Jump to content
IGNORERAD

Pollenallergi i Thailand


Surin P3

Recommended Posts

Har upplevt samma sak i Thailand.

Vaknade upp en morgon och insåg snabbt att jag hade fått röda utslag över hela kroppen. Kände mig även dåsig och allmänt hängig.

Jag kurerade mig med frukt och vatten på rummet fram till kvällen då jag begav mig till ett apotek, och undrade om dom hade något som kunde hjälpa.

Hon rekommenderade Atarax. Tog ett par piller, och åkte hem och lade mig.

Dagen efter var samtliga utslag puts väck :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    18

  • andrejsdenruskige

    6

  • Snucke

    2

  • KalleKula

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Brukar få vad man kallar soleksem en kort period när man kommer till solen

Små röda elller vita utslag som kliar som f-n som bara innehåller vatten

Hydrokortisonsalva brukar fixa dettta på ett par dagar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Usch vad du får mig att skämmas. :blush2: Du har ju rätt. Jag tänkte faktiskt på detta att "jag lite kastade sten i glashus"! Det är ett svårt kapitel det här med miljön. Det är svårt att leva utan att bita sig själv i svansen!

(Men jag spelar i alla fall inte golf !! ! (sedan en uppmaning för många år sedan att hålla sig inomhus och stänga fönstren mellan några klockslag när golfbanan i närheten besprutades!!!!)

Golf är ändå en riktig tråksport så lite skit ska dom ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf är ändå en riktig tråksport så lite skit ska dom ha.

Här är en liten fundering...

Två golfare ska ut och andrejsdenruskige, som känner båda killarna lite grann, står vid sidan om golfarna och ser lite pillimarisk ut.

Golfarna (som vet vad han tycker om golf) frågar då om andrejs ska med och prova en runda?

Spott och fräs, nej fy f*n. Golf är för fjollor, kommenterar andrejs...

Är du säker? Blir nästa fråga. Det är roligt...

Spott och fräs igen, ifrån andrejs.

Så istället för att prova nåt nytt får andrejs tillbringa dagen själv, utan ett par trevliga kompisar över en runda golf. Med tillhörande eftersnack och matbit med dryck. Ja, om andrejs inte står och väntar på de båda golfarna, med svansen mellan benen, vilket verkar fånigt.

Han missar alltså en ny erfarenhet och chansen att vidga sina vyer.

Och detta pga att han bestämt sig över en sak. Och den åsikten är orubbar.

Vem lider mest av detta? na.gifAndrejs svar blir säkert nåt i stil med: Jag umgås inte med golfare

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag umgås inte med golfare! Såja P3, bara för att du skulle få rätt

En golfare är vad övriga världen kallar tråkmåns. En golfare kan dessutom dyka upp med kilt när han är inbjuden på fest, och sådant gillar vi inte

Link to comment
Dela på andra sajter

Och dessutom ännu ett exempel på att vara orubblig i sina åsikter.

Kilt? Har du tittat på golf de senaste 100 åren? rotfl.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inget svar på Din fråga, har samma problem med utslag som ser ut som ungdomsfinnar,(totalt omöjligt) och kliar som f-n, men det behöver man inte ut och harva runt en massa träd och buskar med vapen i hand för att upptäcka, det räcker med gräsmattan och de få blomster som vi försöker få att trivas.däremot ingen värk i kroppen (tack o lov).

Jag gick till lokalapoteket, där gav dom mig nån salva mot ;tja,säg det; men det står nåt om anti fungualis, d.v.s. mot svamp...Hmmmm, hjälper dock momentant.dock infinner sig inget tillstånd av resistens... :suicide:

Oki förstår passningen Thank U! :ironi:

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf är bara ett avancerat sätt att maska sina arbetsuppgifter...

Affärsmöten och knyta kontakter... jo pyttsan

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

HAHAAAA.

Markera texten jag skrivit i vitt till höger om den sista smileyn. HAHAAAAAA

Så rolig och fyndig var du inte. Du kan ju kolla in det jag skrev till höger av min första rad.

Men det är klart, en golfare tror ju inte att andra kan vara lika "finurliga" och faller på sina egna knep!

Det här med kilt ska du inte skoja bort. Du är bara inte tillräckligt mycket golfare ännu.

