Jump to content
IGNORERAD

Hyra bil Surin?


Kung Otto

Recommended Posts

Ska hyra bil i september 2-4veckor.Finns det fler uthyrare än farang-conne.? tycker dom är dyra.Kim du kanske kan hyra ut lr Surin p3?

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag haft kvar min bil i Thailand så hade du fått hyra den billigt, ja, jättebilligt. Men tyvärr så har jag sålt bilen.

Vad ska du ha för bil förresten? Har kanske nån kompis som kan hyra ut sin bil...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska hyra bil i september 2-4veckor.Finns det fler uthyrare än farang-conne.? tycker dom är dyra.Kim du kanske kan hyra ut lr Surin p3?

:wai:

Jag kan tyvärr inte hyra ut "min" bil eftersom svärfamiljen använder den för att frakta varor till sin affär ett par, tre ggr i veckan. Och det var väl det huvudsakliga skälet till att vi köpte den från början, som varutransporthjälp åt dom.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hade jag haft kvar min bil i Thailand så hade du fått hyra den billigt, ja, jättebilligt. Men tyvärr så har jag sålt bilen.

Vad ska du ha för bil förresten? Har kanske nån kompis som kan hyra ut sin bil...

En pick-up hade varit bra,ska köpa palmer,växtor mm.Köra ner till kusten några dagar.Hyr gärna av kompis. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Jag har just köpt en pickup, vilka datum hade du behövt hyra den?

Anledningen är att jag behöver den själv under en del av september.

ps. det är en Mazda pickup, 4-dörrar, 2005

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja,

Jag har just köpt en pickup, vilka datum hade du behövt hyra den?

Anledningen är att jag behöver den själv under en del av september.

ps. det är en Mazda pickup, 4-dörrar, 2005

Erkki

Fan va du unnar dig :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ljög Preecha, det är käringens bil...

Inte fan skrivs något i mitt namn...

Den var billig, Mazda är ju skit enligt thaiarna...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja,

Jag har just köpt en pickup, vilka datum hade du behövt hyra den?

Anledningen är att jag behöver den själv under en del av september.

ps. det är en Mazda pickup, 4-dörrar, 2005

Erkki

Ja,kommer till B-K den10,surin 11 lr12,från den 13sep 1-3v vill jag hyra bil alltså 13 sep tills den 27 sep skulle passa bra. :wai:
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja,

Jag har just köpt en pickup, vilka datum hade du behövt hyra den?

Anledningen är att jag behöver den själv under en del av september.

ps. det är en Mazda pickup, 4-dörrar, 2005

Erkki

Välkommen i pickup klubben :great:

Det blev väl lite ensamt i lyxbilsklubben  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Ska nog gå att hyra ut bilen ifall du kan lämna tillbaka den 26:e?

Bor ni i centrala Surin eller utanför?

Jag skickar ett PM.

Bigboss, man måste sänka ambitionsnivån lite så att du inte känner dig nertryckt.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja,

Ska nog gå att hyra ut bilen ifall du kan lämna tillbaka den 26:e?

Bor ni i centrala Surin eller utanför?

Jag skickar ett PM.

Bigboss, man måste sänka ambitionsnivån lite så att du inte känner dig nertryckt.

Puss

Erkki

Du har pm :wai:
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Quote

Jag ljög Preecha, det är käringens bil...

Inte fan skrivs något i mitt namn...

Den var billig, Mazda är ju skit enligt thaiarna...

Puss

Erkki

jag vet inte om man ska hålla med där om Mazda är skit enligt thailändare, klart största bilar som springer på vägar är ju en Toyota Hilux. Varför en toyota, yoo de är billigt för thailändare att skaffa, de är otroligt lätt i baken. Därför tycker thailändare att Mazda är dyrt p.ga de är en klass bil, då menar jag Mazda bilar skaffar de mesta av de rika, doktorer, kommungubbar en ex tjej som var flygvärninna köpte en Mazda 5 för 1.5 mijon bath.

Men nu har jag o tjejen skaffat en Nissan Navara 2.5D 09 en topp model. Thailändare tyckter också att Nissan är en skit bil. Men om man söker info ang märke o säkerhet är Nissan bla de bästa som finns i Thailand. De ska vara hela tiden enligt thailändare skaffa Toyota eller Mizubushi. Annars få de var. Om man läser i forum ang bilar i Thailand börja numera folk skaffa Nissan Navara pga deras safte på vägen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Jack,

Håller inte med dig att Toyota är billigast.

Av pickup'erna så är väl Mazda och Ford billigast?

Även på personbil sidan är väl Toyota dyrare än Mazda?

Enda exemplet som stämmer är väl Fortuner som är billig eftersom den tillverkas i Thailand.

Lite nyfiken på din Navara, köpte du med automat?

Vad kostade den?

Förövrigt kan jag tala om att Mazda har superdyra reparationer om man jämför med Toyota.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

tjoho!

enligt mates som jag känner, köper de toyota pga de e billigare än de andra märke. De finns billigare delar som man kan lätt få tag på. Det är samma sak med thailändare skaffa en volvo pga det är svensk " märke" då bli bildelar dyrare. Sedan är det ett Volvo som är ett stort namn när det gäller i Thailand inom bilverksamhet.

Det kan vara att Mazda har blivit mer som en klass bil om man jämtför med toyota, 90 % av befolkning kör toyota i Thailand, finns billig delar att få tag jämtför Mazda. Det har blivit som en " finare klass" Då bli det genast dyrare.

Navara kostar 719000 bath, vi la ut handpenning på 100000 bath. Vi fick massor med bobus pga det var "promotion" fick fram galler fram o bak, överkast på bilen fick också 1000 bath för bensin pengar. Köpte ej med automat. Automat är dyrare. Kan inte köra med den. Det är en Navara Double Cab 2.5L LE 6MT (svart) 

jag tror att de tillverka bildelar  i France o sedan bygg de ihop i japan. nissan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...