Jump to content
IGNORERAD

Boende faranger trissar upp priserna


Up2You

Recommended Posts

Lite intressant o se från flertalet faranger som äger lägenheter/Guesthouse osv till uthyrning i Thailand gnäller om hur turistfarangerna trissar upp priserna... Det är ju just DOM som gör det :diablo: Nu om man kollar priser på boende så ska dom ha runt 1500bath/natten för ett halvkasst och enkelt rum som för ettpar år sen man kunde hyra för 7-900bath/natten medans du kan gå till en thaiare som har finare rum och kan bo där för 12-15.000 Bath/mån = 4-500 bath/natten. Man undrar ju hur dom farangerna tänker då? Kommer inte sätt min fot i ett sådan lägenhet/guesthouse och unna dom detta medans jag kan bo betydligt billigare och finare hos en thaiare.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    9

  • Baa

    7

  • Herr Chang

    5

  • SVEN 55

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Lite intressant o se från flertalet faranger som äger lägenheter/Guesthouse osv till uthyrning i Thailand gnäller om hur turistfarangerna trissar upp priserna... Det är ju just DOM som gör det :diablo: Nu om man kollar priser på boende så ska dom ha runt 1500bath/natten för ett halvkasst och enkelt rum som för ettpar år sen man kunde hyra för 7-900bath/natten medans du kan gå till en thaiare som har finare rum och kan bo där för 12-15.000 Bath/mån = 4-500 bath/natten. Man undrar ju hur dom farangerna tänker då? Kommer inte sätt min fot i ett sådan lägenhet/guesthouse och unna dom detta medans jag kan bo betydligt billigare och finare hos en thaiare.

Annoncerna för uthyrning av rum som slumpmässigt uppträder i ditt inlägg stör inte såååå mycket.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant o se från flertalet faranger som äger lägenheter/Guesthouse osv till uthyrning i Thailand gnäller om hur turistfarangerna trissar upp priserna... Det är ju just DOM som gör det :diablo: Nu om man kollar priser på boende så ska dom ha runt 1500bath/natten för ett halvkasst och enkelt rum som för ettpar år sen man kunde hyra för 7-900bath/natten medans du kan gå till en thaiare som har finare rum och kan bo där för 12-15.000 Bath/mån = 4-500 bath/natten. Man undrar ju hur dom farangerna tänker då? Kommer inte sätt min fot i ett sådan lägenhet/guesthouse och unna dom detta medans jag kan bo betydligt billigare och finare hos en thaiare.

Kanske stämmer på vissa platser, men min personliga erfarenhet från de platser jag själv reser till är exakt omvänd.

Så gott som alltid bättre pris, standard och service när man hyr av Farangen.

Farangern vill att hans investering ska bibehållas, och reparerar därför ofta och gärna vid behov. Det gör inte Thai.

I dåliga ekonomiska tider, då sänker Farangen priset och Thai höjer priset.

Men då snackar jag om riktiga bostäder, inte guesthouse så klart. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kanske stämmer på vissa platser, men min personliga erfarenhet från de platser jag själv reser till är exakt omvänd.

Så gott som alltid bättre pris, standard och service när man hyr av Farangen.

Farangern vill att hans investering ska bibehållas, och reparerar därför ofta och gärna vid behov. Det gör inte Thai.

I dåliga ekonomiska tider, då sänker Farangen priset och Thai höjer priset.

