Jump to content
IGNORERAD

ut intervju


Jonny78

Recommended Posts

ska på intervju den 17e september på mig vad ska man tänka på är min första intervju där min sambo har varit där 2gg förut men hon tänker thai logik :) när man frågar vad dom fråga henne dvs jag minns inte lol

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska väl räcka med att du är ärlig.

Exakt börjar man ljuga och hitta på saker kommer dom på en ganska så snart.

Vi hade tur som fick samma handläggare till både förlängning av besöksvisa och ut.

Intervjun tog mindre än 10min så var allt klart

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt börjar man ljuga och hitta på saker kommer dom på en ganska så snart.

Vi hade tur som fick samma handläggare till både förlängning av besöksvisa och ut.

Intervjun tog mindre än 10min så var allt klart

Varför har du alltid tur eller vet bäst och det jämt går bra för dig?

Men min erfarenhet är ett bra minne och lite vita lögner så rullar man igenom utan problem

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Det ska väl räcka med att du är ärlig.

Håller med !!

Om ni har den gemenskapen som krävs för uppehållstillstånd i sverige så finns det väl ingen ide att ljuga??

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Håller med !!

Om ni har den gemenskapen som krävs för uppehållstillstånd i sverige så finns det väl ingen ide att ljuga??

/mvh

ser nu att min svar kan ses som ettmoraliskt ställningstagande, men det är nog mer praktiskt betingat.

Var ärlig!!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska ha en god kännedom om varandra, ha ett gemensamt språk och bott tillsammans såpass länge att man räknas som ett par. Dessutom får det inte finnas någon illegal vistelse eller allvarlig kriminalitet mot närstående och familj.

Så säger praxisen utformad av Migrationsverkets rättschef.

Det är en fördel om mannen vet vad kvinnan svarat på sin intervju så svaren inte skiljer sig åt på viktiga punkter. Mannen och kvinnan bör även ha ett gemensamt språk så de kan prata med varandra när de ska bo tillsammans i Sverige. De bör även ha bott tillsammans i Sverige eller Thailand minst 2 -3 månader så myndigheterna tycker att de kan räknas som ett par.

Sedan gillar inte myndigheterna längre illegal vistelse eller misshandel av närstående.

Dagens handläggare och beslutsfattare är såpass rutinerade att de oftast genomskådar en lögn vid den muntliga intervjun.

Den muntliga intervjun är oftast en komplettering till tidigare intervjuer på grund av att vissa frågor inte besvarats på ett acceptabelt sätt eller att intervjuerna skiljer sig åt på väsentliga punkter.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

tack för alla svar

då har vi varit iväg till mig gick ganska fort där lite frågor på några papper i korridoren och sambon fick svara muntligt till handläggaren på kontoret skulle ta 2-3 tills beslutet var klart vi begärde förtur :):beach::wai::wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

då kom svaret från mig idag vi var där den 17e sept på intervju dom var snabba i vårat ärende :great: och min sambo blev tok glad när hon fatta vad det står i brevet hon fick PUT så nu ska det ringas till halva Thailand :blahblah22:

:dance::dance::drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...