Jump to content
IGNORERAD

Kasikornbank Nahkosowan


Foxen

Recommended Posts

Hej!

Kan någon hjälpa mig att få fram telefonnummer till Kasikornbank i Nahkosowan letar som f-n på deras hemsida och har även provat ringt till deras Hk i bkk men kommer inte fram av nån anledning.. måste ringa och fråga dom om vad deras avgifter är när man skickar pengar från sverige. Hänt flera gånger nu att dom tar tycker jag hutlöst betalt för att vi skickar pengar till denna bank, inga stora pengar, skickade ner 1000kr förra veckan och när dom satt på kontot i banken så var det 3200 bath!!!! omkring 1000 bath i avgifter tycker jag är oförskämt mycket!!! nu vet jag inte vad kursen var vid detta tillfälle men runt 4.10 bör det iaf ha varit,följer kursen som många andra varje vecka.

MVH

M

//M

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan någon hjälpa mig att få fram telefonnummer till Kasikornbank i Nahkosowan letar som f-n på deras hemsida och har även provat ringt till deras Hk i bkk men kommer inte fram av nån anledning.. måste ringa och fråga dom om vad deras avgifter är när man skickar pengar från sverige. Hänt flera gånger nu att dom tar tycker jag hutlöst betalt för att vi skickar pengar till denna bank, inga stora pengar, skickade ner 1000kr förra veckan och när dom satt på kontot i banken så var det 3200 bath!!!! omkring 1000 bath i avgifter tycker jag är oförskämt mycket!!! nu vet jag inte vad kursen var vid detta tillfälle men runt 4.10 bör det iaf ha varit,följer kursen som många andra varje vecka.

MVH

M

Jag har samma problem med Kasikorn Rayong

Samma avgift

En sak jag konstaterat är att alla internationella överföringar från Sverige går till Kasikorn HK i Bangkok och sedan skickas dom mellan sina "fristående" banker och båda "överföringarna" kostar en avgift som dels är i proportion till överföringen men som även har en miniminivå som är ohållbart hög

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan någon hjälpa mig att få fram telefonnummer till Kasikornbank i Nahkosowan letar som f-n på deras hemsida och har även provat ringt till deras Hk i bkk men kommer inte fram av nån anledning.. måste ringa och fråga dom om vad deras avgifter är när man skickar pengar från sverige. Hänt flera gånger nu att dom tar tycker jag hutlöst betalt för att vi skickar pengar till denna bank, inga stora pengar, skickade ner 1000kr förra veckan och när dom satt på kontot i banken så var det 3200 bath!!!! omkring 1000 bath i avgifter tycker jag är oförskämt mycket!!! nu vet jag inte vad kursen var vid detta tillfälle men runt 4.10 bör det iaf ha varit,följer kursen som många andra varje vecka.

MVH

M

Address: 277/27 Sawanwithee Rd. Paknampho Muang Nakhon Sawan 60000

Tel: 0 5622 1521-2 0 5622 1551 , 0 56221580, 0 5631 1500-5

Fax: 22-1581

Vilken kolumn ska man titta i för att få rätt dags kurs?

BANK NOTES,

TRAVELLERS' CHEQUES

EXPORT SIGHT BILL,

TELEX TRANSFER,

TT&DRAFT T/CHEQUES

BANK NOTES

MVH. Plätt om det är till hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har samma problem med Kasikorn Rayong

Samma avgift

En sak jag konstaterat är att alla internationella överföringar från Sverige går till Kasikorn HK i Bangkok och sedan skickas dom mellan sina "fristående" banker och båda "överföringarna" kostar en avgift som dels är i proportion till överföringen men som även har en miniminivå som är ohållbart hög

kolla att eran bank i swe sammarbetar med Kasikorn

annars så tar någon bank transfer-avg. innom TH

och låt motagaren betala SIN avg.

forsta motagande bank i TH tar 0,25% i avgift (min200-max500Bth)

ola i Long

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan någon hjälpa mig att få fram telefonnummer till Kasikornbank i Nahkosowan letar som f-n på deras hemsida och har även provat ringt till deras Hk i bkk men kommer inte fram av nån anledning.. måste ringa och fråga dom om vad deras avgifter är när man skickar pengar från sverige. Hänt flera gånger nu att dom tar tycker jag hutlöst betalt för att vi skickar pengar till denna bank, inga stora pengar, skickade ner 1000kr förra veckan och när dom satt på kontot i banken så var det 3200 bath!!!! omkring 1000 bath i avgifter tycker jag är oförskämt mycket!!! nu vet jag inte vad kursen var vid detta tillfälle men runt 4.10 bör det iaf ha varit,följer kursen som många andra varje vecka.

MVH

M

Address: 60-64 Srithep 2 Rd. Ta Khli Takhli Nakhon Sawan 60140. Tel: 0 5626 1520-1, ... Address: 277/27 Sawanwithee Rd. Paknampho Muang Nakhon Sawan 60000 ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för all info..ska försöka reda ut med kasikorn vilka avgifter dom plockar av oss även kolla med swedbank här i sverige om dom har något samarbete. kanske man får rekommendera mottagarna i thailland att byta bank! Om nu inte alla banker i Los kör med samma system.Verkar fan inte klokt att kasikorn kan ta avgifter minst två gånger när dom transfererar pengar mellan sina kontor!!

Tack igen.

MVH

//Micke

//M

Link to comment
Dela på andra sajter

det är en avgift mellan OLIKA banker (tex.bangkokbank till kasikorn) inte innom samma bank
Tjejens syrra jobbar på Kasikorn Rayong och hon sa att det även kostar avgift mellan olika Kasikorn-banken för dom är som små egna företag/banker Bara att ta ut pengar på en bankbok i "fel" stad är svårt eftersom dom tydligen är väldigt löst sammansatta inom bankens olika delar <BR><BR>

<P><FONT color=#269b11><EM><STRONG>Transfer fee<BR></STRONG><STRONG>Instant Type</STRONG></EM></FONT></P>

<P><EM>KASIKORNBANK A fee will be charged at THB120 per transaction <BR>Recipient’s bank A fee will be charged from the recipient.<BR> - In case that recipient’s account is an account of any branches in Bangkok Metropolitan Region, the bank will charge THB 100 per transaction.<BR> - In case that recipient’s account is an account of any up-country branches, the bank will charge THB 100 per transaction and THB10 for each THB10,000 (but not more than THB 750 per transaction)</EM></P>

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...