Jump to content
IGNORERAD

TuristVisa, hur lång tid tar det att få ?


chockdii

Recommended Posts

Tänkte höra hur många dagar det tar att få det nu ? i stockholm.

Någon som ordnat ett nyligen ?

Bra att veta ifall det skulle bli stressigt :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid lågsäsong (mars-augusti): minst 1 arbetsdag (ej samma dag)

Vid högsäsong (september-februari): minst 3 arbetsdagar

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte höra hur många dagar det tar att få det nu ? i stockholm.

Någon som ordnat ett nyligen ?

Bra att veta ifall det skulle bli stressigt :whistle:

Börjar det bli dax att åka redan? :)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar det bli dax att åka redan? :)

Bara kollar upp lite saker.man vet ju aldrig vad som händer - k***n börjar ju peka österut B)

Men just nu laddar vi inför svensexa i tallin i helgen :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Thaikonsult skriver, normalt några dagar, går att få det snabbare.

Mitt rekord, för ett Non immigration O-visa med multiple entry är 3 timmar, fast då var jag väldigt diplomatsk på Thailands Ambassad i Washington DC.

Deras första besked var: minst 48timmar vid speciella fall, det minskade till nästa dag efter att jag visat bilder på familjen (av "misstag" :whistle: ).

Fick ner det till 3 timmar när jag frågat hur dags jag kunde hämta det nästa dag, och fått svaret "så fort vi öppnar"...

"Betyder det att ni har det klart vid stängnings dags idag?" frågade jag, och de sa:

Kom in vid 14:50, så är det klart" :dance1:

Det går ofta att få saker gjorda smidigt, om man är lite smidig själv.

Var på konsulatet i Göteborg idag, och där sa dom att jag kan hämta mitt pass med visa på måndag, förra året tog det 1 dag, denna gång har jag ingen brådska.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Mr Ning Ning

De tog 3 dagar nu i veckan i Sthlm.

Ganska mkt folk både vid inlämn. och uthämtn.

Men de är gratis. Alltid något positivt.

Däremot mkt svårt att parkera skapligt nära.

Och gott om P-vakter.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Som Thaikonsult skriver, normalt några dagar, går att få det snabbare.

Mitt rekord, för ett Non immigration O-visa med multiple entry är 3 timmar, fast då var jag väldigt diplomatsk på Thailands Ambassad i Washington DC.

Deras första besked var: minst 48timmar vid speciella fall, det minskade till nästa dag efter att jag visat bilder på familjen (av "misstag" :whistle: ).

Fick ner det till 3 timmar när jag frågat hur dags jag kunde hämta det nästa dag, och fått svaret "så fort vi öppnar"...

"Betyder det att ni har det klart vid stängnings dags idag?" frågade jag, och de sa:

Kom in vid 14:50, så är det klart" :dance1:

Det går ofta att få saker gjorda smidigt, om man är lite smidig själv.

Var på konsulatet i Göteborg idag, och där sa dom att jag kan hämta mitt pass med visa på måndag, förra året tog det 1 dag, denna gång har jag ingen brådska.

MVH Tommy

va synd att ja inte mötte dig då.var där 0930 och frågade om visa och när dom villha ansökan (vi åker 13 dec) i början på november blev svaret

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

De tog 3 dagar nu i veckan i Sthlm.

Ganska mkt folk både vid inlämn. och uthämtn.

Men de är gratis. Alltid något positivt.

Däremot mkt svårt att parkera skapligt nära.

Och gott om P-vakter.

Ha Ha !! I Uppsala finns det fler P-vakter än invånare för man ser dom överallt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...