Jump to content
IGNORERAD

Vart får jag tag i en VHS-spelare?


Rickard

Recommended Posts

Jag vill få ner gamla kassetter till ett digitalt format. Behöver en vanlig VHS-spelare för det. Är det nån som har eller vet vart jag kan få tag på detta?

www.infinita.biz - Grafik och webb i Thailand

www.infinitaonline.se - Grafik och webb i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hos valfri elektronikskrothandlare som finns i varje liten stadsdel i varje liten stad skulle jag tippa.

Du ska tro att jag provat det. Butiksinnehavarna tittar på en som man kommer från en annan planet. Kanske bara har haft oflyt. Får la prova igen då. Tack för svaret i alla fall.

www.infinita.biz - Grafik och webb i Thailand

www.infinitaonline.se - Grafik och webb i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill få ner gamla kassetter till ett digitalt format. Behöver en vanlig VHS-spelare för det. Är det nån som har eller vet vart jag kan få tag på detta?

är du i sverige så finns beg. vhs o köpa hos de flesta second hand butiker t,ex. stadsmissionen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill få ner gamla kassetter till ett digitalt format. Behöver en vanlig VHS-spelare för det. Är det nån som har eller vet vart jag kan få tag på detta?

Rickard jag tror jag har en, men skall kolla imorron i mitt förråd. Finns den inte där så har ja kört upp

den till Udom Pattana, men ring mig tomorrow då vet jag.

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Rickard jag tror jag har en, men skall kolla imorron i mitt förråd. Finns den inte där så har ja kört upp

den till Udom Pattana, men ring mig tomorrow då vet jag.

Mvh Maitan.

Snyggt Mait. Ringer dig i möra.

www.infinita.biz - Grafik och webb i Thailand

www.infinitaonline.se - Grafik och webb i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

är du i sverige så finns beg. vhs o köpa hos de flesta second hand butiker t,ex. stadsmissionen

Bor i Thailand. Det konstiga är att det vore lätt som en plätt att fixa i Sverige, men det har varit svårare här.

www.infinita.biz - Grafik och webb i Thailand

www.infinitaonline.se - Grafik och webb i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Bor i Thailand. Det konstiga är att det vore lätt som en plätt att fixa i Sverige, men det har varit svårare här.

Detsamma verkar gälla mycket av begagnatmarknaden.

Antagligen delvis på i rikare länder kastar/säljer många saker, som fortfarande fungerar/behöver bara småreparationer,

medan i fattigare länder används grejerna till de verkligen är skrot, och om någon vill byta upp sig, så "ärvs"/säljs grejerna ofta inom familjen/bekantskapskretsen, så lite kommer ut på begagnatmarknaden. En mycket större andel (jämfört med Sverige) kommer från grejer, som tagits då lån inte betalats.

((Med reservation för hur mycket som står i thaitidningar jämfört med svenska, för jag knappt någon thai, men slutsatsen stämmer med hur lite/mycket man hittar på Internet, plus vad jag hört då thai resonerar om äldre grejer.))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detsamma verkar gälla mycket av begagnatmarknaden.

Antagligen delvis på i rikare länder kastar/säljer många saker, som fortfarande fungerar/behöver bara småreparationer,

medan i fattigare länder används grejerna till de verkligen är skrot, och om någon vill byta upp sig, så "ärvs"/säljs grejerna ofta inom familjen/bekantskapskretsen, så lite kommer ut på begagnatmarknaden. En mycket större andel (jämfört med Sverige) kommer från grejer, som tagits då lån inte betalats.

((Med reservation för hur mycket som står i thaitidningar jämfört med svenska, för jag knappt någon thai, men slutsatsen stämmer med hur lite/mycket man hittar på Internet, plus vad jag hört då thai resonerar om äldre grejer.))

Du har nog en poäng i det. Kan vara därför det är lite smålurigt att hitta begagnat ibland. I alla fall när det gäller det här fallet. TV och kylskåp är inga problem att hitta, men nu var det ju ett tag sen det var aktuellt att man stoppade in en svart tegelsten i en maskin för att se rörliga bilder, Hehe.

www.infinita.biz - Grafik och webb i Thailand

www.infinitaonline.se - Grafik och webb i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Du har nog en poäng i det. Kan vara därför det är lite smålurigt att hitta begagnat ibland. I alla fall när det gäller det här fallet. TV och kylskåp är inga problem att hitta, men nu var det ju ett tag sen det var aktuellt att man stoppade in en svart tegelsten i en maskin för att se rörliga bilder, Hehe.

Om du hade varit i Sverige hade du nog kunnat få en av mig. Jag vet att jag har en, som jag vill ha kvar, men jag tror att jag har kvar en till, som man bara behöver få en ny rem för att fungera bra. Men mina planerade bagagetransporter är redan mycket överbelastat.

(((Jag har en massa "skrot", så det blir jobbigt att rensa och få iväg grejer vid flytten till Thailand :) Först var det "givet" att skicka en kontainer, men då hade transportpajsarna "glömt bort" att tala om en massa kringkostnader, som rimligtvis skulle ha ingått i prisuppgiften då jag frågade, för hur ska de t ex kunna transportera en kontainer till Thailand om den inte lyfts på och av skeppet?? :) Verkliga priset var mer än dubbla det de sa, så det blir billigare att sälja det mesta, och köpa nytt där nere :( Så eventuellt blir det att flytta 27/37 kilo per flygresa till allt är nedflyttat, problem bara med några lite större möbler med nostalgiskt (förfäder) värde.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alternativt kan man ju gå till något ställe som erbjuder tjänsten, likaväl som man tar hand om gamla super-8 filmer och lägger dom på DVD.

Men det blir förstås billigare att göra det själv.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...