Jump to content
IGNORERAD

Hjälp med Internetleverantör.


gubben4906

Recommended Posts

Hej, jag bor i Svenska Bostäder i Stockholm. Jag har nu fått deras internet indraget i huset. fick i veckan ett erbjudande från 6 stycken leverantörer. Jag vill ha hjälp från Er vilken jag ska välja. Följande leverantörer finns att välja på: jag skriver den hastighet jag har tänkt mig med beloppet jag får betala.

Bahnhof 30/30 Mbit/s, 269 :-/mån

Bredband2 30 Mbit/s 279 :-/mån, 5 månader intro gratis

Blixtvik 30/30 Mbit/s 255 :-/mån, Säkerhet plus 35 :-/mån

Universal 30 Mbit/s 224 :-/mån, första 6 månader 112 :-/månad bjuder på Startavgiften

T3 30/30 Mbit/s 265 :-/mån 4 månader gratis

e-phone 30/30 Mbit/s 269 :-/mån

Ni som känner till dessa kan kanske berätta för mig vilka som är bra bättre eller bäst och vilka som är dåliga, sämre , sämst.

Idag har jag Comhem 10/1 med säkerhetspaket 39 :- plus itavgift 279 :- = 318 :-,

Som sagt vad, berätta för mig vad ni skulle göra.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt val Gubben.

Min första tanke är att rekommendera Bahnhof, men det är ju då bara för att han som startade bolaget,Oscar Schwatz, är en gammal vän.

Mer realistiskt, jämför pris och kvalitet på de olika leverantörerna.

Välj den som du tycker verka bäst för tillfället - men bind inte upp dig på något långtidskontrakt.

Konkurensen är enorm och pris/villkor varierar kraftigt och det kommer alltid bättre erbjudanden inom kort.

Vad du än väljer att göra - Lycka till!!! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar, jag har på mig till 10 oktober att bestämma mig.

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Av de du nämner så skulle nog jag välja Banhof. Men oavsett vilket du väljer så hoppas jag du hoppar av Comhem, ett helt värdelöst företag när det gäller kundservice. :kort: De har absolut inget intresse av att hjälpa kunder. Har försökt få hjälp vid 4-5 tillfällen de 2 år vi haft dem, inte någon av gångerna har de hjälpt oss. De hade åkt ut fortare än kvickt om vi hade haft något alternativ där vi bor.

Mvh

BBJ

:wai:

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har har Bahnhot 100/10 sedan flera år utan några problem.

Ingår IP-telefoni så ska du självklart ha det också. När vi fick välja leverantör så erbjöd Bahnhof IP-telefoni utan någon fast avgift.

Fungerar perfekt. Ringer till Thailand för 0,22 Kr / minut.

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Bahnhof 100/100 och det har fungerat bra utan problem i över ett år nu.

Har även deras IP-telefoni utan fast månadsavgift

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget att jämföra med men har haft T3 i 5 månader utan problem,

de få gånger jag behövt anlita kundtjänst har det funkat snabbt och bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

äcklepäckle!! Här sitter ni och diskuterar hyperhastigheter så sitter jag med ett sunkigt 10/1 abonnemang! Helt värdelöst!

Jag hade nog annars valt Banhof för det känns som att dom kämpar mot de stora och sen att de inte vill lämna ut en massa uppgifter om folk är ju oxå en bonus. Finns kanske fler som inte vill göra det men det är Banhof som har satt sig på min näthinna när det gäller att vara lite rebelliska och det gillar jag! :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

äcklepäckle!! Här sitter ni och diskuterar hyperhastigheter så sitter jag med ett sunkigt 10/1 abonnemang! Helt värdelöst!

Jag hade nog annars valt Banhof för det känns som att dom kämpar mot de stora och sen att de inte vill lämna ut en massa uppgifter om folk är ju oxå en bonus. Finns kanske fler som inte vill göra det men det är Banhof som har satt sig på min näthinna när det gäller att vara lite rebelliska och det gillar jag! :drinks:

Rebelliska har de varit sedan de startade. Kommer ihåg en situation i slutet av 90-talet, när dom lurade både TT och Reuters med en bild av Pol Pot, när han ankom till Sverige - bilden var givetvis gjort i Photoshop, men så välgjord att de lurade de stora drakarna... :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag bor i Svenska Bostäder så får jag rabatt. Här har jag adresserna till de 3 jag hitills tittat på:

Min länk Blixtvik

Min länk Bahnhof

Min länk Universal

Utöver dessa så erbjuder de mig:

Bredband2

T3

ephone

Har också fått erbjudande om TV genom Stadskabeln.

har som sagt på mig till 10 oktober. Måste också säga upp mitt Comhemabonnemang.

Ha det så bra, vi syns kanske nere på Jomtien Beach i vår eller?

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bredband2 går fet bort, var också svenska bostäder kund förut innan vi ombilda.

Hade då ett spanskt företag som drog sig ur den svenska privat marknaden, och släppte alla sina kunder till Bredband2, värsta jag vart med om.

Bytte då till blixtvik 100/100, nöjd med tjänsten, dock är deras kundtjänst hur kass som helst, minst 40min vänta innan man kommer fram om man ringer till dom.

En sak som är rätt okej, är att har dom på autogiro, och de mailar i mitten varje månad och ger en pdf faktura och säger vilket datum pengar kommer dras.

Så min uppsättning ser ut så här:

Internet: Blixtvik

Telefoni: Voipdiscount

TV: Pirat tv

:)

Lycka till med ditt val!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bredband2 går fet bort, var också svenska bostäder kund förut innan vi ombilda.

Hade då ett spanskt företag som drog sig ur den svenska privat marknaden, och släppte alla sina kunder till Bredband2, värsta jag vart med om.

Bytte då till blixtvik 100/100, nöjd med tjänsten, dock är deras kundtjänst hur kass som helst, minst 40min vänta innan man kommer fram om man ringer till dom.

En sak som är rätt okej, är att har dom på autogiro, och de mailar i mitten varje månad och ger en pdf faktura och säger vilket datum pengar kommer dras.

Så min uppsättning ser ut så här:

Internet: Blixtvik

Telefoni: Voipdiscount

TV: Pirat tv:)

Lycka till med ditt val!

Honken,jag är intresserad av din TV-uppkoppling: Pirat TV: Vad är det för bolag eller har du TV gratis genom internet eller Piratpartiet???

gubben

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...