Jump to content
IGNORERAD

En man steg av tåget

edvardpop
 Dela

Recommended Posts

Här är det tänkt att i motsats till vad jag tidigare kan ha skrivit dumpa en radda bilder av skiftande kvalitet i syfte

att starta ngn slags bildberättelse(min första). Ja, så många bilder att kanske hälften vore nog, lite sådär då och då

när andan faller på. Inför denna Isaanresa hade det väl egentligen inte planerats någonting utan det skulle få kommma

som det kom. Hade tom funderat lite lätt på att längs med vägen kasta tärning om vid vilka stationer det skulle vara

dags att kliva av men jag tog så klart aldrig med mig några tärningar :wink:

Att fotografering skulle vara prio nummer ett under färden, var i alla fall ett som var säkert. Tror inte att det kommer

bli så mycket skrivet i tråden, kanske någon enstaka bildtext så man får hoppas att bilderna talar desto mer istället.

En del av dem har tidigare lagts in under "Dagens bild" men då oftast i en annan version.

Efter att ha levt livets glada dagar i framförallt Pattaya och Patong under nästan tre veckors tid kändes det så att det

var läge för att hitta på något annat. Allt började gå liksom på slentrian. Inte för att jag hade haft något emot att

fortsätta i samma stil. Tvärtom tristare rutiner kan man väl ha, men ville ju gärna när jag på hemmaplan blickade tillbaks

komma ihåg resan för något mer än bara de där självklara sysslorna man har för vana att spendera tiden på där borta.

På de platser som alltid återses om man som jag gillar sol och bad, gogo-barer samt att bli lite lagom onykter.

Nåväl, efter en del beslutsångest bokades så plats på en av de nattbussar som går från Phuket Town för vidare transport

till den thailändska huvudstaden. Under denna Bangkokseyour som varade i två dagar hann jag bl a med att avverka ett par

träningspass, en utflykt till Nana Plaza och Soi Cowboy, fotografera rödtröjor(åter igen)samt lite shopping på MBK.

Där införskaffades framförallt min första systemkamera(ett begagnat kamerahus samt ett 85mm objektiv) som var avsedd

att användas vid den förestående fotoexkursionen. Hade läst att objektivet skulle vara särskilt passande vid

porträttfotografering så de som hoppas på mängder med bilder över t ex mäktiga solnedgångar över risfälten i det

"riktiga" Isaan(var nog inte ens där) får jag nog dessvärre göra besvikna. Det var porträtt jag ville ta så gillar man

porträtt så kommer här en jädra massa.

Ok, nog babblat! Häng med den som vill för nu lämnar tåget Hualamphong Station. Har för mig att det var en torsdag i maj.

Eller kan det vart en fredag?

IMG_6683.jpg

”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister      Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?"

Dela på andra sajter

• Svar 108
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• edvardpop

30

• Avregistrerad clion

12

• BBJ

6

• Naam kaeng

3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hade hittat mitt tåg medans andra fortfarande väntade på sitt.

IMG_6684.jpg

IMG_6698.jpg

Saraburi svarade jag. Hon sade Buriram

IMG_6686.jpg

IMG_6743.jpg

"Får det va något att dricka kanske?"

IMG_6742-1.jpg

IMG_6750.jpg

IMG_6730.jpg

IMG_6759.jpg

IMG_6707.jpg

Moh hoh mak mak! Denna dam som var en av alla de som hoppade på tåget säljandes käk blev riktigt rosenrasande över

någonting, men vad det handlade om har jag faktisk ingen aning om.

IMG_6763.jpg

IMG_6764.jpg

IMG_6766.jpg

”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister      Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?"

Dela på andra sajter

Jag hade hittat mitt tåg medans andra fortfarande väntade på sitt.

Saraburi svarade jag. Hon sade Buriram

"Får det va något att dricka kanske?"

Moh hoh mak mak! Denna dam som var en av alla de som hoppade på tåget säljandes käk blev riktigt rosenrasande över

någonting, men vad det handlade om har jag faktisk ingen aning om.

Inte precis vanligt med så här bra bilder på MPR. :great:

Ändrades av Herr Chang
Tog bort citerade bilder
Dela på andra sajter

Sköna bilder, skulle önska att om man citerar så ta bort bilderna (om det nu inte är en specifik bild man skriver om förståss), tråden blir vansinnigt lång annars.

Dela på andra sajter

Sköna bilder, skulle önska att om man citerar så ta bort bilderna (om det nu inte är en specifik bild man skriver om förståss), tråden blir vansinnigt lång annars.

Sorry! Tänkte inte på de.

mvh

Dela på andra sajter

Toppen Edvard lite anorlunda berättelse med fin fina bilder :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Dags för nästa omgång bilder samtidigt som jag får tacka för den positiva respons som gavs på den föregående :)

Tänkte även tillägga, även om det kanske inte behövs, att vissa av bildtexterna inte är sanningsenliga utan bör tas med en

stor nypa salt...

Saraburi Station. Sätter mig ner på perongen och passar på att ta en bild på sällskapet i stolsraden framför.

Förvarar sedan den enda medtagna väskan på stationen tills jag bestämt mig för om jag ska sova över eller fortsätta vidare samma dag.

