Jump to content
IGNORERAD

Ålders skillnad kan missuppfattas, eller?


Vaxet

Recommended Posts

Ja du bara ålders skillnaden är inte normal, skulle Baa vara fattig hade hon inte rört han med tång. Finns det kärlek ? Ja det kanske är nåt som växt fram kanske,men som sagt för mig känns det äckligt och onormalt och givetvis handlar detta om pengar.

Och det är just såna här enorma ålderskillnader som ger våra oss och våra thailänska damer dåligt ryckte.

Ojdå Nissefisk1, du vet exakt vad som är normalt... vi bugar och bockar för din expertis!

Jag kan berätta att många damer, både svenska och thai uppskattar den mogenhet som finns hos en äldre man.

Något du sannolikt kommer att inse när du själv når den åldern.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    19

  • Sangwal

    18

  • måne

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja du bara ålders skillnaden är inte normal, skulle Baa vara fattig hade hon inte rört han med tång. Finns det kärlek ? Ja det kanske är nåt som växt fram kanske,men som sagt för mig känns det äckligt och onormalt och givetvis handlar detta om pengar.

Och det är just såna här enorma ålderskillnader som ger våra oss och våra thailänska damer dåligt ryckte.

Inte för du har med det att göra, men det är garanterat INTE ekonomin som fått oss tillsammans, och vadå dåligt rykte, i din sjuka fantasi kanske, väx upp, du är ju för fan myndig, många är de MPR medlemmar som gästat oss i Udon och hitills har ingen ens fått sura uppstötningar så det skulle vara ett mycket intressant möte att skåda mellan dig och fru Baa, undrar vem som skulle dra svansen mellan benen då.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för du har med det att göra, men det är garanterat INTE ekonomin som fått oss tillsammans, och vadå dåligt rykte, i din sjuka fantasi kanske, väx upp, du är ju för fan myndig, många är de MPR medlemmar som gästat oss i Udon och hitills har ingen ens fått sura uppstötningar så det skulle vara ett mycket intressant möte att skåda mellan dig och fru Baa, undrar vem som skulle dra svansen mellan benen då.

Även om jag inte håller med Nisse så måste jag väl ändå tillstå att Svenska män och Thailändska kvinnor ofta följs av en rad förutfattade meningar. Förutfattade meningar som accelereras av stora åldersskillnader och snabbt hörs så kallade postorderfru-resonemang som såklart är ganska olyckliga.

Skälet till detta är väl rätt enkelt. Folk överlag har mkt svårt att se att det kan finnas tillräklig attraktion och gemensamma nämnare för att det enbart skulle handla om kärlek. Ignorant och fördomsfullt kanske men inte mindre en realitet för det.

Jag har själv ibland svårt att förstå par med stora åldersskillnader. Detta eftersom jag inte befunnit mig i situationen förmodligen men jag kan inte helt förstå tex. vad en universitetsstuderande och en medelålders har gemensamt, vad de pratar om, vilket intellektuella utbyte de kan ha, osv? Det är helt enkelt lite svårt att sätta sig in i situationen. Jag lägger absolut ingen värdering i det men har helt enkelt lite svårt att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag inte håller med Nisse så måste jag väl ändå tillstå att Svenska män och Thailändska kvinnor ofta följs av en rad förutfattade meningar. Förutfattade meningar som accelereras av stora åldersskillnader och snabbt hörs så kallade postorderfru-resonemang som såklart är ganska olyckliga.

Skälet till detta är väl rätt enkelt. Folk överlag har mkt svårt att se att det kan finnas tillräklig attraktion och gemensamma nämnare för att det enbart skulle handla om kärlek. Ignorant och fördomsfullt kanske men inte mindre en realitet för det.

