Jump to content
IGNORERAD

Giltigt Pass


Andromeda64

Recommended Posts

Hej - jag och tjejen ska ner till Thailand i december. Jag undrar om det blir några problem för henne att komma in i landet eftersom hon har mindre än 6 mån kvar på sitt pass - vi ska göra ett nytt pass i Bangkok.

MVH Mike.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Om hon har svenskt pass måste det vara giltigt sex månader från utresan annars kan hon bli stoppad både vid incheckning och vid passkontrollen i Thailand.

Som jag tolkar det är det ett Thai pass och då är det bara att köra på. Ingen kan bli nekad inresa i sitt eget land. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja detta gäller ett thaipass, min sambo har inget svenskt pass (skulle naturligtvis sagt det). Så det är inga problem att komma in i Thailand eftersom det är mindre än 6 mån giltighetstid på passet..det låter bra.

Problem kan säkert uppstå om hon försöker åka hem på samma pass (om vi inte förnyar passet i Thailand).

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Chang har åkt till Thailand på thaipass med mindre än en månads giltighetstid kvar. Det var ingen som sa något om det. Hon skaffade förstås nytt pass i Chiang Mai innan återresan till Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

... och om hon har UT eller PUT måste hon till svenska ambasadden och få ett nytt klistermärke i passet ...

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan hade tre dagar en gång, stämpelmaskinisten på kastrup tyckte lite försynt att, du kanske bör tänka på att förnya passet direkt du kommer hem.

Att hon sedan i sedvanlig envishet visste att det kunnde vänta till några dar innan vi åker tillbaks är en annan sak, det skulle ju enligt henne bara några timmar att förnya ett pass. Hade inte jag tvingat iväg henne hade hon fått stanna kvar, hon måste nämligen även ha ett giltligt id kort thailänskt och hennes hade så klart gått ut dessutom så är det en veckas väntetid på det nya passet. Dagen innan vi skulle åka så kom det med posten. Naturligtvis hann vi inte till ambassaden utan hon fick visa upp båda passen på suvvan och kastrup och förklara situationen och det var inga problem hennes put var giltligt och fördes sedan över av mig i sve

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

... och om hon har UT eller PUT måste hon till svenska ambasadden och få ett nytt klistermärke i passet ...

/mvh

Ja, det är väl att föredra. Gick mycket smidigt på ambassaden i Bangkok, väntetid 20 minuter utan bokad tid och sedan 10 minuter för själva inklistrandet av PUT. Ingen kostnad.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja, det är väl att föredra. Gick mycket smidigt på ambassaden i Bangkok, väntetid 20 minuter utan bokad tid och sedan 10 minuter för själva inklistrandet av PUT. Ingen kostnad.

Herr Chang har talat.

Tja.

Låter snabbt och lätt. Frågan är om det inte är ett måste iom senare incheckning?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Låter snabbt och lätt. Frågan är om det inte är ett måste iom senare incheckning?

/mvh

Jo, det var ett måste för att kunna åka till Sverige. Men verkar lättare än att sköta det via thailändska ambassaden i Stockholm. I vart fall om man bor i Göteborg. Bangkok passerade vi hur som helst.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...