IMG_6778.jpg

Jag är sugen på mango, så även dessa damer.

IMG_6786-1.jpg

IMG_6784.jpg

IMG_6788.jpg

"Vad säger du? Kan man få tag på ett rum för en 2-300 baht här i närheten kanske?"

IMG_6790.jpg

IMG_67912.jpg

IMG_6797.jpg

Utanför 7-Eleven.

IMG_6802-1-1.jpg

"Kolla brorsan! En vandrande ATM-maskin!"

IMG_6805-1.jpg

IMG_6811-1.jpg

IMG_6812.jpg

"Ja, jöskotapetter! Jag tror minsann farangen snackar nästan lika bra thai som din gubbe men

han är ju ändå född här ilandet...Jo, jag vet väl att han inte är nykter speciellt ofta men i alla fall..."

IMG_6815.jpg

IMG_6818.jpg

IMG_6824.jpg

Ja, det är flickorna i Saraburi, susilull och susilo. :dance:

IMG_6829.jpg

Bokar ett rum på ett hotell nära tågstationen då jag bestämt mig för att dra vidare till Korat först följande morgon.

Sjunker därefter ner i en av sofforna i foajen en stund och observerar då några tacksamma motiv att fotografera.

IMG_6833.jpg

IMG_6832.jpg

IMG_68382.jpg

IMG_68422.jpg

IMG_6844-1.jpg

IMG_6847-1.jpg

Stannar till för att äta på väg tillbaks till tågstationen för att hämta väskan. Är dock osäker på vad jag kan ha ätit.

IMG_6856.jpg

IMG_6864.jpg

Dela på andra sajter

Måste berömma dig för bilderna.. :great: Har du gått någon fotokurs eller är du självlärd som de andra fotoproffsen här?

Dela på andra sajter

Måste berömma dig för bilderna.. :great: Har du gått någon fotokurs eller är du självlärd som de andra fotoproffsen här?

Tack! Tja, tar man många bilder så ökar väl chansen att en del av dem blir bra :wink: Sedan var ju också den kamera som

inhandlades inför Isaanresan helt ok. Jag har inte gått någon fotokurs men läst lite böcker om fotografi samt tittat

mycket på bilder inte minst de som fotoproffsen här på forumet lägger in.

Dela på andra sajter

Tack! Tja, tar man många bilder så ökar väl chansen att en del av dem blir bra :wink: Sedan var ju också den kamera som

inhandlades inför Isaanresan helt ok. Jag har inte gått någon fotokurs men läst lite böcker om fotografi samt tittat

mycket på bilder inte minst de som fotoproffsen här på forumet lägger in.

Det är ju sant att med många bilder ökar chansen att några blir bra.

Men det är ju också frågan om att välja ut de bilder som blev bra!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Så tittar man in i den här tråden för första gången och eftersom jag slösade iväg alla mina dagskarman i Mr Chawengs bildtråd så får jag väl skriva en hyllning istället.

Bra gjort Edvard. ser fram emot fortsättningen. :great:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Fina bilder. Såg att de var tagna med en Canon EOS 40D. Vet inte vad det är för kamera, men man förstår att det är en systemkamera. Framförallt när man ser fokus på ett objekt eller ansikte, och övriga bilden i oskärpa. Ser fint ut. Tycker inte man får riktigt lika fina bilder med en vanlig pocketkamera.

Tack igen för alla bilder det uppskattas verkligen!

Dela på andra sajter

Tackar och bockar för intressanta bilder! Du har lyckats ta sådana bilder som vi andra inte vågar ta. Stort underhållningsvärde!

Det känns väldigt levande och äkta.

Dela på andra sajter

Nästa morgon går färden vidare med North Eastern Line. Resan till Korat tar fem timmar istället för enligt tidtabellen beräknade tre men vad

gör väl det då det är full fart hos flera av mina medpassagerare, i alla fall stundtals. Under denna tur togs över 300 bilder, här är några av dem...

IMG_6925.jpg

IMG_6902.jpg

IMG_6982.jpg

Why worry...

IMG_6909-1.jpg

...be happy.

IMG_7041.jpg

Lite tissel och tassel.

IMG_6896.jpg

IMG_6937.jpg

I sätet mitt emot hände inte mycket.

IMG_7057-1.jpg

IMG_7067.jpg

IMG_7074.jpg

Kärlek på tåg?

IMG_7061.jpg

Polis, polis, pot...

IMG_6972.jpg

IMG_6915.jpg

IMG_6952-1-1.jpg

Ron! Ron! Ron!

IMG_7019.jpg

IMG_6946-Kopia.jpg

Mat! Mat! Mat!

IMG_7102-1.jpg

Aroy may?

IMG_6979.jpg

Nä, man kanske borde ha lite koll på vad som händer utanför tåget också. Undrar vad den här stationen heter...

IMG_7170-1.jpg

IMG_6973.jpg

Tuffa grabbar läser serier...

IMG_7011.jpg

...så även barn förstås...

IMG_7099.jpg

...och en del fantiserar ihop sina egna historier...

IMG_7121.jpg

...där denna figur kan tänkas ha huvudrollen.

IMG_7123.jpg

Eller vad säger du, mannen?

IMG_7209-1.jpg

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...