Jump to content
IGNORERAD

Galen pappa eller en skitstövel?


Guest HansG

Recommended Posts

Kär och galen pappa eller en skitstövel?

Bästa vänner!

Ni som har följt tråden “En kär och galen pappa vet ju lite om mitt nuvarande kärleks liv. Men nu följer bakgrunden till denna och då förstår ni trådens rubrik.

Undertecknad var gift i 35 år med en kvinna från Finland vi fick två flickor som nu är vuxna. För 10 år sedan blev hon sjuk i en neurologisk sjukdom som gjorde att hon inte kunde fortsätta sitt arbete utan fick förtidspension. Det var omtumlande för familjen. Kort tid därefter fick jag en hjärtinfarkt och jag fick också förtidspension.

Mitt ex sjukdom gjorde att hon kände sig bättre i värme så vartannat år så åkte hon till Teneriffa och Los Cristianos till ett Rehabcenter en månad. Men jag kom ner så hon kunde stanna och gå på behandling Poliklinisk behandling under 5 månader ytterligare.

För 3 år sedan åkte hon ner som vanligt för att jag skulle komma efter. För att göra en lång historia kort så uppdagades det att hon varit otrogen under denna tid. Det kom också fram att dom planerat att fortsätta att träffas i Sverige när dom kom hem Men dumt nog valde jag att stanna kvar.

Mitt ex berättade att mannen i fråga var mannen i hennes liv hon älskade honom och hade väckt henne som kvinna!

Jag har verkligen försökt under dom år som gått att glömma och förlåta men exet hat inte bjudit till eller visat någon ånger. Hon tycker att det är inget att bry sig om. Troligtvis har mannen dumpat henne.

För 1 år sedan bestämde jag mig för att bryta upp och ta ut skilsmässa, mitt ex tyckte då att jag var en skitstövel som lämnade en handikappad kvinna.

Så vad tycker Ni?

Hälsningar

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

:wai: Hej HansG!

Jag har följt din tidigare tråd och även dotterns. Som du beskriver det

agerar du klockrent, Du har min 100 % support!  :great:

Önskar dig än en gång lycka till med ditt "nya" liv i LOS!  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är häftigt att du släpper taget och drar till Thailand för nya äventyr. Se nu till att du blir kapten över ditt eget liv och bry dig inte så mycket om vad andra tycker, brukar bli bäst så.

Ha en trevlig resa

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Hans, varför har du väntat i 60 år??

Go for it - du kommer inte ångra dig.

Lycka till  :yes:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej HansG,

Handikappade vill gärna bli behandlade som alla andra i den mån det är möjligt, och det är ju helt OK. Men då får dom också finna sig i att bli det även när det inte är gynnsamt för dom...

Lycka till i Thailand!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som hon raggar får hon ligga, kör på!!!

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Man saknar inte kossan förrän båset är tomt (självförvållat) och nu ser kossan framåt och hittar livet och lyckan i Thailand. Helt rätt  :great:

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bästa vänner!

Ett stort tack för ert stöd på denna tråd det värmde!

Hälsningar

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ditt liv! Glöm aldrig det.

Handikapp var ju inget problem när hon hade en annan så låt henne stå sitt kast.

Lycka till!  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle gjort samma sak som du  :wai:

Men som du vet är det oftast svårt att sätta sig in situationer utan att uppleva dom själv.

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Jag skall inte vara övertydlig, men var hon otrogen så kan du sätta på en get om du vill. Men nu skall jag inte vara ÖVERTYDLIG, SÄTT INTE PÅ EN GET. Har du hittat en kvinna i Thailand så håll dig till henne. Har du tur så är det en av 8/10 som är en pärla. Hoppas att du har fått en vinstlott.

Mvh

Bengt /Nissehult_12

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...