Jump to content
IGNORERAD

Någon som har testat Airbus A 380?


mrco
 Dela

Recommended Posts

Hejsan, är det någon som har åkt med Singapore Airlines från London med deras A 380? Det skulle vara roligt att höra era synpunkter i såna fall om det är värt att ta omvägen via London när man ska till Thailand. Jag kollade deras hemsida och såg att man kan flyga till Bangkok för ca. 9 500:- via Singapore.

:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall åka med klumpen på Lördag så återkommer med vad jag tyckte  :drunk:

Om det är värt att åka omvägen?  är ju upp till en själv, är man minsta intresserad av tekniska prylar, åka ett sprillans nytt plan osv + att det är Singapore Airlines så är ju valet rätt lätt... dom där extra timmarna är inga problem i det läget för mig iaf.

Enda "problemet" är ju Heathrow som suger getpung  :diablo:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest 113BOM

Quote

Hejsan, är det någon som har åkt med Singapore Airlines från London med deras A 380? Det skulle vara roligt att höra era synpunkter i såna fall om det är värt att ta omvägen via London när man ska till Thailand. Jag kollade deras hemsida och såg att man kan flyga till Bangkok för ca. 9 500:- via Singapore.

:great:

är ju en liten omväg att flyga via london till bkk men som lameo säger är man intresserad av ett nytt plan är det kanske värt det

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag provåkt och kan bara ge tummen upp!

Otroligt luftigt, allt e nytt o fräscht, servicen e outstanding osv... sen e fanskapet något imponerande o se pga dess storlek också...

Så har man chansen att åka 380 så ta den...

IMG_1922.JPG

IMG_1927.JPG

IMG_1928.JPG

IMG_1939.JPG

IMG_1942.JPG

IMG_1922.JPG

IMG_1927.JPG

IMG_1928.JPG

IMG_1939.JPG

IMG_1942.JPG

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vilken klass åkte du?

Åkte i business.

Quote

hur såg det ut inne?

Kommer lite bilder nedan.

Quote

fotoförbud?

Snarare tvärtom, flygvärdinnorna var pigga på o rada upp sig och det togs väldigt mycket kort från många personer både innan, under och efter flighten.Även slipsnissarna var rätt pigga på o ta kort  :8:

Quote

Vilken sträcka flög du och vad kostade det?

Singapore-Tokyo-Singapore, och biljetten kostade 19900:-, en ekonomibiljett samma datum kostade 5500:-

IMG_1835.JPG

IMG_1853.JPG

IMG_1854.JPG

IMG_1858.JPG

IMG_1876.JPG

IMG_1879.JPG

IMG_1893.JPG

IMG_1916.JPG

IMG_1919.JPG

IMG_1834.JPG

IMG_1835.JPG

IMG_1853.JPG

IMG_1854.JPG

IMG_1858.JPG

IMG_1876.JPG

IMG_1879.JPG

IMG_1893.JPG

IMG_1916.JPG

IMG_1919.JPG

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Lamai64,

Tackar för de kanske dyraste bilderna hittills på detta forum ;-)

Hördes det några otillåtna ljud från första klass?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jättekul att se! Tack för fina bilder! Det får bli en tur med Sg Airlines nästa gång.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Lamai64,

Tackar för de kanske dyraste bilderna hittills på detta forum ;-)

Hördes det några otillåtna ljud från första klass?

Herr Chang har talat.

Hördes inga såna ljud alls.Men o andra sidan är planet väldigt välisolerat, tex vid start så var det närmast ett litet vinande som trängde in i kabinen bara.

Och några bilder från resan tillbaks till Singapore.

IMG_2245.JPG

IMG_2275.JPG

IMG_2288.JPG

IMG_2292.JPG

IMG_2347.JPG

IMG_2242.JPG

IMG_2245.JPG

IMG_2275.JPG

IMG_2288.JPG

IMG_2292.JPG

IMG_2347.JPG

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Imponerande!

Såg att Thai köpt sex stycken.

Dock med leverans 2010 först.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Många resor för Lamai! Cash-flow!  :great:

.grymt avis faktiskt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Sorry...har inte sett denna tråd förrän nu  :wacko: Måste säga att det ser jäkligt fint och klassigt ut på 380:an...eller hur man nu skriver  :mdr:

Lamai ser ut att resa med klass...kan inte låta bli att säga att lite avis blir man... :mdr:   vill oxå!  :na:

Kriga för fred är som att knu**a för oskulder...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Quote

Hördes inga såna ljud alls.Men o andra sidan är planet väldigt välisolerat, tex vid start så var det närmast ett litet vinande som trängde in i kabinen bara.

Och några bilder från resan tillbaks till Singapore.

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]

[attachment=5]

[attachment=6]

Undrar när dom kommer med soltak??? :mdr:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Imponerande!

Såg att Thai köpt sex stycken.

Dock med leverans 2010 först.

Med 74 destinationer i 34 länder kan man ju alltid hoppas Thai väljer att flyga 380'an till Stockholm :-)

GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fått för mig att landningsbanorna är för korta här och att det skulle behövas för mycket modifikation av "gaten" för att ens kunna "boarda" planet.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

        Enligt säkra källor har Thaiairways sökt tillstånd för 380 på Arlanda. Banorna på Arlanda är inga problem däremot pirerna som

        är problemt men jag tror att Pir F kan modiefieras för Airbus 380.

                                        Mvh Repe ..Flygplatsarbetare. :wai:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

         Enligt säkra källor har Thaiairways sökt tillstånd för 380 på Arlanda. Banorna på Arlanda är inga problem däremot pirerna som

         är problemt men jag tror att Pir F kan modiefieras för Airbus 380.

                                        Mvh Repe ..Flygplatsarbetare. :wai:

Hej.

Tror att M150 som vad jag förstår jobbar på Arlanda kan svara på det.

Arlanda´s bana 1 skulle kunna användas, men dom är för smala, tror dom är endast 45 meter, tror kravet för A380 är minst 60 meter för att inte yttre motor´n ska suga in skräp mm som ligger utanför banan...

Tror även taxi banorna är för små/smala, men det största är nog att bygga om gaterna och slussarna till planen, tror att det krävs eller behövs 4 slussar till A380 för att hinna få in alla passagerare inom tidsramen som är tänkt...

Men som sagt, tror att M150 kan svara på det bättre än jag...

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flög invigningsturen Singapore-Sydney i oktober 2007, tack vare goda kontakter. Nu var ju det lite speciellt, party hela tiden, men visst är det ett fint plan, och absolut värt att prova.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

×
×
×
  • Skapa ny...