Men då snackar jag om riktiga bostäder, inte guesthouse så klart. :wai:

Hej

Min erfarenhet är att allt som falanger är inblandade i är dyrare än vad det är om en Thai sköter verksamheten.

så det gäller inte bara boende utan mat, dryck, mopeder, bilar, fastigheter, transporter, fisketurer, dykning m.m

Och det verkar som om en del känner sig tryggare och är beredda att betala extra för samma vara eller tjänst bara det är en utlänning inblandad.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant o se från flertalet faranger som äger lägenheter/Guesthouse osv till uthyrning i Thailand gnäller om hur turistfarangerna trissar upp priserna... Det är ju just DOM som gör det :diablo: Nu om man kollar priser på boende så ska dom ha runt 1500bath/natten för ett halvkasst och enkelt rum som för ettpar år sen man kunde hyra för 7-900bath/natten medans du kan gå till en thaiare som har finare rum och kan bo där för 12-15.000 Bath/mån = 4-500 bath/natten. Man undrar ju hur dom farangerna tänker då? Kommer inte sätt min fot i ett sådan lägenhet/guesthouse och unna dom detta medans jag kan bo betydligt billigare och finare hos en thaiare.

Du verkar inte hålla till i Pattaya/Jomtien förstår jag.

Längst ner på sidan så har Maitan ett erbjudande om rum för 450 bath/natt.

I Pattaya känner jag till ett par svenskägda ställen i samma prisklass.

Fritz...

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant o se från flertalet faranger som äger lägenheter/Guesthouse osv till uthyrning i Thailand gnäller om hur turistfarangerna trissar upp priserna... Det är ju just DOM som gör det :diablo: Nu om man kollar priser på boende så ska dom ha runt 1500bath/natten för ett halvkasst och enkelt rum som för ettpar år sen man kunde hyra för 7-900bath/natten medans du kan gå till en thaiare som har finare rum och kan bo där för 12-15.000 Bath/mån = 4-500 bath/natten. Man undrar ju hur dom farangerna tänker då? Kommer inte sätt min fot i ett sådan lägenhet/guesthouse och unna dom detta medans jag kan bo betydligt billigare och finare hos en thaiare.

Man undrar spontant från vilket område du får dina priser, för 1500 baht får man ett bra hotellrum i Thailand på de flesta orter och betalar man 1500 för ett guesthouserum måste man vara riktigt desperat eller allting annat fullbokat.

Jag betala 226 baht per dygn för en 4 år gammal 30 kvadratmeters lägenhet i Bangkok med AC, pool och allt annat man kan behöva.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

I en plats som Pattaya med omnejd, där det finns... ja, jag vet inte exakt, men tiotusentals rum att hyra.

Lär det väl också finnas rum i alla de klasser och alla modeller.

Att generalisera här är inte helt enkelt :)

Här i Surin däremot, kan jag ganska snabbt bara ur minnet rabbla upp de flesta hotellen, rummen, gästhusen och ge ganska korrekta priser och dessutom recensera lite snabbt.

Men för någon att göra det för Pattaya är (nog) helt omöjligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite intressant o se från flertalet faranger som äger lägenheter/Guesthouse osv till uthyrning i Thailand gnäller om hur turistfarangerna trissar upp priserna... Det är ju just DOM som gör det :diablo: Nu om man kollar priser på boende så ska dom ha runt 1500bath/natten för ett halvkasst och enkelt rum som för ettpar år sen man kunde hyra för 7-900bath/natten medans du kan gå till en thaiare som har finare rum och kan bo där för 12-15.000 Bath/mån = 4-500 bath/natten. Man undrar ju hur dom farangerna tänker då? Kommer inte sätt min fot i ett sådan lägenhet/guesthouse och unna dom detta medans jag kan bo betydligt billigare och finare hos en thaiare.

Kan hålla med dig sådär, men blir lite fundersam om du menar alla faranger över lag. Då vill jag berätta för dig min vän, vi hyr detta

ställe vi har betalar en ganska hög hyra Thai som äger sina ställen har ej dessa kostnader. Vad som gäller mig å Pen har vi haft samma pris i fyra år å det tänker vi fortsätta med, om inte hyran ökar för mycket. T.ex nu kör vi 450bht/natt för litet rum..