Jag har själv ibland svårt att förstå par med stora åldersskillnader. Detta eftersom jag inte befunnit mig i situationen förmodligen men jag kan inte helt förstå tex. vad en universitetsstuderande och en medelålders har gemensamt, vad de pratar om, vilket intellektuella utbyte de kan ha, osv? Det är helt enkelt lite svårt att sätta sig in i situationen. Jag lägger absolut ingen värdering i det men har helt enkelt lite svårt att förstå.

Jag håller med om att många nog tycker att det är konstigt med stora åldersskillnader, jag tror dock bara mycket fördomsfulla människor skulle prata om "äckel och onormalt" mm bara baserat på åldersskillnaden. Dels står inte den faktiska åldern i pannan så en förfallen 40-åring kan i extremfall se äldre ut än en välbehållen 60-åring och dels så väger nog de flesta in mer än åldern i sin bedömning. Jag ska erkänna att jag ibland blir något beklämd när jag semestrar i Sverige och ser svensk-thailändska par, dock sällan av åldersskillnaden. Istället är det att mannen, klart oftare än män som är tillsammans med en svenska, ser oerhört slafsiga ut och lever upp till myten att "de tog en thailändska för att ingen svenska ville ha honom". Lite för många thailändskor klär sig, sminkar sig och uppträder dessutom som om de fortfarande jobbade i en short-time bar och bara är i Sverige på betald semester och så kanske det är ibland också. Jag tror att dessa stereotyper är betydligt värre för "vårt" rykte än stora åldersskillnader, det är trots allt sällan någon klagar när en rik man gifter sig med en ung svenska och det beror nog på att de männen gör sitt bästa, och har möjligheterna, att se och uppföra sig representabelt.

Såja, nu har en överviktig och flintskallig snart medelålders man med obefintligt klädkonto stuckit ut hakan i diskussionen om representabla svenska män B) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag inte håller med Nisse så måste jag väl ändå tillstå att Svenska män och Thailändska kvinnor ofta följs av en rad förutfattade meningar. Förutfattade meningar som accelereras av stora åldersskillnader och snabbt hörs så kallade postorderfru-resonemang som såklart är ganska olyckliga.

Skälet till detta är väl rätt enkelt. Folk överlag har mkt svårt att se att det kan finnas tillräklig attraktion och gemensamma nämnare för att det enbart skulle handla om kärlek. Ignorant och fördomsfullt kanske men inte mindre en realitet för det.

Jag har själv ibland svårt att förstå par med stora åldersskillnader. Detta eftersom jag inte befunnit mig i situationen förmodligen men jag kan inte helt förstå tex. vad en universitetsstuderande och en medelålders har gemensamt, vad de pratar om, vilket intellektuella utbyte de kan ha, osv? Det är helt enkelt lite svårt att sätta sig in i situationen. Jag lägger absolut ingen värdering i det men har helt enkelt lite svårt att förstå.

Jag kan förstå att det är svårt att ta till sig, i synnerhet för en som inte uppnåt samma ålder och på resan dit upplevt saker som rimligtvis ger levnadsvisdom, inget man kan lära sig på skolbänken, klok kan man vara, men livserfarenhet kan icke pluggas in.

Realiteten är ju som Du säger en helt annan sak, där får man tåla att bli ifrågasatt, både för val av partnerns ålder, ras och religiösa brist på samhörighet.

Men sådant får inte leda till avsky, spyfärdighet eller våld, eftertänksamhet istället för fördömmande gör nog livet bra mycket enklare för samtliga.

Det är när ignoransen tar överhand som det skapas problem som egentligen inte existerar.

