Jump to content
IGNORERAD

Medarrangörer till Polarträffen 2011 sökes!


Herr Chang

Recommended Posts

Hej alla medlemmar, speciellt ni som bor i norra Sverige!

Jag tycker det är lite trist att det inte verkar bli några forumträffar i norra Sverige. Givetvis förstår jag att ni umgås privat utan att basunera ut det på detta forum, men det kunde ju vara kul för oss söderifrån att åtminstone få se lite av norra delen av Sverige. Inte minst för thaidamerna...

Själv har jag aldrig varit norr om Östersund, och fru Chang har nog bara kommit till Stockholm.

Jag har en vision om att åka snöskoter ut till en sjö där isen ligger kvar och med omgivande vackra fjäll. Vi borrar hål i isen och lyckas förhoppningsvis få upp lite fisk som vi sedan grillar över öppen eld. På kvällen super vi väl till som på vanliga forumträffar ;)

Nu är ju problemet att jag behöver hjälp med logistiken för denna träff. Jag kan organisera en del, men saknar ju kunskap om lämplig plats och hotell i denna del av Sverige. Den som känner sig manad att hjälpa till med detta kan skriva i denna tråd eller skicka PM till mig. Jag kan inte fixa detta själv!

Det exakta programmet för träffen ska vi naturligtvis diskutera, det finns nog många bra ideer vad man kan hitta på i Norrland!

Jag har kollat almanackan, och lördag 2 april ter sig som ett bra datum. Kanske med förfest 1 april ;)

Angående namnet Polarträffen... jag skulle helst se en plats norr om polcirkeln. Men det är inget krav.

Längre än så har jag inte tänkt, men hoppas få lite respons från våra medlemmar i norra Sverige.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    6

  • Herr Chang

    3

  • Micke031

    3

  • Jive

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Kim håller väl på med blöjbyte som vanligt :whoco5: e inte inne på forumet så möcke nu för tiden :whistle:

annars hadde ju Lappen vart en bra org men han bor ju i Falun men Btt å Lappen di såta vännerna :giggle::giggle: det blir en fin träff :whoco5::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde tråden gällde en husvagnsträff (Polarvagnen) :ironi:

Nä, skämt åsido. Tidsmässigt så ligger ju april bättre för mig när det gäller möjlighet att delta vid en träff, sommaren är i stort sett körd för mig iom allt jobb då. Men jag bor i Stockholm så möjligheten att hjälpa till med arrangemanget är små. Men jag kommer att följa tråden för att se hur det hela utvecklas. Hoppas det blir av.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

En MPR träff i Kiruna hade varit trevligt, då jag alltid haft intresse att åka till Norrland någon dag.

Kan skaffa mycket info om allt om den staden då jag känner en person som kommer därfrån som jag träffar ofta.

Någon annan stad i Norrland hade också varit trevligt ju längre norrut desto bättre, Har vi några fler förslag på stad ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore kul :great: så man får tummen ur a.t och tar en tur lååååååång norrut med gumman.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkki har en otrolig kompetens på festarrangemang :drinks: åsså bor han i Kiruna med ett hotell i bakfickan :whistle: hans fru har ett matställe så då är sovat och ätat fixat.Vad vill ni mer ha hjälp med :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Erkki har en otrolig kompetens på festarrangemang :drinks: åsså bor han i Kiruna med ett hotell i bakfickan :whistle: hans fru har ett matställe så då är sovat och ätat fixat.Vad vill ni mer ha hjälp med :crazy: Mvh Måne

Det hembrända :drinks:
Link to comment
Dela på andra sajter

Men om ni tänker er Kiruna, bör det vara runt midsommar och midnatssolen, festen tar aldrig slut eftersom det är ljust dygnet runt, ajaj min lever :crazy:

och inte såå nära nrketraffen

Ändrades av husse

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

men jag skulle ju bara skriva nåt om nrekefträffen, förba...nde tangenter som är föör små

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en väldigt bra idé tycker jag :great:

Clion...skulle inte tro att BTT åker så långt norrut för det finns inga 7/11 så högt upp ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en väldigt bra idé tycker jag :great:

Clion...skulle inte tro att BTT åker så långt norrut för det finns inga 7/11 så högt upp ;)

7/11 finns i Boden eller Torniå ej längre norr ut i swe

den sydligaste ligger i trelleborg,i malmö finns 5 st

post-6102-053608400 1285093527_thumb.jpg

post-6102-053608400 1285093527_thumb.jpg

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Låter som en väldigt bra idé tycker jag :great:

Clion...skulle inte tro att BTT åker så långt norrut för det finns inga 7/11 så högt upp ;)

Inga problem lappen.

Kan man bara hitta en hyfsad flygbiljett för ett par tusenlappar tur och retur Kiruna så varför inte??

Jag har som längst varit i Narvik.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiruna vore häftigt!

I Jokkmokk har jag varit som vuxen, men kommer inte ihåg om vi var längre ut som kringresande barn

till en asfaltläggareförare (Farsan) på 50 - 60 talet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja flyget Gbg-Kiruna är ju smidigast, men en tågresa genom hela Sverige är ju lite kul också.

Tar med datorn på tåget och rapporterar live till MPR med bilder på allt som händer under den 18 timmmar långa resan till Kiruna. :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med! tåget är roligare

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem lappen.

Kan man bara hitta en hyfsad flygbiljett för ett par tusenlappar tur och retur Kiruna så varför inte??

Jag har som längst varit i Narvik.

