Jump to content
IGNORERAD

Boende faranger trissar upp priserna


Up2You

Recommended Posts

Väldigt vad indignerade en del blev.vaknat på fel sida? :giggle:

Det är väl klart att OM en farang öppnar ett Guesthouse näst intill ett av en Thai ägt likadant och får fullt uthyrt trots att farangen tar 200 bath mer per rum får till följd att Thailändaren även han höjer priset, alltså, p.g.a. att farangen följer lagar och förordeningar och Thailändaren inte gör det (ett antagande) får gästen betala lika mycket, alltså har farangens ärlighet fått till följd av att priserna "skenar" i höjden. :fan1:

Ärlighet varar inte alltid längst, inte i dens plånbok som skall betala. :rtfm:

Baa(ra en liten tanke)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Maitan

    9

  • Baa

    7

  • Herr Chang

    5

  • SVEN 55

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Väldigt vad indignerade en del blev.vaknat på fel sida? :giggle:

Det är väl klart att OM en farang öppnar ett Guesthouse näst intill ett av en Thai ägt likadant och får fullt uthyrt trots att farangen tar 200 bath mer per rum får till följd att Thailändaren även han höjer priset, alltså, p.g.a. att farangen följer lagar och förordeningar och Thailändaren inte gör det (ett antagande) får gästen betala lika mycket, alltså har farangens ärlighet fått till följd av att priserna "skenar" i höjden. :fan1:

Ärlighet varar inte alltid längst, inte i dens plånbok som skall betala. :rtfm:

Baa(ra en liten tanke)

Baa skulle ja inte vara ärlig å skita i allt som man måste betala som farang, så kommer myndigheterna

och kräver böter som man ej får kvitto på. Detta skulle bli fördyrt för min del = Stänga verksamheten.

Mvh Maitan. :whoco5:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa skulle ja inte vara ärlig å skita i allt som man måste betala som farang, så kommer myndigheterna

och kräver böter som man ej får kvitto på. Detta skulle bli fördyrt för min del = Stänga verksamheten.

Mvh Maitan. :whoco5:

Inte riktat åt någo speciell Maitan, absolut ingen kritik riktad mot Dig elle Din verksamhet, som jag skrev en "liten tanke" bara att det finns vissa drag av sanning i trådskaparens påstående.

Sen är det ju inte sagt "bra eller dåligt" bara att det "kan vara så".

Ibland är teorin närmare verklighet än praktiken, även om det oftast är tvärtom. :ironi: (Thailogik)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte riktat åt någo speciell Maitan, absolut ingen kritik riktad mot Dig elle Din verksamhet, som jag skrev en "liten tanke" bara att det finns vissa drag av sanning i trådskaparens påstående.

Sen är det ju inte sagt "bra eller dåligt" bara att det "kan vara så".

Ibland är teorin närmare verklighet än praktiken, även om det oftast är tvärtom. :ironi: (Thailogik)

Ja vet att du inte menade mig, men ville bara tala om verkligheten som gäller för min del. :drinks: Maitan. :friends:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstig diskussion här i tråden. Som näringsidkare bedriver man väl ingen välgörenhet utan försöker få ut så mycket pengar som möjligt av sina produkter/tjänster. Och som köpare driver man väl inte heller någon välgörenhet utan försöker få bästa möjliga värde för sina surt ihoparbetade slantar. Och värde för pengarna ter sig förstås olika från person till person. Detta tillsammans med det faktum att det finns många näringsställen och massvis med kunder garanterar att priserna förblir ungefär rättvisa i längden. Farang- eller thaiägare är av underordnad betydelse, den som tar ut för höga priser i förhållande till det värde man erbjuder blir förstås utkonkurrerad i längden.

Sedan... På de orter där kunderna per näringsställe är fler blir det naturligtvis dyrare än där kunderna per näringsställe är färre, så att jämföra priser mellan olika turistorter blir oftast lika missvisande som att jämföra äpplen med päron.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Maitan,

Det är riktigt att det sannolikt är mycket lättare för en invandrare i Sverige att driva företag än för en farang i Thailand.

Största problemet är nog att man inte behärskar flytande svenska, men rent juridiskt sett är det trivialt och relativt billigt att starta företag i Sverige. Har man svensk partner som fru Chang blir det just inga besvär alls, bortsett från att man måste åstadkomma sin namnteckning på några papper ;)

Nu blir väl Jive arg på mig, men ofta får jag känslan att thailändare inte gillar att farang tjänar pengar i Thailand. Om en invandrare öppnar en pizzeria i Sverige bekymrar det nog inte alls de flesta svenskar. Tvärtom... om däremot en farang öppnar en pizzeria i Thailand som går bra så irriterar det många thailändare. Vi öppnar en exakt likadan pizzeria bredvid farangen och snor hans kunder med lägre priser!

