Jump to content
IGNORERAD

Ålders skillnad kan missuppfattas, eller?


Vaxet

Recommended Posts

En alldeles sann historia som gick runt i min bekantskapskrets för ett antal år sen handlar om en bekant, då 36 årig kille, diskotekägare och i staden känd företagare. Efter en sen utekväll på staden fick han till sin förvåning och stora lycka med sig en väldigt snygg 19-årig (svensk) tjej hem och kände sig förstås mycket manlig.

- Fan egentligen vad jag är gångbar bland tjejerna här stan, jag är ju för fan kung... var antagligen hans tanke när dom tillsammans och nypande i varandra äntrade hans fina boende.

Efter en stunds mys så låg också den snygga unga tjejen till slut naken i hans säng med ändan i vädret och stönade väldigt upphetsat.

När min bekanta 36 åriga kille också fått av sig paltorna, nöjd över sin stora manlighet och med fullt stånd förväntansfullt klev ned i samma säng och grabbade tjejen runt dom välformade höfterna så skrek dock den unga tjejen plötsligt vansinnigt upphetsat

- k**lla MIG GUBBEEEEE! . :) .. Sedan var hans tidigare känsla av enorm manlighet på bråkdelen av en sekund som bortblåst. ;)

Sensmoral. Vi tänder alla på olika saker hos det motsatta könet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    19

  • Sangwal

    18

  • måne

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

foreverbubbles8

Hehe kul historia Kim.

Hade jag fått med mig en välsvarvad 19 åring hem så hade jag nog "inte lyssnat" när hon kallade mig för gubbe:))

Annars kan jag tycka att det är lite halvsorgligt att se den unga thaitjejen på 17 år tillsammans med en 60 årig gubbe i Thailand. Just för att man vet spelreglerna.

D

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Läs hela inlägget så kanske du förstår vad jag menar, om inte ursäktar jag för min otydlighet. :) /mvh

Jag läste hela, men tyckte att din mening var en bra "inkörsport" till vad jag ville säga till ANDRA än dig då DE har problem att förstå att 20 år yngre kvinnor är intresserade av andra skäl än pengar. Det kunde jag ha skrivit mycket tydligare :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räcker det inte att gå efter vad som folk normalt menar? :)

Hur många promille tycker att det inte finns skillnad på hur kvinnor och män blir ansvarsfulla i genomsnitt då de blir föräldrar då männen är unga?

Vad menar folk normlt då? Begreppet mognad är ju minst sagt vagt.

Att folk "tycker" det finns en skillnad mellan hur ansvarsfulla män och kvinnor är/blir när de blir föräldrar om de är unga säger väl egentligen inget alls och bevisar ju ännu mindre.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Vad menar folk normlt då? Begreppet mognad är ju minst sagt vagt.

Att folk "tycker" det finns en skillnad mellan hur ansvarsfulla män och kvinnor är/blir när de blir föräldrar om de är unga säger väl egentligen inget alls och bevisar ju ännu mindre.

Typiskt hjärnskrynklarsvar va? :)

Det är ju inte så viktigt HUR föräldraparet fördelar jobbet, det viktiga är ju ATT BÅDA tar ordentligt ansvar, så att belastningen blir så OK som möjligt för båda.

Tillräckliga bevis kan ju enkelt fås genom att bara fråga en bunt unga mammor med unga män hur få av männen, som tar tillräckligt ansvar då de fått barn ihop. Jag har inte sett något undersökningssvar, och resultatet blir säkert olika beroende på hur man gör åldersgrupperingarna, men det är säkert en väldigt stor andel av de unga mammorna, som tycker att deras unga män inte tar tillräckligt ansvar då de får barn. En stor andel män tvingar barnens mor att jobba dygnet runt hela veckorna, eftersom de inte gör tillräckligt själva, och istället ofta t ex sticker ut med sina kompisar. Ju fler som gör så, desto fler mammor är missnöjda, eftersom de inte tycker det är OK, och det "tyckandet" är såklart det viktiga, fastän du försöker få det till att det inte bevisar ett dugg !!! Vad lever du i för outer space, eftersom du inte märkt det, fastän det här ju hör till ditt yrkesområde???