BTT

Ja SAS erbjuder från Ängelhom detta idag kl 21.20 21/9-10

Ängelholm-Helsingborg - Kiruna

Vuxen 1 098

Kiruna - Ängelholm-Helsingborg

Vuxen 1 994

Serviceavgift 30

3122.00

Totalpris 3 122 SEK

Varav:

Skatter och

bränsletillägg

inkl. moms. 967

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Det är ju en sista minuten en vecka vid medelhavet med hotell

Vi får hyra en vagn av SJ.

Startar i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm, Uppsala, Gävle (där maten kommer ombord)

osv, osv till Kiruna

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Det är ju en sista minuten en vecka vid medelhavet med hotell

Vi får hyra en vagn av SJ.

Startar i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm, Uppsala, Gävle (där maten kommer ombord)

osv, osv till Kiruna

Gärna förbi Linköping också :great::dance1::drinks:

Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! Det är ju en sista minuten en vecka vid medelhavet med hotell

Vi får hyra en vagn av SJ.

Startar i Malmö, Helsingborg, Göteborg, Stockholm, Uppsala, Gävle (där maten kommer ombord)

osv, osv till Kiruna

Kocken rål

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok! Göteborg, Borås, Jönköping, Linköping, Hallsberg, Örebro mm

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis har dom haft Allianståget med stor framgång så kan vi hyra oss ett MPR tåg till Kiruna

Vilket party :drinks:

PS. Sätt inte BTT bakom spakarna i loket bara :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Det låter ju trevligt med en träff i norraste Sverige.

Senast jag var längre norrrut än Östersund måste ha varit 1978. Då var det ju helt andra tider och man var i ungdomens dagar. Jag hade då en flickvän som hette Berit, hon var från Helsingborg. Det var en förtjusande tjej men en mycket envis sådan. Det var liksom en del av hennes charm, jag kan inte riktigt förklara det, men hon var väldigt tilltalande och fin på alla sätt.

Nåväl, på den tiden körde jag motorcykel på heltid, dvs motorcyklar var mitt liv och min motorcykel fanns alltid med i mitt liv och den var prioritet nr 1, alltid. Berit älskade också motorcyklar och hade en egen Triumph 500 CC. Jag och Berit fick för oss att vi skulle köra upp till den, för oss skåningar, så åtråvärda MC träffen, Midnattsolsträffen i Gällivare.

På den tiden, och framförallt i vår motorcykelvärld, fanns inte planering med i ordlistan, utan vi i stort sett, bara for iväg med ett tält och lie förnödenheter med oss.

Dock, något som vi blev oense om var om vi skulle köra på en motorcykel eller två. Hon ville så gärna köra på sin Triumph men jag sa till henne att den kommer aldrig att hålla ihop hela denna runda. Mitt förnuft och mitt motorcykelkunnande sa mig detta och jag vidarbefordrade det till henne rakt upp i ansiket på henne...med en viss bävan!

Jag glömmer aldrig hennes ansiktsutryck efter att jag meddelade henne detta. Jag kan inte riktigt förklara det men jag smälte som tenn i en ugn, hon var bara så jävla söt och sårad, utlämnad och helt förkroosad, i samma ansitksutryck...och så underbar.

Tja, så nästa dag hade vi packat båda motorcyklarna och startade vår färd norrut. Det gick alltså inte att låta henne lämna sin hoj hemma. Jag hade inte hjärta till det...även om mitt fönuft, som sagt, visste att det var fel. Men vem fan kan vara förnuftig när man är ung och kär upp över öronen.

Vi startade färden och vi körde E4 från Helsingborg mot Stockholm. Eftersom allt var vansinnigt redan från början så var det inte så konstigt att hennes motorcykel var obesiktigad när vi gav oss iväg. Men jag hade lyckats få en tid i Klippan så vi rullade in på Svensk Bilprovning där och av någon konstig anledning (troligen att jag höll mig borta)så fick hon genom hojen. Efter en lättnadnes suck och en hamburgare så fortsatte vi vår färd mot Gällivare. Vi hade inte bestämt oss för var vi skulle hålla rast för natten utan körde planlöst framåt. Ovetandes om att vår nästa rast skulle bli ganska snart..

Vi rullade in i Tyringe. Ja...då var det klippt! Jag ville inte säga till henne att, typ, "vad var det jag sa????" Jag kunde inte för hon var så ledsen och uppgiven och på samma gång så jävla söt.jag kunde bara inte. Motorn hade skurit och det var inte att tänka på att reparera på vägkanten. Ja, vad fan gör man...jag visste att det skulle hända.men som sagt...kunde inte läxa upp henne. Nåvel, nästa överraskning kom från denna underbara tjej. Hennes ord glömmer jag aldrig!

Hon sa: "Älskling, var inte ledsen för den skurna motor och allt, ...jag har en syster som bor här i Tyringe och där kan vi ställa in motorcykeln och lasta om grejorna...

Ja, vad säger man?? Verkar nästan som om hon programmerat hojen att gå till Tyringe och inte längre!

Ja, ja, hur som haver.hela den fortsatta färden blev full av strapatser och en massa saker hände..men vi genomförde iaf hela rundan som vi planerade. Om än bara på en motorcykel, somn sedermera också fick problem...men det är en annan historia.

Ja, ja.i huvudet på en gammal gubbe...åter till nutiden!

Det hade varit väldigt kul astt få komma upp på en träff norrut. ´Kanske man hade träffat Erkki igen och vi hade kunnat dricka vargtass!!!!!!!!

Jag är för denna träff!!!!!!!!!

MVH Nonki

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...