Härligt affärsklimat...

Herr Chang har talat.

Och skulle det vara så att en Thailändare öppnar en affärsrörelse och förmodas tjäna penningar så sker exakt samma sak...alltså INTE bara ett Thai/farangsyndrom.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Din erfarenhet ......(tragisk kommentar)

Mest bara ledsamt att du ännu en gång skall uttala dig om saker som tycks vara långt över din förståelse.

Men denna gång skadar du dessutom folk som direkt drabbas av dina fullständigt ....ja jag har inte ord längre.

Faranger som t.e.x. Mait följere lagar, fixar sina tillstånd och försöker leva rätt i siit nya land.

(läs nedan)

Tror fan det att Mait och andra ÄRLIGA affärsidkare som är faranger och jobbar i Thailand måste ta betalt så att de åtminstone inte måste betala för att driva sin verksamhet.

Att sedan många faranger(mest singelmän) är så inihelvete snåla att de i varje läge väljer det billigaste oavsett hur och vem det drabbar ja det säger tyvärr mer om den gemene farang mannen på semester i Thailand än det säger om affärsdrivande faranger i Thailand.

Mest bara tragiskt att inte ens faranger själva uppskattar att deras värdar göra allt de kan för att följa lagar, betala och göra rätt för sig, samt vill vara laglydiga i sitt nya land. Näpp, kan man tjäna några baht på en burk öl eller en natt på hotel, då gör man det och sedan varför inte också hänga ut faranger som gör affärer i Thailand i allmänhet. De är dyra, bättre att bo hos en thai som aldrig ens hört talas om skatt, moms och tillstånd.

Kan man dessutom hänga ut dessa faranger på ett forum så får man självklart alltid stöd av någon byfåne.

Hej

Jag har ingen anledning att räkna in Maitan bland dom utlänningar som är konstant dyrare än Thailändare helt enkelt därför att jag inte har besökt hans ställe.

Och jag önskar honom och hans rörelse allt gott, och tillägger att jag bara har hört positiva kommentarer om honom och hans verksamhet.

Jag skulle själv mycket väl kunna tänka mig att bo där om vi kom förbi.

Så till er som kopplar mitt inlägg till Maitan vill jag bara säga att ni är helt fel ute.

Mitt inlägg gällde generellt att samma varor och tjänster är dyrare om utlänningar är inblandade, och det gäller alla platser i landet som jag har besökt, både turistorter och vanliga städer i inlandet inklusive Isaan.

Det finns många exempel på detta i både Udon Thani och Nong Khai, och själv tycker jag att det tar emot att betala mer än 100% dyrare bara för att det är en Tysk eller Engelsman som serverar, jag käkar lika gärna en Thai buffe med t.ex ät så mycket du vill för 79-99 baht med hundratals rätter, och vi får ju 3 stora öl för 120-140 baht medan utlänningarna tar mer för 3 små öl o.s.v så det finns en tydlig skillnad.

Och detta tror jag beror på flera orsaker som att utländsk importerad mat är dyrare än lokalt producerad, importerad sprit är dyrare än den lokala, utlänningar har ofta AC, kvaliteten på lokal och inredning kan vara högre, utlänningar har nog också högre krav på avkastning, m.m

Varför ska man självklart betala hundratusentals baht extra eller mer för ett hus som säljs via en utländsk mäklare?

Varför är det självklart att åka på fisketur med en utlänning som mellanhand och betala dubbla priset?

För mig är detta fenomen lite märkligt och jag väljer därför oftast Thailändarnas billigare varianter.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så, som alla säger, att thaiarna är bra på att konkurrera genom att kopiera affärsidéer och sänka priser, men det finns ett mycket bra sätt att hålla dem stången och samtidigt behålla sin tänkta vinstmarginal och det heter KVALITET.

Där går thaiarna bet i 10 fall av 10.

Kvalitet är en bristvara i Thailand, som thaiarna inte förmår att kopiera.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju så, som alla säger, att thaiarna är bra på att konkurrera genom att kopiera affärsidéer och sänka priser, men det finns ett mycket bra sätt att hålla dem stången och samtidigt behålla sin tänkta vinstmarginal och det heter KVALITET.

Där går thaiarna bet i 10 fall av 10.

Kvalitet är en bristvara i Thailand, som thaiarna inte förmår att kopiera.

