Jump to content
IGNORERAD

Om inte iPhone


Keithan

Recommended Posts

I tråden "iPhone sucks" skrivs det en del om andra telefoner av samma klass.

Jag är applefåne och har alla (nästan) i...-produkter.

Nu verkar det ju som om Iphone 4 är lite av en flopp.

En del grejer vekar ju inte fungera så bra.

Så då tänkte ja, att man under tiden Apple får till det, kunde testa det där andra ni snackar om.

Android eller vad det var.

Nu vill jag ha lite tips om vad jag ska köpa för en telefon för att testa "utmaningen till iPhone". :-)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • korp

    4

  • Keithan

    4

  • Herr Chang

    3

  • Tallviking

    3

Mest aktiva i denna tråd

I tråden "iPhone sucks" skrivs det en del om andra telefoner av samma klass.

Jag är applefåne och har alla (nästan) i...-produkter.

Nu verkar det ju som om Iphone 4 är lite av en flopp.

En del grejer vekar ju inte fungera så bra.

Så då tänkte ja, att man under tiden Apple får till det, kunde testa det där andra ni snackar om.

Android eller vad det var.

Nu vill jag ha lite tips om vad jag ska köpa för en telefon för att testa "utmaningen till iPhone". :-)

Det handlar väl mest om att det finns många bra telefoner idag på marknaden som bygger på olika tekniker/leverantörer men ger snarlika nivåer på funktionalitet

Goda alternativ till Iphone idag är t.ex

- Sony Ericsson Experia X10/mini/pro med Android

- Samsung Galaxy S med Android

- HTC Descire med Android

- HTC HD2 med Windows Mobile

Och det finns naturligtvis fler

Skulle personligen inte satsa på Nokia/Symbian just idagsläget kanske. Android är ju den som lovar mest just nu men allt handlar om tycke och smak

Själv kör jag med HTC HD2 och customiserad Windows 6.5 men det är för att jag är Windows-nörd sedan gammalt

Skulle mycket väl kunna tänka mig en HTC Descire faktiskt

Eftersom jag håller på väldigt mycket med bl.a GPS och navigation kör jag tills vidare Windows i mobilen tills Andoid kommit ikapp i alla fall

Finns mycket att läsa här (Min länk) om man vill veta mer om vad som passar ens egna behov och önskemål

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så då tänkte ja, att man under tiden Apple får till det, kunde testa det där andra ni snackar om.

Android eller vad det var.

Nu vill jag ha lite tips om vad jag ska köpa för en telefon för att testa "utmaningen till iPhone". :-)

Mitt tips får bli att låta bli att prova, har du endast erfarenhet av apple's telefonprodukter så råder jag dig

att hålla dig till dom.

Iphone, en telefon för barn, gamla och kunskapshandikapade.

Skulle du nu mot all förmodan få för dig att inte följa mitt ypperliga råd så är väl en HTC Desire eller en Samsung Galaxy S det självklara valet.

Och som jag nämt förut, alla smartphones är skräp, bara det att Iphone är det mest skruttiga av alla.

Ändrades av peerhan
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt tips får bli att låta bli att prova, har du endast erfarenhet av apple's telefonprodukter så råder jag dig

att hålla dig till dom.

Iphone, en telefon för barn, gamla och kunskapshandikapade.

Skulle du nu mot all förmodan få för dig att inte följa mitt ypperliga råd så är väl en HTC Desire eller en Samsung Galaxy S det självklara valet.

Och som jag nämt förut, alla smartphones är skräp, bara det att Iphone är det mest skruttiga av alla.

Kanske skit bakom spakarna misterx?

Är det så tråkigt på förbjudet namn forumet?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skit bakom spakarna misterx?

Är det så tråkigt på förbjudet namn forumet?

Herr Chang har talat.

Förlåt?

Har kodskriveriet tröttat ut dig.

Annars så kom jag att tänka på N8, nu är det ingen Android men ett alternativ kanske.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skit bakom spakarna misterx?

Är det så tråkigt på förbjudet namn forumet?

Herr Chang har talat.

Haha...det var det jag misstänkte hela tiden att den tomten hade fler konton :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Är iPhone en flopp? Oavsett den egna personliga smaken så kan man väl inte direkt påstå att iPhone är en flopp eller?

Jag är väldigr nöjd med min iPhone själv, bästa telefon jag någonsin haft på alla sätt jag kan tänkas behöva.

Hur många iPhone trådar behöver vi egentligen? hehe :dance1:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många iPhone trådar behöver vi egentligen? hehe :dance1:

Tydligen flera eftersom den väcker så starka känslor :D

Så starka att man blir bombad med minuskarma :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är iPhone en flopp? Oavsett den egna personliga smaken så kan man väl inte direkt påstå att iPhone är en flopp eller?

Jag är väldigr nöjd med min iPhone själv, bästa telefon jag någonsin haft på alla sätt jag kan tänkas behöva.

