht-Pattaya.html?_r=2&ref=asia

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

• Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• svampen

7

• Jive

6

• pigge01

5

• Sam sip sam

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skönt att se lite positiv journalistik om Pattis för en gångs skull!!!!!!

Detta kanske leder till att fler får upp ögonen för Världens Bästa Turiststad!!!!

Mvh Svampen"PATTIS LOVER" :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Detta kanske leder till att fler får upp ögonen för Världens Bästa Turiststad!!!!

Och ändå har frugan din ganska små :rotfl:
Dela på andra sajter

Respektabelt resmål för fler ryska familjer?

Nja vet inte om jag tycker att DET är något som är positivt direkt.

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Vilket löjligt skämt... Pattaya kommer aldrig att byta karaktär.

Herr Chang har talat.

Håller med till 100%

Skulle bli mycket förvånad Indiska par åker till Pattaya för att besöka skräddare :giggle:

Ryssarna har för mina öron inte spenderbyxor på sig eller trevliga mot ortsbefolkningen.

Som sakt.

Pattaya is Pattaya

:wai:

Dela på andra sajter

Håller med till 100%

Skulle bli mycket förvånad Indiska par åker till Pattaya för att besöka skräddare :giggle:

Ryssarna har för mina öron inte spenderbyxor på sig eller trevliga mot ortsbefolkningen.

Som sakt.

Pattaya is Pattaya

:wai:

Tja, om jag får framföra min teori så är det så att ryssar åker till Thailand dels för det gynnsamma klimatet men kanske främst för det lägre kostnadsläget.

Nu är det för all del i regel billigare i Ryssland än i Sverige, men med deras inkomster söker dessa ryssar något ännu billigare. Vet inte riktigt vad dom väntar sig när dom kommer till Thailand, men det kan nog bli en liten överraskning att det är minst lika korrumperat som Ryssland ;) Å andra sidan passar det nog många ryssar alldeles utmärkt!

Nej usch, nu var jag hemsk! Får väl understryka att detta endast är mina spekulationer.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Vilket löjligt skämt... Pattaya kommer aldrig att byta karaktär.

Herr Chang har talat.

Jag är benägen att hålla med, men kan ändå bekräfta att en viss förändring har skett i turistbilden.

Det är, sedan några månader tillbaka ett väldigt stort inslag av araber (Iran) samt folk med indiskt utseende och från högtalarna inne på Mikes Shoppingmall strömmar indisk "musik" och det luktar gammal inpyrd svett i labyrinterna.

Västerländska turister är i klar minoritet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Respektabelt resmål för fler ryska familjer?

Nja vet inte om jag tycker att DET är något som är positivt direkt.

Finns det respektabla ryska familjer?

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Dom kinesiska charterturisterna i Pattaya är missnöjda vad jag läst mig till.

Dom tas med på utflykter var och varannan dag där det även ingår besök på diverse butiker.

Handlar dom inget så får dom ta sig tillbaka till hotellet på egen hand. Så kan det gå.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Även på Walking Street?

Helt klart en rejäl ökning av ryss/arabisk närvaro på WS.

Och WS har ju oxå ändrat karaktär en del senaste åren vad gäller affärsverksamhet.

Dock finns ju en o annan bar o gogo kvar :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag är benägen att hålla med, men kan ändå bekräfta att en viss förändring har skett i turistbilden.

Det är, sedan några månader tillbaka ett väldigt stort inslag av araber (Iran) samt folk med indiskt utseende och från högtalarna inne på Mikes Shoppingmall strömmar indisk "musik" och det luktar gammal inpyrd svett i labyrinterna.

Västerländska turister är i klar minoritet.

Hej

Nu är jag ju inte så ofta i Pattaya men i vintras var vi där 3-4 dagar och då märkte även jag att det var mer människor där som var ifrån t.ex Indien och Arabvärlden, och Ryssarna har väl funnits där ganska länge, så går man tillbaka 10-20 år i tiden så var det helt klart annorlunda.

Kan dom dessutom få Kineserna att åka dit så öppnar det ju nya möjligheter.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

Hej

Nu är jag ju inte så ofta i Pattaya men i vintras var vi där 3-4 dagar och då märkte även jag att det var mer människor där som var ifrån t.ex Indien och Arabvärlden, och Ryssarna har väl funnits där ganska länge, så går man tillbaka 10-20 år i tiden så var det helt klart annorlunda.

Kan dom dessutom få Kineserna att åka dit så öppnar det ju nya möjligheter.

