Jump to content
IGNORERAD

Koh Samui ---> Phuket ---> Phi Phi


jens

Recommended Posts

Hej!

Befinner mig på Samui men tänkte göra mig en avstickare till Phi Phi islands inom de närmsta..

Flyget från Samui flygplats går på 10 000 bath för 2 personer till Phuket (T/R)

Vet att man kan köpa ett "paket" här som innefattar båt till Surat Thani och sen minibuss till Phuket.. Har dock inte kikat på det än.. Någon som gjort det och vet vad priset ligger på ?

Hur hade ni gjort?

Tack!

Jensssssssssssss

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Statliga "999" buss forsta klass Samui-Phuket 600 baht.

Avgång 06.30 med minibuss till Nathon dar man byter till lyxbussen.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säger detsamma. Ta VIP-bussen.

Jag gjorde resan med minibus en gång (planerat t/r), slutade med att jag tog flyget tillbaka till Samui. Hade oturen att hamna i en mycket okomfortabel minibuss med folk som förde ett jävla liv.

Stannar man en kortare period i Thailand så förespråkar jag flyget, för att få ut maximalt av resan, är man lite längre så kan det vara trevligt att ligga ute på vägarna lite B)

@Juha

Är det du som har Springer Pub? Många "bikers" hängde väl även till på gamla Honey Bar förr i världen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Det går en helt ok buss från Nathon 7.30 som kör ombord på 8.00 båten. Framme i Phuket 15.30. Tror det var 480B

Soppköket

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Det går en helt ok buss från Nathon 7.30 som kör ombord på 8.00 båten. Framme i Phuket 15.30. Tror det var 480B

Soppköket

Forsta klass bussen har bara tre saten per rad, man sitter som i business class pa flyget, vart 120 baht extra. :great:

Transfer fran Chaweng ingar.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla!

Perfa! Får bli en sådan tur.. Ska ner och höra vad de tar för ett paket deal nere i Chaweng!

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla!

Perfa! Får bli en sådan tur.. Ska ner och höra vad de tar för ett paket deal nere i Chaweng!

De har sitt kontor pa ringvagen.

Om du kommer fran Lamai hallet sa ar det precis forre forsta trafiksingnalerna.

Ligger precis vis UPS

Kom förbi och jag kan hjälpa dig.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt Samui-Phuket med buss/minibuss många gånger och varje gång så har jag lovat mig själv att ALDRIG MER! Men man glömmer ju så lätt när man är snål och kollar vad det kostar att flyga... :crazy::giggle:

Varje resa har varit ett äventyr i sig själv, man hoppar på en buss och åker en bit, sen stannar man på nån restaurang mitt ute i ödemarken och får vänta nån timme eller två tills det kommer nån minibuss som ska i den riktningen som en själv. Man knökar alla sittplatser fulla och sen får man sitta med sitt (och andras) bagage i knät. Efter några timmar så är man framme vid nån ny restaurang och så får man vänta en stund på nästa minibuss som ska vidare hela vägen till Phuket i bästa fall. Förra gången så var det bara jag och tjejen som skulle ända fram till Phuket/Patong och chaufören var arg, stressad för att han ville tillbaka så fort som möjligt och framför allt farligt trött. Han körde som en vettvilling och nickade flera gånger till när han körde och väl framme i Phuket så hittade han inte vägen till Patong och när tjejen försökte förklara vägen så körde han bara ännu fortare och sa att han minsann visste vägen. Kan ju säga att det var väldigt gött när vi väl var framme och fick stiga ur. Jag gav han en 100 bathare och bad tjejen förklara för honom att han måste köpa kaffe om han ska köra hem igen annars så kommer han garanterat att somna och krocka eller köra av vägen. :whistle:

Så ska man åka buss från Samui till Phuket så ska man nog försäkra sig om att det är en riktig "VIP-buss" för det brukar ju alltid vara nån hake med de billigaste alternativen. :great:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ska man åka buss från Samui till Phuket så ska man nog försäkra sig om att det är en riktig "VIP-buss" för det brukar ju alltid vara nån hake med de billigaste alternativen. :great:

Mvh Swippe

Det som vi kallar minibuss helvetet.

Kop fran statliga "999" bus och inga problem.

Samui-Phuket 600 baht,

Minibusss fran Chaweng till Nathon och sen lyxbuss.

Business Class stolar och service.

Kop aldrig fran någon "resefirma"

Kop bara fran kontoret pa ringvagen.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

När man åker minibuss eller taxi i Thailand känns det som att man ska vara glad om man kommer fram med livet i behåll.

Tacka vet jag "grisbilen" på Samui som kör i 40 km/tim då kan man vara lugn eller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...