Jump to content
IGNORERAD

Paracetamol


mamma bäng fan pappa käng

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Fick hem 100 st 500 mg paracetamol inköpt i Thailand. Kostnad 30 THB. Lite drygt 7 kronor.

Konstaterar att samma mängd kostar 270 SEK i Sverige!

Vilken prisskillnad 3800%

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt galet.. Ska komma ihåg att bunkra upp när man väl drar hem till Sverige igen..

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tylenol, 500 g. 100 st i burk...några 30 bath hittar jag inte men runt en hundring, 23 spänn alltså.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för skillnad på vanlig paracetemol och Tiffy samt Decolgen som säljs i Thailand?

En låda av Tiffy eller Decolgen kostar c:a 100 baht. De påstås ju även innehålla något som hjälper till vid snuva (running nose). Finns det några svenska huvudvärkstabletter som hjälper till vid snuva?

post-5127-072471800 1284377442_thumb.jpg

post-5127-049621600 1284377447_thumb.jpg

post-5127-072471800 1284377442_thumb.jpg

post-5127-049621600 1284377447_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tylenol, 500 g. 100 st i burk...några 30 bath hittar jag inte men runt en hundring, 23 spänn alltså.

500 g ? Klyv den i tusen bitar. :)

Den vi köpte var inte Tylenol utan en vit burk med vita piller. Ska kolla märket... :)

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

500 g ? Klyv den i tusen bitar. :)

Den vi köpte var inte Tylenol utan en vit burk med vita piller. Ska kolla märket... :)

/mvh

:rotfl: Inte lätt när fingrarna slinter på tangentbordet..Tylenon är också vita, ser ut som alvedon..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Visst har du rätt Mamma Bäng

Jag köpte i förra veckan en burk med 100 st Paracetamol tabletter 500 mg för 30 baht.

Dom är runda och vit/ljusblå

Tillverkade av Continental-Pharm CO Ltd Bangkok

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

+-

Näää... ni har fel båda två. Jag betalade 29 baht.

Nää det priset tror jag inte du fick när du bodde i Pattaya. Som bekant är det mesta dyrare där än ute i landet.

Men jag hoppas du fick med dig medicin till Sverige, eftersom det är mycket dyrare där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det ju så att paracetamol i sig kan vara bra om man tål den kemiska sammansättningen av grunindingrienserna, ska man sedan "späda" ut drogen så den blir "ätbar" utan en massa biverkningar...där har ni en av förklaringarna till prisbilderna, inte att nån har rätt eller fel.och sedan finns ju den överallt överskuggande kopiemarknaden,,,, :suicide:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag hoppas du fick med dig medicin till Sverige, eftersom det är mycket dyrare där.

En sanning med modifikation. Vissa mediciner är bra mycket dyrare i Thailand. Något att tänka på för dem som behöver speciell medicin och åker åt andra hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää det priset tror jag inte du fick när du bodde i Pattaya. Som bekant är det mesta dyrare där än ute i landet.

Men jag hoppas du fick med dig medicin till Sverige, eftersom det är mycket dyrare där.

Njae.. skulle nog vilja säga att priserna på konsumptionsprodukter är ungefär desamma i Pattaya som på landet.

Fick med oss lite medicin men inte så mycket. Få nog köpa på mig ett lager när jag åker ned igen om 1-2 månader eller så.

Tack för omtanken! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae.. skulle nog vilja säga att priserna på konsumptionsprodukter är ungefär desamma i Pattaya som på landet.

Fick med oss lite medicin men inte så mycket. Få nog köpa på mig ett lager när jag åker ned igen om 1-2 månader eller så.

Tack för omtanken! :great:

Det skulle bli i november någon gång i så fall. Förmodar att du inte är intresserad av den snöskoffan som jag erbjöd dej i samband med att du skulle flytta tillbaks då.

Ja ja får väl kursa ut den till någon annan då.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skulle bli i november någon gång i så fall. Förmodar att du inte är intresserad av den snöskoffan som jag erbjöd dej i samband med att du skulle flytta tillbaks då.

Ja ja får väl kursa ut den till någon annan då.

Den hade jag redan glömt! (eller kanske förträngt?) :)

Är fortfarande intresserad eftersom jag bara kommer att åka ner och vända. Stannar max en vecka och sen är jag tillbaka igen.

Åker dessutom kanske ner till Tyskland framöver och passerar då troligen "skoffa"-land. Kanske får tillfälle att inspektera ev blivande köp över en kaffe? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...