((Män födda före c:a 1967 är nog sämre på blöjbyten :) eftersom få av våra pappor hjälpte till med småbarn, så det var sensation bland kompisarna att min pappa kom och lekte med oss. Men man kan ju ta ansvar för olika delar extra mycket, så länge allt blir gjort. Före "flowerpowertiden" hade normalt männen allt ansvar för att dra in pengar till familjen, så då var ansvarsfördelningen normalt annorlunda än nu.))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

((Män födda före c:a 1967 är nog sämre på blöjbyten :) eftersom få av våra pappor hjälpte till med småbarn, så det var sensation bland kompisarna att min pappa kom och lekte med oss. Men man kan ju ta ansvar för olika delar extra mycket, så länge allt blir gjort. Före "flowerpowertiden" hade normalt männen allt ansvar för att dra in pengar till familjen, så då var ansvarsfördelningen normalt annorlunda än nu.))

Nja, Det där var nog en ordentlig generalisering av ”Sek Losos uncle”.

Det är nog högst individuellt och har nog inte så mycket med vilken år man är född tor jag.

Jag själv är född 1961 och tog utan några större funderingar min del av arbetet när grabben var liten.

Förmiddan tog jag när frugan pluggade, och på eftermiddagen tog hon hand om pojken.

När hon senare dog när grabben var 2,5 år gammal så fick jag ta hand om honom själv.

Såg inget konstigt med det eftersom han var min son.

Därefter var jag singel och tog hand om både mig och grabben i 10 år

innan det flyttade in en ny kvinna hos mig.

Det kändes faktiskt skönt att få sköta den delen efter eget huvud,

för då man slapp alla dessa segslitna kompromisser som jag såg hos andra "normala" familjer.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kändes faktiskt skönt att få sköta den delen efter eget huvud,

för då man slapp alla dessa segslitna kompromisser som jag såg hos andra "normala" familjer.

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

... cut ...

((Män födda före c:a 1967 är nog sämre på blöjbyten :) eftersom få av våra pappor hjälpte till med småbarn, så det var sensation bland kompisarna att min pappa kom och lekte med oss. Men man kan ju ta ansvar för olika delar extra mycket, så länge allt blir gjort. Före "flowerpowertiden" hade normalt männen allt ansvar för att dra in pengar till familjen, så då var ansvarsfördelningen normalt annorlunda än nu.))

Hade du utelämnat ordet "födda" hade jag nog kunnat acceptera din formulering. Och genom att du mycket riktigt pekar ut "flower-power-tiden" (ca 1967-1973) som brytpunkt för manligt ansvarstagandet på hemmafronten, utgår jag ifrån att du egentligen menar "män födda före krigsslutet". Det tar ju som bekant några år att bli både man och förälder.

Personligen har jag (född 1946) inte haft några problem att byta blöjor på mina barn (födda 1971 o. 1984) och jag måste medge att ett tidigt ansvarstagande verkligen har fördjupat min relation med mina barn högst väsentligt. För mitt andra barn har jag varit ensamstående förälder under dennes uppväxttid. Detta har gett mig värdefulla insikter och hade jag inte rent principiella invändningar mot all form av kvotering, hade jag kunnat tänka mig andra former som nästan "tvingande" föranleder män att ta ut alla sina föräldrarmånader.

M.v.h.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade du utelämnat ordet "födda" hade jag nog kunnat acceptera din formulering. Och genom att du mycket riktigt pekar ut "flower-power-tiden" (ca 1967-1973) som brytpunkt för manligt ansvarstagandet på hemmafronten, utgår jag ifrån att du egentligen menar "män födda före krigsslutet". Det tar ju som bekant några år att bli både man och förälder.

