Jump to content
IGNORERAD

Ålders skillnad kan missuppfattas, eller?


Vaxet

Recommended Posts

Tja, förklaringen är väl ganska enkel, OM man har möjlighet att välja mellan gammal och sleten kontra ung och vacker.

Då är väl valet ganska enkelt, eller hur...? :dance1:

Ojoj... Men åldern spelade ju ingen roll, så varför yngre flickvän??

Som jag trodde, ingen som kan ge ett bra svar

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    19

  • Sangwal

    18

  • måne

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har jag väl aldrigt sagt.

Vid val av kvinna är det givetvis mycket som ska stämma in för att förhållandet ska fungera.

För övrigt så skulle jag aldrig bli intresserad av en kvinna som skiter i mig och bara ser pengar, hur ung och snygg hon än är... :whistle:

Jo det är väl sant men det finns ALLTID med pengar i bilden på ett eller annat sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min uppfattning har inte de flesta thai/svenska förrhållanden allt för stor ålderskillnad och är det stor skillnad så är det ofta en 30 åring med en 19 åring eller en 50 åring med en 30 åring osv. Nog kan de ha mycket gemensamt och leva lyckliga. 50+ Gubbar med tgf runt 20 år är extremt ovanligt. Även i Thailand är det sällan jag ser par med verkligt stor åldersskillnad. Det man ser i Pattis, Patong osv kan väl knappast räknas.

Tror att svenskars uppfattning om de stora ålderskillnaderna främst grundar sig på fördomar samt att de har svårt att avgöra åldern på asiatiska tjejer.

när jag var 30 så var jag ihop med en tgf på 19. Henne hade jag med lätthet kunnat placera in i en årskurs 9 och vid en snabb blick så skulle få identifierat henne som ett par år äldre och visst var det en del bekanta som hörde med mig hur gammal tjejen egentligen var. (dock med glimten i ögat)

I övrigt så tror jag att ekonomin har en större eller mindre del i de flesta thai/farang förrhållanden. Det är ju knappast en slup att faranger är så populära.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Om u inte åldern spelar någon roll, hur kommer det sig att så gott som alla på detta forum har yngre damer??

Kan någon förklara detta... Jag tror det handar om pengar, om inte övertyga mig..

Rock on!

Jag kan garantera dig att min fru hade inga som helst pengar när jag träffade henne!

Jag tog henne bara för kärlekens skull :give_heart:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt min uppfattning har inte de flesta thai/svenska förrhållanden allt för stor ålderskillnad och är det stor skillnad så är det ofta en 30 åring med en 19 åring eller en 50 åring med en 30 åring osv. Nog kan de ha mycket gemensamt och leva lyckliga. 50+ Gubbar med tgf runt 20 år är extremt ovanligt. Även i Thailand är det sällan jag ser par med verkligt stor åldersskillnad. Det man ser i Pattis, Patong osv kan väl knappast räknas.

Tror att svenskars uppfattning om de stora ålderskillnaderna främst grundar sig på fördomar samt att de har svårt att avgöra åldern på asiatiska tjejer.

när jag var 30 så var jag ihop med en tgf på 19. Henne hade jag med lätthet kunnat placera in i en årskurs 9 och vid en snabb blick så skulle få identifierat henne som ett par år äldre och visst var det en del bekanta som hörde med mig hur gammal tjejen egentligen var. (dock med glimten i ögat)

I övrigt så tror jag att ekonomin har en större eller mindre del i de flesta thai/farang förrhållanden. Det är ju knappast en slup att faranger är så populära.

Neil

Menar du att 20 år, inte är en stor åldersskillnad?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att 20 år, inte är en stor åldersskillnad?

Rock on!

Visst kan man säga att det är stor skillnad men jag tycker det beror på hur gammla de är. En på 20 med en på 40 är väl i de flestas ögon mer märkligt än en 40 åring med en 60 åring.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj... Men åldern spelade ju ingen roll, så varför yngre flickvän??

Som jag trodde, ingen som kan ge ett bra svar

Rock on!

Jag trodde i min enfald att du skulle förstå när jag skrev;

"OM man har möjlighet att välja mellan gammal och sleten kontra ung och vacker"

Men ok, jag förklarar vidare...i mitt högst personliga tycke så är oftast yngre tjejer snyggare och har mindre elände med

sig i sitt "bagage".

DÄRFÖR väljer i alla fall jag den unga vackra hellre än den gamla sletna. OM jag nu har möjlighet att välja såklart...