Där slog du huvudet på spiken, man får vanligtvis precis den kvalité man betalar för, även i Thailand.

Att det sen kanske finns de som vill torgföra thakvalité som västerländsk med medföljande prisstegring är ju något man får räkna med och lära sig att se igenom.

Jag har lärt mig att ska man få något gjort riktigt bra så finns det få thailändare som reder ut det och de som gör det kostar lika mycket som en farang. Jag pratar om byggsvängen nu.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

DET AR HARLIGT ATT SE DEN STORA SKILLNADEN AV ERFARENHET, OCH TANKANDE MELLAN FASTBOENDE OCH TURISM, ALLA HAR VI VARIT BARN I BORJAN, DET KOSTAR MANGA LARPENGAR ATT ETABLERA SIG I DETTA LJUVA LAND, BADE PRIVAT OCH AFFARSMASSIGT, UNDERBART FORUM DETTA, SOM JAG SKREV I TIDIGARE FORUM, DET SVENSKA TANKANDET OCH AVUNDSJUKAN GAR IGEN

DEN SA OTREVLIGE BESSERVISEN SVEN 55

Link to comment
Dela på andra sajter

DET AR HARLIGT ATT SE DEN STORA SKILLNADEN AV ERFARENHET, OCH TANKANDE MELLAN FASTBOENDE OCH TURISM, ALLA HAR VI VARIT BARN I BORJAN, DET KOSTAR MANGA LARPENGAR ATT ETABLERA SIG I DETTA LJUVA LAND, BADE PRIVAT OCH AFFARSMASSIGT, UNDERBART FORUM DETTA, SOM JAG SKREV I TIDIGARE FORUM, DET SVENSKA TANKANDET OCH AVUNDSJUKAN GAR IGEN

DEN SA OTREVLIGE BESSERVISEN SVEN 55

Tur att du med din oändliga visdom finns här.

Då kan du ju tala om vad som är rätt - när du får tid.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har egentligen inget mot att en thai har lägre priser än en farang för samma tjänst. Det är ju upp till var och en hur mycket man tycker man ska tjäna på sin verksamhet.

Vad jag inte gillar är när thai vad gäller myndigheter konkurrerar på bättre villkor än farang i diverse avseenden. I Sverige hade det i motsvarande situation blivit ramaskri...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstig diskussion här i tråden. Som näringsidkare bedriver man väl ingen välgörenhet utan försöker få ut så mycket pengar som möjligt av sina produkter/tjänster. Och som köpare driver man väl inte heller någon välgörenhet utan försöker få bästa möjliga värde för sina surt ihoparbetade slantar. Och värde för pengarna ter sig förstås olika från person till person. Detta tillsammans med det faktum att det finns många näringsställen och massvis med kunder garanterar att priserna förblir ungefär rättvisa i längden. Farang- eller thaiägare är av underordnad betydelse, den som tar ut för höga priser i förhållande till det värde man erbjuder blir förstås utkonkurrerad i längden.

Sedan... På de orter där kunderna per näringsställe är fler blir det naturligtvis dyrare än där kunderna per näringsställe är färre, så att jämföra priser mellan olika turistorter blir oftast lika missvisande som att jämföra äpplen med päron.

Kim,så du menar att en stormarknad har högre priser än en lokal idkare,det får inte jag att gå ihop eller missförstod jag dig.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Månen

En stormarknad riktar sig till ett betydligt större område, dvs till betydligt flera kunder än en lokal affärsman .

För att kunna sälja till dessa måste stormarknaden ha lägre priser eftersom stormarknaden

därmed ligger på lite längre avstånd från kunden. Dvs transportkostnader tillkommer.

Kims resonemang avser den lokala marknaden.

OBS Måne denna tråd avser den lokala marknaden dvs inte postorder, stormarknader etc.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Kim,så du menar att en stormarknad har högre priser än en lokal idkare,det får inte jag att gå ihop eller missförstod jag dig.Mvh Måne

Du får nog formulera om frågan om jag ska förstå den till 100% Måne. :)

Eller kanske frågar du efter logiken i att en hotellägare på Phuket som alltid har fullsatt kan ta ut högre rumspriser än en hotellägare i Pattaya som bara sällan lyckas fylla alla sina rum?

T ex ett skitrum på Koh Samet kan kosta 2500 baht per natt under helgerna medan ett rum med mycket högre standard bara kostar en tredjedel i i hotellöveretablerade staden Pattaya. Tillgång och efterfrågan styr naturligtvis rumspriserna på alla turistorter.