Personligen har jag (född 1946) inte haft några problem att byta blöjor på mina barn (födda 1971 o. 1984) och jag måste medge att ett tidigt ansvarstagande verkligen har fördjupat min relation med mina barn högst väsentligt. För mitt andra barn har jag varit ensamstående förälder under dennes uppväxttid. Detta har gett mig värdefulla insikter och hade jag inte rent principiella invändningar mot all form av kvotering, hade jag kunnat tänka mig andra former som nästan "tvingande" föranleder män att ta ut alla sina föräldrarmånader.

M.v.h.

//Singha711

Min far är också född 1946 och jag är född 1972 och jag har en bild i mitt fotoalbum där min far byter blöja på mig. Photoshop fanns ju inte då så om det inte bara var ett poserande så bytte han blöja på mig åtminstonde en gång :) .

Och nej, jag kommer inte scanna in och posta bilden som bevis.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt hjärnskrynklarsvar va? :)

Det är ju inte så viktigt HUR föräldraparet fördelar jobbet, det viktiga är ju ATT BÅDA tar ordentligt ansvar, så att belastningen blir så OK som möjligt för båda.

Tillräckliga bevis kan ju enkelt fås genom att bara fråga en bunt unga mammor med unga män hur få av männen, som tar tillräckligt ansvar då de fått barn ihop. Jag har inte sett något undersökningssvar, och resultatet blir säkert olika beroende på hur man gör åldersgrupperingarna, men det är säkert en väldigt stor andel av de unga mammorna, som tycker att deras unga män inte tar tillräckligt ansvar då de får barn. En stor andel män tvingar barnens mor att jobba dygnet runt hela veckorna, eftersom de inte gör tillräckligt själva, och istället ofta t ex sticker ut med sina kompisar. Ju fler som gör så, desto fler mammor är missnöjda, eftersom de inte tycker det är OK, och det "tyckandet" är såklart det viktiga, fastän du försöker få det till att det inte bevisar ett dugg !!! Vad lever du i för outer space, eftersom du inte märkt det, fastän det här ju hör till ditt yrkesområde???

((Män födda före c:a 1967 är nog sämre på blöjbyten :) eftersom få av våra pappor hjälpte till med småbarn, så det var sensation bland kompisarna att min pappa kom och lekte med oss. Men man kan ju ta ansvar för olika delar extra mycket, så länge allt blir gjort. Före "flowerpowertiden" hade normalt männen allt ansvar för att dra in pengar till familjen, så då var ansvarsfördelningen normalt annorlunda än nu.))

Att kvinnor ofta tar hand om barnen i en relation och byter blöjor på dem till en högre grad än män, bevisar väl inte de har en större mognad än män överlag. Det är ju knappast något stöd för en generellt högre mognad hos kvinnor än män och att män skulle vara 10-15 år (eller hur mycket det nu var) "efter" kvinnor i sin mognad. Då kan man väl även hävda att kvinnor är mindre mogna än män, för att kvinnor i regel tjänar mindre pengar och därmed bidrar mindre ekonomiskt till familjen, det blir ju en ganska konstig argumentation på de flesta sätt.

Det beror troligen mer könsroller och sociala förväntingar samt biologi att kvinnor oftast tar ett lite högre ansvar för barn (de födder dem ju trots allt samt producerar mjölk).

Eller menar du att mognad enbart defineras av hur mycket man byter blöjer på sina barn? Hur är då mognaden för kvinnor och män utan barn jämförbara? Eller har alla, både män och kvinnor, utan barn låg mognad per definition?

Jag väntar fortfarande på en definition av vad mognad innebär, även om det är din högst personliga definition så kanske det förklara varför du anser mäns mognad vara 10-15 år efter kvinnors mognad.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mognad borde man väl kunna jämföra med ansvarstagande?

