Jump to content
IGNORERAD

"Darkling, I lööööv jo"


mr chaweng

Recommended Posts

Man kan undra vad DN ställer för krav på sina jurnalister när man anställer dem.

http://www.dn.se/liv...ov-jo-1.1060841

Inte oväntat eller ovanligt skrivet av en kvinnlig svensk moral-journalist som tillbringat tid bland barerna i Pattaya eller Phuket tydligen

Knappast en story baserad på upplevelser från övriga Thailand

Men helt utan sanning är den ju tyvärr inte heller !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Har de brist på artiklar för denna har varit uppe på tapeten förr om jag inte missminner mig

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Och ja, jag önskar så att jag hade åkt hem i tid, innan jag tappade den där tron på mänskligheten. Men jag stannade kvar. Ja, jag stannade kvar så pass länge att jag till och med lärde mig vad ”darkling” betyder på thai-slang.

Det är tydligen upp till läsaren att själv tolka vad som upprör skribenten mest,

och vad som gör att hon nu har tappat tron på mänskligheten.

Beror det på att de förslagna flickorna är hjärtlösa och lurar av

stackars Sune och Rune på deras pengar?

Eller beror det på att Sune och Rune är sådana där avskyvärda torskar

som med mammons makt vältrar sitt tatuerade sidfläsk över de stackars

utnyttjade och värnlösa asiatiskorna?

Eller är det som i många andra fall att ilskan och besvikelsen hos dessa kvinnor

infinner sig då hon upptäcker att hon har blivit osynlig och åsidosätts

som det ointressanta ”fjärde” könet?

(De andra är som bekant män, kvinnor och katoyer)

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Krönikor som dessa skrivs enbart för att provocera med en kombination av sanningar, överdrifter och vita lögner. Jag läser sällan sånt, det är ingen större ide.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Man kan undra vad DN ställer för krav på sina jurnalister när man anställer dem.

http://www.dn.se/livsstil/kronikor/darkling-i-loooov-jo-1.1060841

Att dom är "Nyttiga idi*ter" för att citera Jan Guillou och skriver det dom är tillsagda av Tidninens ledning samt drar de slutsatser tidningen sagt åt dem.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte oväntat eller ovanligt skrivet av en kvinnlig svensk moral-journalist som tillbringat tid bland barerna i Pattaya eller Phuket tydligen

Knappast en story baserad på upplevelser från övriga Thailand

Men helt utan sanning är den ju tyvärr inte heller !

Visst finns det några sanningar i artikeln men att utrycka sig på det sättet som krönikören gör är djupt fördomsfullt och stigmatiserande.

Kan undra om journalisten har någon empati över huvudtaget och om hon tänkt på vilka konsekvenser artiklar som hennes egen får för män, kvinnor och barn i thai/svenska förrhållanden.

En anmälan till DO vore på sin plats.

Vidare kan man ju undra om varför hon var i Thailand i 6 månader om det nu var så jävligt och varför hon då nödvändigtvis tillbringat så mycket tid turistorter. bättre hon stannat i Sverige istället.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Visst finns det några sanningar i artikeln men att utrycka sig på det sättet som krönikören gör är djupt fördomsfullt och stigmatiserande.

Kan undra om journalisten har någon empati över huvudtaget och om hon tänkt på vilka konsekvenser artiklar som hennes egen får för män, kvinnor och barn i thai/svenska förrhållanden.

En anmälan till DO vore på sin plats.

Vidare kan man ju undra om varför hon var i Thailand i 6 månader om det nu var så jävligt och varför hon då nödvändigtvis tillbringat så mycket tid turistorter. bättre hon stannat i Sverige istället.

Neil

Kolla med Skatteverket, det är säkert en långsemester som blev avdragsgill genom en och annan skräpartikel borde kanske kontrollers av den som känner sig manad därtill.

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en bitter fi**a som spyr galla över thailändskor...suck...misstänker att hennes snubbe varit otrogen i Thailand, därav hatet. :giggle:

Kan inte annat än skratta :rotfl:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu en bitter fi**a som spyr galla över thailändskor...suck...misstänker att hennes snubbe varit otrogen i Thailand, därav hatet. :giggle:

Kan inte annat än skratta :rotfl:

Att kalla journalisten för bitterfitta osv. tror jag bara späder på fördomarna. Medias negativa artiklar om svenska män med deras thaitjejer speglar till största delen den allmäna uppfattningen i bland svenskar. Om svenskarna i gemen samt den svenska kulturella och politiska eliten haft en annan uppfattning skulle sådana här artiklar inte få förekomma.