Alltså försöker man ta ut Phuketpriser som näringsidkare i Pattaya så överlever man inte speciellt länge.

Man kan naturligtvis också konkurrera med stor volym och låga priser (lågpriskedjor) som du nämner, alternativt med låg volym men med den högsta kvalitén (och ta ut höga priser) eller en kombination av dom båda. Att farangnäringsidkare kan ta ut högre priser än thailändska beror antagligen på att man erbjuder något av värde som tillräckligt många kunder anser det vara värt att betala mer för.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

LEV O LAR GD

Jag ser inga efterlängtade guldkorn i ditt inlägg men dom kanske är borttagna av P3.

Hur ska det gå till att lära av dig om du inte skriver vad som är rätt.

Något annat än luft och löften måste väl du ha att komma med efter alla år i Thailand.

Väntar med spänning.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Där slog du huvudet på spiken, man får vanligtvis precis den kvalité man betalar för, även i Thailand.

Att det sen kanske finns de som vill torgföra thakvalité som västerländsk med medföljande prisstegring är ju något man får räkna med och lära sig att se igenom.

Jag har lärt mig att ska man få något gjort riktigt bra så finns det få thailändare som reder ut det och de som gör det kostar lika mycket som en farang. Jag pratar om byggsvängen nu.

Håller helt med. De flesta byggnadsarbetare i Thailand har inte en sekunds utbildning i byggteknik men vill man ha ett hus för ett par hundratusen Baht så kan man inte begära att det ska bli särskilt bra. Vill man ha yrkesskickliga hantverkare så finns givetvis det men då kostar det också väldigt mycket mer.

Ungefär som att om man tycker det är OK att se på gärdsgårdsfotboll för en hyfsat billig penning så kan man titta på Allsvensk fotboll men vill man få underhållning i värlsklass så får man åka till London eller Barcelona men då kostar det också mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla näringsidkare tar ut det pris dom tror dom kan få.

Som farang kan man säkert uppleva ett mervärde om innehavaren av verksamheten är farang.

Det skulle förvåna mig om till exempel Maitan hade de lägsta priserna på allt i Jomtien. Men det spelar ju ingen roll, hans personlighet, service och närvaro på detta forum ger honom antagligen fler kunder än en konkurrerande thai. Även om denna thai försöker med halva Maitans priser...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Din erfarenhet ......(tragisk kommentar)

Mest bara ledsamt att du ännu en gång skall uttala dig om saker som tycks vara långt över din förståelse.

Men denna gång skadar du dessutom folk som direkt drabbas av dina fullständigt ....ja jag har inte ord längre.

Faranger som t.e.x. Mait följere lagar, fixar sina tillstånd och försöker leva rätt i siit nya land.

(läs nedan)

Tror fan det att Mait och andra ÄRLIGA affärsidkare som är faranger och jobbar i Thailand måste ta betalt så att de åtminstone inte måste betala för att driva sin verksamhet.

Att sedan många faranger(mest singelmän) är så inihelvete snåla att de i varje läge väljer det billigaste oavsett hur och vem det drabbar ja det säger tyvärr mer om den gemene farang mannen på semester i Thailand än det säger om affärsdrivande faranger i Thailand.

Mest bara tragiskt att inte ens faranger själva uppskattar att deras värdar göra allt de kan för att följa lagar, betala och göra rätt för sig, samt vill vara laglydiga i sitt nya land. Näpp, kan man tjäna några baht på en burk öl eller en natt på hotel, då gör man det och sedan varför inte också hänga ut faranger som gör affärer i Thailand i allmänhet. De är dyra, bättre att bo hos en thai som aldrig ens hört talas om skatt, moms och tillstånd.

Kan man dessutom hänga ut dessa faranger på ett forum så får man självklart alltid stöd av någon byfåne.

Varför är hans erfarenhet så fel och din så rätt? Själv har jag väl stött på farangställen där dom tar hutlösa priser som jag inte kommer sätta min fot igen. Inte p.g.a. av att jag är snål, utan för att jag tycker inte om när man blir lurad.

Jag går på många svenskställen i Pattaya, Beefeater, Big Horn och Flaggan för att nämna några. Maitans, vet jag ju själv är ett billigt och bra hak.. och den respekten och alla lovord han får har han ju själv gjort sig förtjänt av. Ett sånt ställe besöker man mer än gärna. Så jag lovar dig Maitan, jag kommer förmodligen ner nästa sommar, då vill jag ha en panbiffmacka och några sommarlätta! :)

Förstår inte alls hur du kan bli så upprörd över IL inlägg över huvud taget?!