Mvh Isan Lover

Det är klart att Pattis har förändrats dom sista 10 åren,men det kommer aldrig att bli rumsrent på

prostitution,droger osv för mycket korruption i polisväsendet för att dryga ut lönen!

Men pattis är väl inte själv på listan detta problem/industri finns ju utspritt i hela LOS där

det finns torskar som betalar ,pengarna styr så enkelt är det.

Men Pattis är ju inte bara "brudar,fylla & hoabalo" finns så mycket annat att göra & se!

Har även sett att det kommit mycket Koreaner dom sista åren.

Nä åker man till Pattis bara för att Festarunt missar man mycket!

MVH SVAMPEN :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

JAG (vi) vill inte ha bra skriverier om pattis för då kommer 2 veckers

turister :diablo::suicide: och kör upp priser på allt.Vi som hänger där vet att det är mer än

syndens näste.Se bara på WS i dag inte som för 20 år sen massa 2 veckers

turister.

mer sex and R&R

Pattaya

Dela på andra sajter

Det är klart att Pattis har förändrats dom sista 10 åren,men det kommer aldrig att bli rumsrent på

prostitution,droger osv för mycket korruption i polisväsendet för att dryga ut lönen!

Men pattis är väl inte själv på listan detta problem/industri finns ju utspritt i hela LOS där

det finns torskar som betalar ,pengarna styr så enkelt är det.

Men Pattis är ju inte bara "brudar,fylla & hoabalo" finns så mycket annat att göra & se!

Har även sett att det kommit mycket Koreaner dom sista åren.

Nä åker man till Pattis bara för att Festarunt missar man mycket!

MVH SVAMPEN :wai:

Jag skulle nog vilja påstå motsatsen.

Åker man till Pattis bara för att festa runt, så är det nog inte mycket man missar. :):drinks:

Ändrades av Jive

Dela på andra sajter

Jag skulle nog vilja påstå motsatsen.

Åker man till Pattis bara för att festa runt, så är det nog inte mycket man missar. :):drinks:

Ja vet ju inte va Du gör i pattis men några förslag finns ju för att få en mer berikad vistelse.

Tex djuphavsfiske,krokodilfarmen,waterland,gokart,shotingranch eller bara slappa på tex stranden

i Sattahip en hel dag i vänners glada närvaro.

Sen finns det ju ett antal Mycket bra Restauranger att förnöja kvällen med god mat/dryck.

Men men men det är ju upp till var & en att själv bestämma över sin Semester.

Mvh Svampen :wai:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Ja vet ju inte va Du gör i pattis men några förslag finns ju för att få en mer berikad vistelse.

Tex djuphavsfiske,krokodilfarmen,waterland,gokart,shotingranch eller bara slappa på tex stranden

i Sattahip en hel dag i vänners glada närvaro.

Sen finns det ju ett antal Mycket bra Restauranger att förnöja kvällen med god mat/dryck.

Men men men det är ju upp till var & en att själv bestämma över sin Semester.

Hej Svampen!

Jag tror vi pratar förbi varandra.

Självklart finns det mycket man kan göra i Pattis än att festa runt, annars hade jag inte bott här permanent, men är det så att man vill åka hit endast för att festa, så är det inte mycket man behöver missa här i den vägen.

Dela på andra sajter

Hej Svampen!

Jag tror vi pratar förbi varandra.

Självklart finns det mycket man kan göra i Pattis än att festa runt, annars hade jag inte bott här permanent, men är det så att man vill åka hit endast för att festa, så är det inte mycket man behöver missa här i den vägen.

Oki förstår Dig!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Hej,

Turismen i Thailand har ökat med 13.79% de första sju månaderna detta år, jämfört med samma tid förra året.

Dock är det inte europeerna, utan asiater och ryssar som står för den största ökningen.

Informationen kommer förstås från turistbyrån, Tourism Authority of Thailand

Turisten Arne

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Uppemot soi buakao och Pattaya klang tycker jag mej se mera européer.

Araberna och ryssarna håller väl till mer mot östra sidan av WS väl?

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

Trivs man inte med mängder av kineser och indier runt omkring sig så är nog både Pattaya och andra etablerade thailändska turistorter om ett par år helt omöjliga, en ökning av turister med 20% per år från dessa länder är nog inte omöjligt ifall nya oroligheter uteblir. Mitt helt gratis råd till någon Isaanrelaterad medlem är att omvandla ett par fiskodlingsdammar till bassänger och sätta upp ett par öltält, det kan nog locka till sig en väldig massa budgetmedvetna västerlänningar när billigaste hotellen i Pattaya om ett par år kostar 1,000 Baht/natten och en Chang närmar sig 100 Baht.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...