Kanske jag blir onödigt upprörd varje gång jag ser dessa hemska repotage, krönikar osv. men jag vill inte att min son skall växa upp i ett samhälle där han utsätts för fördomar på grund av att hans pappa är svensk och hans mor thai.

skickade precis ett mail till uppdrag granskning där jag ber dem uppmärksamma detta problem, undersöka varför det är ok att skriva ner en etnicitet men inte andra osv.

blir med största sannolikhet ingenting med det hela men jag har i alla fall försökt.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Medias negativa artiklar om svenska män med deras thaitjejer speglar till största delen den allmäna uppfattningen i bland svenskar.

Och varifrån får svenskarna "den allmänna uppfattningen"?

Till stor del från den typen av "journalistik" eller från andra som förfärats över vad de sett när de varit på semester i Pattaya eller i Patong. Både Pattaya och Patong har liksom den överhängande delen av de thailändska städerna ett utbud av andra aktiviteter som gör det fullt möjligt att undvika att komma i kontakt med "Nattens drottningar" om de finner det så förfärande.

Att åka till Thailand och göra ett förfärandereportage är ett säkert sätt att sälja en artikel för en frilansjournalist. Den innehåller allt som säljer och upprör om den vinklas "rätt". Den artikeln kan de med lätthet skriva utan att besöka landet men med en artikel i det hemvändande bagaget, kan de antagligen göra ett avdrag för kostnader i samband med "författandet" av artikeln. En betald semester mao.

Men läser man bara tidningar och ser på nyheterna så finns det bara tre kategorier av folk i Thailand.

1. Den illvilliga eller lättmanipulerade kvinnan som utnyttjar eller utnyttjas.

2. De som klär sig i färgglada skjortot och demonstrerar när tillfälle ges.

3. De stackars fattiga risfarmarna som belånat allt för att komma till Sverige för att göra sig en förmögenhet bara för att sedan finna sig balansera på ruinens brant då löftena de fått inför sin resa inte infriats.

Mvh Welder

Link to comment
Dela på andra sajter

Att kalla journalisten för bitterfitta osv. tror jag bara späder på fördomarna. Medias negativa artiklar om svenska män med deras thaitjejer speglar till största delen den allmäna uppfattningen i bland svenskar. Om svenskarna i gemen samt den svenska kulturella och politiska eliten haft en annan uppfattning skulle sådana här artiklar inte få förekomma.

Kanske jag blir onödigt upprörd varje gång jag ser dessa hemska repotage, krönikar osv. men jag vill inte att min son skall växa upp i ett samhälle där han utsätts för fördomar på grund av att hans pappa är svensk och hans mor thai.

skickade precis ett mail till uppdrag granskning där jag ber dem uppmärksamma detta problem, undersöka varför det är ok att skriva ner en etnicitet men inte andra osv.

blir med största sannolikhet ingenting med det hela men jag har i alla fall försökt.

ha det

Neil

Förstår inte riktigt hur mitt inlägg kan spä på fördomarna?

Du kan inte ana hur många gånger jag hört västerländska tjejer uttala sig negativt om thailändska kvinnor! :whoco5:

Skulle jag vara kille så skulle jag absolut kunna tänka mig en thailändsk fru.

Västerländska tjejer tror, när de åker till Thailand, att de ska vara attraktivast på (om man nu kan kalla det så) "köttmarknaden", men blir sura för att det finns mycket vackrare alternativ att tillgå.

För trots allt, vem vill ha en halvfet flottig farangtjej som tror att hon är rikssnygg när hon skakar sitt hull runt stången, eller nån annanstans, på fyllan...bättre att de åker till Mallis eller Kanaris, där är de gångbar vara :whistle:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

För trots allt, vem vill ha en halvfet flottig farangtjej som tror att hon är rikssnygg när hon skakar sitt hull runt stången, eller nån annanstans, på fyllan...bättre att de åker till Mallis eller Kanaris, där är de gångbar vara :whistle:

Kul skrivet. :)

Har sett dem "uppträda" men har hittills inte blivit annat än trött av åsynen av deras tafatta dans.

Har du något släktband till Broder Tuk Tuk?

Han skulle vara väldigt nöjd med den formuleringen. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul skrivet. :)

Har sett dem "uppträda" men har hittills inte blivit annat än trött av åsynen av deras tafatta dans.

Har du något släktband till Broder Tuk Tuk?

Han skulle vara väldigt nöjd med den formuleringen. :rotfl:

Inget släktband alls :rotfl:

Jag var bara tvungen att vara fullkomligt ärlig i mina åsikter... :great:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget släktband alls :rotfl:

Jag var bara tvungen att vara fullkomligt ärlig i mina åsikter... :great:

Kul när en från andra sidan könsbarriären delar samma uppfattning. :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul när en från andra sidan könsbarriären delar samma uppfattning. :friends:

Ja, det är uppfriskande!

Svenska kvinnor verkar vara minst sagt ambivalenta vad gäller thailändska kvinnor... inte minst mina tre systrar. Det är lite svårt att läsa av vad dom egentligen tycker om fru Chang.

Dom uppför sig förstås när vi träffas, men fru Chang får "dåliga vibrationer"...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...