Jump to content
IGNORERAD

Levnadsintyg


carpenter

Recommended Posts

Var brukar ni gå när ni vill få det påskrivet. Själv tänker jag gå till ampor, eller den lokala polisen. Vet ej om det fungerar finns ju bara engelsk text.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var brukar ni gå när ni vill få det påskrivet. Själv tänker jag gå till ampor, eller den lokala polisen. Vet ej om det fungerar finns ju bara engelsk text.

Jag går till svenska konsulatet i Pattis.

Jag vet inte var du bor, men närmaste Imm.off. bör också fungera.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Var brukar ni gå när ni vill få det påskrivet. Själv tänker jag gå till ampor, eller den lokala polisen. Vet ej om det fungerar finns ju bara engelsk text.

Hej Carpenter Jo det funkar bra med den lokala polisstationen.

Har själv fått min påskrift och stämpel hos polisen

de senaste två åren. Gratis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett papper du som pensionär måste underteckna och få bevittnat en gång varje år att du fortfarande sparkar och går annars stoppas din pensions utbetalning

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett papper du som pensionär måste underteckna och få bevittnat en gång varje år att du fortfarande sparkar och går annars stoppas din pensions utbetalning

Gäller endast utskriva väl?

Annars skulle det vara trångt på snuthäcken... :giggle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta den okunnige...

Vad är levnads intyg?

Om jag inte har fel så behöver de utlandsboende pensionisterna detta intyg för att få ut sin pension från Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som ett intyg på att du lever så att du inte har trillat av pinn :suicide:

Från en ännu okunnigare :whistle:

Ett sånt intyg är det bäst du skaffar till i slutet av Oktober :crazy::friends:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte har fel så behöver de utlandsboende pensionisterna detta intyg för att få ut sin pension från Sverige.

Jo så är det. Tror att detta skedde efter Janne Josefson gjorde ett program om folk som tillhörde det forna Jugoslavien som varit döda sen ett flertal år tillbaka, o släktingar kvitterade ut pensionen.

Men nu skall jag till emigration nästa vecka tänkte att då få det på skrivet, funkar detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklast är väl att skicka frugan till läkarn dom kan ju skriva ut friskintyg utan undersökning så veta att man lever bör väl inte vara någon konst. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...