En farang som driver i bolagsform som vill ha full kontroll, måste göra balansräkning varje år, betala skatt försäkringar på personer som bara finns på ett papper. En Thai har ingen balansräkning att göra, utan går till skattekontoret beklagar sig en liten tår kanske så får han en skatt som är låg. En farang å thai jobbar ej på samma premiser.

Mina stora rum ligger på 700 - 800bht/natt beroende om det är hög - låg säsong, lilla 500 - 600bht/natt + rabatter, nu som ja sa innan tar vi 450bht/natt för det lilla.

Du kan ju gå in på min hemsida så ser du, men att farang trissar upp priserna vill ja kalla för skit prat.

Mvh Maitan. :diablo: Skulle vilja ge dig minus karma, har gjort det en gång mådde så dåligt och det vill ja ej uppleva en gång till. :wai:

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Man undrar spontant från vilket område du får dina priser, för 1500 baht får man ett bra hotellrum i Thailand på de flesta orter och betalar man 1500 för ett guesthouserum måste man vara riktigt desperat eller allting annat fullbokat.

Jag betala 226 baht per dygn för en 4 år gammal 30 kvadratmeters lägenhet i Bangkok med AC, pool och allt annat man kan behöva.

Förmodligen i HuaHin.där VET dom att de flesta i alla fall tycker 1500bath är billigt, förra året va dom ju på västkusten... :rotfl::rotfl:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste citera mitt inlägg. Nu drar jag inte alla faranger över en kant!!.Och området jag talar om är Phuket som kanske är det dyraste stället i Thailand,men 1500bath/natt tycker jag är extremt dyrt för ett enkelt guesthouse. Men reagerad så när jag såg prisökningarna som vissa faranger har gjort bara i år. Blir så förvånad att dom fortfarande lever på sin verksamhet. Dessa prisskillnader är ochså stora när det gäller mat,dryck,moped osv mellan farangerna som har sina verksamhet bara en stenkast ifrån varandra.

Ett ex. Farang 1. Guesthouse,ca 10 rum, enklaste rummet 1500bath,många drinkar långt över 200 bath osv

Farang 2. Liknande guesthouse i samma standard och ca 10 rum. 700 bath. drinkar max 160 bath

och dessa har sina ställen ett stenkast ifrån varandra,så då undrar jag varför den ena kör med så höga priser medans den andra ligger på ganska normala priser. Vad tänker då inte en thaiare när han ser vilka priser den dyra farangen tar? Jo,han ska självklart ochså höja sina priser. Och med detta menar jag att "vissa" faranger trissar upp priserna.

Maitan: Jag har allt varit på din hemsida och tycker du verkar ha ett kanonställe med bra priser,så ta inte detta så personligt :friends: Hoppas jag är välkommen till dig för att sänka några bägare till vintern :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste citera mitt inlägg. Nu drar jag inte alla faranger över en kant!!.Och området jag talar om är Phuket som kanske är det dyraste stället i Thailand,men 1500bath/natt tycker jag är extremt dyrt för ett enkelt guesthouse. Men reagerad så när jag såg prisökningarna som vissa faranger har gjort bara i år. Blir så förvånad att dom fortfarande lever på sin verksamhet. Dessa prisskillnader är ochså stora när det gäller mat,dryck,moped osv mellan farangerna som har sina verksamhet bara en stenkast ifrån varandra.

Ett ex. Farang 1. Guesthouse,ca 10 rum, enklaste rummet 1500bath,många drinkar långt över 200 bath osv

Farang 2. Liknande guesthouse i samma standard och ca 10 rum. 700 bath. drinkar max 160 bath

och dessa har sina ställen ett stenkast ifrån varandra,så då undrar jag varför den ena kör med så höga priser medans den andra ligger på ganska normala priser. Vad tänker då inte en thaiare när han ser vilka priser den dyra farangen tar? Jo,han ska självklart ochså höja sina priser. Och med detta menar jag att "vissa" faranger trissar upp priserna.