Lev och lär, ett mycket bra talesätt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Well. Jag håller med nissefisk då det gäller förhållandet då ekonomin är det ENDA, som gör att de är ihop, för sådana förhållanden gillar jag inte ÄVEN om de är jämngamla,

MEN det går inte att titta bara på födelseåren för att bedöma vilka som passar ihop. Olika thailänskor mognar olika fort, och olika faranger förfaller olika fort :)

(((Det är 20 års skillnad mellan min tilltänkta (37 år) - f d kanske, för det drar ut på tiden med fixandet av min knäskada, och hon börjar tycka det blir för ont om tid för henne att få barn, så hon har nog gett upp :(En ärtig 29-årig Bangkoktjej fick reda på det och igår talade hon om att hon är seriöst intresserad av mig. Detta fastän hon är övre medelklass, så hon har säkert mer pengar än jag har - om hon inte köpt upp dem :) Hon har en sån där liten "överklassknähund" i råttstorlek, som nog ormarna i bushen är intresserade av som mat, och jag vill bo i bushen, så vi passar nog inte ihop p g a att vi inte vill bo på samma slags ställe. Aldrig i livet att jag vill bo i Bangkok.)))

En sak, som jag märkt rent allmänt, är att många tjejer, som har haft jämngamla män/pojkvänner och blivit övergivna eller att pojkvännen/maken har varit otrogna, de byter då ofta till att vilja ha betydligt äldre män.

(T ex maken till 29-åringen ovan var otrogen då hon var gravid med hans barn. En SVENSK då 17-årig tjej haffade min medelålders kusin, och bestämde att de skulle gifta sig, så det gäller inte bara thailänskor.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Mellan min fru och mig är det 9 års skillnad. Jag är 49 år gammal,

och då förstår ni hur gammal och skröplig frugan är :whistle: .

Jag tror inte att vårt förhållande väcker speciellt med anstöt hos

andra människor pga åldersskillnaden i alla fall.

Hade nu min partner varit 9 och jag 18 år så hade det förstås

varit både sjukligt och olagligt, men så länge det är frågan

om två vuxna människor som av en eller annan anledning vill umgås

så kan jag inte uppröras eller tycka det är äckligt.

Det är ju upp till dessa människor att finna en partner som passar dem,

och det är verkligen inget som jag som utomstående bör grubbla eller förfasas över.

Om jag istället som nästan 50-åring gubbe hade haft en 19-årig flickvän,

så hade det naturligtvis blivit ganska tråkigt för henne i umgänget

med mina jämnåriga bekanta.

Vid så stor ålderskillnad blir det ju lite svårare att hitta

gemensamma intressen att samtala om.

Och att samtala med min partner tycker jag är ett både nödvändigt och trevligt sätt att umgås på.

Jag kan dock förstå föräldrar som inte ser med blida ögon på om deras

egna barns partner är i samma ålder som föräldrarna själva eller t.o.m. äldre.

Hade min 20-årige son kommit hem och presenterat en flickvän i 50-årsådern,

så hade även jag tyckt att det vore knepigt och lite för ”kinky” i mina ögon.

Kanske man som förälder då känner sig lite trängd och åsidosatt och

tror att sonen eller dottern har skaffat sig en ny låtsasförälder

därför att man själv inte håller måttet?

Men vad utomstående utanför min egen familj har för en relation till varandra

orkar jag inte bry mig om. Det kan ju exempelvis röra sig om ett rent sexuellt begär hos båda,

eller ett ganska platoniskt umgänge för att personerna ska få känna större trygghet eller mindre ensamhet.

Det kan också vara en relation där båda är införstådda med att den ena parten

ger sitt ekonomiska stöd och att den andra parten ger tillbaka av vad den har att erbjuda.

Detta blir då en form av byteshandel som vissa par nöjer sig fullgott med,

och så länge båda två i relationen är nöjda med situationen så är det OK för mig.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan min fru och mig är det 9 års skillnad. Jag är 49 år gammal,

och då förstår ni hur gammal och skröplig frugan är :whistle: .

Jag tror inte att vårt förhållande väcker speciellt med anstöt hos

andra människor pga åldersskillnaden i alla fall.

Hade nu min partner varit 9 och jag 18 år så hade det förstås

varit både sjukligt och olagligt, men så länge det är frågan

om två vuxna människor som av en eller annan anledning vill umgås

så kan jag inte uppröras eller tycka det är äckligt.

