Jump to content
IGNORERAD

Boende faranger trissar upp priserna


Up2You

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Åk ner till HuaHin och knalla ner till "Lyckliga gatan", där trängs Guesthousen med varandra och det billigaste är nog runt 1000 bath idag...(700B 2005).

OM det nu är någon som investerat i ett Guesthouse i Thailand och LYCKAS hyra ut det via annons i Sverige så är det väl säljaren som sätter priset, skulle det stå halvtomt och med en gäst i luckan gäller förmodligen andra förutsättningar.. :lol:

PS 350-400 SEK är väl ingen i Sverige som hetsar upp sig över när ett ruckel i Smögen kostar 1500-2000.. :ironi: ds

Hej

Och 1989 var priset 150 baht både i Hua Hin, Kho Samed, Koh Samui.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    9

  • Baa

    7

  • Herr Chang

    5

  • SVEN 55

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

Hej

Och 1989 var priset 150 baht både i Hua Hin, Kho Samed, Koh Samui.

Mvh Isan Lover

90 THB betalade jag feb 92 på Samed i bungalow med saltvattensdusch. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

1984, Bungalow hos Cleopatras på Koh Samui, knappt 15 kr natten… inte en ”glädjeflicka” så långt ögat kunde se… Menyerna bestod av två sidor, en sida med mat och en annan med ”svampstuvning”… ”Come fly with me…” det var tider det…

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Men tillbaka till frågan.

När jag Åkte första gångerna 90-92 kostade ett rum utan AC och TV mellan 200-500 Baht överallt i Thailand. Lite beroende på ställe och klass.

Och en rolig sak är att när jag kom till Pattaya första gången 1990 till PS guesthouse på Soy Yamoto i Pattaya(känner nån till det?)kostade ett fläktrum utan TV ca 200 Baht och när jag åter kom dit år 2007 så kostade det 300 Baht. Men jag frågade inte om det då ingick AC och TV vilket det kanske gjorde. Och ska tilläggas att första gången var lågsäsong(september) och sista var (högsäsong)

Ivilket fall Fan så liten höjning!! Och roligt är att samma dam stog i receptionen och såg fan likadan ut!

Kankse hade dom inte gjort nån bättring på rummen under alla dessa år?

Möjligt priserna inte stämmer exakt, men detta är mina ungefärliga minnen?

Snucke

:friends:

Hej Ölänning.

Jag bodde på P.S.Guesthouse i december 1988 i ett AC-rum för 250 Bath, om det fanns tv minns jag inte, för vem tusan hade tid att titta på TV när man var i Pattaya för första gången. Jag minns också en kvinna i receptionen som jobbade kväll/nattshiftet och som hade järnkoll på allt. Det billigaste fläktrum jag har hyrt i Pattaya kostade 100 Bath och var ett riktigt skitrum som man fick cellskräck i så det blev bara en natt där, stället hette New Star och låg på Soi Honey Inn.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...