Hur många iPhone trådar behöver vi egentligen? hehe :dance1:

Ingen av de ovan angivna telefonerna är ju dålig i mina ögon

Handlar mest om vad man har för egna preferenser, erfarenheter, tycke och smak

Att kalla alla för skräp kräver ju att man förklarar varför och vad man isåfall skall välja istället för att det skall kännas som en seriös kommentar

Lyssnar man på "snacket" i media, fackmässor och branchen känns Android och iPhone som dom särklass tyngsta spelarna i framtiden

Och med tanke på hur väl iPhone säljer är det sårt att kala den för en flopp. ALLA leerantörer gör misstag ibland vid release av nya produkter. Även Apple men är man så stor lär dom ganska snabbt åtgärda problemen om dom vill behålla kunderna

Senaste tiden är det ju faktiskt Sony Ericsson Experia X10 som sålt mest i Sverige

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone kan knappast anses som en flopp så länge Apple säljer allt man förmår tillverka och distribuera.

Fråga Nokias avgående direktörer vad dom anser vara en flopp...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar iOS och Andriod, men herregud Nokia måste ju verkligen uppdatera sitt stenålders Symbian, det är ju rena skiten jämfört med de andra (min åsikt).

Det var nog smart av SE att gå över till Andriod.

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag gillar iOS och Andriod, men herregud Nokia måste ju verkligen uppdatera sitt stenålders Symbian, det är ju rena skiten jämfört med de andra (min åsikt).

Det var nog smart av SE att gå över till Andriod.

Smart och smart att gå över. Ja, faktiskt så var det smart.

Men det är ingenting i jämförelse hur urbota DUMT det var att ens försöka göra någonting met/åt symbian.

Det hade varit bättre om SE hade fortsatt med att köra sitt eget krafs.

Link to comment
Dela på andra sajter

I tråden "iPhone sucks" skrivs det en del om andra telefoner av samma klass.

Jag är applefåne och har alla (nästan) i...-produkter.

Nu verkar det ju som om Iphone 4 är lite av en flopp.

En del grejer vekar ju inte fungera så bra.

Så då tänkte ja, att man under tiden Apple får till det, kunde testa det där andra ni snackar om.

Android eller vad det var.

Nu vill jag ha lite tips om vad jag ska köpa för en telefon för att testa "utmaningen till iPhone". :-)

Jag har själv en HTC Desire som jag är riktigt nöjd med!

En bra sida att kolla på är Swedroid där finns mycket bra info. Även forum om olika Android telefoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är iPhone en flopp? Oavsett den egna personliga smaken så kan man väl inte direkt påstå att iPhone är en flopp eller?

Jag är väldigr nöjd med min iPhone själv, bästa telefon jag någonsin haft på alla sätt jag kan tänkas behöva.

Hur många iPhone trådar behöver vi egentligen? hehe :dance1:

Nu skrev jag inte att iPhone är en flopp.

Jag skrev att iPhone 4 verkar vara lite av en flopp.

Jag har redan en iPhone men tänker inte byta till en 4:a förrän dom fått ordning på allt.

iPhone är den bästa kompis jag någonsin haft. Vi har mycket kul tillsammans.

Men det hindrar väl inte att man testar "motståndarna", eller ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skrev jag inte att iPhone är en flopp.

Jag skrev att iPhone 4 verkar vara lite av en flopp.

Jag har redan en iPhone men tänker inte byta till en 4:a förrän dom fått ordning på allt.

iPhone är den bästa kompis jag någonsin haft. Vi har mycket kul tillsammans.

Men det hindrar väl inte att man testar "motståndarna", eller ?

Enligt rykten ska det komma en iPhone5 nästa år så det kanske är en bra idé att vänta tills den kommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt rykten ska det komma en iPhone5 nästa år så det kanske är en bra idé att vänta tills den kommer.

Tack Lappen :clapping:

Kanoners :drinks:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

En bra regel är att inte köpa något som precis kommit ut bara för att "vara först" utan vänta lite och se om det finns en massa allvarliga barnsjukdomar på produkten och dom isåfall fixats innan man köper

Gäller alla produkter. Inte bara telefoner

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt rykten ska det komma en iPhone5 nästa år så det kanske är en bra idé att vänta tills den kommer.

Vafalls!!! En fanboy som inte försvarar Iphone 4 med näbbar och klor.. :diablo: Nu börjar jag bli orolig över min beställning.. :supe:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vafalls!!! En fanboy som inte försvarar Iphone 4 med näbbar och klor.. :diablo: Nu börjar jag bli orolig över min beställning.. :supe:

Det finns alltid utrymme för förbättringar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.mobil.se/articles/Huawei-Ideos-Forsta-intrycket-1.370399.html

Den här luren är jag nyfiken på. De andra telefonerna som nämnts kostar ju ändå uppåt 5 tusen kr.

mvh Lelle

Android kommer med all säkerhet bli det största OS:et inom en snar framtid inom samrtphones. Mycket smart av Huawei att kunna erbjuda en sån billig telefon med 2.2 Froyo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Android kommer med all säkerhet bli det största OS:et inom en snar framtid inom samrtphones. Mycket smart av Huawei att kunna erbjuda en sån billig telefon med 2.2 Froyo.

Andriod är väl redan störst? Men det är inte så konstigt när det finns i flera tillverkares telefoner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...