Maitan: Jag har allt varit på din hemsida och tycker du verkar ha ett kanonställe med bra priser,så ta inte detta så personligt :friends: Hoppas jag är välkommen till dig för att sänka några bägare till vintern :drinks:

Up2You klart du är välkommen till oss här i Jomtien, dricka en sommarlätt innehåller ca: 9 cl sprit (ca= häls upp på frihand) 160bht

+ några bäggare med. Så kan vi sitta lungt å stilla å prata om detta, och annat trevlikt.

Mvh Maitan. :friends:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Up2You klart du är välkommen till oss här i Jomtien, dricka en sommarlätt innehåller ca: 9 cl sprit (ca= häls upp på frihand) 160bht

+ några bäggare med. Så kan vi sitta lungt å stilla å prata om detta, och annat trevlikt.

Mvh Maitan. :friends:

Jag tackar för vänligheten :drinks: kommer gärna förbi och tar några maitan groggar :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste citera mitt inlägg. Nu drar jag inte alla faranger över en kant!!.Och området jag talar om är Phuket som kanske är det dyraste stället i Thailand,men 1500bath/natt tycker jag är extremt dyrt för ett enkelt guesthouse. Men reagerad så när jag såg prisökningarna som vissa faranger har gjort bara i år. Blir så förvånad att dom fortfarande lever på sin verksamhet. Dessa prisskillnader är ochså stora när det gäller mat,dryck,moped osv mellan farangerna som har sina verksamhet bara en stenkast ifrån varandra.

Ett ex. Farang 1. Guesthouse,ca 10 rum, enklaste rummet 1500bath,många drinkar långt över 200 bath osv

Farang 2. Liknande guesthouse i samma standard och ca 10 rum. 700 bath. drinkar max 160 bath

och dessa har sina ställen ett stenkast ifrån varandra,så då undrar jag varför den ena kör med så höga priser medans den andra ligger på ganska normala priser. Vad tänker då inte en thaiare när han ser vilka priser den dyra farangen tar? Jo,han ska självklart ochså höja sina priser. Och med detta menar jag att "vissa" faranger trissar upp priserna.

Maitan: Jag har allt varit på din hemsida och tycker du verkar ha ett kanonställe med bra priser,så ta inte detta så personligt :friends: Hoppas jag är välkommen till dig för att sänka några bägare till vintern :drinks:

Jag vet ställen för 250b om man inte så kräsen:) i phuket ;)

Ändrades av cimit

THE ONE AND ONLY!

Link to comment
Dela på andra sajter

Up2You klart du är välkommen till oss här i Jomtien, dricka en sommarlätt innehåller ca: 9 cl sprit (ca= häls upp på frihand) 160bht

+ några bäggare med. Så kan vi sitta lungt å stilla å prata om detta, och annat trevlikt.

Mvh Maitan. :friends:

Maitan är onekligen generös med spriten i sommarlätta, vilket gör besök ganska lockande...

Problemet är att man inte minns vad de kostade ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Maitan är onekligen generös med spriten i sommarlätta, vilket gör besök ganska lockande...

Problemet är att man inte minns vad de kostade ;)

Herr Chang har talat.

Nu besöker jag inte Maitan speciellt ofta, men det var som om jag skrivit det själv.

En trevlig herre är det iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha,,,Ja,jag får göra ett besök hos Maitan till vintern..det blir ochså mitt första besök i Jomtien och Pattaya :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Hahaha,,,Ja,jag får göra ett besök hos Maitan till vintern..det blir ochså mitt första besök i Jomtien och Pattaya :dance1:

Då kan jag lova dig att du inte sätter din fot i Phuket igen efter en resa till Jomtien/Pattaya som har ALLT man kan önska sig, Phuket är som Kanarieholmarna dyrt å dyrt å åter igen dyrt

:drinks::dance1::wai:

Ändrades av Forden34
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Min erfarenhet är att allt som falanger är inblandade i är dyrare än vad det är om en Thai sköter verksamheten.

så det gäller inte bara boende utan mat, dryck, mopeder, bilar, fastigheter, transporter, fisketurer, dykning m.m

Och det verkar som om en del känner sig tryggare och är beredda att betala extra för samma vara eller tjänst bara det är en utlänning inblandad.