Förstår du nu då? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att förfasa sig av ålderskillnad är ett svenskt fenomen allrahelst mellan man och kvinna

När Kjertin D gifte sig 1968 med en 17 år yngre man då var det häftigt :great:

Gå ut å kolla kontaktannonser från Asien så ser ni vilken ålder de föredrar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att förfasa sig av ålderskillnad är ett svenskt fenomen allrahelst mellan man och kvinna

När Kjertin D gifte sig 1968 med en 17 år yngre man då var det häftigt :great:

Gå ut å kolla kontaktannonser från Asien så ser ni vilken ålder de föredrar

Att många av töserna på kontaktsajterna föredrar äldre gentlemän kan väl knappast ha någonting med ekonomi att göra? :giggle:

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med att förfasa sig av ålderskillnad är ett svenskt fenomen allrahelst mellan man och kvinna

När Kjertin D gifte sig 1968 med en 17 år yngre man då var det häftigt :great:

Gå ut å kolla kontaktannonser från Asien så ser ni vilken ålder de föredrar

Det är nog knappast ett Svensk fenomen, det förekommer nog en hel del förfasade iaf i de flesta länder i Västeuropa.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Att många av töserna på kontaktsajterna föredrar äldre gentlemän kan väl knappast ha någonting med ekonomi att göra? :giggle:

Neil

Att ekonomi spelar en roll är väl inget vare sig konstigt eller ovanligt, både i Thailand och Sverige. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Trygghet kan vara fler saker men då även ekonomi mm

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det är nog knappast ett Svensk fenomen, det förekommer nog en hel del förfasade iaf i de flesta länder i Västeuropa"

Det märkliga är när det gäller sk kändisar då är det OK! med stor ålderskillnad men inte med en halvkändis som mig

(Finns ett tiotal som känner mig här i U-A)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns mycket väl när Björn Afzelius gick ut i en stor intervju i Aftonbladet, tror det var en 10-15 sidor totalt.

Han var ju sedan många år stor idol och förebild för Sveriges alla vänster sympatisörer och feminister.

I den intervjun sa Björn, som då var ca. 50, att alla män i hans ålder borde ha en kvinna som är 20-30 år gammal.

Blev ett jävla liv och få lyssnade på hans förklaring varför han tyckte så.

Han ansåg att man och kvinna uppnått ungefär samma mentala mognad om det skilde 20-25 år i ålder.

Vem vet, kanske ligger något i vad han sa...

R.I.P. Björn :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Han ansåg att man och kvinna uppnått ungefär samma mentala mognad om det skilde 20-25 år i ålder.

Vem vet, kanske ligger något i vad han sa...

R.I.P. Björn :wai:

Nej, jag tror inte det ligger något alls i det.

Fördomar om män, och vad vi kan och inte kan, tror jag många här ha mött i sina relationer med partners från mer traditionella kulturer. Dessa fördomar kan vara grymt irriterande och problematiska.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Faller inte frågan på sin egen orimlighet?

Ingen vet väl vad en kvinna ser i någon man.

Svara på följande fråga, alla ni som anser er veta:

Vad såg era (svenska) ex i er?

Någon som svarar plånbok. :whistle:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Faller inte frågan på sin egen orimlighet?

Ingen vet väl vad en kvinna ser i någon man.

Svara på följande fråga, alla ni som anser er veta:

Vad såg era (svenska) ex i er?

Någon som svarar plånbok. :whistle:

En bra fråga!

Fru Chang medger ju i och för sig att hon inte varit så intresserad av en fattiglapp, men det finns annat som måste stämma också.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Året är 2002. Min fru och jag är nyanlända till Sverige efter en lång vistelse i Thailand.

Hon 19 år och jag 46. Vi är lyckliga och allting är frid och fröjd.

Vi skall hämta min son på ett sommardagis, där jag inte känner personalen. Vi traskar in på dagis och en kvinna kommer fram. Jag presenterar mig som Emils pappa och hinner inte mer än så förrän hon säger: Jaha, jag förstår att här har vi storasyster till Emil!!!Hon syftade givetvis då på min fru!!

Tja, jag bara garvade.vad annat kan man göra??

Det är ingen big deal vad folk tycker, enligt min mening. Jag har alltid fullständigt struntat i sådant. Jag har för länge sedan insett att mina egna känslor är det som gäller.

Sedan tycker jag att det är upp till var och en vilken partner man vill ha och i vilken ålder dessa befinner sig i.

MVH Nonki, utan fördomar.

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Faller inte frågan på sin egen orimlighet?

Ingen vet väl vad en kvinna ser i någon man.

Svara på följande fråga, alla ni som anser er veta:

Vad såg era (svenska) ex i er?

Någon som svarar plånbok. :whistle:

Det finns ju mönster i hur personer i en befolkning väljer sin partner, alltså vilka egenskaper som eftersöks eller ses som positivt. Detta skiljer mellan kulturer, men som du säger vad en enskild person ser i någon annan får man ju först veta om man frågar just denna.