Det finns olika grader av ansvarstagande och ju fler av dem man kan bocka av, dessto mognare bör man väl då vara?"

Läs gärna resten i

Mvh Welder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tror du det?

Tja, kan du räkna upp några som har fru/flickvän, med rika föräldrar???

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, kan du räkna upp några som har fru/flickvän, med rika föräldrar???

Rock on!

Jag kan räkna upp flera stycken men knappast något som är min sak att outa här på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer ni att reagera om era döttrar kommer hem med en 20-30 äldre man??

Kan man få några ärliga svar?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan räkna upp flera stycken men knappast något som är min sak att outa här på forumet.

Skiljer det 20-30 år mellan dom?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer ni att reagera om era döttrar kommer hem med en 20-30 äldre man??

Kan man få några ärliga svar?

Rock on!

Svårt att veta men känns som jag skulle behöva ta mig en allvarlig funderare på hur jag (miss)lyckades uppfostra en liten tjej så hon får sådana uppenbara "daddy issues". Sen skulle jag nog få ett smärre sammanbrott med tanke jag redan drömmer mardrömmar om lilltösens framtida tonår.

och paren jag känner till är relativt jämnåriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att veta men känns som jag skulle behöva ta mig en allvarlig funderare på hur jag (miss)lyckades uppfostra en liten tjej så hon får sådana uppenbara "daddy issues". Sen skulle jag nog få ett smärre sammanbrott med tanke jag redan drömmer mardrömmar om lilltösens framtida tonår.

och paren jag känner till är relativt jämnåriga.

Tack för ett ärligt svar Wille..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, kan du räkna upp några som har fru/flickvän, med rika föräldrar???

Rock on!

Ja det kan jag men kommer såklart inte räkna upp dem här. Själva så kommer de såklart inte att berätta eftersom det upplevs som skryt. Och på frågan om de skiljer dem 20-30 år så blir svaret nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hade du utelämnat ordet "födda" hade jag nog kunnat acceptera din formulering. Och genom att du mycket riktigt pekar ut "flower-power-tiden" (ca 1967-1973) som brytpunkt för manligt ansvarstagandet på hemmafronten, utgår jag ifrån att du egentligen menar "män födda före krigsslutet". Det tar ju som bekant några år att bli både man och förälder.

Ja, jag räknade nog fel där :)

>Siam-Nilsson

Ja, jag menade "de flesta". Jag blev trött på att skriva "i genomsnitt", "oftast" e d så ofta :)

Då kan man väl även hävda att kvinnor är mindre mogna än män, för att kvinnor i regel tjänar mindre pengar och därmed bidrar mindre ekonomiskt till familjen, det blir ju en ganska konstig argumentation på de flesta sätt.

Läs igen.

Eftersom du visat så lite förståelse för grundläggande psykologiska frågor - Har du funderat på om du har valt rätt yrkebana?

Welder har f ö redan gett ett bra svar till dig.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 år

Svensk lag säger med "vanlig svenska":

"Lovlighetsåldern är 15 för alla. Men det är inte förbjudet att ha sex när båda är yngre om båda vill det."

:whistle: gubben :whistle:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du bara ålders skillnaden är inte normal, skulle Baa vara fattig hade hon inte rört han med tång. Finns det kärlek ? Ja det kanske är nåt som växt fram kanske,men som sagt för mig känns det äckligt och onormalt och givetvis handlar detta om pengar.

Och det är just såna här enorma ålderskillnader som ger våra oss och våra thailänska damer dåligt ryckte.

Det markerade orden är så typiskt svenskt tänkande. 2008 var jag ihop med en Thaikvinna som var född 1972 och jag är född 1949. De enda personer som gnällde var Svenska damer + deras förslavade män. Engelska, Tyska och Franska par bara nickade och damerna sa bara att jag skulle vara försiktig med det "lilla livet", vad hon nu menade med det, hon vägde kanske 40-45 kilo och jag vägde bara 108 kilo. :crazy:

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag väl aldrigt sagt.