Mvh Isan Lover

Din erfarenhet ......(tragisk kommentar)

Mest bara ledsamt att du ännu en gång skall uttala dig om saker som tycks vara långt över din förståelse.

Men denna gång skadar du dessutom folk som direkt drabbas av dina fullständigt ....ja jag har inte ord längre.

Faranger som t.e.x. Mait följere lagar, fixar sina tillstånd och försöker leva rätt i siit nya land.

(läs nedan)

Kan hålla med dig sådär, men blir lite fundersam om du menar alla faranger över lag. Då vill jag berätta för dig min vän, vi hyr detta

ställe vi har betalar en ganska hög hyra Thai som äger sina ställen har ej dessa kostnader. Vad som gäller mig å Pen har vi haft samma pris i fyra år å det tänker vi fortsätta med, om inte hyran ökar för mycket. T.ex nu kör vi 450bht/natt för litet rum..

En farang som driver i bolagsform som vill ha full kontroll, måste göra balansräkning varje år, betala skatt försäkringar på personer som bara finns på ett papper. En Thai har ingen balansräkning att göra, utan går till skattekontoret beklagar sig en liten tår kanske så får han en skatt som är låg. En farang å thai jobbar ej på samma premiser.

Mina stora rum ligger på 700 - 800bht/natt beroende om det är hög - låg säsong, lilla 500 - 600bht/natt + rabatter, nu som ja sa innan tar vi 450bht/natt för det lilla.

Du kan ju gå in på min hemsida så ser du, men att farang trissar upp priserna vill ja kalla för skit prat.

Mvh Maitan. :diablo: Skulle vilja ge dig minus karma, har gjort det en gång mådde så dåligt och det vill ja ej uppleva en gång till. :wai:

Tror fan det att Mait och andra ÄRLIGA affärsidkare som är faranger och jobbar i Thailand måste ta betalt så att de åtminstone inte måste betala för att driva sin verksamhet.

Att sedan många faranger(mest singelmän) är så inihelvete snåla att de i varje läge väljer det billigaste oavsett hur och vem det drabbar ja det säger tyvärr mer om den gemene farang mannen på semester i Thailand än det säger om affärsdrivande faranger i Thailand.

Mest bara tragiskt att inte ens faranger själva uppskattar att deras värdar göra allt de kan för att följa lagar, betala och göra rätt för sig, samt vill vara laglydiga i sitt nya land. Näpp, kan man tjäna några baht på en burk öl eller en natt på hotel, då gör man det och sedan varför inte också hänga ut faranger som gör affärer i Thailand i allmänhet. De är dyra, bättre att bo hos en thai som aldrig ens hört talas om skatt, moms och tillstånd.

Kan man dessutom hänga ut dessa faranger på ett forum så får man självklart alltid stöd av någon byfåne.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller väl med Vaxet i det mesta.

Dessutom har vi aspekten att en farang har större möjlighet att förstå exakt vilka tjänster jag önskar. Och då kan det faktiskt enligt min mening få kosta lite mer. Om farangen levererar...

Vi kan ju också jämföra med att många thaidamer i Sverige hellre tar råd och hjälp från andra thailändare i Sverige. Vilket i och för sig inte alltid blir så lyckat.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit i Pattaya och där sätter jag NOG inte min fot igen :)

Hur kommer det sig att du NOG inte vill sätta din fot här igen, har allt varit så negativt för dig?

Vid besök hos farang ställen, som baren, Guesthoust eller vad? Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Din erfarenhet ......(tragisk kommentar)

Mest bara ledsamt att du ännu en gång skall uttala dig om saker som tycks vara långt över din förståelse.