Det är ju upp till dessa människor att finna en partner som passar dem,

och det är verkligen inget som jag som utomstående bör grubbla eller förfasas över.

Om jag istället som nästan 50-åring gubbe hade haft en 19-årig flickvän,

så hade det naturligtvis blivit ganska tråkigt för henne i umgänget

med mina jämnåriga bekanta.

Vid så stor ålderskillnad blir det ju lite svårare att hitta

gemensamma intressen att samtala om.

Och att samtala med min partner tycker jag är ett både nödvändigt och trevligt sätt att umgås på.

Jag kan dock förstå föräldrar som inte ser med blida ögon på om deras

egna barns partner är i samma ålder som föräldrarna själva eller t.o.m. äldre.

Hade min 20-årige son kommit hem och presenterat en flickvän i 50-årsådern,

så hade även jag tyckt att det vore knepigt och lite för ”kinky” i mina ögon.

Kanske man som förälder då känner sig lite trängd och åsidosatt och

tror att sonen eller dottern har skaffat sig en ny låtsasförälder

därför att man själv inte håller måttet?

Men vad utomstående utanför min egen familj har för en relation till varandra

orkar jag inte bry mig om. Det kan ju exempelvis röra sig om ett rent sexuellt gegär hos båda,

eller ett ganska platoniskt umgänge för att personerna ska få känna större trygghet eller mindre ensamhet.

Det kan också vara en relation där båda är införstådda med att den ena parten

ger sitt ekonomiska stöd och att den andra parten ger tillbaka av vad den har att erbjuda.

Detta blir då en form av byteshandel som vissa par nöjer sig fullgott med,

och så länge båda två i relationen är nöjda med situationen så är det OK för mig.

Mvh

SN

Många vackra ord.Heard about "Psysical attraction" ?

Eller det berömda "clicket".

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Många vackra ord.Heard about "Psysical attraction" ?

Eller det berömda "clicket".

Precis vad jag skrev:

"Det kan ju exempelvis röra sig om ett rent sexuellt begär hos båda"

Inget fel i det om detta om det räcker för att hålla liv i relationen.

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis vad jag skrev:

"Det kan ju exempelvis röra sig om ett rent sexuellt begär hos båda"

Inget fel i det om detta om det räcker för att hålla liv i relationen.

SN

Så bra sex räcker för att slippa att snacka med kärringen? Va det så du menade? :whistle:

Trivas ihop såväl intellektuellt som fysiskt.Hoppsan då... :great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Så bra sex räcker för att slippa att snacka med kärringen? Va det så du menade? :whistle:

Trivas ihop såväl intellektuellt som fysiskt.Hoppsan då... :great:

Det ena utesluter ju inte det andra.

Men vissa nöjer sig gott med det ena, och förhoppningsvis har du tillgång till båda. :great:

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka det är som retar sig på att en man som i mitt fall har en 20 år yngre fru är! Unga grabbar och svenska kvinnor över 40. Unga killar fattar inte att unga tjejer oavsett var dom kommer ifrån kan bli förälskade i annat än snyggt ansikte och snygg kropp. Svenska kvinnor över 40 kan inte acceptera att dom inte är lika intressanta för en Svensk man eftersom dom ofta har en historia med separationer och ungar till höger och vänster och tjat om deras jämlighet och diskveckor o annat skit. Dom andra som inte kan acceptera en åldersskillnad är bara avis eller fega för att inse att kärleken är både halt och blind.

Jag har lirat musik runt om i Norden i 25år och haft flickvänner från alla världens hörn och kan säga att det är nästan bara i Sverige man har fobi på ålder i förhållanden. Älskar man någon så skiter man i hur gammal personen i fråga är och man försöker göra det bästa av situationen.

Takes 2 to tango och det är väldigt kort stund man lever med tanke på hur länge man är död.

So go for it :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju en fin tanke som många har på detta forum om att det är upp till en var att leva sitt liv och välja den partner man vill ha, jag håller med till 100%!