Nu spelar ni inte med kilten på. Men när ni kommer hem och är ensamma, då åker kilten på och ni drömmer er bort till det gråa och trista Skottland.

Sedan så snackar ni om vem av er i gänget som är minst handikappad, och det säger mig att golf platsar endast som sport i Paralympics.

Här har du lite golfhistoria

http://www.youtube.com/watch?v=8qPrR49qsDc

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå pratar om golf: (ursäkta språkvalet)

THE NUN AND A GOLF BALL

A nun walks into Mother Superior's office and plunks down into a chair. She lets out a sigh heavy with frustration.

‘What troubles you, Sister?' asked the Mother Superior ... 'I thought this was the day you spent with your family.'

'It was,' sighed the Sister. 'And I went to play golf with my brother. We try to play golf as often as we can. You know I was quite a talented golfer before I devoted my life to Christ.'

'I seem to recall that,' the Mother Superior agreed. 'So I take it your day of recreation was not relaxing?'

'Far from it,' snorted the Sister. 'In fact, I even took the Lord's name in vain today!'

'Goodness, Sister!' gasped the Mother Superior, astonished. 'You must tell me all about it!'

'Well, we were on the fifth tee...and this hole is a monster, Mother Superior - 540 yard Par 5, with a nasty dog leg left and a hidden green.and I hit the drive of my life. I creamed it. The sweetest swing I ever made.

And it's flying straight and true, right along the line I wanted...and it hits a bird in mid-flight !'

'Oh my!' commiserated the Mother. 'How unfortunate! But surely that didn't make you blaspheme, Sister!'

'No, that wasn’t it,' admitted Sister. 'While I was still trying to fathom what had happened, this squirrel runs out of the woods, grabs my ball and runs off down the fairway!'

'Oh, that would have made me blaspheme!' sympathized the Mother.

'But I didn't , Mother!' sobbed the Sister. 'And I was so proud of myself! And while I was pondering whether this was a sign from God, this hawk swoops out of the sky and grabs the squirrel and flies off, with my ball still clutched in his paws!'

'So that's when you cursed,' said the Mother with a knowing smile.

'Nope, that wasn't it either,' cried the Sister, anguished, 'because as the hawk started to fly out of sight, the squirrel started struggling, and the hawk dropped him right there on the green, and the ball popped out of his paws and rolled to about 18 inches from the cup!'

Mother Superior sat back in her chair, folded her arms across her chest, fixed the Sister with a baleful stare and said...

'You missed the fuckin' putt, didn't you?'

Link to comment
Dela på andra sajter

Har upplevt samma sak i Thailand.

Vaknade upp en morgon och insåg snabbt att jag hade fått röda utslag över hela kroppen. Kände mig även dåsig och allmänt hängig.

Jag kurerade mig med frukt och vatten på rummet fram till kvällen då jag begav mig till ett apotek, och undrade om dom hade något som kunde hjälpa.

Hon rekommenderade Atarax. Tog ett par piller, och åkte hem och lade mig.

Dagen efter var samtliga utslag puts väck :great:

Hade du också varit på Surins gräsliga, nej menar gräslösa, golfbana?

Och så slutade du med golf och det blev inga mer utslag (det heter väl så när man puttar på bollen?) på golfbanan mer sen! :giggle:

Ändrades av Maja
Link to comment
Dela på andra sajter

Hm... Verkar som doktorn gjorde en miss i sin okulärabesiktning av sjukdomen.

Det är inte nån allergi attack.

Verkar vara ett virus som sprider sig här omkring. Liknande symptom som pollenallergi, men är inte det.

Frun har fått samma utslag och flera har fått liknande utslag runt om i Surin.

Just nu känns huden riktigt känslig, alla ytor som är kantiga eller grova/sträva och vidrörs, känns det som om huden håller på att lossna. Känns ungefär som om man har skavsår/blåsor överallt, fast osynliga sådana.

Läkaren säger att det bör gå över inom 2-4 dagar.

Prickarna är som sagt borta, febern håller på att försvinna nu och jag mår allmänt bra. Förutom just huden som fortfarande känns konstig.

Vad det är exakt kan jag förmodligen svara på om ett par dagar, när vi vet mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stackare.

