Jump to content
IGNORERAD

TV-tips


Packan

Recommended Posts

Thailandsturister i trubbel (22:40 TV4)

Brittisk dokumentärserie från 2010. Några brittiska sjömän hamnar i trubbel när de ska hyra jetskis.

En ung flickas drömsemester tar ett abrupt slut när hon åker fast för cannabisinnehav.

Säsong: 1 Avsnitt: 1 / 8

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailandsturister i trubbel (22:40 TV4)

Brittisk dokumentärserie från 2010. Några brittiska sjömän hamnar i trubbel när de ska hyra jetskis.

En ung flickas drömsemester tar ett abrupt slut när hon åker fast för cannabisinnehav.

Säsong: 1 Avsnitt: 1 / 8

Finns en ny tråd från idag och en gammal lång tråd om denna TV-serie redan

Alla avsnitten finns på Youtube. Sök på "big trouble in Thailand"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en ny tråd från idag och en gammal lång tråd om denna TV-serie redan

Alla avsnitten finns på Youtube. Sök på "big trouble in Thailand"

Jaha, tyckte jag sökte. :bag:

Får bli tuben då. Tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, tyckte jag sökte. :bag:

Får bli tuben då. Tack för tipset.

Jag fick söka en hel del för att hitta ursprungstråden så sökfunktionen på MPR är inte direkt bra

Till slut hittade jag den här:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade ner hela serien från en "speciell" site i vintras.

Mycket sevärd, handlar mycket om Tourist Police i Pattaya och deras arbete.

En hel del från övriga Thailnad oxå.

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan säger jag, är nog tur att jag inte såg denna serien innan man reste till Thailand första gången för då hade jag nog varit livrädd för att bli blåst av första bästa Thaiare och sen hotad med vapen om man ifrågasatte. Har aldrig blivit av att jag hyrt en Jetski och inte blev jag mer sugen nu heller precis efter att ha sett första avsnittet i denna serien. Har aldrig kraschat nån moppe eller haft några problem i övrigt som tur är men jag brukar alltid lämna mitt gamla ogiltiga pass i "pant" när jag hyr moppe just ifall nåt skulle hända och det kommer orimliga krav. Men har man otur så kan man ju torska för vad som helst även om man är oskyldig. Var ju en Svensk grabb som togs av polisen i Bkk för ett par år sen anklagad för att ha rökat majja eftersom några snutar känt lukten när han gick förbi. Han nekade och vad jag minns så fanns det inga bevis heller (urinprovet visade negativt antar jag) men han fick sitta i finkan några månader innan han kördes till flygplatsen och hemskickad och skulle inte få återvända på några år. Han sa att polisen sagt att de skulle släppa honom med en gång om han betalade en muta men han vägrade av ren princip, om det var värt 2 månader i finkan kan ju disskuteras men hade han betalat så hade polisen kanske fått det till att han erkänt och då gett han ett ännu hårdare straff. :whoco5:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan säger jag, är nog tur att jag inte såg denna serien innan man reste till Thailand första gången för då hade jag nog varit livrädd för att bli blåst av första bästa Thaiare och sen hotad med vapen om man ifrågasatte. Har aldrig blivit av att jag hyrt en Jetski och inte blev jag mer sugen nu heller precis efter att ha sett första avsnittet i denna serien. Har aldrig kraschat nån moppe eller haft några problem i övrigt som tur är men jag brukar alltid lämna mitt gamla ogiltiga pass i "pant" när jag hyr moppe just ifall nåt skulle hända och det kommer orimliga krav. Men har man otur så kan man ju torska för vad som helst även om man är oskyldig. Var ju en Svensk grabb som togs av polisen i Bkk för ett par år sen anklagad för att ha rökat majja eftersom några snutar känt lukten när han gick förbi. Han nekade och vad jag minns så fanns det inga bevis heller (urinprovet visade negativt antar jag) men han fick sitta i finkan några månader innan han kördes till flygplatsen och hemskickad och skulle inte få återvända på några år. Han sa att polisen sagt att de skulle släppa honom med en gång om han betalade en muta men han vägrade av ren princip, om det var värt 2 månader i finkan kan ju disskuteras men hade han betalat så hade polisen kanske fått det till att han erkänt och då gett han ett ännu hårdare straff. :whoco5:

Mvh Swippe

Visst har man hört många skräckhistorier. Kanske just av den enkla anledningen att så pass många åker till Thailand och dricker och beter sig mer än hemma.

Angående den där jetski-nissen så kändes det hela mycket överspelat när "polishövdingen" kom och bröstade upp sig.

Han med geväret varken lät, eller såg ut som thai heller.

Man gör sitt yttersta för att vara på rätt sida av lagen i Thailand, men tyvärr är det väl så att om polisen har bestämt sig för att dom ska sätta dit dig på ett, eller annat vis så gör dom det. Skyldig, eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...