Men hur många gör det i verkligheten och då menar jag både i farangland samt Thailand?

Inget snack om att stora åldersskillnader stör folk i båda länderna, dock oerhört mycket mer i farangland, det tisslas och tasslas.

Och visst skall man skita i vad folk snackar för skit och skvallrar om, mitt liv mina beslut, men är ni alla verkligen så starka att ni klarar av att helt bortse från den stora allmänhetens fördomar?

Personligen har jag aldrig råkat ur för några negativa händelser angående min och frugans åldersskillnad, aldrig.

Detta har dock inte inneburet att jag inte framförallt de första åren vi var tillsammans lite så där extre kollade efter andras blickar och tysta kommentarer. Jag var kär och stolt men kunde vid denna tidpunkt väldigt lite om Thailand och även jag som nu gick där med min thailändska flickvän hade ju hört hur okunniga folk(precis som jag då) hade sin bild om Thai-Swe par klar för sig.

Tiden har gått och antalet Thailändskor boende i Sverige har fördubblats, många svenskar har numera direkt eller indirekt någon från Thailand eller någon som har en Thailändsk partner i sin närmiljö. Detta gör förhoppningsvis att folk får högre acceptans då kunskap alltid är enda sättet att ändra på folks förutfattade meningar.

Men innerst inne tror jag vi är många som ibland undrar lite vad den där blicken egentligen betydde som man fick på stan.

Bryr man sig, nä inte mycket, men tänker på det ibland, ja det tror jag vi gör.

Avslutningsvis en liten reflektion, de som har riktigt stora åldersskillnader väljer nästan uteslutande att bosätta sig i Thailand, inte farangland. Om man inte bryr sig om vad folk tycker, varför är det så då?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju en fin tanke som många har på detta forum om att det är upp till en var att leva sitt liv och välja den partner man vill ha, jag håller med till 100%!

Men hur många gör det i verkligheten och då menar jag både i farangland samt Thailand?

Inget snack om att stora åldersskillnader stör folk i båda länderna, dock oerhört mycket mer i farangland, det tisslas och tasslas.

Och visst skall man skita i vad folk snackar för skit och skvallrar om, mitt liv mina beslut, men är ni alla verkligen så starka att ni klarar av att helt bortse från den stora allmänhetens fördomar?

Personligen har jag aldrig råkat ur för några negativa händelser angående min och frugans åldersskillnad, aldrig.

Detta har dock inte inneburet att jag inte framförallt de första åren vi var tillsammans lite så där extre kollade efter andras blickar och tysta kommentarer. Jag var kär och stolt men kunde vid denna tidpunkt väldigt lite om Thailand och även jag som nu gick där med min thailändska flickvän hade ju hört hur okunniga folk(precis som jag då) hade sin bild om Thai-Swe par klar för sig.

Tiden har gått och antalet Thailändskor boende i Sverige har fördubblats, många svenskar har numera direkt eller indirekt någon från Thailand eller någon som har en Thailändsk partner i sin närmiljö. Detta gör förhoppningsvis att folk får högre acceptans då kunskap alltid är enda sättet att ändra på folks förutfattade meningar.

Men innerst inne tror jag vi är många som ibland undrar lite vad den där blicken egentligen betydde som man fick på stan.

Bryr man sig, nä inte mycket, men tänker på det ibland, ja det tror jag vi gör.

Avslutningsvis en liten reflektion, de som har riktigt stora åldersskillnader väljer nästan uteslutande att bosätta sig i Thailand, inte farangland. Om man inte bryr sig om vad folk tycker, varför är det så då?

I mitt fall är, som jag har sagt flera ggr tidigare, åldersskillnaden en stor anledning till att vi bor i Thailand och även om jag skulle kunna stå ut med tråkiga kommentarer i Sverige, så är jag inte säker på att min fru skulle klara det i längden och varför äventyra ett bra liv i Thailand med en äventyrlig flytt till Sverige.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ju en fin tanke som många har på detta forum om att det är upp till en var att leva sitt liv och välja den partner man vill ha, jag håller med till 100%!