Angånde vad mina Svenska partner såg hos mig så hörde jag nog mest att jag var snäll, öppen, hjälpsam, gentleman samt söt och snygg. :drinks:

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Året är 2002. Min fru och jag är nyanlända till Sverige efter en lång vistelse i Thailand.

Hon 19 år och jag 46. Vi är lyckliga och allting är frid och fröjd.

Vi skall hämta min son på ett sommardagis, där jag inte känner personalen. Vi traskar in på dagis och en kvinna kommer fram. Jag presenterar mig som Emils pappa och hinner inte mer än så förrän hon säger: Jaha, jag förstår att här har vi storasyster till Emil!!!Hon syftade givetvis då på min fru!!

Tja, jag bara garvade.vad annat kan man göra??

Det är ingen big deal vad folk tycker, enligt min mening. Jag har alltid fullständigt struntat i sådant. Jag har för länge sedan insett att mina egna känslor är det som gäller.

Sedan tycker jag att det är upp till var och en vilken partner man vill ha och i vilken ålder dessa befinner sig i.

MVH Nonki, utan fördomar.

Om jag inte minns fel så har du en dotter, kommer du att tycka det är ok om hon blir tillsammans med någon utav dina jämnåriga kamrater när hon blir en så där 18-19 år?

Den jämnåriga kamraten har insett att det hans egna känslor som gäller och garvar åt omgivningen som har synpunkter på förhållandet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Året är 2002. Min fru och jag är nyanlända till Sverige efter en lång vistelse i Thailand.

Hon 19 år och jag 46. Vi är lyckliga och allting är frid och fröjd.

Vi skall hämta min son på ett sommardagis, där jag inte känner personalen. Vi traskar in på dagis och en kvinna kommer fram. Jag presenterar mig som Emils pappa och hinner inte mer än så förrän hon säger: Jaha, jag förstår att här har vi storasyster till Emil!!!Hon syftade givetvis då på min fru!!

Tja, jag bara garvade.vad annat kan man göra??

Det är ingen big deal vad folk tycker, enligt min mening. Jag har alltid fullständigt struntat i sådant. Jag har för länge sedan insett att mina egna känslor är det som gäller.

Sedan tycker jag att det är upp till var och en vilken partner man vill ha och i vilken ålder dessa befinner sig i.

MVH Nonki, utan fördomar.

Ärligt nyfiken fråga. Förutom eventuell fysisk attraktion vad hade ni gemensamt? Låg ni i fas med varandra i livet angående tankar om framtiden, etc? Upplevde du någonsin den stora åldersskillnaden som ett problem? Har som sagt inte befunnit mig i situationen så istället för att gissa så frågar jag istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt nyfiken fråga. Förutom eventuell fysisk attraktion vad hade ni gemensamt? Låg ni i fas med varandra i livet angående tankar om framtiden, etc? Upplevde du någonsin den stora åldersskillnaden som ett problem? Har som sagt inte befunnit mig i situationen så istället för att gissa så frågar jag istället.

Det här är en jä-ligt bra ställd fråga, nu ska jag inte svara för Nonki, det klarar han själv, tycker bara att för en gångs skull i den frågan kommer bra frågeinlägg, som jag förutsätter har ärliga avsikter för ärliga svar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var går gränsen för "stor åldersskillnad"? För mig och min fru är åldersskillnaden 17 år, även om den säkerligen ser betydligt större ut. Min syster är sedan hon var 26 år gift med en man som är 15 år äldre än henne, och en arbetskamrat (kvinna 34 år) fick just barn med en man som är 16 år äldre än henne. Samtliga är svenskar utom min hustru. Är problemet att flickarna är från Thailand, eller är probelemet bara att de "ser" så unga ut?

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så ser jag ingen anledning att någon ska tycka nåt om någon annans ålderskillnad eller förhållande överlag.

Lika lite som nån tycker att "va bra att ni är jämngamla, ni passar bra ihop pga detta", så bör de tycka att någon inte passar ihop pga stor ålders-skillnad.

Ser det som en självklarhet att nära vänner kan tycka till om ens förhållande, men samtidigt så skulle inte (hoppas jag :) ) mina nära vänner påpeka eller anmärka på vårt förhållande på ett negativt sätt utan riktiga grunder.

Det finns väl alldeles för många saker som spelar in på om ett förhållande fungerar eller inte. Samtidigt kan ett förhållande med 50 års skillnad fungera hur bra som helst pga den enkla anledningen att båda får precis vad de är ute efter och vem har rätt att fördömma eller godkänna andra människors anledningar till att vara tillsammans.

Vem har sagt att kärlek måste vara en ingrediens i ett förhållande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt att kärlek måste vara en ingrediens i ett förhållande?

Inte jag !

Men det gör definitivt livet lättare att leva, inget snack om saken :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...