Hoppas att läkaren har uteslutit den enklare formen av Denguefeber som beskrivs med liknande symtom (på smittskyddsinstitutet.se)

(Dengue debuterar akut med feber, huvudvärk, rygg-, muskel- och ledsmärtor samt kärlsprängda ögon. Efter några dagars sjukdom uppträder ofta också ett mässlingliknande hudutslag. I ett senare skede kan punktformiga hudblödningar ses på främst fotryggar och händer samt i armhålor. Sjukdomen är i regel godartad och många får enbart en övergående feber.)

Ett litet tips vad det än är, Aloe Vera gel är bra och känns skönt på irriterad hud.

Sköt om er

Maja

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna form av dengue är i regel godartad och många får enbart en övergående feber. Om det nu är det. Och drick mycket v a t t e n.

We have to pray that God is as good to you as to that guy!

Take care and keep us posted please.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara säga att jag lider av svår pollenallergi i Sverige men så fort jag sätter fötterna i Thailand är den som bortblåst :dance:

Snucke

Samma här.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Har varit hos doktorn idag igen. Ca 3 veckor efter att allt började och inte en dag är bättre än dagen innan :(

Efter en "ut med tungan och säg aaaaaaa", lunglyssning och snabbt iväg till röntgenmaskinen för att röntga lungorna är jag numera besprutad 2 gånger, fått nån slags astma medicin (med en sån där rolig syrgasmask med en liten rosa figur på som tydligen barn och faranger tycker om) och stolt ägare av 2 flaskor medicin (hoppas det är whisky) och en hel hög med tabletter.

Fick jag nåt svar på vad det kan vara? Nej. Lever i ovisshetens och frågornas land fortfarande. Förutom mitt blodtryck som var 110/80. Tydligen OK.

Hörde lite muttrande när doktorn pekade på röntgenbilden på övre delen av mina lungor med sin fina penna.

Återkommer imorgon om det är bättre eller om ytterligare sjukhusbesök krävs.

På återseende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Stackare.

Hoppas att läkaren har uteslutit den enklare formen av Denguefeber som beskrivs med liknande symtom (på smittskyddsinstitutet.se)

(Dengue debuterar akut med feber, huvudvärk, rygg-, muskel- och ledsmärtor samt kärlsprängda ögon. Efter några dagars sjukdom uppträder ofta också ett mässlingliknande hudutslag. I ett senare skede kan punktformiga hudblödningar ses på främst fotryggar och händer samt i armhålor. Sjukdomen är i regel godartad och många får enbart en övergående feber.)

Ett litet tips vad det än är, Aloe Vera gel är bra och känns skönt på irriterad hud.

Sköt om er

Maja

SurinP3 Dags att börja odla Aloe Vera i Surin.

Själv har jag några krukor Aloe Verapost-3130-069919300 1286429935_thumb.jpg på terrassen.

Vi bryter av en bit ibland och stryker på något utslag eller bett.

post-3130-069919300 1286429935_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaaa, är det så där Aloe Veran ser ut...!? Bra där Bossej. Har flera gånger använt Aloe Vera och många gånger sett denna växt, men aldrig kopplat ihop de två.

Men utslagen är borta för länge sen. Så inget blombrytande för min del just nu.

Och idag mår jag för första gången på några veckor bra igen.

Förkylningen borta, muskelvärken borta, huvudvärken borta. Och hostan nästan borta.

Undrar vad det var i de där 2 sprutorna igår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahaaa, är det så där Aloe Veran ser ut...!? Bra där Bossej. Har flera gånger använt Aloe Vera och många gånger sett denna växt, men aldrig kopplat ihop de två.

Men utslagen är borta för länge sen. Så inget blombrytande för min del just nu.

Och idag mår jag för första gången på några veckor bra igen.

Förkylningen borta, muskelvärken borta, huvudvärken borta. Och hostan nästan borta.

Undrar vad det var i de där 2 sprutorna igår?

Ibland är det bättre att inget veta! :sCh_christianpray2:

Att odla aloe vera är nog ingen dum ide. Runt där vi bor fanns det mycket förrut. Nu har dom nästan tagit bort alla. Om det beror på att de inte vet hur bra de är eller om de har så gott om pengar att de köper färdiga produkter numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...