Det är som med allt annat, det finns seriösa och oseriösa aktörer överallt.. Thailand är inget undantag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är hans erfarenhet så fel och din så rätt? Själv har jag väl stött på farangställen där dom tar hutlösa priser som jag inte kommer sätta min fot igen. Inte p.g.a. av att jag är snål, utan för att jag tycker inte om när man blir lurad.

Jag går på många svenskställen i Pattaya, Beefeater, Big Horn och Flaggan för att nämna några. Maitans, vet jag ju själv är ett billigt och bra hak.. och den respekten och alla lovord han får har han ju själv gjort sig förtjänt av. Ett sånt ställe besöker man mer än gärna. Så jag lovar dig Maitan, jag kommer förmodligen ner nästa sommar, då vill jag ha en panbiffmacka och några sommarlätta! :)

Förstår inte alls hur du kan bli så upprörd över IL inlägg över huvud taget?!

Det är som med allt annat, det finns seriösa och oseriösa aktörer överallt.. Thailand är inget undantag.

Till den tidpukten du hade tänkt komma ner så är vi säkert uppe i 10 cl på en sommarlätt och samma pris.

Du är verkligen välkommen wUThai, sej inget men de är goda..

Mvh Maitan. :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är hans erfarenhet så fel och din så rätt? Själv har jag väl stött på farangställen där dom tar hutlösa priser som jag inte kommer sätta min fot igen. Inte p.g.a. av att jag är snål, utan för att jag tycker inte om när man blir lurad.

Jag går på många svenskställen i Pattaya, Beefeater, Big Horn och Flaggan för att nämna några. Maitans, vet jag ju själv är ett billigt och bra hak.. och den respekten och alla lovord han får har han ju själv gjort sig förtjänt av. Ett sånt ställe besöker man mer än gärna. Så jag lovar dig Maitan, jag kommer förmodligen ner nästa sommar, då vill jag ha en panbiffmacka och några sommarlätta! :)

Förstår inte alls hur du kan bli så upprörd över IL inlägg över huvud taget?!

Det är som med allt annat, det finns seriösa och oseriösa aktörer överallt.. Thailand är inget undantag.

Upprörd inte alls men läs gärna ILs inlägg en gång till.

Han skriver nämligen att hans erfarenhet av Thailand är att ALLT som man köper från en farang ALLTID är dyrare än om man köper det från en Thailändare.

Är rätt säker på att han egentligen inte riktigt tror det, och själv är min erfarenhet att högsta möjliga pris vid varje enskilt tillfälle är den gängse affärsiden för thailändare.

Faranger däremot tenderar att sätta fasta priser på vad de säljer, och javisst finns det de som anser sig kunna sätta överpriser.

Men som sagt, att som farang på lika vilkor kunna konkurera med thailändare på den Thailändska marknaden, det kan vi glömma.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Upprörd inte alls men läs gärna ILs inlägg en gång till.

Han skriver nämligen att hans erfarenhet av Thailand är att ALLT som man köper från en farang ALLTID är dyrare än om man köper det från en Thailändare.

Är rätt säker på att han egentligen inte riktigt tror det, och själv är min erfarenhet att högsta möjliga pris vid varje enskilt tillfälle är den gängse affärsiden för thailändare.

Faranger däremot tenderar att sätta fasta priser på vad de säljer, och javisst finns det de som anser sig kunna sätta överpriser.

Men som sagt, att som farang på lika vilkor kunna konkurera med thailändare på den Thailändska marknaden, det kan vi glömma.

:wai::wai::wai::wai::wai::wai::wai::wai: Maitan. :wai:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser inga efterlängtade guldkorn i ditt inlägg men dom kanske är borttagna av P3.

Hur ska det gå till att lära av dig om du inte skriver vad som är rätt.

Något annat än luft och löften måste väl du ha att komma med efter alla år i Thailand.

Väntar med spänning.

VAD VILL DU HA REDA PA?? FO FOLJER JAG MED SPANNING FORUMET, BEHOVER INGET SAGA ANNU, DET AR SA MANGA FINA INLAGG SA JAG KAN KNAPPT YTTRA MIG BATTRE SJALV

Link to comment
Dela på andra sajter

VAD VILL DU HA REDA PA?? FO FOLJER JAG MED SPANNING FORUMET, BEHOVER INGET SAGA ANNU, DET AR SA MANGA FINA INLAGG SA JAG KAN KNAPPT YTTRA MIG BATTRE SJALV

Då har jag nog missförstått.

Ibland får man intrycket att du vet mera än de flesta.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...