Jump to content
IGNORERAD

Får man skoja om thaidamers bristande L och R?


Herr Chang

Hur hänsynsfulla ska vi vara?  

116 röster

  1. 1. Får man skoja om thaidamers bristande L och R på detta forum?

    • Ja.
      78
    • Nja, det beror på omständigheterna.
      35
    • Nej.
      2
    • Vet ej.
      1
    • Annat svar, utvecklar i eget inlägg.
      0


Recommended Posts

Självklart får man det.

Driver ständigt med bruden när hon vrålar saker som "Lemember Jonny, Lemember!"

Hon garvar ju åt mig när jag säger åt hennes thailändska polare att le "DJIM!" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    5

  • korp

    5

  • Surin P3

    4

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Vi har mycket roligt tillsammans åt diverse uttal, det innefattar när jag skall försöka säga nått på thai och det alltid blir fel. Det är roligt är att hon hör när det blir fel, men det är inte lätt att få det rätt. Jag hör inte när jag säger nått fel, men inser att det blir det eftersom det alltid blir fel :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Lokala dialekter gör fömodligen det hela ändå roligare..Delar av min släkt är masar och där säger man "Håj" istället för hej, jag hade just lärt gumman att hoj det är ett slanguttryck för cykel...när vi skulle åka därifrån frågade hon lite försynt varför man sade "cykel" när man hälsade.först fatta jag ingenting men sedan sade hon "du säger alltid hoja till affären" varför säger du inte cykel om det nu heter det? Logisk...?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I julas när vi var hemma hos min mor för första gången blev det _Go Lul Balbaro

Svårt att hålla sig för skratt då...God Jul Barbro skulle det vara...

Men hon skrattade också ,så det var inga konstigheter...

Men övriga släktingar förstod inte alls vad hon menade...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ja denna tanke har slagit mig med,tittar man på nyheterna i Thailand så anväds R väldigt ofta,men så fort dom ska lägga in ett R i svenskan eller engelskan så Poff så är det borta.

Nesse

Vet inte om det är sant, men jag har hört från en att prata "Bangkokthai" (=många R), som på nyheterna, anser Isaanbor är snobbigt (men de förväntar sig att även osnobbiga faranger säger R.)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är sant, men jag har hört från en att prata "Bangkokthai" (=många R), som på nyheterna, anser Isaanbor är snobbigt (men de förväntar sig att även osnobbiga faranger säger R.)

Hehe ja det säger väl en del :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är sant, men jag har hört från en att prata "Bangkokthai" (=många R), som på nyheterna, anser Isaanbor är snobbigt (men de förväntar sig att även osnobbiga faranger säger R.)

Stämmer inte alls för folk här i Surin med omnejd. Om R var snobbigt, var detta snobbarnas huvudstad. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Stämmer inte alls för folk här i Surin med omnejd. Om R var snobbigt, var detta snobbarnas huvudstad. :)

Jag var lite lat då jag skrev mitt förra inlägg. Inflytandet från grannlandet gör att följande fattades för att det skulle bli komplett:

"- utom för en del områden nära Kambodja." :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kanske har varit på Blues Factory i Pattaya nångång?

Alltid lika knasigt när Lam Morrison vrålar "Lock änn Looolll" i micken... lol.gif

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...