Vid val av kvinna är det givetvis mycket som ska stämma in för att förhållandet ska fungera.

För övrigt så skulle jag aldrig bli intresserad av en kvinna som skiter i mig och bara ser pengar, hur ung och snygg hon än är... :whistle:

Va säger du, jag som trodde att det var mina surt förvärvade pengar som gjorde att dessa söta, goda damer tog mig. Nä, det kan inte vara pengarna som de gillar, är kommunalanställd och det vet ju alla hur "mycket" kommunalanställda tjänar. Så för mig måste det vara kärlek när dessa unga vackra damer jagar efter mig.

Nä skämt å sido. Jag har visad alla damer från Bardamer till 7/11-damer respekt. Det märker i alla fall jag att de flesta damer tycker om.

Ett exempel: På Soi 5 i Jomtien finns det en bra massageinrättning, riktig, och jag använde samma massös varje gång jag fick massage. En gång frågade jag henne om hon kunde klippa mina tånaglar också ibland. Det kunde hon utan att ta extra betalt, det enda jag gav henne var en riktig uppsättning av nagelverktyg eftersom de hon hade borde befinna sig i köket. När jag åkte hem så gav hon mig en egenstickad mössa till mig. Det värmde mig i alla fall. Och, Nej, vi hade inte sex med varandra. Däremot gav jag henne varje gång efter massagen en kram som tack och som hon besvarade.

Får se om hon finns kvar nästa år när jag åker ner.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kommer ni att reagera om era döttrar kommer hem med en 20-30 äldre man??

Kan man få några ärliga svar?

Rock on!

Nu slipper jag det problemet eftersom min dotter är 37 år. Men hade hon kommit hem med en "gubbe" i min ålder när hon var i övre tonåren så hade jag nog börjat undra vad jag gjort för fel. Hade hon varit i nedre tonåren så hade "gubben" fått en smäll på k.n.

Nisse W(gubben)

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Va säger du, jag som trodde att det var mina surt förvärvade pengar som gjorde att dessa söta, goda damer tog mig. Nä, det kan inte vara pengarna som de gillar, är kommunalanställd och det vet ju alla hur "mycket" kommunalanställda tjänar. Så för mig måste det vara kärlek när dessa unga vackra damer jagar efter mig.

Nä skämt å sido. Jag har visad alla damer från Bardamer till 7/11-damer respekt. Det märker i alla fall jag att de flesta damer tycker om.

Ett exempel: På Soi 5 i Jomtien finns det en bra massageinrättning, riktig, och jag använde samma massös varje gång jag fick massage. En gång frågade jag henne om hon kunde klippa mina tånaglar också ibland. Det kunde hon utan att ta extra betalt, det enda jag gav henne var en riktig uppsättning av nagelverktyg eftersom de hon hade borde befinna sig i köket. När jag åkte hem så gav hon mig en egenstickad mössa till mig. Det värmde mig i alla fall. Och, Nej, vi hade inte sex med varandra. Däremot gav jag henne varje gång efter massagen en kram som tack och som hon besvarade.

Får se om hon finns kvar nästa år när jag åker ner.

gubben

Tja Gubben! Håller med dig om att man ska visa respekt för damer oavsett vad det har i ryggsäcken.. Och det där med stickade mössor och halsdukar har jag fått en hel uppsjö av.. Senaste jag fick var från en dam som jobbade på hotellet jag bodde på, en gulblå mössa blev det.. Men en gång fick jag 3 halsdukar av olika damer från en och samma bar när jag skulle åka hem.. Det blev en blågul för sawiiden och 2 grönvita eftersom jag burit bajentröjan i baren.. Och nej, jag hade inte betalat barfine för någon av dom.. Bara varit trevlig och skojat med dom..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...