Jump to content
IGNORERAD

Amazon


Olinen

Recommended Posts

Hej

Undrar om någon har någon erfarenhet av att handla på Amazon , hittat en klocka som jag vill ha och just den modellen kan man bara köpa over there .

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köper konstant från Amazon.co.uk. Har köpt massa böcker, olika datorprylar som HD, mus, tangentbord. köpte även en digital grej för att spela in samtal med, den fungerade lite dåligt så jag returnerade den utan några problem alls och fick pengarna tillbaka på kontot direkt.

Jag älskar Amazon, det är megastor företag och hur säkert som helst :great:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok är det samma som .com ?

Tror nog att efter ett par dagars funderande kommer man väl beställa uret men jag är alltid lite orolig när man ska prova nåt nytt (för mig ialla fall).

Tack för svaret

mvh Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar Amazon, det är megastor företag och hur säkert som helst :great:

Jag hänger med korp. Amazon är kanon! :great:

Jag har shoppat från Amazon.com sen -98. Nu mest från .co.uk, senast idag!

Mvh

Skibi

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok är det samma som .com ?

.com är USA

.co.uk är UK

Samma bolag.

Mvh

Skibi

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt stora mängder DVD och en del böcker från Amazon, både i USA och UK.

De få gånger det blivit fel har man skickat en ny försändelse utan kostnad. Det räckte att skicka ett kortfattat email.

Det verkar dock vara lite lotteri över huruvida man ska betala moms på uthämtade paket, ungefär 50/50 på om jag slipper eller ej.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar dock vara lite lotteri över huruvida man ska betala moms på uthämtade paket, ungefär 50/50 på om jag slipper eller ej.

Herr Chang har talat.

Till Thailand eller Sverige? Postpaket till Thailand har jag fått betala Thai-moms på när värdet varit över 40 US$.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Thailand eller Sverige? Postpaket till Thailand har jag fått betala Thai-moms på när värdet varit över 40 US$.

Till Göteborg. Det verkar bero mycket på vilken väg paketet tar. När det kommer via Tyskland lägger man det i en vit påse, och då slipper jag moms. Senaste tiden har paketen kommit från Nya Zeeland och då slipper jag också märkligt nog moms.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang!

Bäst att du förtydligar dej - ditt inlägg skulle kunna missuppfattas som att du inte erlägger moms på dina inköp om den inte läggs på direkt. Du måste förklara att du givetvis, för att inte bryta mot lagen, betalar in momsen manuellt!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang!

Bäst att du förtydligar dej - ditt inlägg skulle kunna missuppfattas som att du inte erlägger moms på dina inköp om den inte läggs på direkt. Du måste förklara att du givetvis, för att inte bryta mot lagen, betalar in momsen manuellt!

Hehe matte, som privatperson är jag inte skyldig att kontrollera huruvida det finns med moms på det jag köper. I detta fall är det tullens ansvar att debitera, och gör man inte det kan knappast jag klandras. Jag tror tullen skulle bli lite förvirrad om jag självmant betalade in moms ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe matte, som privatperson är jag inte skyldig att kontrollera huruvida det finns med moms på det jag köper. I detta fall är det tullens ansvar att debitera, och gör man inte det kan knappast jag klandras. Jag tror tullen skulle bli lite förvirrad om jag självmant betalade in moms ;)

Herr Chang har talat.

jag råkade ut för en annan, klart irriterande, variant a moms-betalning

Numera, när man köper spel, online, på BigFish kollar dom på var kontot man handlar på är registrerat och drar moms redan på fakturan

Så när jag betalar med Paypal läggs svensk moms, 25% på fakturan redan från deras sida och dom har tydligen avtalat detta med svenska tullen eller skattemyndigheten på något sätt

Höll på att sätta mig när jag försökte reda ut varför det numare inte kostade 6.99 USD per spel utan helt plötsligt 8.74 USD

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe matte, som privatperson är jag inte skyldig att kontrollera huruvida det finns med moms på det jag köper. I detta fall är det tullens ansvar att debitera, och gör man inte det kan knappast jag klandras. Jag tror tullen skulle bli lite förvirrad om jag självmant betalade in moms ;)

Herr Chang har talat.

Underskatta inte tjusningen med att förvirra en myndighet!

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe matte, som privatperson är jag inte skyldig att kontrollera huruvida det finns med moms på det jag köper. I detta fall är det tullens ansvar att debitera, och gör man inte det kan knappast jag klandras. Jag tror tullen skulle bli lite förvirrad om jag självmant betalade in moms ;)

Herr Chang har talat.

Momssnyltare :rotfl::rotfl::rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Underskatta inte tjusningen med att förvirra en myndighet!

Ja, det har sin tjusning ;)

Momssnyltare :rotfl::rotfl::rotfl:

Ja, för all del! Ser dock ingen anledning att betala svensk moms på det jag köpt utomlands.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...