Men denna gång skadar du dessutom folk som direkt drabbas av dina fullständigt ....ja jag har inte ord längre.

Faranger som t.e.x. Mait följere lagar, fixar sina tillstånd och försöker leva rätt i siit nya land.

(läs nedan)

Tror fan det att Mait och andra ÄRLIGA affärsidkare som är faranger och jobbar i Thailand måste ta betalt så att de åtminstone inte måste betala för att driva sin verksamhet.

Att sedan många faranger(mest singelmän) är så inihelvete snåla att de i varje läge väljer det billigaste oavsett hur och vem det drabbar ja det säger tyvärr mer om den gemene farang mannen på semester i Thailand än det säger om affärsdrivande faranger i Thailand.

Mest bara tragiskt att inte ens faranger själva uppskattar att deras värdar göra allt de kan för att följa lagar, betala och göra rätt för sig, samt vill vara laglydiga i sitt nya land. Näpp, kan man tjäna några baht på en burk öl eller en natt på hotel, då gör man det och sedan varför inte också hänga ut faranger som gör affärer i Thailand i allmänhet. De är dyra, bättre att bo hos en thai som aldrig ens hört talas om skatt, moms och tillstånd.

Kan man dessutom hänga ut dessa faranger på ett forum så får man självklart alltid stöd av någon byfåne.

Vaxet Herr Chang man gör så gött man kan, men visst är det tungt några månader på året. Gillar man vad man håller

på med, så får man ta smällar ibland. Jag budjeterar, planerar, lyssnar på mina kunder men en sak är glasklar att

driva ett företag av mindre skala i detta land är icke samma som hemma. Jag menar kommer det faranger till vårat

hemland, så har de samma föresättningar som svensken. Inget mer med det, så skulle ja vilja ha här. Nästa år blir

det 5 år, hoppas kunna ha en fest i nya lokaler. Håller fortfarande å förhandlar med samma objekt som innan, skillnaden

nu är kommer jag över kontraktet säljer ja mitt kontrakt som jag har nu. Med andra ord då blir det bara ett ställe

att driva, så nu vet ni det alla här vårat ställe är till salu endast om andra objekt rors i hamn. Oavsätt vilket

ställe vi har slutet på nästa år så skall 5års festen hållas. Då kommer alla vara välkomna, kunder, gäster, MPRe

men inte ballong folket.

Mvh Maitan. :beach:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan jag lova dig att du inte sätter din fot i Phuket igen efter en resa till Jomtien/Pattaya som har ALLT man kan önska sig, Phuket är som Kanarieholmarna dyrt å dyrt å åter igen dyrt

:drinks::dance1::wai:

Är nog inte beredd att hålla med dig, Phuket kan vara ganska billigt om man vet vad man vill ha. Men det kräver givetvis lite planering men visst fasen går det att leva både billigt och bra i Phuket.

Håller på med en inte helt vetenskaplig undersökning om det just nu, när resultatet är klart lovar jag att presentera det här på MPR.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maitan,

Det är riktigt att det sannolikt är mycket lättare för en invandrare i Sverige att driva företag än för en farang i Thailand.

Största problemet är nog att man inte behärskar flytande svenska, men rent juridiskt sett är det trivialt och relativt billigt att starta företag i Sverige. Har man svensk partner som fru Chang blir det just inga besvär alls, bortsett från att man måste åstadkomma sin namnteckning på några papper ;)

Nu blir väl Jive arg på mig, men ofta får jag känslan att thailändare inte gillar att farang tjänar pengar i Thailand. Om en invandrare öppnar en pizzeria i Sverige bekymrar det nog inte alls de flesta svenskar. Tvärtom... om däremot en farang öppnar en pizzeria i Thailand som går bra så irriterar det många thailändare. Vi öppnar en exakt likadan pizzeria bredvid farangen och snor hans kunder med lägre priser!

Härligt affärsklimat...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...