Men hur många gör det i verkligheten och då menar jag både i farangland samt Thailand?

Inget snack om att stora åldersskillnader stör folk i båda länderna, dock oerhört mycket mer i farangland, det tisslas och tasslas.

Och visst skall man skita i vad folk snackar för skit och skvallrar om, mitt liv mina beslut, men är ni alla verkligen så starka att ni klarar av att helt bortse från den stora allmänhetens fördomar?

Personligen har jag aldrig råkat ur för några negativa händelser angående min och frugans åldersskillnad, aldrig.

Detta har dock inte inneburet att jag inte framförallt de första åren vi var tillsammans lite så där extre kollade efter andras blickar och tysta kommentarer. Jag var kär och stolt men kunde vid denna tidpunkt väldigt lite om Thailand och även jag som nu gick där med min thailändska flickvän hade ju hört hur okunniga folk(precis som jag då) hade sin bild om Thai-Swe par klar för sig.

Tiden har gått och antalet Thailändskor boende i Sverige har fördubblats, många svenskar har numera direkt eller indirekt någon från Thailand eller någon som har en Thailändsk partner i sin närmiljö. Detta gör förhoppningsvis att folk får högre acceptans då kunskap alltid är enda sättet att ändra på folks förutfattade meningar.

Men innerst inne tror jag vi är många som ibland undrar lite vad den där blicken egentligen betydde som man fick på stan.

Bryr man sig, nä inte mycket, men tänker på det ibland, ja det tror jag vi gör.

Avslutningsvis en liten reflektion, de som har riktigt stora åldersskillnader väljer nästan uteslutande att bosätta sig i Thailand, inte farangland. Om man inte bryr sig om vad folk tycker, varför är det så då?

I mitt fall av den enkla anledningen att jag är pensionerad och "behöver" inte mer kyla och snö, i varje fall inte så länge jag orkar njuta av värme och behagligt klimat, sen får vi se hur länge den här livsstilen behagar oss, vi har allvarligt diskuterat igenom alternativet Sverige som hemvist men kommit till den slutsatsen att just nu gäller Thailand.

Och detta utan att ha åldern som parameter.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall är, som jag har sagt flera ggr tidigare, åldersskillnaden en stor anledning till att vi bor i Thailand och även om jag skulle kunna stå ut med tråkiga kommentarer i Sverige, så är jag inte säker på att min fru skulle klara det i längden och varför äventyra ett bra liv i Thailand med en äventyrlig flytt till Sverige.

I mitt fall av den enkla anledningen att jag är pensionerad och "behöver" inte mer kyla och snö, i varje fall inte så länge jag orkar njuta av värme och behagligt klimat, sen får vi se hur länge den här livsstilen behagar oss, vi har allvarligt diskuterat igenom alternativet Sverige som hemvist men kommit till den slutsatsen att just nu gäller Thailand.

Och detta utan att ha åldern som parameter.

Min tanke gick inte till någon enskild på detta forum utan grundade sig på det faktum att jag själv när jag är i Sverige ytterst sällan höjer på ögonbrynen när jag ser ett Thai-Swe par. De ser för mig precis lika normala ut som alla andra bland eller inte blandpar.

Detta faktum kan knappast sägas om många Thai-farang par jag möter i Thailand, ibland får man t.o.m. nypa sig i armen för att kolla att man inte drömmer. Men denna typ av extremt udda par ser man ytterst sällan i Sverige, själv vad jag kan erinra mig, aldrig.

Min slutsatts således att de lite mer udda paren i mångt och mycket väljer ett liv i Thailand därför att de sticker ut lite mindre där än vad de skulle ha gjort i farangland.

