Jump to content
IGNORERAD

visum vid mellanlandning


ban samet

Recommended Posts

vi ska åka till Thailand med air china arlanda-peking 3 timmar sen vidare till bkk samma hem igen 23-12----30-01-11 ska man ha visum när man flyger med air china vi lämnar ju alldrig terminalen vore tacksam för svar mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vi flög med Air China för 2 år sedan, då behövdes inte något visum. Dock var de mycket otrevliga mot tjejen och granskade passet med lupp!

//Stefan

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Som transit passagerare behöver ni inget visum till Kina. Däremot så behöver ni visum till Thailand om ni inte planerar att åka till någon av grannländerna i och med att vistelsen är längre än 30 dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som transit passagerare behöver ni inget visum till Kina. Däremot så behöver ni visum till Thailand om ni inte planerar att åka till någon av grannländerna i och med att vistelsen är längre än 30 dagar.

hejhej jag tycker också att det låter konstigt med att ha visum när det är transfer man lämnar ju alldrig säkerhetkontrollen som jag förstår det och jorå jag vet 30 dagars grejen så jag tar hojjen (motorcyckeln) ner till kambodja och förlänger med 15 dagar kom med mer om visum och tips och erfarenheter mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång väntetid kommer ni att få på hemresan?

Vi kommer att ha dryga 7 timmar i Peking på hemvägen och tänkte då turista runt lite i Peking, bl.a se kinesiska muren och lite shopping innan flyget går igen. :great:

Kommer att skaffa visum, kostar ca 300kr och det är det ju värt för att se Peking :dance1:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång väntetid kommer ni att få på hemresan?

Vi kommer att ha dryga 7 timmar i Peking på hemvägen och tänkte då turista runt lite i Peking, bl.a se kinesiska muren och lite shopping innan flyget går igen. :great:

Kommer att skaffa visum, kostar ca 300kr och det är det ju värt för att se Peking :dance1:

hej jag tror att det är samma tid som er och jag googlade lite igår och alla sa samma inget visum behövs vid mellan landning under 24 timmar och en familj hade gort som ni tänker göra men dom körde utan visum och det är nög dumt att göra mvh
Link to comment
Dela på andra sajter

hejhej jag tycker också att det låter konstigt med att ha visum när det är transfer man lämnar ju alldrig säkerhetkontrollen som jag förstår det och jorå jag vet 30 dagars grejen så jag tar hojjen (motorcyckeln) ner till kambodja och förlänger med 15 dagar kom med mer om visum och tips och erfarenheter mvh

De kan neka dig att checka in om du inte har returbiljett inom 30 dagar eller ett visum till Thailand.

Skaffa ett turist visum, de ar gratis just nu.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

I Bejing får man fylla i ett formulär och passet granskas och stämplas även vid transit (kanske en arbetsmarknadsåtgärd? :) ) men transit är tydligen visafritt för alla enl : http://www.china-emb...zgqz/t84242.htm

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...