Ps: Jive och Baa, har sett en av er live jättemycket, och en av er på foto, tyvärr kommer ni aldrig kunna tillhöra den udda par katerogin, inte ens om ni försökte.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vilket liv det blev,men jag märker att en del håller med mig i denna tråden, det är väl inget att bli arg över att nån säger sanningen,klart som bara den att pengar spelar roll i väldigt många fall när man träffar en Thailänska. Men vill man ljuga för sig själv så kör på. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tanke gick inte till någon enskild på detta forum utan grundade sig på det faktum att jag själv när jag är i Sverige ytterst sällan höjer på ögonbrynen när jag ser ett Thai-Swe par. De ser för mig precis lika normala ut som alla andra bland eller inte blandpar.

Detta faktum kan knappast sägas om många Thai-farang par jag möter i Thailand, ibland får man t.o.m. nypa sig i armen för att kolla att man inte drömmer. Men denna typ av extremt udda par ser man ytterst sällan i Sverige, själv vad jag kan erinra mig, aldrig.

Min slutsatts således att de lite mer udda paren i mångt och mycket väljer ett liv i Thailand därför att de sticker ut lite mindre där än vad de skulle ha gjort i farangland.

Ps: Jive och Baa, har sett en av er live jättemycket, och en av er på foto, tyvärr kommer ni aldrig kunna tillhöra den udda par katerogin, inte ens om ni försökte.

Tack för de vänliga orden!

Så då du tycker jag kan skippa min sverigefobi om vi skulle överväga att köpa en enkel till Sthlm?:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för de vänliga orden!

Så då du tycker jag kan skippa min sverigefobi om vi skulle överväga att köpa en enkel till Sthlm?:)

Utan tvekan och du skulle själv mycket snabbt bli övertygad om detta när du väl anlände.

Dessutom så tillbringade våra familjer ju några veckor tillsamman under en sommar i Sverige, ingen som kolla mer på dig och din fru än på mig och min, eller hur?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan tvekan och du skulle själv mycket snabbt bli övertygad om detta när du väl anlände.

Dessutom så tillbringade våra familjer ju några veckor tillsamman under en sommar i Sverige, ingen som kolla mer på dig och din fru än på mig och min, eller hur?

Ja, det var några underbara veckor och faktiskt helt utan tråkiga kommentarer eller blickar, men händelsen i samband med golfen här nere, som jag skrev om tidigare, har satt sina spår.

Kanske dumt att förstora upp, utan bara knalla vidare och se det som en udda händelse.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om u inte åldern spelar någon roll, hur kommer det sig att så gott som alla på detta forum har yngre damer??

Kan någon förklara detta... Jag tror det handar om pengar, om inte övertyga mig..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålderskillnad spela nog inte en så stor roll, i en del fall kanske.

Dock är det nog kombinationen av en äldre Svensk män och en yngre Thailändsk kvinna som provokerar många i Sverige, det väcker en lång rad olika fördomar hos många, fördomar som även speglas i media på en nästan daglig basis. Jag antar att det väcker fördomar hos folk i Thailand också, men överlag är de nog mer pragmatiska över det än Svenskar är.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Om u inte åldern spelar någon roll, hur kommer det sig att så gott som alla på detta forum har yngre damer??

Tja, förklaringen är väl ganska enkel, OM man har möjlighet att välja mellan gammal och sleten kontra ung och vacker.

Då är väl valet ganska enkelt, eller hur...? :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, förklaringen är väl ganska enkel, OM man har möjlighet att välja mellan gammal och sleten kontra ung och vacker.

Då är väl valet ganska enkelt, eller hur...? :dance1:

Även om hon skiter i dig och bara ser pengar ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om hon skiter i dig och bara ser pengar ?

Har jag väl aldrigt sagt.

Vid val av kvinna är det givetvis mycket som ska stämma in för att förhållandet ska fungera.

För övrigt så skulle jag aldrig bli intresserad av en kvinna som skiter i mig och bara ser pengar, hur ung och snygg hon än är... :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...